Batman: Dark Knight - Anmeldelse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg også må si at bildekvaliteten er fantastisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har sett den på andre display også, både små og store. Forøvrig så jeg filmen og reagerte på spesielt EE før jeg hadde lest noen anmeldelser eller sett bilder fra filmen for å unngå spoilers og nettopp slike ting som dette.

For meg ser det ut som klassisk Joe 6-pack greie med alt for mye skarphet og sånn, som 'alle' syns er kjempeflott. Men for all del, kos dere!

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Huff!!! Det verste er at du har rett.

Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Kan ikke uttale meg om Blue-Ray kvalitet da denne ble sett på DVD.
    Estetisk og lydmessig er den likevel på topp, bare så det er sagt.

Ble ufattelig skuffet over handlingen og var det ikke det Joker som drepte foreldrene til Batman i 1989 filmen? Batman Begins var vel oppklarende om akkurat det, men i mitt Batman univers var det Jack Nicholsen som gjorde dette i filmen fra 1989? Dette sitter jeg og funderer over gjennom hele filmen. Filmen starter forykende med bankranet, men faller i kvalitet utover. Bombesekvensen er er en skuffelse og den spenningen som sikkert skulle vere der er fraværende.

Heath Ledger gjør en god prestasjon, meget god, men det i seg selv klarer ikke å få meg til å nyte denne filmen.

Resten av skuespillerene gjør en under pari jobb. Christian Bale som jeg har på topp 5 lista mi over skuespillere, skuffer. Michael Caine er som "alltid" uengasjerende, ja, jeg vet det bare så mye en butler kan gjøre.
    Gyllenhaal ser ut som om hun er flau av å være med i filmen. Freeman har en så liten rolle at man nesten ikke kan vurdere han. Snakker om små roller, kunne godt tenkt meg William Fitcher i en større rolle, kanskje i rollen til Eric Roberts? Oldman er den, ved siden av Ledger, som til tider er gjør en god prestasjon og ja, Echart er troverdig før Two-Face, etter det er på linje med DeVito som pingvinen.

Skal se filmen om igjen en gang, kanskje jeg bare hadde en dårlig dag da jeg så den. Faktisk så var det slik at jeg så på timeren om ikke filmen snart var slutt flere ganger i løpet av filmen. Det skjer faktisk ikke så ofte her i heimen.

Likte forøvrig Batman Begins godt.

Jeg må beklageligvis si meg enig med deg i alle dine punkter. Det provoserer åpenbart en god del medlemmer i forumet ...som vi ser. Jeg tror også at man blir blendet av for mange lyd og bilde formatlogoer. Filmens kvaliteter i det tekniske er helt på topp. Problemet er filmen mangler "sjel" Får ikke godfølelsen, det "mystiske" er borte. Det tragiske er at det gjelder alt for mange av de seneste års nye filmer. Det blir rett og slett for mye snakk om hvor ekstremt dyktige regissør var å få til de vanskeligste stuntene, og hvordan man fikk frem effekten av å sprenge noe på den og den måten. Men handling og den magiske følelsen uteblir alt for ofte. Personlig har jeg faktisk ikke hatt magifølelsen siden jeg så Ringenes Herre (alle 3) på kino første gang. Føler stadig jeg har en for kraftfull hjemmekino i forhold til tilgangen på gode produkter. Mulig jeg er blitt for kravstor...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller meg undrende til dette med bildekvalitetet.
    Jeg har riktignok bare en 50", men har ingen problemer med å se forskjell i bildekvalitet på de forskjellige filmene. The Dark Knight er en av de filmene som virkelig har imponert meg på akkurat dette punktet, og det har ingenting med hvilke logoer som blir puttet på produktet.
    Filmen i seg selv synes jeg er helt topp, og jeg gleder meg veldig til å se den igjen.
    Er også enig i at man ikke må blande Batman Begins og The Dark Knight sammen med de foregående filmene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de beste filmene noensinne! Fantastisk over hele fjøla. Har endelig fått den på blu-ray så jeg må se den på nytt nå. Men nå kan jeg se den i eget anlegg som vanligvis gir en langt mer intens opplevelse enn da jeg så den på kinoen så jeg forventer egentlig ikke at jeg blir noe mindre imponert. Men det kan jo hende jeg må krype til korset og moderere meg litt etter ny gjennomseeing. Da kan jeg også si noe om blu-ray kvaliteten, selv om jeg bare har en ussel 47"

Batman Begins var meget bra så forventningene var store. Begins var en meget bra film, men langt fra toppen. Jeg vil si rundt en femmer på min skala. Men TDK tok det fantastiske fra Batman Begins og la til det lille ekstra over hele fjøla som løftet filmen til sjeldne høyder.

Denne er bedre enn LOTR på de fleste måter etter min mening. LOTR imponerte meg stort da jeg så dem første gangen. Men for hver gang jeg ser dem på nytt innser jeg at de mangler noe betydelig: framdrift!!
    Og jeg er en fyr som godt kan trives med svært stillestående filmer som Jesse James filmen o.l.

Men men, vi får se når jeg har sett den på nytt. Det skal også legge til at jeg ikke har noe spesielt forhold til Batman fra "gamle dager" og at dette derfor ikke farger min opplevelse av filmen i form av forventninger og "gammel vane"
    Jeg så på serien som gikk en gang i tiden, samtidig som jeg har sett de gamle filmene, men disse var langt fra noen storfilmer med alt for karikert og tegneserieaktig uttrykk. Favorittgenseren min i barnehagen var jo også en med Batmannlogen
    Jeg synes imidlertid Batman Begins og TDK treffer stemningen betydelig bedre
    i forhold til hva jeg føler passer med Batman universet. Og den nye Jokeren grisebanker gode gamle Jacks tolkning, selv om hans tolkning var mer i tråd med den tids urealistiske tegneserieoppfatning av Batman.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    film-6p
    bilde-6p
    lyd-5p

beste blu-ray bildet jeg har sett ved siden av noen av de animerte

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er klart den filmen som har laget mest kino-lyd i stua vår. Det var til tider ganske så heftig.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal selv se denne for første gang i kveld, på blå disc selvfølgelig!
    gleder meg vilt til denne, ettersom alle har godord om denne filmen

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg har riktignok bare en 50", men har ingen problemer med å se forskjell i bildekvalitet på de forskjellige filmene. The Dark Knight er en av de filmene som virkelig har imponert meg på akkurat dette punktet, og det har ingenting med hvilke logoer som blir puttet på produktet.
    Filmen i seg selv synes jeg er helt topp, og jeg gleder meg veldig til å se den igjen.
    Er også enig i at man ikke må blande Batman Begins og The Dark Knight sammen med de foregående filmene.
    Enig! I min kino så bildet rett og slett fabelaktig ut!

Filmen er uten tvil den "superhelt"-filmen som har målbundet flest mennesker på den vide klode. Men noen vil selvsagt hevde den rake motsetning. Alle får ha sin mening ( men fytti helsikes å bra denne er )

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk bildekvalitet etter min mening, spesielt de IMAX filmede scenene.

Har blitt noen BD filmer etterhvert, og denne ved siden av WALL-E er nok de beste jeg har sett når det gjelder bildekvalitet.

TDK er en god film, men tror ikke det blir en klassiker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man ute etter referansebilde kommer man ikke utenom Kung Fu Panda. Her snakker vi vilt bra bilde!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa

TDK er en god film, men tror ikke det blir en klassiker.
    TDK er allerede en klassiker. Hvorfor? Fordi det er den beste inntjente filmen noensinne, både på kino og på dvd/blu-ray. Den har fått topp kritikk overALT. Alle har hørt om den. Den har en av de beste skuespillerprestasjonene noensinne og i tillegg stjal den 4 plassen på IMDB Top 250. 8)

Også er det en forbanna bra film!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kunne ikke sagt det bedre selv!
    "Selv om" bildet her er blåst opp til 92" via en JVC-projektor, så står denne filmen helt klart som en lyd- og bildereferanse i mitt bibliotek.
    Har rukket å se den to ganger, og er fortsatt like imponert! :-D

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Er man ute etter referansebilde kommer man ikke utenom Kung Fu Panda. Her snakker vi vilt bra bilde!
    Helt enig her og vil også føye til at lyden var utrolig bra, meget bra kanalseparasjon. Men Batman hadde meget bra bilde. Beste lyden jeg har hørt på BD er Hellboy2.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    TDK er allerede en klassiker. Hvorfor? Fordi det er den beste inntjente filmen noensinne, både på kino og på dvd/blu-ray. Den har fått topp kritikk overALT. Alle har hørt om den. Den har en av de beste skuespillerprestasjonene noensinne og i tillegg stjal den 4 plassen på IMDB Top 250. 8)

Også er det en forbanna bra film!
    Filmen vil nok bli stående som en klassiker ja. I den grad en superhelt-film i folks øyne kan bli en klassiker, må det bli denne. De topprangerte filmene på IMDB.com har stått der i flere år! Ikke før nå har noen tuklet med disse plassene. Men TDK klarte altså det kunststykket..

Husk vi sammenlikner her da med filmer av kalibre som "Godfather" og "The Shawshank Redemption"..

IMDb Top 250

Det hjalp vel dog litt at Heath Ledger oppnådde sin "kult"-status pga hans prestasjoner og hans ulykksalelige død..

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    TDK er allerede en klassiker. Hvorfor? Fordi det er den beste inntjente filmen noensinne
    Gjør dette filmen til en klassiker? Om en stund kommer det en annen action-film som tjener noen dollar mer(for alle rekorder slås etterhvert), vil så denne også være en klassiker da?

Har sagt det før og sier det igjen... jeg tviler på at TDK vil stå som en påle i filmhistorien på linje med udødelige filmer(min mening selvsagt) som Godfather, A Clockwork Orange, Psycho m.fl. Ikke misforstå meg, jeg liker TDK veldig godt... meget grei action, men likte dog Batman Begins bedre men det er nå så.
    Heath Ledger gjør selvsagt en kjemperolle, men syns det har blitt hauset litt opp! Har mannen levd idag, så tror jeg ikke hans rolle hadde fått den anerkjennelsen den nå har fått.

btw, enig i det som noen nevner over her... disse filmene kan ikke sammenlignes med feks Tim Burtons sine. De er tolkninger som er rake forskjellen fra hverandre, og det tror jeg også er meningen med den nye linja med Begins og TDK.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er neppe inntjeningen som bidrar mest til en eventuell klassiker-status. Ref mitt innlegg over.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett: Godfather og shawshank redemption er langt større "klassikere" i mine øyne.. Men det skyldes vel i hovedsak at det dreier seg om andre sjangere (hvor dybden i utgangspunktet er langt større, men stiller også høyere krav til produksjonen generelt.. dvs; å portrettere virkelig historie og virkelige mennesker vil nok alltid være gjenstand for høyere vanskelighet)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, gåten for å komme seg inn på den 250-lista er ikke grei å finne ut av... er tross alt folk som stemmer den frem. Feks ligger Wall-E på en solid 34.plass... ikke værst for en film uten et eneste menneske i

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Tja, gåten for å komme seg inn på den 250-lista er ikke grei å finne ut av... er tross alt folk som stemmer den frem. Feks ligger Wall-E på en solid 34.plass... ikke værst for en film uten et eneste menneske i
    Men er det ikke nettopp folket som avgjør hva som blir en klassiker? I mine øyne blir jeg mer og mer dyktig lei av forståsegpå-anmeldere som liksom skal ha rett i alt. Jeg har brent meg rimelig mange ganger på å kjøpe filmer på nett kun utifra hva en anmelder har ment. Faktisk ganske utrolig hvor mye crap man kan komme borti på den måten. Og så synes jeg mange ganger at filmer som får dårlige terningkast kan være riktig så fantastiske.

Men smaken er som baken. Og derfor er det kanskje best at flertallet får bestemme hva som blir klassikere. Men historien/fremtiden vil vise..

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •