The Expendables (2010) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77
    Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Du forstår ikke poenget med filmen.
    +1
    Og for min del hadde Dolph'en altfor lite kameratid

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du forstår ikke poenget med filmen.
    Poenget må være å samle sammen flere kjente Hollywood ansikt, sy sammen en billig & rask storyline og satse på at effekter, stuntmenn og noen velplasserte one liners redder filmen. Det har det selvfølgelig også gjort, men det nådde bare ikke opp til forventningene for min del.

Så Kick Ass samme kvelden. Litt av samme greia, men uten Steven Seagal plottet. Det fungerte bra.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Poenget må være å samle sammen flere kjente Hollywood ansikt, sy sammen en billig & rask storyline og satse på at effekter, stuntmenn og noen velplasserte one liners redder filmen. Det har det selvfølgelig også gjort, men det nådde bare ikke opp til forventningene for min del.

Så Kick Ass samme kvelden. Litt av samme greia, men uten Steven Seagal plottet. Det fungerte bra.
    Nei. Poenget er å samle alle b-filmheltene heltene fra actionfilmene på 80- og 90-tallet og sette et *******s punktum for alle slike filmer. Noe av poenget er at det ikke skal være så politisk korrekt, så fornuftig og logisk som en kritikerrost film. Det skal være en orgie av alt det vi fliret og lo av, og lot oss underholde av, for et tiår eller to siden.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Poenget er å samle alle b-filmheltene heltene fra actionfilmene på 80- og 90-tallet og sette et *******s punktum for alle slike filmer. Noe av poenget er at det ikke skal være så politisk korrekt, så fornuftig og logisk som en kritikerrost film. Det skal være en orgie av alt det vi fliret og lo av, og lot oss underholde av, for et tiår eller to siden.
    Der sa du det. Som vi lot oss underholde av.......for 20 år siden. Fortreffelig oppsummering.

Forskjellen er at Rocky og Rambo kommer mange av oss til å ta frem igjen 20 år frem i tid. En slik film vil The Expendables aldri bli...

Forøvrig helt enig med deg i å ikke sammenligne denne med kritikerroste filmer.

Average Rating: 5.2/10
    Critic Reviews: 167

Syntes oppsummeringen på rottetomatoes passer bra...

It makes good on the old-school action it promises, but given all the talent on display, The Expendables should hit harder.
    Men ikke alle anmeldelser er like positive...

Sitat Opprinnelig postet av digitaltrends.com
    So in summation, The Expendables is awful. The acting is bad, the plot is childish, and the action is badly filmed. Save your money and go rent one of a thousand better action movies from the 80s. Or better yet, just spin in a circle until you are dizzy and then run until you fall over. Pretty much the same thing.
    Sitat Opprinnelig postet av Express.co.uk
    NEVER in the field of cheesy action movies have so many fallen stars been assembled to so little effect as they have in The Expendables. The latest Sylvester Stallone comeback vehicle may be one of the most heavily-hyped films of the summer but that doesn’t mean it is any good.

There is a nostalgia value in seeing Dolph Lundgren lumber across a screen again and discovering he still can’t act, bless him.

It is almost cool to watch a film where the special effects are old school rather than computer generated but that doesn’t excuse the wearily predictable plot and leaden dialogue that are indistinguishable from the direct-to-dvd potboilers that litter the careers of so many of those involved in this action-man family reunion.
    Sitat Opprinnelig postet av aisleseat.com
    Each of the actors does get one big scene, but it doesn't add up to a very satisfying whole. Stallone isn't much of a director, and he's not much of a writer either. The individual star moments would work within a well-conceived story, but The Expendables is a lot of half-baked nonsense. Munroe is a generic bad guy with confusing motives, and Sandra's fight for change in her country is basically just a set-up to make Stallone's character look noble. The film's sympathies aren't with her, that's for sure. Because of the lazy nature of the story, the action scenes don't hold much weight. Stuff blows up, guns are fired, and people get killed in all kinds of gruesome ways, yet it's largely snooze-inducing.

I won't lie: there's some ground level fun to be had just watching these guys share space on the screen - enough so that one wishes there had been more moments of on-screen camaraderie. The Expendables is admirable for bringing these actors all together, but shameful for not having the integrity to do anything of value with them.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes filmen for dårlig kritikk de fleste plasser, men alikevel så er den en kjempesuksess blandt oss vanlige folk. Det ser man jo bare på hvor sykt den har tjent med penger på kino, og det kommer helt sikkert til å bli en suksess på DVD og BD også. Forstå det den som kan. Filmen leverte akkurat det jeg forventet, og har ikke noe problem med gjensyn. Allerede sett den 2 ganger, og det blir nok garantert enda ett gjensyn når den kommer på BD. Det som er greit med en slik film. Er ikke så mye handling ute å går, men istedet masse action og one liners. Funker for meg ihvertfall
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - The Expendables - Warning Shot

Som du ser, dette er ikke oscar materiale, men fytte bikkja å underholdene det er! :-D

Det er det denne filmen står for, underholdning og ingenting annet!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Helt enig med HåkonN!

Utifra hva jeg normalt liker av film burde egentlig Expendables fallt i smak men gjorde det ikke i det hele tatt, faktisk på grensa til at jeg ikke gadd se hele filmen.

Kick Ass derimot synes jeg også var veldig festlig

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag log rätt mycket i denna film ja...otroligt underhållande.
    Fick extrema vibbar från svunnen tid, med Lee Marvin och gamla gubbar i Delta Force, Green Berets och sånn type film. Helt konge.
    Ganska otroligt att de klarade att få till hela åttitalets största biffar i samma frame. Sylvester är ju inte längsta fyren i världen då, han stog säkert mestadels på en bruskasse under filmens gång.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke denne fridde helt opp til forventningene, ble litt slik"se på oss gamlekara, vi prøver fortsatt å holde koken!" uten at de helt får det til i mine øyne.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis ikke expendables lever opp til forventningene, har du helt feil forventninger. Så enkelt er det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo av filmen når det var en halvtimme igjen, ca... Man undrar jo nesten hvordan det er mulig at filmen blitt gjord i det hele tatt, har Sly betalet ur egen ficka eller???

Når man er forberedd på en standard, pop-corn action - och ändå blir skuffet - då er det ille... Totalt fantasiløs, braindead - UTEN FINESS! Manus kunde ha vært skrevet av en 14-åring...
    Dette er en film som prøver å være litt kul, med "glimten i ögat" - lite i samme stil som "Shoot em' up" - men det funker helt enkelt ikke!

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventet ingenting av denne filmen, og den gav meg heller ingenting. Ble skuffet, mest av alt over skuespillerne, med unntak av Statham synes jeg skuespillerne virket veldig lite motivert i denne filmen, scenen med Arnold er direkte pinlig og se på, dialogen kommer liksom ikke naturlig, det ser ut som om de leste replikkene en gang og så spilte inn scenen. Er stor fan av alle sammen men har aldri sett de spille så ræva før.
    Og slåssscenene er jo bare rot, man ser jo nesten ikke hvem som slår hvem. Og Jet Li ble brukt altfor lite, han er jo den råeste av dem alle, nei denne ser jeg nok ikke igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte filmen som ren effekt (bruk masse klisje og masse action) film. Men syns de kunne ha vist mer av Jet Li. Dolph ble frem stilt som dum som vanlig. Ja noen av tingene va så teit at det ble vondt, men hey: Det va mye det samme på 80-90 tallet's filmer.

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å slenge inn en PM, så svarer jeg med adressa mi, for de som ønsker å bli kvitt elendigheta.
    Jeg kan til nød stå for porto..

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke forvente at alle skjønner seg på filmen, jeg syntes den var helt rå.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen skulle være en typisk tidlig 90-talls actionfilm. Det vil si at story og skuespill ikke nødvendigvis var essensen av filmen for å si det slik.
    Hensikten var å unngå realismen og seriøsiteten som sniker seg inn i alle dagens actionfilmer og bare tenke underholdning.

Sånn sett så skuffer filmen litt. Den var nemlig bedre enn de fleste actionfilmene den typisk skal minne om.

Men jeg føler også at det var noe uforløst over det hele. Potensialet kunne vært utnyttet bedre uten å gjøre det hele til en selvhøytidlig moderne actionfilm. Jeg synes ikke denne filmen virket på langt nær like bra som siste Rambo, som jo er en eminent film nesten over hele fjøla når man klarer å se den i sammenheng med de øvrige Rambo-filmene.

Jeg har sett på ekstramaterialet, og der virket det som om de hele tiden hadde svært dårlig tid på å fullføre filmen. Jeg tenker at dette har påvirket resultatet en del.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne rullen i går, og må si at jeg likte den godt.
    Kan hende at det ikke akkurat er noen "Oscar film", men god hjernedød underholdning.

En god hjelp er nok å se ekstramterielt først, da får man et bedre innblikk i hvordan Sly har tenkt seg det hele.

En film for de som ikke er vokst opp med CGI effekter, men skikkelige action typer, som gjør alt selv (med stuntmenn). At lydeffetkene er av det heftige slaget gjør heller ikke noe.

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen samler de gode gamle heltene på en fin måte syns jeg.
    Mange er litt for bortskjemte med "high end/tech-film produksjon" at de ikke lenger klarer å skille mellom en kul B-film og en dårlig James Cameron satsing, for å sammenligne slik. Kunne alltids prøvd å si at det er tretten på dusinet-smørje, men det er det ikke. Rams opp tretten andre filmer som samler så mange av heltene Klart at noe kan alltid være bedre i manges øyne.
    Jeg koste meg med filmen. Ganske sikker på at det er fordi jeg liker gamle-gutta og at jeg ikke gikk den imøte uten å ha en dose redusert selvhøytidelighet i reserve.

Men så likte jeg også kun den første Matrix-filmen, så jeg er sikkert litt snodig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lave forventninge til actionfilmer, likevel ble jeg skuffa av denne.
    Dialogen er for enkel, og budsjettet har vært for lite.
    Lite budsjett har resultert i altfor nært filmede kampscener, istedefor å lage dem skikkelig. (Mange her kan jo slåss...) Og for mye foregår i stummende mørke.

Statham er uansett helt rå da. Helt sjef i kategorien.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ble også veldig skuffet over denne filmen. Når man bruker så mye penger på å lage film, mener jeg man bør klare bedre. Men mye action var det. Og tidvis også litt humoristisk. "He wants to be president" var en kongekommentar.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •