The Master List of Music & Movie with BASS(<25Hz) Thread - with waterfall - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 122
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Iron Man på Blu Ray

Scenen når han går igjennom lydmuren for første gang mener jeg på trøkket rimelig bra (resten av filmen trøkket ikke så galt den heller)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrer på Pirates of the caribbean "Dead man`s chest".

1.35 og noen sec til... De påkaller Kraken og sender en sjokkbølge i vannet.
    Det er en sånn typisk sene som gir ekstra liv å et lurt smil.
    Men ikke sikker på om den tilfredstiller i dybde ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er

ikke sikker på hvor dypt denne går, men tenkte å komme med et forslag til musikk. Peter Gabriel - I grieve.

Er sikkert ikke type 10-15 hz dyp, men skjer mye i bunnen av den sangen hele tiden! Og i den delen på slutten har bassen er HERLIG punch( selv om ikke det var hensikten med denne tråden! )

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg, du må få opp waterfall av The Incredible Hulk (den som er i butikkene nå).
    Det er en del ekstremt basstunge scener i denne filmen, f.eks. i scenen fra ca 50 minutter og utover, med de puls-kanonene. Det røsker rimelig godt i rommet her når de fyres opp, og de høres ut som kan være langt under 20 Hz.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver igjen :-)

Hvis Flageborg lager en "Waterfall plot for dummies" (DVD->Waterfall plot), så regner jeg med at det kommer mange flere bidrag i denne tråden! Det må jo også være i hans egen interesse å slippe å stå for samtlige waterfalls her?

Eller...?

Jeg skulle gjerne ha bidratt, men får fullstendig fnatt av det Spectrum Lab-programmet (og, ja, jeg har tatt i en datamaskin før).

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er fra slutten av Kung Fu Panda. Meget morsom liten sak. (waterfall tatt fra AVSforum).

The Master List of Music &amp; Movie with BASS(&lt;25Hz) Thread - with waterfall-kfp1360-jpg

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig spent på å se Waterfall for pulse-scenen i The Incredible Hulk.
    Devilej meldte om at hans PC13 Ultra hadde bunnet på denne scenen, og på vårt besøk hos MrMyagi i går, gjorde jammen en av hans PC13 det samme. Dette er uten tvil den mest ekstreme dypbass-scena jeg har vært borte i, det skal MYE til før PC13 kneler.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det filmen på DVD eller Blu-Ray som har denne pulse-scenen? Jeg har den på dvd selv, men husker ikke den scenen du snakker om (selv om filmen har heftig mye bass). Sånn ca hvor er scenen der PC13 bunnet?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Er det filmen på DVD eller Blu-Ray som har denne pulse-scenen? Jeg har den på dvd selv, men husker ikke den scenen du snakker om (selv om filmen har heftig mye bass). Sånn ca hvor er scenen der PC13 bunnet?
    Det er i denne scena her, når de Hummerne med "lydkanoner" på taket kommer. Når de fyres opp, starter moroa.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 25-31PCi går tydeligvis ikke dypt nok.. Men fyttegrøss det er mye bass i den scenen der. Det rister i _alt_ her på MV -20

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er i denne scena her, når de Hummerne med "lydkanoner" på taket kommer. Når de fyres opp, starter moroa.

Testet den selv også. Er helt i begynnelsen når de starter lydkanonene at det går dypest. Da var det helt villt. Når begge kanonene går for fullt er det ikke fullt så galt lengre føler jeg. Men var ikke så ille som jeg trodde. Følte ikke Ultra'ene mine slet akkurat, langt derifra. Men huset derimot, det fikk gjennomgå
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Testet den selv også. Er helt i begynnelsen når de starter lydkanonene at det går dypest. Da var det helt villt. Når begge kanonene går for fullt er det ikke fullt så galt lengre føler jeg. Men var ikke så ille som jeg trodde. Følte ikke Ultra'ene mine slet akkurat, langt derifra. Men huset derimot, det fikk gjennomgå
    Når vi testet dette hos MrMyagi, hørtes det egentlig ikke ut som om Ultraene slet, og vi spilte heller ikke avsindig høyt. Men det var et eller annet i oppstarten av de pulsene der som fremprovoserte bunningen.

Jeg har spilt samme scene på mine to PC13 Ultra, uten bunning, men da har jeg antageligvis ikke spilt høyt nok.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det striky. Er når de starter kanonene opp det virker som de går dypest. Da kom det noe "merkelige" lyder fra veggen bak meg (subbene står i front) Uten tvil en av de råeste filmene jeg har sett med tanke på lydspor.

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange dB fikk dere i starten av denne scenen, når bassen er som værst?

Eneste filmen jeg har klart å få den ene Ultra`n til å bunne er Iron Man, i starten av filmen hvor han blir angrepet,
    å de skyter en Stark Industries rakett rett forran nesa på han, når den eksploderte sa den ene Ultra`en POP!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Hvor mange dB fikk dere i starten av denne scenen, når bassen er som værst?

Eneste filmen jeg har klart å få den ene Ultra`n til å bunne er Iron Man, i starten av filmen hvor han blir angrepet,
    å de skyter en Stark Industries rakett rett forran nesa på han, når den eksploderte sa den ene Ultra`en POP!
    Har ingen anelse faktisk. Satt å så filmen på MV-20 så hadde mye å gå på. Tror ikke det blir så høyt db nivå heller, for har en mistanke om at den bassen i begynnelsen når lydpulsene starter er veldig dypt nede. Var inne å leste litt på avsforum, å det er mange der også som har bånnet subbene sine i akkurat samme scene. Venter på at noen skal få lagt ut en "waterfall" der slik vi kan få den inn her også og virkelig kan få sett hva som foregår i den scenen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant 2 bilder på avsforum. Regner med det går greit at jeg legger de ut her. Er fra Iron Man på BluRay.

Første bildet er fra når han viser frem Jericho.

Andre bildet er fra Når han er på vei til langtvekkistan for å hevne seg å han går igjennom lydmuren for første gangen.

Sykt med bass i disse to scenene, men sånn sett så er hele denne filmen gnudd full av dypbass

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky

Det er en del ekstremt basstunge scener i denne filmen, f.eks. i scenen fra ca 50 minutter og utover, med de puls-kanonene. Det røsker rimelig godt i rommet her når de fyres opp, og de høres ut som kan være langt under 20 Hz.
    Nei, egentlig ikke - ble egentlig litt skuffet.......

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne imponerte mest........

Begynner med Hulkern som bruker to halve biler som boksehansker.

Det slaget ned til 5 Hz sitter som ei kule :-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette tatt fra DVD'en, eller fra BluRay'en Flageborg?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

Er dette tatt fra DVD'en, eller fra BluRay'en Flageborg?
    Dette er DVD - Venter på den nye ODDOn med Bluray.......som skal testes....

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •