Hekta på Mafia-filmer! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    mafiafilmer er helt genialt!!
    fått med dere Rise of the footsolider, britisk gangsterfilm?
    anbefales på det aller varmeste, voldelig og brutal!
    kommer på br neste mnd!

Russiskproduserte mafiafilmer er også sjeft

once upon a time in america og the departed var vel heller ikke nevnt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil være med på å understreke at Millers crossing, A Bronx tale og Gangs of New York er fenomenale filmer. Så må jo Heat nevnes. (Pacino - De Niro), og Ronin med kanskje filmhistoriens beste ekte biljaktscener.

Kategorien gangster / mafiafilm er jo en fornøyelse da. Mye høy kvalitet på manus, dialog og skuespill.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    American Gangster handler om det samme som French Connection...
    Dvs politirollen skal forestille å være den samme...

Litt artig at de nevner The Frensh Connection i American Gangster.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spjutnik
    mafiafilmer er helt genialt!!
    fått med dere Rise of the footsolider, britisk gangsterfilm?
    anbefales på det aller varmeste, voldelig og brutal!
    kommer på br neste mnd!

Russiskproduserte mafiafilmer er også sjeft

once upon a time in america og the departed var vel heller ikke nevnt her.
    Once upon a time in America og The Departed har jeg! Sjefsfilmer!

Skal sjekke ut den du nevnte over her.

Har du noen titler på russiskprodusert mafia?

The french Connection som var nevnt over: Jeg har både 1'ern og 2'ern. Bra filmer, men man ser at vi har kommet langt innen spesialeffekter siden den tid

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer ikke på noen i farta forutenom Antikiller. Er en del bra asiatisk mafia/gangster som er helt konge, men kommer ikke på noen her heller.
    er vel halvt dement jeg!

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom også på Carlitos way med Al Pacino, Ser den er nevnt allerede.

RolfBob
    Guest
    Gangs of New York sugde stort..

Sopranos ruler.

Goodfellas og Carlito's Way er mine suverene favoritter. Scarface kommer tett opptil.

RolfBob
    Guest
    American gangster var jo også en skikkelig høydare

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk filmer fra CDon.com i går. Så Gangs of New York idag, og Mean Streets.

Vel, gangs of new york tar ikke for seg no veldig mafiavirksomhet og gangstervirksomhet, klart har man "avgift" til "The Butcher" og tyveri over alt, men var ikke min type film. (Film fra før 1900-tallet blir fort litt tamt, noe dessverre denne ble også. VELDIG dårlige spesialeffekter, hvertfall i starten på filmen. Men helt klart, en gjennomført og sikkert "riktig" film, men falt ikke 100% i smak hos meg. Grei underholdning, de 2.5 timene den varte, eller hvor lenge det var.)

Mean streets, vær så vennlig! LATTERLIG lyd, latterlig bildekvalitet (jada, jeg vet filmen er fra '73, men fantes vel Stereo og stødige hender da også? Klart "rotete kameraføring" er kult når det passer seg, men ikke så mye som det ble i denne filmen.) Var dette en av Martin Scorseses første filmer?
    Her også, lite mafia, eneste som var "mafia" var "low-life-gangsteren" Michael, og "Johnny Boy" som ga generelt F.

Gode gangsterfilmer er Gudfaren, Goodfellas, og andre filmer som tar deg virkelig INN i miljøet, ikke bare viser småtyver som prøver å komme seg opp på rangstigen. (Følte jeg. Har jeg snodig filmsmak? )

Filmer som gjenstår å se: Hoffa, Millers Crossing, Carlito's Way og LA Confidential.

Gleder meg til Carlitos Way, håper den er litt bedre enn idag, ettersom det er flere som har den som sin egen favoritt.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usual Suspect. Vet ikke om den passer helt inn, men den er ihvertfall verdt å nevne uansett

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Filmer som gjenstår å se: Hoffa, Millers Crossing, Carlito's Way og LA Confidential.

Gleder meg til Carlitos Way, håper den er litt bedre enn idag, ettersom det er flere som har den som sin egen favoritt.
    Bare knallfilmer igjen, ser jeg. Alle de er litt annerledes mafiafilmer, synes jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk filmer fra CDon.com i går. Så Gangs of New York idag, og Mean Streets.

Vel, gangs of new york tar ikke for seg no veldig mafiavirksomhet og gangstervirksomhet, klart har man "avgift" til "The Butcher" og tyveri over alt, men var ikke min type film. (Film fra før 1900-tallet blir fort litt tamt, noe dessverre denne ble også. VELDIG dårlige spesialeffekter, hvertfall i starten på filmen. Men helt klart, en gjennomført og sikkert "riktig" film, men falt ikke 100% i smak hos meg. Grei underholdning, de 2.5 timene den varte, eller hvor lenge det var.)

Mean streets, vær så vennlig! LATTERLIG lyd, latterlig bildekvalitet (jada, jeg vet filmen er fra '73, men fantes vel Stereo og stødige hender da også? Klart "rotete kameraføring" er kult når det passer seg, men ikke så mye som det ble i denne filmen.) Var dette en av Martin Scorseses første filmer?
    Her også, lite mafia, eneste som var "mafia" var "low-life-gangsteren" Michael, og "Johnny Boy" som ga generelt F.

Gode gangsterfilmer er Gudfaren, Goodfellas, og andre filmer som tar deg virkelig INN i miljøet, ikke bare viser småtyver som prøver å komme seg opp på rangstigen. (Følte jeg. Har jeg snodig filmsmak? )

Danke
    Er enig i at Mean Streets er litt halvsløv nå så lenge etter. Vært å vite er det at filmen bygger løst på omstendigheter rundt Scorseeses nabolag og ungdomstid...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater snakkinga bak filmen i Carlitos Way, de kunne spart seg, greit på begynnelsen og slutten men ikke hele tiden ellers, som en noir.
    Sean Penn gjør en bra rolle.... Pacino er som alltid bra på sånne roller.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neimen, er det ikke "Onkel" Jokke da

Der har du virkelig noen timer med kos ja, gled deg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Danke
    Skjønner hva du mener. Men Goodfellas er da virkelig eksempel på småtyver som prøver å komme seg oppover på rangstigen.... Særlig i forhold til Conway, Henry Hill og han som ble spilt av Pesci som ikke en gang klarte å bli "Made".

Donnie Brasco er dessuten nettopp et eksempel på småtyver som drar seg oppover, allikevel synes jeg det er en av de bedre mafiafilmene jeg har sett...
    Samme er det med Once upon a time in America.... tenker man over det så var jo selv Al Capone og Bugsy en småtyv engang....

Selv digger jeg epos der de begynner fra slum og ender i himmelen/*******... feks Scarface ol.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke
    Skjønner hva du mener. Men Goodfellas er da virkelig eksempel på småtyver som prøver å komme seg oppover på rangstigen.... Særlig i forhold til Conway, Henry Hill og han som ble spilt av Pesci som ikke en gang klarte å bli "Made".

Donnie Brasco er dessuten nettopp et eksempel på småtyver som drar seg oppover, allikevel synes jeg det er en av de bedre mafiafilmene jeg har sett...
    Samme er det med Once upon a time in America.... tenker man over det så var jo selv Al Capone og Bugsy en småtyv engang....

Selv digger jeg epos der de begynner fra slum og ender i himmelen/*******... feks Scarface ol.

Scarface er genial, liker filmer som tar deg ordentlig inn, og som får deg til å "føle" deg som om du er en av "gutta".

Og de må være lange, slike filmer som varer i halvannen time, må så mye presses inn i liten tid, og da kan det bli mye utelatt, eller altfor mye på altfor kort tid.

Gudfaren er genial sånnsett, 3 filmer på ca 3 timer hver? som tar deg med fra begynnelsen, og MANGE år fremover. Dritbra filmer!

Samme med Scarface også. Tar deg med over lenger tid, selvom den ikke er like lang som Gudfaren (9 timer eller hvor mye det blir tilsammen ) så er den dritbra.

Hoffa likte jeg ikke, den var egentlig litt treg, selvom den var bra skrevet og spilt, var den litt "tam" i forhold til hva jeg liker.

Millers Crossing var genial, den var jaggu bra!

Chris_ : Jaggu, er du her og? Hehe, morro med kjentfolk!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke
    Er enig i at Mean Streets er litt halvsløv nå så lenge etter. Vært å vite er det at filmen bygger løst på omstendigheter rundt Scorseeses nabolag og ungdomstid...
    Det kan godt hende, isåfall vil det jo løfte filmen endel, men den var allikevel tam/halvsløv, med tanke på at det var lite som kunne assosieres med "mean streets", altså, levde ikke HELT opp til navnet sitt.

Men det er "just my 2 cents"

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mean Streets har en veldig "gammel" ut av dato stil, som en rekke andre filmer fra 70åra.

Taxi Driver er feks vanvittig nyskapende i forhold.
    Fyren fikk vel litt mer budgett med tiden også tenker jeg.
    Ellers hadde han vel ikke klart å lage kameraskinner i taket.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne også nevne filmen "Bullet" med Mickey Rourke og Tupac.
    Filmen er vel egentlig mer en gjengfilm om exconvict fra NY enn en mafiafilm.

Synes uansett at den er veldig kul og kanskje en av Mickeys beste filmer.
    For en happy familie forresten hehehe....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •