Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 37 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    jeg så filmen nå og den var helt rå. Jeg så den i RealD 3D og kan si at det er ikke 100% perfekt. Bildet er ikke alltid 100% skarpt og kan være litt rart for øyene men det er ikke så ofte det skjer. Jeg har lest flere har sagt at Dolby 3D er litt bedre enn RealD 3D. Noen som har sett den i Dolby 3D og kan dele erfaring?
    Har sett den i Dolby3D på Ringen kino, og skal se den i RealD på Colosseum kino, antagelig i morgen. Kan rapportere tilbake om forskjeller.

Ikke sitt i midtgangen eller ved noen andre lyskilder. Dolby3D-brillene reflekterer lys bakfra og delvis fra siden, veldig irriterende.

Angående "skarpt" - jeg registrerte at øynene til tider må søke etter fokuspunktet. Inntil man finner dette punktet vil bildet være uskarpt. MTV-klipping med stadig bytte av fokus ble derfor veldig slitsomt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen i går og ble bergtatt!Rett og slett en av de beste filmene jeg har sett noen gang.Klar 6`er!
    Utrolig naturtro fremstilling og bare fargene gjør jo at man forelsker seg i denne filmen

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de bruker real 3D eller Dolby 3D på Konsertpaleet i Bergen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk film, kanskje den beste jeg noensinne har sett..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var bra for all del. Så den desverre ikke i 3d, jeg har det med å havne på rare nordnorske bygder.

Men, en ting jeg har undret over... etter 2:40, hvorfor ikke filmen varte lengre. Det gikk veldig fort fram, å mye va litt grovklippet sammen. Kan hende vi får en utvidet versjon.

Trossalt så var Aliens Special Edition ganske utvidet iforhold til kino releasen :wink:

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt sikkert en Director´s Cut, etter det ryktene sier er kinoversjonen kuttet med ca 40 min i forhold til det som opprinnelig var tiltenkt...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettopp kommet hjem fra å sett filmen i 3D på Colosseum i Oslo. Likte filmen veldig bra, men som andre har kommentert så går den veldig fort frem og viser noen tegn til grovklipping. Effektene er det beste jeg noengang har sett på film. 3D på kino er morsomt å oppleve, men for min egen del gir det meg ikke noe særlig større kinoopplevelse. Synes 3D-bilde er veldig varierende i kvalitet og til tider er både tekst og bilde uklart. Synes også bildekvaliteten er "fargeløst" i forhold til vanlig. Vurderer å se den uten 3D på Ringen kino. Men jeg gleder meg i alle fall til directors cut på BD

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var filmen endlig sett, og det 3 ganger

Alle på Ringen 1 i Oslo.

Valgte å sitte litt lenger fremme i denne ganger, ble rad 5 to ganger og rad 4 en gang. Og da sete 14 og 15. Syntes faktisk lyden var bedre på rad 4 enn 5 rad 5. Men det kan fort være volumforskjell. Det var litt høyere på fredag enn på lørdag. La også merke til at ting som kom ut av skjermen kanskje ikke kom ordentlig ut, slik jeg så det på "UP". Noen som kan si hvordan dette var lenger bak i salen?

Selve 3D inntrykket, her i Dolby 3D, er positivt, men som noen nevner, raske bevegelser blir fort irriterende. Da hakker det veldig. For de som finner det slitsomt, bare lukk det ene øyet, så er alt glatt (Men 3D effekten forsvinner). Heldigvis så var den ingen norsk pålagt tekst som ødela.

Hvis jeg skal beskrive filmen med 1 ord, så må det blir Overveldende.

Effektene er rett og slett helt perfekte. Alle bevegelser osv som føles 100% ekte gjør at man virkelig får inntrykket av at de er ekte. Det er som regel dette som ødelegger "realistiske" filmer. Er enig i det som ble nevt at "Hester" osv beveger seg litt rart, men litt vanskelig å si hva som faktisk er ekte bevegelser her, har ikke sett noen hester i det virkelige livet med 4 ben fremme

Er også enig i at filmen virker litt nedklippet. (Spoiler: ) [SPOILER]Selve Jakes inntog hos Na'vi ene går altfor kjapt, og føles litt enkelt. Men det trekker ikke ned.[/SPOILER]

Regner nok med at Cameron gir oss en ny Special Edition (Da han ikke lager Director's Cut utgaver). Tror ikke forandringen blir like stor som med "The Abyss", men mer på linje med "Aliens" og "T2", hvor handlingen blir mer utfyllende. Går den virkelig bra på kino, så får vi kanskje de den versjonen også på kino en kort stund.

Syntes Harry Knowles anmeldelse på Aintitcoolnews.com var meget bra.

Tenkte å få sett den en gang på Colosseum i romjulen også, sjekke ut både det nye lydanlegget, og Real D.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 ganger allerede, imponerende

DLP gir i seg selv ikke helt glatte bevegelser, jeg har selv en 3DLP (tilsvarende teknologi som brukes på kinoer) hjemme og er godt kjent med dette. Så noe er nok fremviserens feil, 3D eller ei.

Et par andre feil som ikke har blitt nevnt spesielt - når man sitter langt fremme er brilleglassene rett og slett for små! I ytterkantene ser man fargeskift, det er for dårlig. I tillegg er ikke akkurat brilleglassene laget av Carl Zeiss. Vanskelig å beskrive nøyaktig, men jeg er ganske sikker på at oppløsningen er forringet hvis man hadde målt på øye-siden av brillene.

Jeg hadde forøvrig skyhøye forventninger før forestillingen og ga filmen 10/10 på imdb etter at jeg kom hjem.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den også igår i 3D og hadde store forventninger og må si det var en ok film med fantastiske effekter, og etter og ha lest en anmeldelse i Dagsavisen om at slagscenene skulle overgå Ringenes Herre med go margin var jeg veldig spent, men det innfridde ikke desverre, synes også selve historien ikke var spesielt original, får en følelse av og ha sett det før på en måte, men jeg likte filmen, hadde nok bare skrudd forventningene altfor høyt opp. Selve 3D kvaliteten var ikke all verden, litt ute av fokus og litt dårlige farger på en måte. 3D effekten var faktisk best på forfilmene før selve filmen, ble også sliten i øynene etter et par timer.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har sett Avatar i 3D som får anledning til å se den igjen på Colosseum 2?
    Der (hvis opplysningene er riktige) skal det være XpanD 3D med aktive briller, veldig likt system som det kommende 3DBD formatet.
    Interessant å høre flere rapporter fra folk som kan sammenlikne.

Får ikke selv anledning til å se Avatar i 3D før langt ut på nyåret pga. laang avstand til 3D kino.

Anbefalinger for hvilken rad på Colosseum som er "sweet spot" for 3D taes imot med takk!

PS; Hakkingen som oppstår når det er mye bevegelse er fordi filmen er skutt i 24 bilder i sekundet. Cameron ønsket å skyte i 48 bilder i sekundet, som hadde bedret hakkingen betydelig, men filmselskapet satt foten ned.

[YOUTUBE]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WgrdKmgniGI&hl=en_US&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WgrdKmgniGI&hl=en_US&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Selve 3D kvaliteten var ikke all verden, litt ute av fokus og litt dårlige farger på en måte. 3D effekten var faktisk best på forfilmene før selve filmen, ble også sliten i øynene etter et par timer.
    Hvor så du filmen, siden du ble sliten i øynene.

Det at 3D effektene tidvis er ute av fokus er helt korrekt. Men slik skal det være. Når Cameron har fokuset på karakteren, og det da er ting som ligger utenfor bildet, så er det helt naturlig at dette er ute av fokus.

Ett meget godt eksempel er en liten scene fra slutten, hvor Jake snakket med treet. Da ser man ett bilde ovenifra, hvor det er ett par av de flyvende hvite "manetene". Disse er da i ufokus. Dette fordi Jake er i fokus, og ikke selve maneten.

Slik er det også med mye blader fra trær osv, det er meningen at de ikke skal være i fokus.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har vært på Colosseum 1.

Hvordan er brillene man må kjøpe der, noen som kan ta bilde av dem, eller har dere bare kastet dem?

Hvis dere ser dem opp mot lyset, er det forskjellig mørkhet i brilleglassene? Høyre er mørkere enn venstre, eller er de like?

Grunne til at jeg spør er at jeg bruker normale briller, og trenger å vite hvordan se ser ut, og om de passer utenpå. Eller om de Clip-on jeg har kjøpt kan funke i stedet.

Er også spent i å høre fra noen som har vært på Colosseum 2, hvis det er aktive briller der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse får du kjøpt for 20 kr. Jeg så ingen som hadde clip-on så du må nok få deg linser8)

Det er ikke noe forskjell i mørkheten på de.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i standard 2D i dag og det var en meget god film!
    Jeg ble imidlertid noe skuffet over spesialeffektene. Ikke en eneste gang under hele filmen ble jeg lurt til å tro at jeg så på noe annet enn en animerte sekvenser.

Dessverre har filmer som Transformers, Star Trek og District 9 klart å vise at tilnærmet foto-realistisk "is the name of the game" om dagen, mens avatar minnet mest om grafikken og fysikken man hadde med King Kong. Det er tydelig at dagens teknologi fremdeles ikke er god nok til å fremstille et organisk og biologisk miljø med full naturtrohet i stor stil.

Men men, dette trekker ikke ned det faktum at dette er en meget god film. Jeg synes imidlertid noe skuffende spesialeffekter og en meget forutsigbar historie med null overraskelser trekker noe ned fra å være en film helt i toppen.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i 3D ikveld.
    Prinsen Kino i Trondheim
    Jeg har unngått å lese så mye av "hype'n" av denne filmen.
    Ble positivt overrasket over denne,masse flotte effekter.

Men som Marsboer nevner blir man ikke helt overbevist om at
    dette er "virkerlig"

Ble også litt forstyrret av at 3D brillene reflekterer lys fra bak.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble nok heller ikke lurt til å tro at disse animerte vesenene var virkelige - men så skal man vel være relativt tett i pappen for å blir lurt til å tro noe slikt også da...

Men at det er mye, mye bedre enn alle andre forsøk på noe tilsvarende er det overhodet ingen tvil om!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stadig på vei oppover rankingen på imdb, i skrivende stund nr 25. Publikum liker den bedre enn kritikerne?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Stadig på vei oppover rankingen på imdb, i skrivende stund nr 25. Publikum liker den bedre enn kritikerne?
    Har den fått så dårlige kritikker da?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Har du fått sett den i både dobly 3d og realD?

Side 13 av 37 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •