Ringen Kino - digital kinoen for entusiaster!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ringen Kino - digital kinoen for entusiaster!!

Fikk med meg Guy Ritchies nye film RocknRolla på Ringen Kino. Ringen Kino er norges første HELDIGITALE kino som ligger på Grunerløkka.

Og starter med å si at jeg skal aldri gå på en annen kino igjen.

Dette er sal 1

Lyd:
    Introen på Rocknrolla starter med heftig rock musikk, og det første som slo meg der var at lyden var helt sinnsyk. Det er så syk dynamikk at gliset kom med en gang, og dypbassen er et kapittel for seg selv. For meg virker den digitale lyden et hakk opp fra "vanlig kinolyd". Salene er ikke THX sertifisert, men Ringen Kino understreker at det ikke trengs for denne kinoen overgår alt av THX saler til dags dato.

Bilde:
    Wow. Dette er flere ganger bedre enn standard kinoer. Bare herlig. Støyfritt, ufattelig skarpt, perfekt kalibrert. Rett og slett som å se blu-ray på gigant skjerm! Trenger vel ikke si mer der...

Anbefaler alle entusiaster her på avforum å dra på RIngen Kino og få seg en god kinopplevelse! HEr slipper du dårlig lyd, ukalibrert uskarpt bilde og dårlige seter! :-D

RocknRolla anbefales også! Råkul film!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har de kanskje fått gjort en kalibrering etter denne posten Per Johnny skrev:
    http://avforum.no/forum/dvd-filmer/1...ml#post1061814
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Tok sjansen på å gå på kino igjen, siden det er kommet ett helt nytt kino kompleks i bydelen - Ringen.

Så den siste 007. Helt grei action-film, men ikke noe mer.

Den som er merkelig, er at folk godtar den varen som blir levert av ett helt nytt kino-senter. Lyden var helt grei, men kan ikke betegnes som god. Bildet var derimot en tragedie. Skulle jeg tippe kontrast-nivået, så hadde det vært under 800:1. Sort var det ikke antydning til. Kvelds- og natt-scener var tragisk dårlig. Selv dags-scener manglet dybden og så flate ut. Itillegg så var ikke bevegelser noe gode heller. Frister ikke til gjentagelse. Synd for selve kino-salen var meget god.

Film: 4 av 6
    Bilde: 1 av 6
    Lyd: 3 av 6
    Sted: Ringen kino

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde ikke noe til det her. Er litt enig i sortnivået, men ellers var bildet helt sinnsykt bra. Men det er kanskje smak og behag? For min del var det nesten perfekt! :-)

Mine tall: ;-)
    Film: 5 av 6
    Bilde: 5,9 av 6
    Lyd: 6 av 6
    Sted: Ringen Kino

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også James Bond på Ringen, på åpningsdagen. Jeg ble ikke imponert, heller temmelig skuffet. Lyden var skarp og til tider ubehagelig å høre på. Bildene var det ikke noe spesielt ved i det hele tatt.

Faktisk ble jeg skikkelig skuffet, når jeg tenker meg om. Jeg bor i umiddelbar nærhet til Ringen, og hadde gledet meg til å få en anstendig kino å gå på.

Men det er hyggelig å høre at andre har hatt bedre opplevelser der. Det kan jo tyde på at de har fått justert seg inn litt. RocknRolla skal jeg uansett se, så da får jeg gi Ringen en ny sjanse.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er noe med Bond filmen? For den var ikke imponerende på analogt heller....

Jeg digger hvertfall kinoen og komme til å se alle filmene jeg har mulighet til å se der...

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat vært og sett Rocknrolla. Lyden var heftig, og bildene skarpe og fine. Siden svartnivå ble nevnt tidligere, kunne jeg ikke unngå å legge merke til at det ikke var heeeelt perfekt i enkelte scener.

Uansett var dette et enormt løft fra James Bond. Jeg vet ikke om det er noe galt med den filmen eller om de har greid å justere utstyret bedre siden åpningen, men nå har i hvert fall jeg fått tilbake lysten til å gå på kino. Filmen var forresten skikkelig stilig.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Kanskje de fikser litt på sortnivået etterhvert og. Men jeg syntes bildet er topp uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så James Bond i sal 1 på Fram Kino, (digitalt) i Bodø for noen uker siden, å dette var meget bra, muligens det beste jeg har sett på kino i Norge så jeg tror ikke det er noe galt med Bondkopien som sådan.

Erling

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

At dette er norges første heldigitale kino er vel ikke helt sant.
    Norges første heldigitale komersielle kino derimot..

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** gutter, ikke glem de eminente "klinesofaene" på denne kinoen da 8) Slike de hadde på Colosseum før de bygde om, for dem som husker det. :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musashi
    Nå har jeg akkurat vært og sett Rocknrolla. Lyden var heftig, og bildene skarpe og fine. Siden svartnivå ble nevnt tidligere, kunne jeg ikke unngå å legge merke til at det ikke var heeeelt perfekt i enkelte scener.

Uansett var dette et enormt løft fra James Bond. Jeg vet ikke om det er noe galt med den filmen eller om de har greid å justere utstyret bedre siden åpningen, men nå har i hvert fall jeg fått tilbake lysten til å gå på kino. Filmen var forresten skikkelig stilig.
    Høres bedre ut. Skal gi dem ett par sjanser til(da jeg har ett par firma-billetter liggende).

Som jeg skrev i mitt innlegg, det var ikke bare sortnivået, men bevegelser og manglende dybe i bilde som plaget meg.

Stolene er det derimot ikke noe å klage på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble heller ikke noe imponert. Så Max Manus i helgen, og opplevde mye av det samme som flere skriver her. Dårlig svartnivå, bildet var ikke i fokus, fargene var helt feil, lyd og bilde var ikke i sync. Lyden var grei, men ikke bedre enn andre kinoer med grei lyd.

Det eneste som var bra var stolene!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje bare jeg som ikke er så kresen? For bildet på rocknrolla var fantastisk i min mening, og vennene mine syntes det samme. men men....vi får se igjen. Skal se Max Manus på Ringen hvertfall.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble hvertfall meget imponert. Så The Day the Earth Stood Still for noen uker siden. Bildet var sylskarpt, absolutt det beste jeg har sett på noen kino. Sortnivået var selvsagt ikke helt på topp, men det plagde meg ikke. Lyden var fantastisk og opplevdes som meget veljustert. Akustikken i rommet er jo bare helt i toppklasse spør du meg..

Dette er hvertfall uten tvil min nye favorittkino. Vet ikke hvor folket mener det er bedre lyd og bilde?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    kanskje bare jeg som ikke er så kresen? For bildet på rocknrolla var fantastisk i min mening, og vennene mine syntes det samme. men men....vi får se igjen. Skal se Max Manus på Ringen hvertfall.
    Max Manus må ses hjemme. Kommer vel på BD tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffende bildekvalitet

Jeg gledet meg til å oppleve Ringen kino for første gang i går, og valgte å se nazizombiefilmen Død snø. Morsom film, selv om det sviktet litt i dramaturgien til tider.

Det som imidlertid var svært skuffende var bildekvaliteten. Jeg satt på rad syv i den største salen og pikseleringen var svært tydelig og skjemmende. Hvitbalansen var til tider helt feil, og sortnivået var mildt sagt elendig.

Ble heller ikke videre imponert over lyden. Bassen var rumlende og umarkert og diskanten svei i ørene.

Neste gang blir det storsalen på Colosseum eller Vika .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett så mange filmer på denne kinoen, at de kan si noe om noe om muligheten for at bildet forandrer seg mye etter hvor man sitter? Selvfølgelig mellom forskjellige saler også?

Erling

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger misunner jeg dere som har en god kino i nærheten...

I dag vises Max Manus på bygde kinonen, det vil si i gymsalen, bilde kommer fra noe gammelt bærbart vræl og de har med seg to ( 2 ! ) Høytalere..

Tror jeg venter til den kommer på DVD eller BD

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Noen ganger misunner jeg dere som har en god kino i nærheten...

I dag vises Max Manus på bygde kinonen, det vil si i gymsalen, bilde kommer fra noe gammelt bærbart vræl og de har med seg to ( 2 ! ) Høytalere..

Tror jeg venter til den kommer på DVD eller BD
    Kino er best hjemme Er så å si aldri på kino om ikke kona tvinger meg med. Det er som oftest dårlig bilde, dårlig lyd, trangt, folk bråker med godteposene sine, telefoner ringer og piper. Fyameg. Dyrt er det også. Godt en har kino hjemme. Kos deg med kino`n din du Espen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Oetker
    Jeg gledet meg til å oppleve Ringen kino for første gang i går, og valgte å se nazizombiefilmen Død snø. Morsom film, selv om det sviktet litt i dramaturgien til tider.

Det som imidlertid var svært skuffende var bildekvaliteten. Jeg satt på rad syv i den største salen og pikseleringen var svært tydelig og skjemmende. Hvitbalansen var til tider helt feil, og sortnivået var mildt sagt elendig.

Ble heller ikke videre imponert over lyden. Bassen var rumlende og umarkert og diskanten svei i ørene.

Neste gang blir det storsalen på Colosseum eller Vika .
    Var å så denne i sal 1 jeg også. Forferdelig bassfokusert filmlydspor, som i tillegg var udefinert. Bildekvaliteten var heller ikke noe å hoppe i taket over nei. Men dette lar jeg produksjonen få æren for.. Jeg har sett andre filmer på Ringen, bla Max Manus, og dette var meget bedre på alle områder. Så du bør ikke dømme etter å ha sett Sød Snø, som forøvrig heller ikke var mye å skryte av innholdsmessig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •