Den særeste filmen du har sett! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 82
    Newcomer bergan01 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm.. blir "The machinist" for mindel, den var bare utrolig rar..

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ruben and Ed er helt enkelt fantastisk
    Reclusive Rubin Farr teams up with vocal but unsuccessful multi-level salesman Ed Tuttle on a quest to bury Rubin's dead cat in the "perfect spot." Their trip takes them across Utah's desert where they have run-ins with Ed'd ex-wife Rula and an elusive Andy Warhol critic.
    :water

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Filmen er jo genial

Husk folkens, smaken er som baken...
    Det kan man trygt si. Etter å ha lest endel innlegg om film her inne har jeg blitt mer eller mindre overbevist om at jeg har stikk motsatt filmsmak av minst 95% av de andre medlemmene :shock:
    Samme her. Temmelig mange av favorittfilmene mine som er listet opp her (inkludert Eggs, Breaking The Waves, Delicatessen, diverse Cronenberg og Greenaway). Det betyr forresten ikke at jeg bare liker smale filmer - langt i fra. Setter pris på en god Hollywood-popcorn-film i ny og ne. Alt til sin tid.
    Det kan bli for sært for min del også av og til. Kastet bort et par timer på filmklubben en gang med å se en svart-hvitt-film med en stripper som drasset rundt på et gorillakostyme. Fant aldri ut at den handlet om noe spesielt. Om noen vet hva den heter så er jeg takknemlig for tips.

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker vel om 'sære' filmer - ikke nødvendigvis 'dårlige'?

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAA
    Vi snakker vel om 'sære' filmer - ikke nødvendigvis 'dårlige'?
    Korrekt...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg også mente. Derfor fikk jeg ikke beskrivelser som tåpeligste, værste og kjedelig til å stemme med temaet. :wink:

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 monkeys

Første gangen jeg så den satt jeg etterpå og lurte på hva det var jeg hadde sett. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 mokeys.. :-) Smaken er som baken.. :-)

Har sett 12 monkeys 7-8 ganger til nå, og syns den er jævli bra.. og skikkeli sær, men bra :-) Liker oxo Brazil (Tenker AP og storting med en gang) og Dune.

Men det rareste jeg har sett de siste 3 åra er en koreansk horror som fikk høyt terningskast og var ett "must for alle horror fans". Den het Wishing Stairs. Styr unna å vær lykkelig, eller se og gråt !

---apold---

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at filmen er dårlig, langt ifra. Men som du og sier; skikkelig sær. Har sett den mange ganger og jeg får stadig med meg nye små detaljer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så er mulholand drive av david lynch ganske sær, skjønte ingenting av den jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eggs er ett norskt mesterverk. Ellers er jo begotten en ganske sprø film...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaso
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    a clockwork orange..
    Så enig, så enig
    Sært, hva med denne:

jeg så Clockwork orange på kino i Sveits tidlig på 70 tallet (ja, jeg er forumets eldste)
    Det sære var at den var dubbet til tysk med franske og italienske undertekster som dekket mesteparten av nedre halvdel av bildet. Utrolig nok var det en kjempe poulær film dengang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    David Lynchs Lost Highway er jo rimelig sær. Til tross for at filmen har visse filmatiske kvaliteter, vil jeg påstå at filmen blir elsket fordi den er sær, ikke nødvendigvis fordi den er bra. David Lynch er etter min mening en dyktig regissør, men jeg syntes at Lost Highway mangler et formål eller en slags dypere mening.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel kan jo være fordi du ikke helt skjønte den? :wink: Selv er jeg litt fan av Lynch akkurat pga særheten..

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulholland Drive uten tvil! Men det er jo kult at det er med tips om hvordan forstå filmen på dvd-platen! Men man må se den mange ganger for å få med seg alt tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Vel kan jo være fordi du ikke helt skjønte den? :wink: Selv er jeg litt fan av Lynch akkurat pga særheten..
    Personlig er jeg svært glad i filmer man må se flere ganger for å forstå hva som har skjedd. Jeg syntes Lost Highway var en meget interessant film, og jeg likte den godt. Men hvis jeg skulle skrevet en "objektiv" filmanmeldelse av Lost Highway, ville jeg påpekt at den mangler substans og at man får en følelse av at regissøren ikke har et mål, eller et budskap han vil formidle.

Jeg elsker sære filmer og jeg likte som sagt Lost Highway, men jeg syntes at for eksempel Oldboy er bedre fordi den virker mer målrettet. En film blir ikke et mesterverk bare ved å vise masse forvirrende bilder, det må være en grunn til at disse bildene blir vist.

Roger Ebert skrev følgende i sin anmeldelse av Lost Highway:
    I have nothing against movies of mystery, deception and puzzlement. It's just that I'd like to think the director has an idea, a purpose, an overview, beyond the arbitrary manipulation of plot elements. He knows how to put effective images on the screen, and how to use a soundtrack to create mood, but at the end of the film, our hand closes on empty air.
    Jeg var nok mye mer begeistret for Lost Highway enn Roger Ebert, men jeg syntes han er inne på noe. Kanskje jeg som Whoracle sier ikke forsto Lost Highway, eller kanskje det ikke er noe å forstå. Jeg vil også poengtere at jeg ikke har noe i mot David Lynch sine filmer, ettersom jeg er svært begeistret for Mulholland Drive.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er alltid et poeng eller en filosofisk mening bak lynch sine filmer..her har du en liten oversikt over lost highway: http://www.jasonsweb.com/LostHighway/index.htm

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ghost World syns jeg var en merklig film, venta liksom heltiden på et eller annet.... Filmen var i hvertfal noe helt annet en jeg venta meg, kjeda meg litt under filmen, men når først filmen var ferdig kom ble jeg sittende å tenke litt igjenom å fant ut at den faktisk var bra

Merklig film, men er merklig på en måte som gjør den "se-verdig"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Vel det er alltid et poeng eller en filosofisk mening bak lynch sine filmer..her har du en liten oversikt over lost highway: http://www.jasonsweb.com/LostHighway/index.htm
    Jeg har nå lest igjennom overnevnte tolkning av Lost Highway, og vil påstå at jeg fikk en betydelig dypere innsikt i hva Lost Highway egentlig dreier seg om. Takk!

Jeg vil likevel påstå at David Lynch forteller en historie for å kunne vise masse vakre/forvirrende bilder, og ikke omvendt (viser masse vakre/forvirrende bilder for å fortelle historien) slik det kanskje burde være. Det er jo selvfølgelig mulig at min "kritikk" av filmen bare er et desperat forsøk på å prøve å forklare hvorfor jeg ikke var fullt så begeistret for den som jeg burde vært.

Newcomer Saragossa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil likevel påstå at David Lynch forteller en historie for å kunne vise masse vakre/forvirrende bilder, og ikke omvendt (viser masse vakre/forvirrende bilder for å fortelle historien) slik det kanskje burde være. Det er jo selvfølgelig mulig at min "kritikk" av filmen bare er et desperat forsøk på å prøve å forklare hvorfor jeg ikke var fullt så begeistret for den som jeg burde vært.
    Kanskje. Personlig er jeg 100% sikker på at Lynch vet fullstendig hva han driver med. Tror Lynch sine bilder i denne filmen prøver å vise en mann som har mistet veien sin... bildene du ser er et resultat av dette.

S,

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •