Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 37 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Ja min kom på Fredagen
    En kompis fikk sin idag.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kvalitet på blu-ray utgaven, animasjonene ser i 98% av senene ekte ut..helt utrolig.

Men var en fryd å se denne på blu-ray i forhold til 3d som jeg så på kino....så utrolig mye bedre en det blasse bildet som blir i 3d.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    OK: Min oppfattelse er at Avatar 3D er TEKNISK en nyvinning men det RETTFERDIGJØR IKKE en [gjesp] ultra-forutsigbar story![/gjesp]. Som ultra-interessert SCIFI fanast så er filmen en visuell eksplosjon og engasjerende på sin måte, men er i mangel på nyskapende historiefortelling er den for meg et fortellermessig vakuum i følge av den forventning den skapte med sin egen hype.
    Ser den, sånn sett så håper jeg Cameron kommer med "Battle Angel Alita" før Avatar 2, selv om 2`sikkert blir bedre.

James Cameron: The 'Avatar' sequel will dive into the oceans of Pandora | Hero Complex | Los Angeles Times

Syns Battle Angel virker interessant;

Producer Jon Landau was also on hand at the event, who said that the film will offer a unique perspective on humanity.

"Battle Angel, I think, is a science fiction movie that begs the question 'What does it mean to be human?'" he told a group of reporters. "It takes place in a future world, a world that has cyborgs, but are you human if you have a mind, if you have a heart, if you have a soul? It's a journey of a young girl who tries to discover herself and what she learns upon that journey."

James Cameron and Jon Landau Discuss Battle Angel | MovieWeb

James Cameron Is Dynamically Excited About His Upcoming Alita | SciFiCool.com |

Og ser veldig fram til Ridley Scotts komende Alien filmer og J.J. Abrams Star Trek 2. I 3D. Sonys 3D projektorer har dobbel lysstyrke i forhold til de fleste Dolby og reaLD oppsettene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Og ser veldig fram til Ridley Scotts komende Alien filmer og J.J. Abrams Star Trek 2. I 3D. Sonys 3D projektorer har dobbel lysstyrke i forhold til de fleste Dolby og reaLD oppsettene.
    Kommende Alien film? Fra mesteren Scott? våknet jeg!

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kommende Alien film? Fra mesteren Scott? våknet jeg!
    Hehe...har du ikke fått med deg godnyhetene før nå?
    Untitled Alien Prequel #1 (2011)
    Untitled Alien Prequel #2 (2012)

Fikk forresten sett Avatar (for første gang) på lørdag, og må si at det var en film jeg likte veldig godt.
    Imponerende godt laget. Det blir nok flere gjensyn med denne. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Pinlig... Jeg som har Bladerunner og Alien som de to helt på topp...

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    OK: Min oppfattelse er at Avatar 3D er TEKNISK en nyvinning men det RETTFERDIGJØR IKKE en [gjesp] ultra-forutsigbar story![/gjesp]. Som ultra-interessert SCIFI fanast så er filmen en visuell eksplosjon og engasjerende på sin måte, men er i mangel på nyskapende historiefortelling er den for meg et fortellermessig vakuum i følge av den forventning den skapte med sin egen hype.
    Hehehe - det var da ikke måte på krav til en film for at den ikke skal påkalle din vrede da :-)

Det er vel normalt sett langt mellom filmer som har noe man kan kalle "nyskapende historiefortelling". Og jeg tror vi kan være enige om at veldig lite av hypen til Avatar dreide seg om dens uforutsigbare story. Det er vel "universet" og effektene som er hypet - og på det området var den vel all right?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel normalt sett langt mellom filmer som har noe man kan kalle "nyskapende historiefortelling". Og jeg tror vi kan være enige om at veldig lite av hypen til Avatar dreide seg om dens uforutsigbare story. Det er vel "universet" og effektene som er hypet - og på det området var den vel all right?
    Enig i det du angir RuneW, og det er mye den teknologien bak denne produksjonen jeg synes gjør denne filmen ekstra interessant. Blandt annet måten skuespillerene filmes samtidig som filmskaperen kan se mye av resultatet direkte i "Pandora" verdenen, og måten man overfører skuespillerenes ansiktutrykk osv ganske nyskapende.

Mange slike motion capture/animasjons filmer har litt problemer med å skape troverdige hovedpersjoner som ser levende ut, og ikke levende zombier som f.eks jeg synes det ser ut som i f.eks Beowulf..... Mulig det er de blå "Na'viene" som reduserer effekten av uncanny valley som er noe av årsaken til det også, men....

Ellers er det kansje litt blandingen mellom miljøværn, krig, naturprogram og Matrix over måten tingene kobbles sammen både i handlingen i filmen og hvordan filmatiseringen blir gjort i denne filmen, som gjør den (for meg i alle fall) til en severdighet både i 2og 3D....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest tråden så jeg vet ikke hva andre har skrevet og hvis jeg repeterer noen så beklager jeg det.

Avatar var en dum og kjedelig film. Den var bare en skrytefilm for ILM. Det eneste som var bra var THX-demo'en etter rulleteksten.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har ikke lest tråden så jeg vet ikke hva andre har skrevet og hvis jeg repeterer noen så beklager jeg det.

Avatar var en dum og kjedelig film. Den var bare en skrytefilm for ILM. Det eneste som var bra var THX-demo'en etter rulleteksten.
    ILM står ikke for effektene i Avatar...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Untitled Alien Prequel #1 (2011)
    Untitled Alien Prequel #2 (2012)

Fikk forresten sett Avatar (for første gang) på lørdag, og må si at det var en film jeg likte veldig godt.
    Imponerende godt laget. Det blir nok flere gjensyn med denne. :-D
    What, What, WHAT?

Hvordan har jeg klart å overse dette? Dette er jo kjempenyheter! Håper for guds skyld filmene blir i tråd med de gode gamle!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min beste vurdering er filmen søvndyssende kjedelig, uoriginal, og forutsigbar. Holder lenge å se traileren egentlig.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen på BD for et par dager siden. Cameron skuffer ikke, selv om et noen andre filmer av han er høyere opp på min favorittliste (Aliens, Terminator 2 og The Abyss) - så var dette en herlig filmopplevelse.

Lyd og bildemessig var det meget bra!

Ble mye "wow" og "dæven" når jeg så på all den fantastiske plante- og dyrelivet som er laget i denne.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Enig i det du angir RuneW, og det er mye den teknologien bak denne produksjonen jeg synes gjør denne filmen ekstra interessant. Blandt annet måten skuespillerene filmes samtidig som filmskaperen kan se mye av resultatet direkte i "Pandora" verdenen, og måten man overfører skuespillerenes ansiktutrykk osv ganske nyskapende.

Mange slike motion capture/animasjons filmer har litt problemer med å skape troverdige hovedpersjoner som ser levende ut, og ikke levende zombier som f.eks jeg synes det ser ut som i f.eks Beowulf..... Mulig det er de blå "Na'viene" som reduserer effekten av uncanny valley som er noe av årsaken til det også, men....

Ellers er det kansje litt blandingen mellom miljøværn, krig, naturprogram og Matrix over måten tingene kobbles sammen både i handlingen i filmen og hvordan filmatiseringen blir gjort i denne filmen, som gjør den (for meg i alle fall) til en severdighet både i 2og 3D....
    + 1 Spot-on for min del.

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    ILM står ikke for effektene i Avatar...
    De skulle egentlig ikke det, men de kom med på slutten\senere i produksjonen for at filmen skulle bli ferdig i tide. "The final battle" ,kjøretøy og eksplosjoner er ILM, resten er WETA.

Avatar Tintin and the future of movies Interessant artikkel om teknologien bak filmen. Anbefales.

ILM Helps Finish Avatar Visual Effects - CBS News

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns denne var helt grei, ikke noe mer. Ble kanskje litt for tegneserie aktig å for lite action og driv i den etter min smak.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at teknikken er fantastisk bra i denne filmen. Lyd og bilde i absolutt referanseklasse.

Personlig likte jeg også plottet godt, selv om det var endimensjonalt og forutsigbart. Det er noe med å leve seg inn i det med følelser og å la seg rive med. Ikke alle filmer tillater det, men det gjør Avatar.
    Det er en film med 11 års aldersgrense, og husets 11-åring syntes også at dette var en fantastisk flott film. Samme gjorde kona.

Ser den gjerne igjen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Cameron-fan som jeg er, må jeg si at jeg ikke forstår dette skrytet med at han har kommet forbi uncanny valley med Avatar. For mitt vedkommende synes jeg ikke engang våre blå venner er nede i dalen. Jeg er ikke en gang sikker på at ikke-menneskelige vesener kan være i denne berømmelige dalen...

Kom med animerte mennesker - så får vi se hvor i dalføret vi er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærbilder av Avatarene til Saldana, Worthington og Weaver er veldig imponerende og viser mulighetene med teknologien.

[YOUTUBE]1wK1Ixr-UmM&feature[/YOUTUBE]

Blåfolket Naviene er ikke så imponerende.

Det variereer veldig i filmen fra nesten uncanney til toonvalley.

"Kom med animerte mennesker - så får vi se hvor i dalføret vi er."

Det kommer. Cameron får Arnold til å gjøre comeback blant annet8)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Nærbilder av Avatarene til Saldana, Worthington og Weaver er veldig imponerende og viser mulighetene med teknologien.

[youtube]1wK1Ixr-UmM&feature[/youtube]

Blåfolket Naviene er ikke så imponerende.

Det variereer veldig i filmen fra nesten uncanney til toonvalley.

"Kom med animerte mennesker - så får vi se hvor i dalføret vi er."

Det kommer. Cameron får Arnold til å gjøre comeback blant annet8)
    Animerte mennesker blir straks litt verre ja. Så jo hvor "bra" Arnold roboten fra T4 var. Håpløs!

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cameron-fan som jeg er, må jeg si at jeg ikke forstår dette skrytet med at han har kommet forbi uncanny valley med Avatar. For mitt vedkommende synes jeg ikke engang våre blå venner er nede i dalen. Jeg er ikke en gang sikker på at ikke-menneskelige vesener kan være i denne berømmelige dalen...

Kom med animerte mennesker - så får vi se hvor i dalføret vi er.
    Nei nettopp RuneW, mulig jeg missfortår det du skriver her, men slik jeg tolker uncanny valley er at det er mye vanskeligere å få den possitive opplevelsen og oppsiden til høyre av dalføret med f.eks 99% menneskelignende vesner som mangler 1% som gjør sitt til at det blir ekkelt, enn det f,eks vil være å få slike blå venner som bare har noen menneskelige trekk over seg til å gjøre det samme. Synes derfor Cameron klokelig har lagt seg på den siden av dalen som gjør dette til en possitiv opplevelse, og kanskje gjennom de levende følelsene i ansiktene har lurt seg langt opp forbi dalen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Animerte mennesker blir straks litt verre ja. Så jo hvor "bra" Arnold roboten fra T4 var. Håpløs!
    Jepp det var med gammel teknologi, nå er det mulig ifølge Cameron. Lurer på om de brukte lignende tek. i Benjamin Button.

James Cameron on how 'Avatar' technology could keep Clint Eastwood young forever | EW.com

Side 26 av 37 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •