Min bror bjørnen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min bror bjørnen

Lurer på om det er noen som har sett denne? Vurderer å ta døtrene mine på 4 og 6 år med på denne, men den har anbefalt minste aldersgrense 7 år? Reelt, eller bare nok et utslag av den norske aldergrensesettingen som tillot 8-åringer å se Ringenes Herre? Nå da med motsattt fortegn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at det kanskje er etpar scener i filmen som kan virke skremmende på de aller minste.

Som referanse kan det jo nevnes at Monsterbedriften, Småkryp, Tarzan og Dinosaur har alle 7 års aldersgrense.

EDIT:
    Her er begrunnelsene fra Filmtilsynet på aldersgrensene for filmene over, så kan du jo vurdere ut i fra hva barna har sett tidligere:

Min Bror Bjørnen:
    "Begrunnelse: Denne tegnefilmen inneholder flere dramatiske scener med dødsfall og farlige situasjoner. Den får derfor 7-årsgrense."

Monsterbedriften:
    "Denne animasjonsfilmen inneholder sterk lyd samt noen dramatiske og mørke scener. Filmen får derfor 7-årsgrense."

Småkryp:
    "Skildringer av truede gresshopper og dramatiske scener kan skremme barn under 7 år."

Dinosaur:
    "Animasjonsfilmen inneholder en rekke dramatiske scener, så som naturkatastrofe og kamper mellom dinosaurarter. Forøvrig har den et fabelpreg der dyrene snakker sammen og filmen får derfor 7-årsgrense."

Tarzan:
    "Filmen får 7 årsgrense pga. en rekke dramatiske scener. Frarådes barn under 7 år."
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye. Tror jeg venter. Får finne på noe annet.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har uansett ikke gått glipp av noe. Filmen er pompøs, umorsom og langdryg så det holder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •