Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 37 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 722

Tråd: Avatar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det var faktisk kødd, men..

Jeg har ingenting imot at folk liker filmen. Det er jo bra for da har de ikke kastet bort tid og penger. Jeg får se den igjen om noen måneder så kanskje jeg endrer syn.

Som jeg skrev i omtalen etter jeg hadde sett den... Filmen er en "Opplevelse" ;-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Se min post tidligere i tråden, disser filmen godt før den kom ut. Å det står jeg for. Logiske brister og emoer på en annen planet? Unobtainium? for å si det på min egen dialekt: Jau meg i ræva. Men kul film anyway, gleder meg til extended cut.
    Unobtainium reagerte jeg også på. Hehehe Det blir for dumt. Det er noe Petter Smart kunne ha sagt. Hehehe

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med akkurat det navnet på steinene. Det var veldig tegneserieaktig. Fikk litt samme følelse som for enkelte navn på ting i Harry Potter, men der er det mer gjennomført og passer bedre inn.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel laget slik for at selv den sløveste redneck skal skjønne hva det dreier seg om. Det er vel ingen tvil om at Avatar er laget etter en oppskrift som skal appellere til massene og ikke til intellektet.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er vel laget slik for at selv den sløveste redneck skal skjønne hva det dreier seg om. Det er vel ingen tvil om at Avatar er laget etter en oppskrift som skal appellere til massene og ikke til intellektet.
    Synes du tok den på kornet her:-D

Så den på BD i går. Egentlig en ganske kjedelig og forutsigbar affære.
    Fantastiske bilder osv. men jeg trenger litt mer "kjøtt på beinet" for å like den. Kanskje en extended utgave vil hjelpe.

Sikkert en bedre opplevelse å se den i 3D:???:

Når det gjelder sci-fi holder jeg meg heller til LOTR extended, Alien, Bladerunner, Dark City osv.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jada, det er jo derfor den var så innmari kjedelig!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa

Fantastiske bilder osv. men jeg trenger litt mer "kjøtt på beinet" for å like den. Kanskje en extended utgave vil hjelpe.

Når det gjelder sci-fi holder jeg meg heller til LOTR extended, Alien, Bladerunner, Dark City osv.
    Mye bedre opplevelse å se den i 2D hjemme enn i 3D på kino...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa

Det ble litt for mange transportetapper, ja. Filmen hoppet fram og tilbake som om for å gi så mye overfladisk informasjon som mulig. Hvordan extended kan bli bedre vet ikke jeg, men...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unobtainium reagerte jeg også på. Hehehe Det blir for dumt. Det er noe Petter Smart kunne ha sagt. Hehehe
    Det høres dumt ut, men det er også en grunn til at Cameron faktisk har valgt det navnet.

Det er ett navn man har brukt i flere tiår på det uoppnålige grunnstoffet. Det som vil gi oss det vi ikke kan også videre. Cameron bruker det for å vise grunnen til at man gjør det man gjør på Pandora.

Unobtainium - Wikipedia, the free encyclopedia

Faktisk så er det noen av grunnen til at jeg digger Avatar, verden der er faktisk godt begrunnet hvorfor ting er som det er. Og jeg liker at Cameron ikke har overforklart alt som er der. Man må tenke litt selv.

Det er en meget god gjennomgang av ting her: UPDATED: Copernicus Grades Cameron On The Science of AVATAR!! -- Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

Selvfølgelig er det også en del galt med Avatar, men det meste er at det går for fort i midtpartiet. Forhåpentlig vis så har han en skikkelig langversjon ala "The Abyss" kommende etter hvert, selv om han sier dette er den korrekte versjonen nå. Ingen regissør eller andre innvolverte går ut å sier at det du kan se nå er en dårlig versjon av det jeg ville lage (Uten om de regissørene som virkelig har blitt overkjørt av produsentene, men de holder som regel kjeft da også).

Det er jo også helt normalt at enkelte ikke liker filmer som "alle" andre liker. Det føltes nesten slik for meg da jeg gikk ut av premieren på "The Matrix" i '99. Tidenes nest verste kino opplevelse (etter Spice Girls The Movie (En annen lang historie om Cameron ). Ut igjen når den kom på DVD for å som om jeg kunne like den, slo av etter 15 minutter, da orket jeg ikke mere. Har faktisk sett film 2 og 3 også, men det bare for å ha sett dem for å kunne snakket dritt om dem. Liker ikke folk som ikke kan begrunne drittkastingen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes avatar var en middels affære på kino, men en kjempeopplevelse i fantastisk HD hjemme, ene og alene på grunn av det visuelle.

Jeg synes filmen er meget underholdende, men at den var aktuell med oscar for beste film skjønner jeg bare ikke.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte også på dette navnet, men da fordi jeg trodde Cameron hadde stjålet det. I en annen fantastisk sci-fi (Ja fantastisk. Denne kan jeg se om og om igjen) The Core, kaller Delroy Lindo materialet han bygger underjords-skipet sitt av for unobtainium..

The Core (2003)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk kødd, men..
    Det var skikkelig sårende skal jeg si deg! Du glemte nemlig NERDER i "disse-kategoriene" dine. Det er nemlig masse nerder som like Avatar kun pga den banebrytende teknologien den bruker.

Kall meg gjerne nerd, men ikke en 14-år gammel jente

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de gitt ut Oscar for "most predictable story" ville den nok tatt den uten nevneverdige problemer (selv om det nok hadde vært rikelig med kandidater).

Men for all del, pretty pictures, og deler av 3d-effektene var imponerende.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det var skikkelig sårende skal jeg si deg! Du glemte nemlig NERDER i "disse-kategoriene" dine. Det er nemlig masse nerder som like Avatar kun pga den banebrytende teknologien den bruker.

Kall meg gjerne nerd, men ikke en 14-år gammel jente
    Beklager så mye. Jeg skal huske det neste gang.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke navnet jeg reagerer så mue på, Det kunne for min del het Adamantium eller Vanidium(**** så nerdette).

Men at det er et NYTT grunnstoff... øøøøøh? som for en eller annen grunn bare er på Pandora... Vi har da strukturert grunnstoff som egentlig ikke kan eksistere. Den periodiske tabell er FULLKOMMEN.

Skal det være noe annet så må det jo være partikler, "hei du, her er en pose med lys/tyngdekraft". Men for underholdningen sin del så ja!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Hadde de gitt ut Oscar for "most predictable story" ville den nok tatt den uten nevneverdige problemer (selv om det nok hadde vært rikelig med kandidater).
    Men hvilke filmer i dag er egentlig ikke forutsigbare?

Jo mer uforutsigbare de er jo dårligere blir faktisk slutten, da de ikke greier å avslutte filmen på samme måte som de startet den på. Alle historier, og former for dem er allerede fortalt i ett eller annet medium.

Har historien i Avatar blitt fortalt bedre før? Ja, men den funker for det.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men at det er et NYTT grunnstoff... øøøøøh? som for en eller annen grunn bare er på Pandora... Vi har da strukturert grunnstoff som egentlig ikke kan eksistere. Den periodiske tabell er FULLKOMMEN.
    Ikke tull'a. Har du ikke sett Iron Man 2, eller? Det er jo bare å lage en DIY partikkelaksellerator i kjelleren så lager du lett et nytt grunnstoff ;-)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man kan ikke, eller kanskje bør ikke, henge seg opp i hva som går og ikke går hele tiden når det gjelder film. Noen filmer er laget for at man skal kunne drømme seg ut av virkeligheten. Da er det ikke så viktig om alt henger på greip syns jeg, så lenge filmen klarer jobben sin og engasjerer.
    Akkurat det syns jeg Avatar klarer på en glimrende måte, selv om historien er tynn.
    Uansett hvilken film man ser, må man ta den for hva den er...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnstoffene vi kjenner i dag er de VI har funnet her på jorden. Hvor stor del av verdensrommet er egentlig jorden? Vi har jo ikke funnet alt som finnes på vår egen planet enda, hvordan vet du da at vi allerede vet om alle grunnstoffer som finnes i hele universet?

Før vi fant alle de grunnstoffene vi vet om i dag, så var det vel sikkert noen som sa at det er alle som finnes.

Det er vel ingen som har funnet gull på andre planeter enda, kanskje det kun finnes på vår planet?

Alle våre vitenskapsmenn har igjennom tidene både trodd at solen gikk i bane rundt jorden, og at jorden var helt flat, og vi kunne falle av hvis vi kom til enden. Det er jo hauger av folk som ikke tror det finnes noe univers, det er fortsatt flere miliarder som tror jorden kun er ca 4000 år gammel.

Man lærer og finner noe nytt hver dag.

Side 28 av 37 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •