Filmer som du HATER, men ansees som klassikere - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 170
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjodnes
    Sliter tungt med Ringenes Herre trilogien. Følte liksom at jeg måtte ha dem, men de har aldri kommet ut av plastinnpakningen. Film 1..... Vi går.. sloss litt... går litt lenger.. sloss litt mer... går kjempelangt... sloss... slutt. Nr2 og 3 fortsetter i samme spor, bare lenger å gå og større slosskamper. Visuelt flott gåing og slossing, men 3x3 timer!!! Sorry. Har virkelig prøvd. Filmene blir nok i plasten til ungene blir så store at de skal se klasikkerne.
    :-P :lol: :lol: Ahh har tenkt det samme før:-P stille inne imeg sef... hehe

Men liker de allikevel, selvfølgelig har det visuelle mye å si, Ringenes Herre er vel ikke akkurat det største litterære verket som bok heller, selvom Tolkien har en livlig mix av fantasi og myter så er han litt vel britisk, litt vel opphengt i nerdete detaljer og ting framfor følelser og karakterer, litt vel rasistisk og nesten så kjønnsdiskriminerende at man skulle tro at hele gjengen var homoseksuelle. Selvfølgelig helt normalt etter gammel britisk kultur... men idag måtte de jo skrive inn Arwen, det samme gjorde de med jentene i Heksa whatever i Narnia skapet.....
    Om du tar disse tingene til side og klarer å ta det for det d er, en visuell eventyrferd så er den faktisk meget bra...

Det som ER bra med ringenes herre er jo BRA også. Gollum og Frodo bærer jo mesteparten av filmen og boka.... Og det er råbra.... Preciouussss hehehe

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Min lille provoserende liste over überdårlige (ihvertfall skuffende) filmer:
    -2001: A Space Odyssey
    -Million Dollar Baby
    -Pirates of the Caribbean (hele serien)
    Million Dollar Baby får 10/10 poeng hos meg. Det er en av de beste filmene som noensinne er laget!

Pirates of the Caribbean nr. 1 var også helt topp - kongen av piratfilmer. De to neste kan jeg være foruten, særlig den siste, som var bånn i bøtta.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Million Dollar Baby får 10/10 poeng hos meg. Det er en av de beste filmene som noensinne er laget!

Pirates of the Caribbean nr. 1 var også helt topp - kongen av piratfilmer. De to neste kan jeg være foruten, særlig den siste, som var bånn i bøtta.
    Det er artig hvor forskjellig folk opplever en film, selv skal jeg vaere enig at den forste av Pirates filmene ikke var saa daarlig, men jeg hadde nok forventet meg mer.

"Litt" OT: Favorittene mine derimot er jo bl.a. Pulp Fiction, Sin City, 300, Transformers, Kill Bill, Doberman som sikkert en del andre ikke liker overhodet...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sin City er på lista mi. Intetsigende svarthvitt møl... for min del. Følte det som det bare var showoff på papir...

Pirates er heller søvndyssende, hjelper ikke hvor mye effekter de drar på.
    Så teite og uforståelige motsetninger hele tiden.
    Depp spiller bra og morsomt men det holder ikke filmen oppe synes jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater filmer som babel og crash med mange små historier i filmen som flettes sammen til ei smørje .

Eternal Sunshine of the Spotless Mind er den første filmen jeg har sovnet av.

Hidden dragon, crouching tiger og så å si alt av flygende kampsport filmer.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Gudfaren her om dagen, har aldri fått sett den. I mine øyne var dette ikke noe som trigget, og jeg kan fint vente med å se de to neste. Har aldri vært noen fan av mafiafilmer, og selv ikke denne ga meg rockefot...

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lawrence of arabia er og blir brutalt lang. sikkert bra men jeg fiksa bare halve filmen.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mens jeg er i gang:

Den engelske pasienten
    Breaking the waves
    Brokeback Mountain

Vanvittig kjedelig

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heh

God tråd egentlig, for ej kjenne mej igjen i monge kommentarar her. Prøvar å samle inn "klassikarane" og storfilmane i DVD samlinga mi, men ser at enkelte blir berre kjøpt for å ha, ikkje for å sjå. Nokre av dei eg har kjøpt, som eg ikkje har som favorittar (hatar dei ikkje).

Gudfaren triologien Måtte kjøpast, men eg har hatt det vanskelig med å virkelig like filmane. Likar endel mafiafilmar, men har ikkje fått snerten på denne triologien enda.

American gangster - forventa mykje meir. Rett og slett.

Easy rider - langtrekkande greier for min sin del. Utdatert.

Blade Runner - Syns dette også går veldig tregt.. Kanskje har eg berre ikkje hatt tålmodighet?

2001: A Space Odyssey - Nei, eg ser nok heller Independence Day eller noke som ser halveis ekte ut, istadenfor.

Mad Max - Mulig at det VAR grensesprengande action. No er det halvveis drama.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xawyer
    Det er vel strengt tatt film nummer 2 som er klassikeren: Mad Max 2 i australia, og The Road Warrior i resten av verden. Den holder seg like bra i dag som den gang. Har også fått en enormt bra overføring til HD (Husker ikke om Warner har gitt den ut på BD, men tror det. Ellers så er den kun på HD DVD)

Det fine med filmer som er klassikere som man ikke helt får tak på, kan være at de plutselig "blir" gode. Alt til sin tid som det sies.

Husker at jeg ikke likte Scarface første gangen jeg så den, var da ung. Skulle bytte bort en haug VHSer, og tenkte jeg skulle gi den en sjanse til. Og da var jeg blitt eldre, og filmen ett mesterverk.

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å få vite

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vel strengt tatt film nummer 2 som er klassikeren: Mad Max 2 i australia, og The Road Warrior i resten av verden. Den holder seg like bra i dag som den gang.

Husker at jeg ikke likte Scarface første gangen jeg så den, var da ung. Skulle bytte bort en haug VHSer, og tenkte jeg skulle gi den en sjanse til. Og da var jeg blitt eldre, og filmen ett mesterverk.
    Takk for innspelet! Jeg har nemlig kun kjøpt og sett Mad Max (1) siste åra, og huskar ingenting av Mad Max 2. Det om grensesprengande action som eg nemnte er det eg meinar står på coveret til Mad Max 1 filmen, men no kan eg ikkje sjekke det iogmed at DVD'ane er pakka ned og klare til flytting.

Deler din glede over Scarface! En av dei absolutt toppane på mi filmliste, kanskje den øvste følgt av Heat.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Sin City er på lista mi. Intetsigende svarthvitt møl... for min del. Følte det som det bare var showoff på papir...
    nå er du på mi hat liste :P

klassiker som jeg aldri likte er Goodfellas. den vil veldig gjerne være gudfaren, men er ikke i nærheten

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xawyer
    Gudfaren triologien Måtte kjøpast, men eg har hatt det vanskelig med å virkelig like filmane. Likar endel mafiafilmar, men har ikkje fått snerten på denne triologien enda.

American gangster - forventa mykje meir. Rett og slett.

Blade Runner - Syns dette også går veldig tregt.. Kanskje har eg berre ikkje hatt tålmodighet?

Gudfaren syns jeg er kanonbra, setter standard for alle andre mafiafilmer etter Gudfaren I og II.

American Gangster er vel ikke akkurat en klassiker, men syns den er relativt bra, noe vel forutsigbar til tider.

Blade Runner har jeg aldri kunne sett ferdig pga jeg sovner av hver gang, montro hvorfor :-D

Mad Max har jeg aldri likt, føler det er altfor merkelig scenario, ingenting med de filmene jeg syns er bra.

Goodfellas er en av mine favoritter, selv syns jeg ikke den prøver for hardt å være Gudfaren, men kan ikke unngå at det blir likheter.

Sliter litt med å finne noen på IMDB's top 250 liste som ikke burde være der..
    Er jo mange jeg ikke har sett enda...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke dette med Blade Runner, men smaken er som baken. Er man ikke opplagt, så skjønner jeg at den nydelige, stemningsskapende musikken til Vangelis kan virke søvndyssende.

Jeg for min del kommer ikke på så mange, for jeg liker stort sett klassikerne.

Men altså:

Brokeback Mountain(?) For meg ble den så opphypet at jeg droppet den på kino og da jeg satt meg ned under påtrykk av kona ("denne må du se"), så ble den så forutsigbar at det var vondt. Mulig emnet er kontroversielt i USA fortsatt, men for meg var den bare forutsigbar og alt annet enn sjokkerende.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Brokeback Mountain(?) For meg ble den så opphypet at jeg droppet den på kino og da jeg satt meg ned under påtrykk av kona ("denne må du se"), så ble den så forutsigbar at det var vondt. Mulig emnet er kontroversielt i USA fortsatt, men for meg var den bare forutsigbar og alt annet enn sjokkerende.
    Haha, HELT enig!
    Jeg prøvde å se denne på DVD. Men kjedelig drama, IKKE sjokkerende. Og heller ingen damer å feste blikket på.. Da er det faktisk ikke vits å se filmen.
    Homofili er et ikke interessant tema lenger. Og det er ikke diskriminerende ment fra min side.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg

Goodfellas er en av mine favoritter, selv syns jeg ikke den prøver for hardt å være Gudfaren, men kan ikke unngå at det blir likheter.
    til goodfellas forsvar skal det sies at jeg har store vanskeligheter med å like filmene til enkelte av birolleinnehaverne.

så kom jeg på en ting til, det er ikke akkurat noe klassiker, men jeg har aldri vert så skuffa som når jeg så sweeney todd. etter de første fem minuttene så kunne jeg si hvordan resten av filmen ville bli. og når sasha baron cohen blir filmens lyspunkt, så sier vel resten sitt.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    så kom jeg på en ting til, det er ikke akkurat noe klassiker, men jeg har aldri vert så skuffa som når jeg så sweeney todd. etter de første fem minuttene så kunne jeg si hvordan resten av filmen ville bli. og når sasha baron cohen blir filmens lyspunkt, så sier vel resten sitt.
    Tja, det er jo en film veldig preget av sin sjanger. En mørk musikal?
    'To shaver the face...' Genialt! hvem er det som IKKE synger den sangen når man barberer seg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Tja, det er jo en film veldig preget av sin sjanger. En mørk musikal?
    'To shaver the face...' Genialt! hvem er det som IKKE synger den sangen når man barberer seg :-D
    jeg synger den definitivt ikke :P

nei musicaler er noe som aldri har imponert meg, men jeg hadde likevel forventet meg mer fra tim burton og johnny depp.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ikke Blade Runner, skjønte ikke så mye av den også var den uhyre treig.

American Gangster trodde eg skulle vere en heftig action/drama, men endte opp med å vere ett langt og kjedelig drama

Pearl Harbor er jo egentlig en veldig bra film ! Såg den på kino når den kom og synst den var helt rå. Kjøpte den på blu ray for en stund siden og, men har ikke klart å sett hele filmen om igjen. Det er alt for mye drama og romantikk de første 2 timene att eg nesten sovner og blir rastløs.

Den nye James Bond ! Det var noe drit det.... Dårligste handling eg har sett og Bond SKAL jo ta damene og krige mot en liten hær i hver film. Men denne fikk han verken damen eller krige mot en hær. Var maks 10 skurker...

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    jeg synger den definitivt ikke :P

nei musicaler er noe som aldri har imponert meg, men jeg hadde likevel forventet meg mer fra tim burton og johnny depp.

Helt enig! Skrudde av etter noen minutter.. nok er nok

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •