3.10 to Yuma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: 3.10 to Yuma

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3.10 to Yuma

Flere enn meg som ble skuffet over denne filmen? Gledet meg til å se denne lenge, hushjelpa og jeg satt oss godt til rette i sofaen i går. Syntes det var en merkelige historie, ikke som forventet.

Hva synes dere andre?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Hva synes dere andre?
    Synes det er en av de beste filmene jeg har sett hittil i år. Den overrasket meg positivt. Eneste negative er at den norske utgvaen har dårligere lyd enn den fra USA.....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er glad i westernfilmer, jeg er glad i Bale og Crowe, men allikevel så syntes jeg filmen var platt og litt kjedelig.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv ikke store forhåpninger til den filmen, men likte den godt.

Derimot var denne noe av det seigeste jeg har sett de siste årene:

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)

Når vi først er inne på dette med western filmer
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ingen spesielle forventninger til den, synes den var helt OK! Kan ikke komme på at jeg kjedet meg. Lyden var konge med DTS 6.1 usa versjon. Når toget kom på slutten der så ristet hele huset.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Jeg hadde ingen spesielle forventninger til den, synes den var helt OK! Kan ikke komme på at jeg kjedet meg. Lyden var konge med DTS 6.1 usa versjon. Når toget kom på slutten der så ristet hele huset.
    Kjedelig var kanskje å dra det litt langt, men jeg satt med en følelse av at det er et eller annet som må skje for at dette skal ta seg opp!

Hørte godt det toget på slutten ja

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en remake av en gammel westerfilm. Jeg likte den veldig godt. Syns den hadde en veldig god og troverdig historie med et svært godt lydspor. Men så har jeg den på Blu-Ray med PCM 7.1;-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt en topp film! Men greier ikke se på Crowe som en bad man, selv om gjør en formidabel jobb som en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med deg getsome, ble litt skuffa. noe uforløst over den synes jeg.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen stupte fra en OK 4'er til en håpløs og svak 2'er de siste 10 minuttene av filmen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig i at slutten ikke var optimal :-?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det dere savner med slutten da? At skurken blir sendt i fengsel av Bale, han og junior setter seg på hesten - rir inn i solnedgangen og lever lykkelig alle sine dager på gården?

For min del synes jeg det er flott at enkelte er så tøff at de ikke velger en "ikke-happy-ending". Bale's rollefigur fremstår nærmest som en antihelt gjennom hele filmen. Slutten kom som en overraskelse på meg også, men etter å ha fordøyd den synes jeg den er veldig bra! Gjennom filmen kommer Bals's rollefigur og Crowe's rollefigurer nærmere hverandre - dem blir på en litt rar måte venner.

Synes det er flott at ikke alle på død og liv skal ha happy-ending avsluttning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes filmen var bra. Litt spaghettiwesternpreg over den, men men.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva er det dere savner med slutten da? At skurken blir sendt i fengsel av Bale, han og junior setter seg på hesten - rir inn i solnedgangen og lever lykkelig alle sine dager på gården?

For min del synes jeg det er flott at enkelte er så tøff at de ikke velger en "ikke-happy-ending". Bale's rollefigur fremstår nærmest som en antihelt gjennom hele filmen. Slutten kom som en overraskelse på meg også, men etter å ha fordøyd den synes jeg den er veldig bra! Gjennom filmen kommer Bals's rollefigur og Crowe's rollefigurer nærmere hverandre - dem blir på en litt rar måte venner.

AMEN..dvs helt enig. Hvorfor skal man alltid ha den klassiske Hollywood slutten. Bra film fra begynnelse til slutt synes nå jeg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Nå er ikke jeg sikker - men hadde de som laget filmen så mye valg?

Er ikke dette en remake av en gammel film? Vet heller ikke om de fulgte oppskriften? Men det pleier de jo å gjøre....

Slutten var en liten nedtur - men den ødela ikke på noen måte filmens helhet! Det var noe annet med No Country for....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No country for old men filmen følte jeg lang ifra "satt som ei kula". irriterende slutt, og oppskrytt ellers også.(kanskje feil tråd å nevne dette i..)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Remaken av 3:10 to Yuma var jo helt aldeles nydelig da, genial western som lykkes som nyinnspilling av en klassiker. Men må si at jeg eeelsker westernfilmer da!
    Anbefaler The Proposition på det sterkeste, genial western fra australia!
    Løp og kjøp ( helst br da :P )

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Men så har jeg den på Blu-Ray med PCM 7.1;-)
    Hvilken utgave er det du har? Min Blu-ray utgave har DTS HD Master Audio, men kun 6.1 da (Norsk utgave)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Hvilken utgave er det du har? Min Blu-ray utgave har DTS HD Master Audio, men kun 6.1 da (Norsk utgave)
    Den amerikanske utgaven har 7.1 PCM. Etter min mening er den bedre lydmessig enn den norske.

Edit: hadde den med 7.1 PCM uten tekst, før jeg kjøpte norsk utgave.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52 år senere...

Jeg prøvde meg på originalen. Glenn Ford spilte bad guy med overbevisning. En intelligent skurk som gikk i fengsel som en motytelse fordi deputyen reddet ham fra lynchmobben. Vel, akkurat det var ikke overbevisende.

Roller han ellers er å treffe i er jo på den riktige siden av loven og som en common man, den de fleste menn kunne identifisere seg med, på mange vis datidens tidens Dustin Hoffman. Sympatien går uten tvil i Fords rollefigurs favør, litt utypisk amerikansk til å være i 1957. Gode karakterroller fordelt jevnt utover holder filmen fra å bli flau pga. klisjeene som filmen ikke kommer unna. Filmen er på mange måter en utypisk amerikansk kåbbåy-film.

Likevel kjenner man igjen ingredienser som den ensomme præriefarmen, svake/uforutsigbare kvinnekarakterer, hyllesten til det enkle livet og poengteringen av idealet om edelhet og mot.

Filmen var i ..., mono

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •