Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også Avatar i går kveld og jeg må si at bildet rett og slett tok pusten fra meg! Det var krystallklart og knivskarpt hele veien og selv om det bare er 2D var det mange scener jeg syns hadde en nesten 3D dybde i bildet. Effektene var også i ypperste klasse. Jeg må si meg litt enig med det som er sagt tidligere her, jeg likte den rett og slett bedre i 2D hjemme hos meg selv enn i 3D på kino. Jeg så den 2 ganger i 3D på KP1 i Bergen og det var jo gøy, spesielt første gangen. Men 3D'en går jo utover skarpheten så det var stor forskjell når jeg så den i 2D.

Alt i alt er jeg glad for at jeg har sett den både i 3D og 2D.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg da tolke deg slik at jeg bør se de første gang i 2D, og nyte den som en fantastisk film?
    Og senere se den i 3D og få 3D-effekten på som ekstra topping på kaken?

Har ikke sett filmen enda, og vurderer om jeg skal kjøpe den til release nå, eller vente på 3D-versjonen til jul en gang.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Skal jeg da tolke deg slik at jeg bør se de første gang i 2D, og nyte den som en fantastisk film?
    Og senere se den i 3D og få 3D-effekten på som ekstra topping på kaken?

Har ikke sett filmen enda, og vurderer om jeg skal kjøpe den til release nå, eller vente på 3D-versjonen til jul en gang.
    Vel, det kommer vel ganske an på hvilket 3D utstyr du har tenkt å kjøpe. Men jeg hadde ihvertfall ikke klart å vente
    Generelt sett mener jeg at hvis man ikke har sett den i 3D på kino evt. har tilsvarende utstyr hjemme så har man egentlig gått glipp av noe i utgangspunktet. Og da så er det vel bare å hoppe rett på BD'en.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avatar setter Blu-Ray rekord i USA
    Film - «Avatar» setter Blu-ray-rekord - ITavisen

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Vel, det kommer vel ganske an på hvilket 3D utstyr du har tenkt å kjøpe. Men jeg hadde ihvertfall ikke klart å vente
    Generelt sett mener jeg at hvis man ikke har sett den i 3D på kino evt. har tilsvarende utstyr hjemme så har man egentlig gått glipp av noe i utgangspunktet. Og da så er det vel bare å hoppe rett på BD'en.
    Panasonic VT20 50" hadde jeg tenkt å se den på.
    med nesen 2 meter fra skjermen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Panasonic VT20 50" hadde jeg tenkt å se den på.
    med nesen 2 meter fra skjermen.
    Vel, da er det jo nesten verdt ventetiden, kommer an på hvor mye hastverk du har

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Cameron har bekreftet flere ganger nå at Avatar 3D will bli re-released med 6 minutter lengre spilletid på kino i August. Så det blir vel første nye anledning til å se den igjen i 3D, og mulighet for dem som ikke har sett den i 3D enda.

Lengre James Cameron intervju fra LAtimes; James Cameron: The 'Avatar' sequel will dive into the oceans of Pandora

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare en enkel sjel hvorfor Avatar i 2D har en internasjonal release på 'earth day' 22.april, mens i Norge først 28. ?

(...en finner jo allerede ukomprimert 50gigs 1080p DTS HD MA rip på nett)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Den har 27. her i dk og i tyskland.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen for første gang for noen dager siden i 2D. Filmen var brukbar for all del men føler jeg har sett konseptet før.. Pocahontas anyone?

Mulig den vil bli bedre i 3D men det blir isåfall kun effektene og ikke story'en bak filmen.

Helt brukbar film og verdt tiden det tok å se den. Men den får ingen 10/10 hos meg. Har sett bedre filmer for å si det sånn.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Så filmen for første gang for noen dager siden i 2D. Filmen var brukbar for all del men føler jeg har sett konseptet før.. Pocahontas anyone?
    Les heller en bok dersom du er så opphengt i konsepter Film er primært et audiovisuelt medium, og det er først og fremst måten handlingen er fortalt på som avgjør om en film er bra eller ikke. I utgangspunktet utgjør handlingen bare et rammeverk, uten kjøtt på beina: Hvorvidt selve filmopplevelsen er bra eller ei avhenger av fortellerteknikken til regissøren.

Slik sett er Cameron etter mitt syn en av vår tids beste regissører innenfor action-sjangeren. Han makter å gi filmene sine en substans og karakterdybde som en altfor sjeldent ser i dagens action-filmer. Jeg tror nettopp dette er en av grunnene til at han lykkes såpass bra med AVATAR. Dessuten er Cameron veldig dyktig dramaturgisk sett. Her synes jeg mange action-regissører svikter fullstendig: De går rett på sak, uten noe 'pirrende' forspill eller oppbygging av spenningsmomentene i filmen.

Og mens jeg er inne på action-filmer: AVATAR har en av de beste action-sekvensene jeg har sett på lenge. Rytmen og drivet mot slutten av filmen er veldig bra, i typisk Cameron-stil

Mulig den vil bli bedre i 3D men det blir isåfall kun effektene og ikke story'en bak filmen.
    Har sett filmen i både 2D og 3D, og jeg foretrekker klart 2D-versjonen, selv om 3D-versjonen imponerte meg teknisk sett i forhold til tidligere 3D-presentasjoner.

Helt brukbar film og verdt tiden det tok å se den. Men den får ingen 10/10 hos meg. Har sett bedre filmer for å si det sånn.
    AVATAR får 9/10 av meg, siden den lykkes svært bra som en action/scifi-film. Jeg anser fremdeles ALIENS som hakket bedre (en av de aller beste action/scifi-filmer noensinne). Dette er en film som har tålt tidens tann, for å si det slik, og som etter mitt syn fortjener 10/10.

Når det gjelder AVATAR på Blu-Ray: Jeg hentet min bestilling idag. Billedkvaliteten er noe av det aller beste jeg har sett! Bildet har en dybdefølelse jeg ikke har sett maken til tidligere (selv sammenlignet med filmer som f.eks. UP). Lyden er også knallbra. En helt klar referansefilm etter mitt syn. Blu-Ray'en har også den høyeste bitraten jeg har sett. Den ligger på rundt 35-45 Mb/s (har sett måleren helt oppe i 49 Mb/s. Teoretisk maksverdi er vel 54 Mb/s).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Les heller en bok dersom du er så opphengt i konsepter Film er primært et audiovisuelt medium, og det er først og fremst måten handlingen er fortalt på som avgjør om en film er bra eller ikke. I utgangspunktet utgjør handlingen bare et rammeverk, uten kjøtt på beina: Hvorvidt selve filmopplevelsen er bra eller ei avhenger av fortellerteknikken til regissøren.

Slik sett er Cameron etter mitt syn en av vår tids beste regissører innenfor action-sjangeren. Han makter å gi filmene sine en substans og karakterdybde som en altfor sjeldent ser i dagens action-filmer. Jeg tror nettopp dette er en av grunnene til at han lykkes såpass bra med AVATAR. Dessuten er Cameron veldig dyktig dramaturgisk sett. Her synes jeg mange action-regissører svikter fullstendig: De går rett på sak, uten noe 'pirrende' forspill eller oppbygging av spenningsmomentene i filmen.

Og mens jeg er inne på action-filmer: AVATAR har en av de beste action-sekvensene jeg har sett på lenge. Rytmen og drivet mot slutten av filmen er veldig bra, i typisk Cameron-stil

Har sett filmen i både 2D og 3D, og jeg foretrekker klart 2D-versjonen, selv om 3D-versjonen imponerte meg teknisk sett i forhold til tidligere 3D-presentasjoner.

AVATAR får 9/10 av meg, siden den lykkes svært bra som en action/scifi-film. Jeg anser fremdeles ALIENS som hakket bedre (en av de aller beste action/scifi-filmer noensinne). Dette er en film som har tålt tidens tann, for å si det slik, og som etter mitt syn fortjener 10/10.

Når det gjelder AVATAR på Blu-Ray: Jeg hentet min bestilling idag. Billedkvaliteten er noe av det aller beste jeg har sett! Bildet har en dybdefølelse jeg ikke har sett maken til tidligere (selv sammenlignet med filmer som f.eks. UP). Lyden er også knallbra. En helt klar referansefilm etter mitt syn. Blu-Ray'en har også den høyeste bitraten jeg har sett. Den ligger på rundt 35-45 Mb/s (har sett måleren helt oppe i 49 Mb/s. Teoretisk maksverdi er vel 54 Mb/s).
    + 1

Meget bra innlegg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne idag på elkjøp uten å tenke på å sjekke bildeformat, stilte inn for 2.35:1 på prosjektoren og ble litt forbauset da det ble bilde både over og under lerreret :P Ser nå at den er i 16:9 (1,78:1), er det jeg som husker så feil at jeg mente den var i 2.35:1 på kinoen?

Edit: visst var den 2.35:1 på kino, iallfall 2D versjonen som jeg så, blurayen er jo også 2D utgaven.. Jeg vil helst se hele scenene, ikke et utsnitt...

IMDb text search

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Kjøpte denne idag på elkjøp uten å tenke på å sjekke bildeformat, stilte inn for 2.35:1 på prosjektoren og ble litt forbauset da det ble bilde både over og under lerreret :P Ser nå at den er i 16:9 (1,78:1), er det jeg som husker så feil at jeg mente den var i 2.35:1 på kinoen?

Edit: visst var den 2.35:1 på kino, iallfall 2D versjonen som jeg så, blurayen er jo også 2D utgaven.. Jeg vil helst se hele scenene, ikke et utsnitt...

IMDb text search
    Du har sett hele bildet, 2.35:1 versjonen er croppet ut av 1.78:1 versjonen. Men den er ikke sentercroppet så det blir feil å kjøre den i et 2.35:1 oppsett, blir litt mye kutting av panner. Jeg har testet å croppe den til 2.20:1 og det funket meget bra... Har man ikke muligheten til dette er 1.78:1 versjonen det beste desverre, jeg hadde håpet at det ble gitt ut en 2.35:1 versjon av Avatar også.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du har sett hele bildet, 2.35:1 versjonen er croppet ut av 1.78:1 versjonen. Men den er ikke sentercroppet så det blir feil å kjøre den i et 2.35:1 oppsett, blir litt mye kutting av panner. Jeg har testet å croppe den til 2.20:1 og det funket meget bra... Har man ikke muligheten til dette er 1.78:1 versjonen det beste desverre, jeg hadde håpet at det ble gitt ut en 2.35:1 versjon av Avatar også.
    Hadde dette litt i bakhodet, og merka at det skjedde mye både høyt og lavt på skjermen. Senter-crop ville ikke sett bra ut nei.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det betyr altså at vi får se "mer" av filmen på blu-ray enn på kino? Cameron og hans særhet på formater altså...
    Jeg synes det er veldig bra med actionfilmer i 16/9, for alle oss med 16/9 lerret betyr det imponatoreffekt pga mye større bildeflate. Gleder meg til å se denne i heimekinoen altså.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Det betyr altså at vi får se "mer" av filmen på blu-ray enn på kino? Cameron og hans særhet på formater altså...
    Hva mener du med hans særhet på formater?

Avatar er jo hans første film som egentlig har forskjellige formater.

2D utgaven av Avatar ga han en enkelt instruks til kinoene, bruk det formatet som gir størst bildet i den kinoen den skal vises i. Alle 3D utgaver var 1.78:1, noe som også ble gjort for å tilpasse seg IMAX.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er feil at avatar er første james cammeron film med eget (sykt) format når det gjelder aspect, hvis du sjekker abyss og t2 laserdiscs som ble utgitt i både "pan&scan" og widescreen, der begge utgavene har forskjellige utsnitt av et større bilde, det vil si at ingen av de viser det "hele og fulle" bildet....han ville at folk skulle få mest mulig inn på sitt tv.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    det er feil at avatar er første james cammeron film med eget (sykt) format når det gjelder aspect, hvis du sjekker abyss og t2 laserdiscs som ble utgitt i både "pan&scan" og widescreen, der begge utgavene har forskjellige utsnitt av et større bilde, det vil si at ingen av de viser det "hele og fulle" bildet....han ville at folk skulle få mest mulig inn på sitt tv.
    Det er egentlig feil.

Cameron har så å si alltid, frem til og med Titanic, filmet med Super 35. Dette gir ett stort bilde, og er normalen for de fleste Hollywood filmer. Dette bildet er som nesten 4:3. Hvor de mens de filmer normalt legger på monitorene ett bilde av hvordan 2.35:1 vil se ut, slik at de filmer etter dette.

Den tiden LaserDisc ble utgitt, så var normen å vise 4:3 filmer hjemme, derfor ble enkelte LaserDiscer også utgitt i dette formatet. Det er kun The Abyss at Cameron faktisk har sagt han fortrekker 4:3 bildet. Det har han aldri nevnt om T2.

Hvis du kikker på en del filmer på TV, som er i 4:3, og laget i Hollywood, så vil du ofte se at mikrofonen av og til dukker opp i toppen av bildet. Da er det en film med mere info i høyden enn det kino utgaven hadde. Det er faktisk feil å kalle dette Pan & Scan, da dette egentlig indikerer at de har tatt ett utsnitt fra Widescreen utgaven. Ta å se på ekstra materialet til "Die Hard" og se hvor jævlig det kan bli på den måten.

Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •