Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 37 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Full 1080p 3D er; 2x24fps (bilder i sekundet) presentert i dobbel flash = 120Hz (minimum).
    Kino 3D = triple flash = 144Hz.

Alle multiple av 24 kan brukes i 3D uten pull-down konvertering. Derfor vil ikke 50/60Hz bli brukt i film 3D visning men muligens i 3D TV hvor det vil bli brukt et annet system.
    Det vil også bli andre 3D system som vil fungere med BD men de vil ikke være full 1080p for begge øynene.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så denne filmen igår i sal 4 på kinoCity i Drammen. Dolby3D og uten tekst.

For det første så er sal 4 i drammen en helt sinnsykt fet sal(min mening) Lyden er helt rå!"!!! Mener å ha lest et sted at de har like stort anlegg der som i sal 1 som har 2-300 flere seter(ikke sikker på om dette stemmer).
    Under visningen igår spilte de akkurat så høyt og rått som de bør! det formelig blafrer i buksebeina og setene rister når Cameron vil at det skal gjøre det!

For min del så var dette en helt sinnsykt fet opplevelse. Er fargeblind på rødt og grønt, så 3D har liksom ikke falt meg inn tidligere, men bestemte at jeg skulle prøve det nå.

Jeg skal gå så langt som å si at detta var den råeste kino opplevelsen siden Terminator 1!!

Inntrykket jeg satt igjen med og dybden i filmen var helt sinnsykt og åpnet en helt ny verden. Ikka bare det, men filmen i seg selv var også veldig bra.

Fra meg så kan det ikke bli annet enn en sekser.

Hele opplevelsen av den filmen kommer til å sitte igjen lenge og jeg kommer garantert til å reise å se den hvertfall en gang til!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Avatar 3D i går kveld på Sandnes Kino, sal 3 (tekstet).

Visuelt sett er denne filmen fantastisk ! Virkelig nydelig. Storyen er hollywoodish, så man vet hva man går til. Men en flott film som vekker "redd regnskogen ånden" i deg.

Dette er første filmen jeg har sett i 3D og må si jeg ble ganske skuffet. Største problemet var at jeg ble utrolig sliten i øynene og hodet. Førte til en ganske god hodepine etter filmen. Følte også at det ble veldig fort blurete og uskarpt, spesielt i scener med mye action. Når det gjelder brillene så passet ikke de meg særlig bra. De ble på en måte sittende for høyt slik at jeg slltid måtte sitte veldig oppreist i setet. Kunne ikke lene meg godt tilbake slik jeg pleier. Det var også mye gjenskinn/speiling inni brillene som var ganske plagsomt til tider. Tekstingen syntes jag var litt irriterende til å begynne med, siden den ligger litt foran (nærmere publikum) enn resten av bildet. Men etter en stund glemte jeg hele teksten siden den lå foran alt annet, og fulgte dermed mer med på bildet. Nå kan det jo godt være meg og øynene mine som gjør at 3D ikke funket noe særlig for meg. De fleste andre jeg har snakket med synes at 3D på Sandnes Kino er veldig bra.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blabla
    Nå kan det jo godt være meg og øynene mine som gjør at 3D ikke funket noe særlig for meg. De fleste andre jeg har snakket med synes at 3D på Sandnes Kino er veldig bra.
    Jeg tror dette er veldig, veldig individuelt, akkurat som at noen blir veldig plaget av "RGB-flimmer" fra noen projektorer, mens andre ikke ser problemet i det hele tatt. Personlig synes jeg bare de første 10 minuttene var slitsomme - deretter glemte jeg nesten av det var 3D. Ble heller ikke plaget av gjenskinn i brillene (ja, det var Dolby3D). Om det var fordi jeg ble forhekset av filmen eller hva det var vet jeg ikke...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en tur til Trondheim for å se denne i 3D, virkelig imponerende! Så den på Prinsen 6, første kino-opplevelsen jeg har hatt som gjør at jeg føler det er "bedre å gå på kino".. Topp!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pocahontas/Avatar *Fail*

Noen andre som har sett denne eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Pocahontas/Avatar *Fail*

Noen andre som har sett denne eller?
    Ja, og jeg synes den er litt teit.

Avatar er en klassisk western, fortalt fra indianerenes ståsted, satt i et fremtidsmiljø. Sånn sett kan den sammenliknes med ganske mange westernfilmer.

Personlig ville jeg vel heller sagt at filmen er en blanding av Starship Troopers og Danser med ulver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et mesterverk av en film! Jeg er målløs...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom det en gledelig nyhet. "Avatar" vant den nest mest prestisje tunge filmprisen Golden Globe i natt. James Cameron vant også for regi.

Vinner den PGA og DGA prisene så tar den også Oscar prisene, da disse stemmes frem av de samme som Oscar prisen, mens Golden Globe stemmes frem av "utenlanske" journalister (Da ikke amerikanske journalister).

Skal jeg tippe noe, så tar Cameron Oscar for regi, mens beste film går til "Up in the Air" eller "The Hurt Locker". Den sistnevnte er også som "Avatar" en litt utradisjonell Oscar-film, men håper den vinner hvis ikke "Avatar" tar den. Hadde vært moro med Oscar til to av mine absolutte favoritt regissører, Cameron og hans eks kone Kathryn Bigelow. (Begge kan få 2 Oscar, da begge produserer og regisserer filmene som kommer til å bli nominert).

For å ta den enda litt lenger, så har vel "Avatar" 4 bankers Oscar i lommen allerede:

-Visuelle Effekter
    -Lyd
    -Lyd Mix
    -Klipping

Så er det vel 3 kategorier den har veldig stor sjanse på:

-Regi
    -Foto
    -Musikk

Så er det igjen kun beste film som den lett også kan ta.

Det store problemet med "Avatar", og mulighetene til å ta en del andre priser, slik som:

-Scenografi
    -Sminke
    -Kostyme

Er at disse er i denne filmen går under visuelle effekter.

Manus blir det vel som med "Titanic" at han ikke blir nominert for, det er vel også riktig. Det eneste Cameron egenlig ikke er flink til er dialoger, noe som har mye å si i denne kategorien.

Vinner han sine 3 priser denne gangen (Film, Regi, og Klipping) så kan han heller si "King of the Universe" denne gangen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe helt spesielt med lyd / lydmix siden du har "rangert" dette over ting som f.eks. foto (som må sies å være relativt banebrytende)?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det noe helt spesielt med lyd / lydmix siden du har "rangert" dette over ting som f.eks. foto (som må sies å være relativt banebrytende)?
    Nei, jeg tok de bare i den rekkefølgen jeg husket kategoriene.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unødvendig pirk, kaller man dette
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Unødvendig pirk, kaller man dette
    Du kan få kalle det akkurat hva du vil.

Jeg er genuint interessert i alle tekniske aspekter ved denne filmen. For alt jeg vet kan det ha vært en ekstremt bra lydmix. Jeg var egentlig alt for oppslukt av det visuelle til å tenke noe særlig over lyden for å være helt ærlig.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fin film, og 3D, selv om det ikke er kvalitetsmessig helt på plass (så den med passive briller på Colosseum 1), må jeg jo si at dette gir mersmak! Gir filmen 5 av 6, og tipper dette er det som trengs for å virkelig dra i gang 3D-stormen på hjemmekinofronten til neste vinter der vi forhåpentligvis vil se noen nye 3D-modeller på projektorfronten og ikke minst aktive briller som løfter opplevelsen enda et par hakk!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vel strengt tatt ikke såå veldig mye foto i denne filmen da. Hører jo nesten mer til i 'beste animerte film'
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - visste ikke at de delte ut Oscars på kvantitet ;-)

Den sammenspleisingen av "ekte footage" og CGI i 3D som er gjort i Avtar er ikke triviell og et kunstverk i seg selv! Cameron nærmest fant opp kameraet på nytt for å få den filmede 3D riktig.

Men dette betyr selvsagt ikke at noen fotografi-Oscar. Jeg vet vel strengt tatt ikke på hvilket grunnlag disse blir delt ut engang... Om det er det tekniske eller kunstneriske eller hva det er :-)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - visste ikke at de delte ut Oscars på kvantitet ;-)
    Så det er ikke egen kategori for 'kortfilmer' lenger ??

Avatar fortjener utvilsomt alt den kan få, får bare håpe vi slipper å vente 15 år til på neste James Cameron film..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nå var det vel strengt tatt ikke såå veldig mye foto i denne filmen da. Hører jo nesten mer til i 'beste animerte film'
    Cameron har gjort det helt klart at Avatar overhodet ikke er en animert film. Filmen er laget med den samme teknologien som f.eks. A Christmas Carol, som regnes som en animasjonsfilm, men Avatar er altså ikke animert.

Men, det viser jo også hvor absurd at det i det hele tatt er en egen kategori for beste animerte film.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Cameron har gjort det helt klart at Avatar overhodet ikke er en animert film. Filmen er laget med den samme teknologien som f.eks. A Christmas Carol, som regnes som en animasjonsfilm, men Avatar er altså ikke animert.

Men, det viser jo også hvor absurd at det i det hele tatt er en egen kategori for beste animerte film.
    Det er jeg egentlig helt enig i. Den kategorien ble nok laget for å kunne gi Oscar til Pixar. Noe de fortjener.

Men da heller nominert de for Beste film.

Nå som det vil bli nominert 10 for beste film, i stedet for 5 som før. Så håper jeg virkelig at "Up" også blir nominert der. Jeg holder den som fjorårets beste film. Med "Avatar" rett etter.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant artikkel om hvor stor data-kraft som skal til for å produsere Avatar;

Processing AVATAR; Weta Digital datacenter.

EDIT; Tillegg;
    En artikkel til om GPU prosessering hos Weta for Avatar som ikke blir nevnt i artikkelen over;
    NVIDIA Collaborates With Weta to Accelerate Visual Effects for Avatar

Side 18 av 37 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •