Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 37 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 722

Tråd: Avatar

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Gleder meg vilt til og se denne filmen!Så trailer på kino og ble hekta!
    ser det er mye drittprat om denne filmen i denne tråden,men dette er vel hva man må kalle ren og skjær underholdning fra start til slutt.(får vi håpe)
    Tror dette er en film som treffer meg bra da det rett og slett er digg og bli dratt inn i en fantasivirkelighet og bare sluke alt som blir servert en
    Enig. Det har ikkje alltid vore så mange filmar eg har venta og gleda meg til å sjå siste åra, Transformers2, terminator4, rambo4, ringenes herre 2-3... Det er oppfølgarfilmar som stort sett har gitt meg forhåpninga om ei god opplevelse. Men denne filmen skal eg iallfall få med meg, og helst på kino!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk "Avatar - The Game" i går, og innstallerte for å se hvordan det kjørte og hvordan grafikken er, siden grafikken i traileren for spillet var mildt sagt elendig.

Skal ikke spille spillet før etter jeg har sett filmen.

Jeg spiller alltid på PC, liker ikke kontrollerene til PS3. Og da er det også alltid kjedelig å konstantere at spill lagt for alle plattformer som regel ikke er optimalisert for PC.

Dette ser man definitivt på 2 ting, filmene i spillet og styringen. Filmene er definitivt av meget dårlig grafisk kvalitet, de er laget for å kjøre på alle konsoller, og ser dermed dårlig ut. Det andre er at man ikke får first person synsvinkel, men har karakteren rett foran seg, og faktisk litt på siden, så jeg syntes den ikke er helt god å styre med mus og tastatur, men det er vanesak.

Det positive er at dette er faktisk første spill jeg har oppdaget har stilt seg inn helt korrekt automatisk. Her var oppløsning satt til 1600x1050, og alt på Ultra High, det eneste jeg trenkte å justere er AA, satt opp fra 0 til +4, skal nok kjøre på maks den også.

Og den oppløsningen opp fra 1280x720 som Xbox og PS3 bruker gjør at grafikken får ett enormt hopp i grafikken. Synd ikke PS3 og Xboks greier å kjøre spill i høyere oppløsning skikkelig.( ekstremt få PS3 spill som har 1080i, GT spillene er del eneste, samt ett par små spill hvis jeg ikke husker feil).

Så når grafikken er på maks, så er faktisk spillet meget bra ut. Men løp så vidt litt inne på basen, siden jeg ikke ønsker å oppleve Pandora mer før jeg har latt Cameron vise oss hans versjon først.

En annen positiv ting er 3D innstillingene. Har har man 5-6 forskjellige 3D typer man kan velge, fra RealD og mye annet, til hauger av variabler under hver. Noen som vet hvilke man kan bruke på vanlig PC, med vanlig PCskjerm. Har rød/grønne briller, samt 2 polaitets briller. (Får vel bruke julen til å finne ut av dette)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er billettene for Oslo både Fredag 18 og Lørdag 19 lagt ut.

Var første mann til å bestille på både 17.10 og 20.30 forestillingen på Ringen,
    Og det ble etter hvert en på lørdag 20.30 også. Da er det 3 visninger allerede.

Ringen kjører uten tekst, mens de har satt opp 3 saler på Colosseum hvor den er tekstet i 3D.

Får håpe den infrir, da blir det også noen visnigner i julen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 3D-versjonen Colosseum viser, må man da bruke standard 3D-briller, eller er det den nye typen det har vært snakk om, som visstnok skal gi et mye mer 'riktig' 3D-bilde?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel mer i starten av denne tråden om hvilke teknologi Colosseum bruker. Mener å huske at de har en type i storsalen, og en annen i de mindre. Ringen bruker Dolby 3D hvis jeg ikke husker feil, og da fikk man briller for dette som jeg på ingen måte fant sjenerende på farger eller noe slikt. Alt så korrekt ut, og at de faktisk passet å bruke sammen med andre briller normale briller. (For de som er uheldig å bruker det)

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da er billettene for Oslo både Fredag 18 og Lørdag 19 lagt ut.
    Takk for den! Trodde jeg måtte vente til i morgen med å bestille. Da blir det fredag kveld på Ringen for min del. Gleder meg. Må finne ut av hvor jeg skal få tak i de brillene da.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som om AndersT2 har dekket premiere visningene på Ringen ganske grundig :-P og kan gi oss tilbakemelding på kvaliteten der.

Er det andre som kan tenke seg å dekke både Ringen og to forskjellig saler på Colosseum, for å kunne gi en sammenlikning, å gi oss en pekepinn om hvor filmen i 3D ser best ut?
    For oss som ikke har anledning til å se den tre ganger i premiere helgen og gjerne vil velge den kinoen hvor vi får best førsteinntrykk!

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte billetter til 17.12 (førpremiere) på Colosseum. :-)

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder en knapp på Ringen selv (ok, kortest å gå for min del da + den er nyere). Orget meg 4 billetter på søndagen (20.) 3D - utekstet. Gleder meg som en unge!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare minne op at Colosseum 1 har i disse dager fått nytt lydanlegg i fronten.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Takk for den! Trodde jeg måtte vente til i morgen med å bestille. Da blir det fredag kveld på Ringen for min del. Gleder meg. Må finne ut av hvor jeg skal få tak i de brillene da.
    Brillene ligger i kasser på vei inn i salen, når de tar billettene. Og så legger du dem tilbake i kassene når filmen er ferdig.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Stavanger kino idag for å kjøpe billett til Avatar 3D, men Stavanger kino slutter aldri å skuffe. Det er KUN sal 5 som til nøds går å se film i, også settes 3D versjonen kun i sal 7!!. ikke interessant mao..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, Verdal Kino oppgraderer til Avatar kommer.

3D oppgradering i THX salen samt nytt lerett er satt opp.
    Vurderer og ta en tur om filmen viser seg og være bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Var innom Stavanger kino idag for å kjøpe billett til Avatar 3D, men Stavanger kino slutter aldri å skuffe. Det er KUN sal 5 som til nøds går å se film i, også settes 3D versjonen kun i sal 7!!. ikke interessant mao..
    Hvis du bor nærmere Stavanger området så bør du vel heller besøke Sandnes Kino, som er mileves foran Stavanger kinoen både på bilde og lyd siden?

Kjøpte selv 9 billetter til 3D visningen i Sal 3 som rommer 187 seter. Filmen er også satt opp i "2D" i sal 1 (295 seter).

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Hvis du bor nærmere Stavanger området så bør du vel heller besøke Sandnes Kino, som er mileves foran Stavanger kinoen både på bilde og lyd siden?

Kjøpte selv 9 billetter til 3D visningen i Sal 3 som rommer 187 seter. Filmen er også satt opp i "2D" i sal 1 (295 seter).
    Har aldri vært på kino i sandnes, men i min erfaring så er det ingen saler som har mer enn 1 sete, nemlig min sweetspot..

I sal 5 i stavanger er det kun rad 9 sete 14 som gjelder, og det tok en del forsøk å finne min preferanse der.. Takk for tipset dog, får se hva jeg gjør.

Edit: Får kun opp sal 1 og 2 jeg, og ingen info om evt. 3D på sandnes kino..

Edit 2: Fant det tilslutt, men ikke enkelt å få opp 3D versjonene. Får håpe salen ikke suger, ingenting er verre enn å få en film ødelagt av elendig lyd/bilde..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har reaksjonene ifra de første pressevisningene og ikke minst, London premieren begynt å komme. Her er bare et lite utvalg:

"... the terrible film that some had been anticipating had not materialised. It was good ... There is, though, a certain amount of suspension of disbelief needed when watching Avatar. Cynics might sneer at the plot ... There is more shock and awe in this movie than almost any other." - The Guardian

"Everything feels real. It's as if Cameron has happened upon this alien world and got his camera out ... It is overwhelming, and that is because you are emotionally tied up in the characters and the story ... James Cameron has described his new filming process as "emotion capture". And it's a boast he lives up to." -- The Sun

After a screening yesterday morning, very reliable sources have told Awards Campaign that the HFPA were incredibly positive about Cameron's latest endeavor. In fact, it's now very likely to be nominated in both the Best Picture - Drama and Best Director categories when the Golden Globe nominations are announced next Tuesday.

Etc.

Virker lovende så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første anmeldelse foreligger.

Review of Avatar

Billetter kjøpt :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips for folk som eventuelt skal en tur til London og vil se Avatar i samme slengen.
    Kinoen å besøke er Empire Leicester Square.

Dolby 3D and Barco Projection Take Center Stage at Avatar World Premiere - Yahoo! Finance

“Empire Leicester Square boasts one of the largest screens in the UK, which is why it regularly plays host to world premieres,”
    To ensure every seat in Empire Leicester Square enjoys the fully immersing 3D experience, Dolby Production Services worked with Barco, Empire, and Twentieth Century Fox® to ensure the best combination of brightness, image sharpness, and color accuracy to display this spectacular new movie as director James Cameron intended.”

To meet Cameron’s exacting standards for Avatar’s premiere, Dolby and Barco worked to provide a customized solution, comprising two Dolby 3D large-screen systems, featuring four Barco DP-3000 ultra bright digital cinema projectors.

Using dual stacked Barco projectors for the left eye and an additional dual stack for the right eye, each set features Dolby's 3D color filter technology.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest ca 6 reviews nå og alle er positive.
    billetter bestilt.

Side 11 av 37 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •