Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 37 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Den tekniske kvaliteten er helt top of the line på blu-ray. Lyd og bilde i referanseklasse!
    Fikk Avatar i posten forleden dag,så denne igår.
    Den tekniske kvaliteten er helt top of the line på blu-ray.
    Jeg likte den egentlig bedre i 2D en når jeg så den på
    kino i 3D.
    3D er gøy det,men syns det går litt utover skarpheten i bilde.
    Bilde er helt topp,og jeg likte virkelig hvordan denne filmen bruker
    bak høytalerene.
    Filmen i seg selv syns jeg er helt grei,men med lyd og bilde i
    referanseklasse er dette en film som virkelig gir deg valuta
    for all tiden og pengene man bruker på denne hobby'n.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Alle 3D utgaver var 1.78:1, noe som også ble gjort for å tilpasse seg IMAX.
    Avatar ble distribuert i både 1.78:1 og 2.35:1 i 2D og 3D utgave + IMAX som er 1.44:1.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Avatar ble distribuert i både 1.78:1 og 2.35:1 i 2D og 3D utgave + IMAX som er 1.44:1.
    Avatar er 1.78:1 på IMAX: Avatar (2009) - Technical specifications
    Vet ikke hvorfor de har gjort det slik, men det er i hvertfall 3D versjonen.

Både Dark Knight og Transformers 2 var som du nenver 1.44:1 når de ble vist på IMAX (Det står enkelte scener, men de brukte ikke forskjellige aspect ratios på kinoen, kun BD)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett filmen i både 2D og 3D, og jeg foretrekker klart 2D-versjonen, selv om 3D-versjonen imponerte meg teknisk sett i forhold til tidligere 3D-presentasjoner.
    Jeg likte den egentlig bedre i 2D en når jeg så den på
    kino i 3D.
    3D er gøy det,men syns det går litt utover skarpheten i bilde.
    Skulle likt å sett 3D versjonen på best mulig måte, på dobbel pj. oppsett eller RealD XL...

- IMAX (dobbel pj. oppsett)
    - RealD XL (lysdobbler tek.) som Zanuck Theater i Hollywood
    - Dolby med dobbel pj. oppsett
    - Panasonic og Sony 3DTV

Bob:

I have seen Avatar in RealD (at an Oscar screening on the Fox lot at the Zanuck Theater), Dolby 3D (ArcLight Sherman Oaks in Theater #3 and Xpand (ArcLight Cinerama Dome). The RealD viewing was by far the best. The colors were very bright, the 3D was excellent and the glasses were very light and easy to wear. I would rate the Dolby 3D next. The picture was not as bright and I found the glasses to be heavy and therefore uncomfortable at the 2 hour mark. Also the damn water spots from the cleaning process are a pain in the the ass. I bring my own eyeglass cleaner and cloth anytime I go to a Dolby 3D movie. I would rate my Xpand viewing as unacceptable for the following reasons. The image was dark compared to the other two technologies. The glasses are heavy and after two hours become uncomfortable and the curved screen of the Cinerama Dome makes any image on the right or left 1/4 of the screen slightly out of focus. I plan on going to the Imax at the Bridge next week for my last viewing. So far RealD wins hands down for me. Some of this might be that the screening at the Zanuck Theater was probably tuned to make sure that it looked great because there were many Academy voters in the audience. I think that 3D amplifies the lack of projection quality in the public movie theaters.
    [YOUTUBE]yQ9YkPKj_uY[/YOUTUBE]

Dark Cinema « Lenny Lipton

THE SILVER SCREEN: Part 2 « Lenny Lipton

Barco | Barco and Dolby partner for new dual-projector 3D technology

What to Choose: IMAX 3D versus RealD versus Dolby 3D for 3D Movies? - 3D Vision Blog

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Les heller en bok dersom du er så opphengt i konsepter Film er primært et audiovisuelt medium, og det er først og fremst måten handlingen er fortalt på som avgjør om en film er bra eller ikke. I utgangspunktet utgjør handlingen bare et rammeverk, uten kjøtt på beina: Hvorvidt selve filmopplevelsen er bra eller ei avhenger av fortellerteknikken til regissøren.

Slik sett er Cameron etter mitt syn en av vår tids beste regissører innenfor action-sjangeren. Han makter å gi filmene sine en substans og karakterdybde som en altfor sjeldent ser i dagens action-filmer. Jeg tror nettopp dette er en av grunnene til at han lykkes såpass bra med AVATAR. Dessuten er Cameron veldig dyktig dramaturgisk sett. Her synes jeg mange action-regissører svikter fullstendig: De går rett på sak, uten noe 'pirrende' forspill eller oppbygging av spenningsmomentene i filmen.
    Så det du sier er at så lenge filmen er regissert bra og har gode skuespillere som gjør en god jobb spiller det ingen rolle om den samme filmen (mer eller mindre) er blitt vist ved flere andre anledninger?

Ja Avatar er en god film. Historien er tynn som ei flis. Men som du sier klarer Cameron og gjøre det beste ut av det.

Litt av grunnen til jeg ble litt skuffet over konseptet er all hypen denne filmen har fått. Har jo hørt om folk som har tatt livet sitt pga denne filmen. Da forventer jeg ikke å se Pocahontas i ny drakt. Selvom det var en meget fin drakt. (Pocahontas sammenligningen er selvfølgelig satt på spissen men det skjønner du sikkert)

AVATAR får 9/10 av meg, siden den lykkes svært bra som en action/scifi-film. Jeg anser fremdeles ALIENS som hakket bedre (en av de aller beste action/scifi-filmer noensinne). Dette er en film som har tålt tidens tann, for å si det slik, og som etter mitt syn fortjener 10/10.
    Her er jeg helt enig med deg. Aliens er å blir en av mine favoritt filmer. Sammen med Terminator 1 & 2.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akkuratt sett Avatar på BD.
    Etter å ha hørt endel dårlige og bra ting om denne, var jeg noe skeptisk. Har også sett noen klipp som jeg ikke likte noe særlig, da det lignet mere på en ren animasjons film blandet med følelsen av å se på et spill med veldig bra grafikk. Var også klar over at selve storien ikke var av nyeste og mest oppfinnsomme sort. Men du verden jeg ble tatt på senga! Visuelt og underholdene holdt dette i bøtter og spann!!! Var endog veldig kritisk i starten til enkelte av "animasjons" scenene, men etterhvert ble jeg bare sittende og kose meg over denne fantastiske verdenen Cameron har skapt. Kan ikke forestille meg hvor mye tid og arbeid det er lagt ned i denne filmen. Noen av scenene med panoramaer over naturlandskapene var så ekte at det føltes som om det var filmet med kamera. Alt i alt, en meget underholdende film, med det ypperste innen effekter og lyd. Denne skal jeg se flere ganger

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig feil.

Cameron har så å si alltid, frem til og med Titanic, filmet med Super 35. Dette gir ett stort bilde, og er normalen for de fleste Hollywood filmer. Dette bildet er som nesten 4:3. Hvor de mens de filmer normalt legger på monitorene ett bilde av hvordan 2.35:1 vil se ut, slik at de filmer etter dette.

Den tiden LaserDisc ble utgitt, så var normen å vise 4:3 filmer hjemme, derfor ble enkelte LaserDiscer også utgitt i dette formatet. Det er kun The Abyss at Cameron faktisk har sagt han fortrekker 4:3 bildet. Det har han aldri nevnt om T2.

Hvis du kikker på en del filmer på TV, som er i 4:3, og laget i Hollywood, så vil du ofte se at mikrofonen av og til dukker opp i toppen av bildet. Da er det en film med mere info i høyden enn det kino utgaven hadde. Det er faktisk feil å kalle dette Pan & Scan, da dette egentlig indikerer at de har tatt ett utsnitt fra Widescreen utgaven. Ta å se på ekstra materialet til "Die Hard" og se hvor jævlig det kan bli på den måten.
    hvis du får tak i ekstramaterialet på disse filmene på laserdisc vil du se live hvordan utsnittet er, både letterbox og 4:3 panner og scanner både opp og ned og til sidene på disse, hadde begge 2 i box set på laserdic dengang det var "in" men du har rett i at han foretrakk 4:3 siden letterboxing gir få linjer på et 4:3 tv
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Så det du sier er at så lenge filmen er regissert bra og har gode skuespillere som gjør en god jobb spiller det ingen rolle om den samme filmen (mer eller mindre) er blitt vist ved flere andre anledninger?
    Poenget var muligens at det ikke er "samme film" når det eneste som egentlig er likt andre filmer er de grunnleggende elementene i storyen?

Eller for å dra den helt ut og sette det på spissen, kan vi sammenligne ta samme problemstillingen, men med en annen kunstform: fotografiet.

"Bra portrett, men det har vært gjort før."

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    hvis du får tak i ekstramaterialet på disse filmene på laserdisc vil du se live hvordan utsnittet er, både letterbox og 4:3 panner og scanner både opp og ned og til sidene på disse, hadde begge 2 i box set på laserdic dengang det var "in" men du har rett i at han foretrakk 4:3 siden letterboxing gir få linjer på et 4:3 tv
    Har begge på LaserDisc fortsatt

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lader opp til og se filmen om de blå for første gang i kveld så håper formen er god da :-D

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lader opp til og se filmen om de blå for første gang i kveld så håper formen er god da :-D
    Håper du får en like positiv opplevelse som det jeg gjorde
    Kos deg :P

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Gleder meg!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt av filmen på en Hyper butikk på en billig philips lcd, men bildet imponerte til prisen må en si.

Så forventer bilde og lyd i høy klasse i kveld :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppet litt igjennom filmen i dag. Mange klagde jo på at den var litt mørk i 3D. Syntes faktisk den var mørkere nå på BD.

En annen ting er når man har sett den noen ganger på kino med høy lyd, så blir det ikke helt det samme når man ikke kan spille like høyt pga naboer.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppet litt igjennom filmen i dag. Mange klagde jo på at den var litt mørk i 3D. Syntes faktisk den var mørkere nå på BD.

En annen ting er når man har sett den noen ganger på kino med høy lyd, så blir det ikke helt det samme når man ikke kan spille like høyt pga naboer.

Naboer... hva er det.... (6) mohahahah :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lader opp til og se filmen om de blå for første gang i kveld
    +1

Har ikke lest tråden, men forstår filmen er hypet, så vi får se om Jim leverer slik jeg er vant til :-)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen på Blu-Ray i går på høyt volum. Orgasmisk lyd og bilde opplevelse. Skrudde opp subben et hakk før vi startet og det var bare knallmorro. Ble dratt inn i handlingen på samme måte som da jeg så den første gang på kino. Få filmer som får meg til å sitte ytterst på stolen/sofaen, men denne gjør det.

Nydelig farger, skarpt som fy, dynamisk og utrolig realistisk lyd. (man føler at de digre fuglene de flyr rundt på står foran deg på gulvet!)

Klar 6'er fra meg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den liggende på peishylla i påvente av en passende anledning. Jeg blir sikkert ikke skuffet jeg som til og med liker 2012.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 gleder meg stort. Tenker litt på de stakkars barna som ligger i 3 etg. og sover, men bare litt.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på barna i afrika i stedet. De har det mye verre. Ergo er det ikke noe stress om barna får dårlig med søvn et par-tre timer.

Side 23 av 37 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •