Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 37 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 722

Tråd: Avatar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Kjenner det kribler litt nå... filmen ligger klar i spillern og det er min til pizzan er ferdog og en kan snurre en opplevelse :-)

Og bare en ser bildene i menyen får en frysninger...

Lover bra for de 2 kommende timene :-D

Siden filmen er THX godkjent så kjøres lyden på tilegnet nivå :-D

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt si at filmen levde opp til forventningene,bare det og ha fantasi
    til og komme opp med en slik story. Bare så sund at det det går et hundeliv
    før nr 2 evnt. kommer:neutral:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min Avatar BD i hyllen. Men får ikke sett den skikkelig før torsdag.
    (Les: på torsdag kan jeg skru opp så mye jeg vil, ikke før).

Men så kort de første 10 minuttene for å se om det bildet det blir skrytt så mye av.
    Det første som slår meg at "her er det jaggu mye tegnefilm".
    Og ikke synes jeg rendringen er så overbevisende heller. Synes det er dritlett å skille dataanimert fra "ekte" ting.
    Den store bilen/hjulet som ruller forbi i starten "passer ikke inn" i bildet.

Gruer meg hvis filmen skal bli "ødelagt" av at det er så forskjell på real life opptak, og data-rendring. For de 10 første minuttene gir virkelig en følese av green-wall all the way.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem med denne filmen (den med BD + DVD). Under veis popper kapittelmenyen opp hele tiden. Brukte flere timer på å få oppgradert firmware uten at det endret noe som helst. Jeg googlet også etter dette på nettet, og fant ut at folk har dette problemet på flere ulike spillere. Så til slutt ga jeg opp og led meg gjennom resten av filmen.

Noen som har en ide om hvordan man skal få bort møkka? Kan vel mildt sagt si at det ødela filmen for min del.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg har min Avatar BD i hyllen. Men får ikke sett den skikkelig før torsdag.
    (Les: på torsdag kan jeg skru opp så mye jeg vil, ikke før).

Men så kort de første 10 minuttene for å se om det bildet det blir skrytt så mye av.
    Det første som slår meg at "her er det jaggu mye tegnefilm".
    Og ikke synes jeg rendringen er så overbevisende heller. Synes det er dritlett å skille dataanimert fra "ekte" ting.
    Den store bilen/hjulet som ruller forbi i starten "passer ikke inn" i bildet.

Gruer meg hvis filmen skal bli "ødelagt" av at det er så forskjell på real life opptak, og data-rendring. For de 10 første minuttene gir virkelig en følese av green-wall all the way.
    Jeg irriterte meg også i begynnelsen på skillet mellom virkelighet og tegne/animasjonsfilm. Men heldigvis så avtok denne følelsen utover filmen, og klarte å bare nyte alle lyd og bilde inntrykkene som rullet over skjermen.
    Men ja, var også overrasket over den dårlige rendringen i starten...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Noen som har en ide om hvordan man skal få bort møkka? Kan vel mildt sagt si at det ødela filmen for min del.
    Rippe den og spille den av med en mediaplayer?

Newcomer tpboy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte oppdatere blu-ray spilleren min for å se denne. Filmen var helt konge. Flott bilde og herlig lyd.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Rippe den og spille den av med en mediaplayer?
    Det er jo en totalt uakseptabel løsning.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg sovnet nokså fort etter at filmen var igang, enda lydnivået var langtfra lavt. Får vel gjøre et nytt forsøk snart.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Så filmen for første gang for noen dager siden i 2D. Filmen var brukbar for all del men føler jeg har sett konseptet før.. Pocahontas anyone?
    Les heller en bok dersom du er så opphengt i konsepter Film er primært et audiovisuelt medium, og det er først og fremst måten handlingen er fortalt på som avgjør om en film er bra eller ikke. I utgangspunktet utgjør handlingen bare et rammeverk, uten kjøtt på beina: Hvorvidt selve filmopplevelsen er bra eller ei avhenger av fortellerteknikken til regissøren
    Seriøst? Mener du virkelig at det å koble ut hjernen og ukritisk anerkjerne alt du ser er "life as good it get"? Hvor er gleden over nytenking og "out of the box"-filosofi?

OK: Min oppfattelse er at Avatar 3D er TEKNISK en nyvinning men det RETTFERDIGJØR IKKE en [gjesp] ultra-forutsigbar story![/gjesp]. Som ultra-interessert SCIFI fanast så er filmen en visuell eksplosjon og engasjerende på sin måte, men er i mangel på nyskapende historiefortelling er den for meg et fortellermessig vakuum i følge av den forventning den skapte med sin egen hype. Og ja - jeg leser MYE scifi bøker og kommer til å fortsette med det!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Wow !!!

Har nå sittet og virkelig sett og nytet filmen i det fulle :-D

( På min ps3 60gb er det ingen problemer og spille den av)

Jeg skjønner **** ikke hvordan The Heart Locker kunne ta flere oskar priser en Avatar...

Missunder virkelig de som kan oppleve dette bildet med sikkelig projektør og lerret...

Og som ikke det var nok... Lyden er av det helt yperste du får på Blu-Ray.
    Kjørte filmen på MA -20dB ref 85dB og til tider skrudde jeg opp lyden og bare gliste i slagsenene... fy flate...

Og har alle fått med seg THX`n helt på slutten etter rulleteksten... den er det liv i !!! pass på om du har en litt skrøpelig sub...

Dette er nok en ny REFERANSE film på både Bilde og Lyd folkens :-D

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Jeg skjønner **** ikke hvordan The Heart Locker kunne ta flere oskar priser en Avatar...

Det skjønner heller ikke jeg, Hurt Locker er faktisk en av det mest skuffende filmene jeg har sett på evigheter....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var denne filmen sett hjemme også.. Kanon bra bilde og lyd! Må ses igjen snart hehe... Bare til å glede seg de av dere som ikke har sett den enda..

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ferdig for 20 min siden.......

Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Då var denne filmen sett hjemme også.. Kanon bra bilde og lyd! Må ses igjen snart hehe... Bare til å glede seg de av dere som ikke har sett den enda..
    Ferdig for 20 min siden....stor opplevelse vil jeg si....bilde og lyd suveren.

Er ikke en film jeg vil ligge våken og filosofere over, men underholdning så det holder.....definitivt en film jeg kan se flere ganger8)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lover bra for de 2 kommende timene :-D
    Skal du ikke se filmen ferdig?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært litt filmlei i det siste og har ikke snurra film i "hjemmekinoen" på en del uker, men dette fikk Avatar ordnet noe med
    Er riktig nok av typen som liker denne type filmer, så at filmen hadde knall bilde og lyd var helt toppers 8)

Så for min del en knall film. Kommer garantert til å sees igjen..

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror gjerne dette har vært en stor Avatar-aften i de norske kinohjem
    Nå har hele familien sett den for første gang og jeg må si meg godt fornøyd.
    Var litt småsur før jeg fikk startet filmen pga at spilleren forlangte oppdatering av firmware før den ville være med på notene. Å finne denne, laste ned og oppdatere tok jo en grei halvtime ekstra
    Guttungen på 8, som egentlig ikke burde sett filmen i det hele, ble derfor noe sliten av å sitte oppe så lenge.
    Det var god kvalitet på både bilde og lyd syns jeg. Særlig stort ble det vel også av at dette er første dag på godt over ett år at jeg har fått bruke bakhøyttalere også. De ble koblet opp i ettermiddag
    Var småskeptisk til filmens kvaliteter på forhånd og var klar for å bli litt skuffet. Det ble jeg heldigvis ikke. Jeg klarte å bli revet med av både handling og effekter. Historien var ikke av de med mest kjøtt på beina, men Cameron har likevel greidd å koke opp en skikkelig stor og velsmakende gryte på den etter min mening.
    Kommer garantert til å se den flere ganger. For det har allerede kona bestemt

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes hverken Avatar eller Hurt Locker fortjente Oscar i året som gikk. Ingen av dem var grensesprengene eller spesiell på noen annen måte enn i form av avatars budsjett, en post det neppe finnes noen Oscar for.

Men god underholdning er Avatar i særdeleshet, noe jeg ikke kan si om Hurt Locker. Den kommer nok til å bli sett flere ganger her hjemme. Blu-rayen er rett og slett svært imponerende.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    (Avatar) kommer nok til å bli sett flere ganger her hjemme. Blu-rayen er rett og slett svært imponerende.
    Nå er jeg/vi nettopp ferdig med å se den. Dette blir den siste filmen som selges fra Blu-ray-samlingen. Den skal gå i arv i familien, om den ikke kommer på et format som er bedre :-)

Side 24 av 37 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •