Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 37 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd kvaliteten på HD traileren der er litt råtten.

Men syntes filmen bare ser bedre og bedre ut. Det blir nok noen turer på kino i og før romjulen tipper jeg. Forrige Cameron film så jeg 6 ganger på kino, inkludert 2 ganger med 2 på rad.

Skulle likt å hatt noen kilo av den steinen menneskene er på jakt etter.

Eneste minuset jeg ser så langt, er det samme problemer Cameron egentlig alltid har hatt, han har ikke skikkelig dreis på dialog, men det funker for det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke helt 1080 apple kvalitet

Denne må sees i 3D på det store lerretet, kanskje 3D traileren kommer til "A Christmas Carol" hvis den ikke for voldelig

Official Avatar Movie Website | In Cinemas December 18

Jeg skulle ønske det var mulig å laste ned denne:

[YOUTUBE]geNv6FUK0HU&feature=player_embedded[/YOUTUBE]

Ser lovende ut!

edit: fant den, 720p: http://www.kino-govno.com/youtubefix...UK0HU&num=6565

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logga meg inn på xbox360's nye filmtjeneste igår, og fekk sjå ett gratis nesten 4minutters sammenhengande klipp frå filmen. God action. Skal være einig i at det ser veldig tegneserieaktig ut, og ikkje i klasse med Gollum, men likevel ser eg at dette blir en kjempefilm som iallfall ej vil like å sjå.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så traileren til denne filmen uten å vite noe særlig om den...
    Mine første tanker var: Et par b-skuespillere, teit plott og middels dataanimasjoner.

Og det holder jeg meg til enda, blir nok ikke å se denne filmen... ever.
    Hvis ikke NRK3 skulle komme til å sende den på TV om en 5-6 års tid.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xawyer
    Skal være einig i at det ser veldig tegneserieaktig ut, og ikkje i klasse med Gollum, men likevel ser eg at dette blir en kjempefilm som iallfall ej vil like å sjå.
    Det er blåfargen som gjør at det ser tegneserie og uekte ut. Hvis man tar en titt på første trailer, hvor man ser undersiden av beinet til hoved avataren, så ser man hvor detaljert de har fått huden.

Hadde de hatt hudfargen vi er vant med, så hadde ingen snakket om tegneserie aktig. Men skryti av hvor bra det er. Men er enig i at det er uvant.

Og det er her Camerons største utfordring ligger, å få folk til å føle med de blå smurfene med hale. Filmen avhenger av at han får til det, og personlig så tror jeg han gjør det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hadde de hatt hudfargen vi er vant med, så hadde ingen snakket om tegneserie aktig. Men skryti av hvor bra det er. Men er enig i at det er uvant..
    Med handlingar på andre planetar, med store oransje blomster - mange månar, rare fargerike dinosaurar og andre vesen så vil nok hjerna mi og andre hjerner raskt finne ut at noko ikkje stemmer. Det blir raskt "unaturlig", ikkje berre på grunn av blåfargen når en ser det meste frå robotar til klima ikkje stemmer med slik vi har det.

Når det er sagt så ser eg ikkje nødvendigvis slike filmar for å få mest mulig virkelighetsfølelse, men for å bli skikkelig underholdt.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eeeh, så thrailer nå... man må være pisse, idiot eller et barn for å ikke iritere seg over en så TYNN storry.

God grafikk tho, men liker ikke at vi som observatører skal få en følelse av å ha bedre besluttningsevne en èn betydelig mengde utvalgte mennesker. Hvor ble det av moralen til starfleet?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    eeeh, så thrailer nå... man må være pisse, idiot eller et barn for å ikke iritere seg over en så TYNN storry.
    Akkurat det der var vel ikke spesielt diplomatisk sagt...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Monge filmar som har tynn historie, men som mange kan kose seg med.
    Rambo4 foreksempel.. Jækla tynn historie, men en heil drøss skyting og en hovedperson som vi digger å sjå. Ej irriterte mej over tynn historie der, men kan likevel gle mej til å sjå rambo 5 om den kjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo på moten å snakke dritt om AVATAR nå, så det kommer ikke som noe stor overraskelse at det begynner å bli sånn halvveis populært på forumet her også

Kommentarer som "middels dataanimasjoner, dårlig plott etc" blir bare for dumme til å kritisere synes jeg..men la gå. "Plottet" er kanskje velbrukt, men har det noensinne stoppet dere ifra å virkelig se en film eller nyte den? Last Samurai, Dances with Wolves osv bruker samme story som basis...og for all del..disse filmene floppa jo hardt og det er ingen som liker dem, ikke sant?

Middels dataanimasjon? Kan du med hånden på hjertet alvorlig talt påstå at dette her er middels? I så tilfelle er jeg mektig imponert, og jeg synes synd på deg som ikke har hatt noe glede av CGI i filmer helt frem til nå. Jeg tror kanskje du misforstår litt. Hvis du påstår at f.eks District 9 har bedre CGI, så tar du egentlig feil. Forskjellen her er designet og looket. D9 bruker CGI "reker" som skal skli inn i en velkjent setting..nemlig vår egen..her på jorden. De gir vesenene en "gritty" og jordnær look slik de skal blende inn og ikke virke for "falske" for seeren. Selvfølgelig ser det mer "ekte" ut. AVATAR er pur fantasi. En helt ny planet, med ny plantevekst, vesener og setting. Hva baserer du egentlig meningen din på når du sier det ser falskt eller middelmådig ut? Men for all del..har du vært på Pandora og snakket med Nav'i folket og vet hvordan det skal gjøres, så får du ha meg unnskyldt.

B-skuespillere? Sam Worthinghton er bare en blandt mange av de nye unge lovende skuespillerene i Hollywood for tiden. Han var omtrent det eneste positive med Terminator Salvation. Han har hovedrollen i kommende Clash of the Titans. Han er dyktig skuespiller. Sigourney Weaver...b-skuespiller? Ok..fint det. Hun var kanskje første kvinnen som åpnet dørene for de barske og litt tøffe kvinnekarakterne i action/sci-fi filmer.

Jeg er ikke noe AVATAR fanboy, må bare få sagt det først som sist. Men jeg håper og tror at filmen blir bra. Fordi erfaringsmessig (for min egen del) har James Cameron ikke skuffet meg. Jeg har nettopp sett Aliens, Terminator, Terminator 2 og True Lies igjen i sist uke...og de underholder meg like mye nå som de gjorde når de kom ut. Mannen vet hva han holder på med. Kanskje har han mistet fatningen nå, og kanskje blir AVATAR en dårlig film...det får vi se.

Men ikke kom her og si filmen, plottet og cgi'en er dritt uten å begrunne det skikkelig. Slike idiotiske kommentarer finnes det nok av allerede.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i det meste du skriver. Ingen tvil om at CGI'en vil bli banebrytene.

Likevel... Fantasiverden og rare farger er helt ok og hadde hele filmen foregått i dette universet hadde det vært fantastisk. Problemet mitt er at det tilsynelatende(*) er så stor forskjell på CGI-virkeligheten og den konvensjonelle virkeligheten.

Sjekk f.eks. bildet under:

Det er ett eller annet platt og livløst med bildet som jeg ikke får helt taket på. Ligner litt på det man får når man kjører et "artistisk" filter i PS på et bilde. Nesten så en skulle tro Mr Cameron bevisst har "degradert" bildene på traileren for å "blåse oss av setet" med selve filmen. Det er lov å håpe ;-)

Men platt eller ikke platt - jeg kommer nok uansett til å være relativt tidlig ute med å se den!

(*) Med forbehold om at selve filmen er vesentlig bedre på dette området enn traileren jeg har sett

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er ett eller annet platt og livløst med bildet som jeg ikke får helt taket på.
    Enig i at det bildet der kan sjå ut som ei introscene i Halo. Gled meg derimot til å lese kommentarane i denne tråden om korleis filmen var ETTER at vi har sett den.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg leser om teknologien RealD, fungerer det med én projector DLP eller SXRD, og briller. Nå spør jeg sikkert dumt, men betyr dette at det vil være mulig å se fremtidige filmer hjemme med en Sony VW-40 og briller i 3D?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Av det jeg leser om teknologien RealD, fungerer det med én projector DLP eller SXRD, og briller. Nå spør jeg sikkert dumt, men betyr dette at det vil være mulig å se fremtidige filmer hjemme med en Sony VW-40 og briller i 3D?

Teoretisk så burte man kunne få det til. Støtter prosjektoren å ta i mot 50/60 Hz, så kan de la halve bildene være til hvert øye, og dermed burte det funke.

Men det kommer de nok aldri til å gjøre. Blir for enkelt. Vi må nok kjøpe nytt utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10min. Video ~ Making a Scene - AVATAR EDIT; This video is no longer available due to a copyright claim by FOX.:roll:

Avatar Thanator Chase Clip EDIT;This video is no longer available due to a copyright claim by FOX.:roll: :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg vilt til og se denne filmen!Så trailer på kino og ble hekta!
    ser det er mye drittprat om denne filmen i denne tråden,men dette er vel hva man må kalle ren og skjær underholdning fra start til slutt.(får vi håpe)
    Tror dette er en film som treffer meg bra da det rett og slett er digg og bli dratt inn i en fantasivirkelighet og bare sluke alt som blir servert en

Side 10 av 37 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •