Filmer som du HATER, men ansees som klassikere - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 170
    RolfBob
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Såså, du trenger ikke å ta det personlig..
    Overhodet ikke, jeg er svært objektiv.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder om denne filmen er bra eller ei så tror jeg det er andre faktorer enn "diverse kognitive egenskaper" som spiller inn;

Smak og behag for eksempel. (eller kanskje det går under kognitive egenskaper?)

RolfBob
    Guest
    Dersom du forstår er det lettere å like.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2001 er ikke for alle. Det lærte jeg "The Hard Way" når jeg en gang sammen med noen venner klarte å trumfe igjennom at den skulle med i bunken som skulle tittes på en søndagskveld på 80-tallet.

Et halvtimes stykke ut i filmen orket jeg ikke stønningen og banningen fra de andre noe mer og gikk og slo av filmen.

Min status som "flink til å plukke ut bra filmer" ble for alltid ødelagt. Kommentarene om dette pågikk i årevis etterpå.

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

RolfBob
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    2001 er ikke for alle. Det lærte jeg "The Hard Way" når jeg en gang sammen med noen venner klarte å trumfe igjennom at den skulle med i bunken som skulle tittes på en søndagskveld på 80-tallet.

Et halvtimes stykke ut i filmen orket jeg ikke stønningen og banningen fra de andre noe mer og gikk og slo av filmen.

Min status som "flink til å plukke ut bra filmer" ble for alltid ødelagt. Kommentarene om dette pågikk i årevis etterpå.

Stakkars deg, dette hørtes ille ut

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RolfBob
    Stakkars deg, dette hørtes ille ut
    Takk for støtten, det varmer!

Jeg så filmen alene ved et annet tilfelle senere og nøt hvert øyeblikk selv om jeg ikke skjønte så mye av slutten.

Rett etterpå så kom jo 2010, måtte jo se den også - selv om den ikke helt var i klasse med Clarke/Kubrics mesterverk.

Etter dette så måtte jeg få med meg resten av historien og skaffet meg alle bøkene:

2001: A Space Odyssey
    2010: Odyssey Two
    2061: Odyssey Three
    3001: The Final Odyssey

Herlige SciFi greier!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer som 2001: A Space Odessey, Star Wars, Planet of the Apes ol er filmer som aldri slår an her hjemme. Sier ikke at det er søppel, men det er slikt som ikke faller seg inn hos meg. Har ikke noe problemer med å slippe virkligheten å se filmer som Kill Bill ol, men det er litt mer "jordnært" for min del.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må gi min støtte til Spock her.

2001 er et mesterverk. Regi, kamera, lys og lyd - husk vi snakker 1968 - kun et fåtall av oss kunne snakke/lese/skrive- de fleste herinne var bare en vill fantasi i sine foreldres tanker.....

2010 er ikke på langt nær en typisk oppfølger, men den gir mange svar - som helt sikkert aldri Kubrick ville gå god for - men filmene henger sammen.

Topic:
    en film jeg aldri har skjønt, men som går for å være en klassiker, er "Eyes wide shut". Merkelig film - også av Kubrick. Men jeg hater den ikke da - den har aldri gjort meg noe.........

En film jeg HATER, som har gjort meg vondt, er Alien (nr 1). Jeg hadde store traumer i flere år etter den filmen - problemer med nattesøvnen, mørkeredd - så den filmen kan jeg HATE - men jøss for en film!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Filmer som 2001: A Space Odessey, Star Wars, Planet of the Apes ol er filmer som aldri slår an her hjemme. Sier ikke at det er søppel, men det er slikt som ikke faller seg inn hos meg. Har ikke noe problemer med å slippe virkligheten å se filmer som Kill Bill ol, men det er litt mer "jordnært" for min del.
    Digger selv Sci-fi filmer. Syntes de er mye mer realistiske enn klassiske musikaler. HATER DEM.

Hvor troverdig er det at en hel gate med folk starter å synge samme sangen, og danse sammen på noen som blir funnet opp der og da. Også er 99.9999999& av sangene i disse filmene søppel også.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Digger selv Sci-fi filmer. Syntes de er mye mer realistiske enn klassiske musikaler. HATER DEM.

Hvor troverdig er det at en hel gate med folk starter å synge samme sangen, og danse sammen på noen som blir funnet opp der og da. Også er 99.9999999& av sangene i disse filmene søppel også.
    :-D :lol: :lol: :lol:

Der gav du meg et utrolig teit syn...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikaler - klassiske eller nye har jeg aldri fattet poenget med. Helt fra jeg var liten og så min første musikal har jeg fortvilet lurt på hvorfor de begynner å synge midt i en film? Fremdriften i filmen blir jo fullstendig punktert?

Sangen blir gjerne kombinert med at de begynner å hoppe rundt og leke ape eller noe selvsagt med et påklistret smil. Minner meg mye om synkronsvømming?

Hva er poenget? Synes det fullstendig ødelegger filmen ops:

Hvor kommer dette fra?

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker både musikaler og Bollywood, jeg! Så det så! Og mitt spørsmål er heller: Hvorfor gjør vi ikke i virkeligheten slik det gjør det i musikaler, vi burde alle sammen stoppe opp innimellom og ta en dans / trall.

PS. Smaken er som baken, men om hvorvidt man liker slikt tror jeg henger sammen med om man er en romantiker eller ei...
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikaler - klassiske eller nye har jeg aldri fattet poenget med. Helt fra jeg var liten og så min første musikal har jeg fortvilet lurt på hvorfor de begynner å synge midt i en film? Fremdriften i filmen blir jo fullstendig punktert?

Sangen blir gjerne kombinert med at de begynner å hoppe rundt og leke ape eller noe selvsagt med et påklistret smil. Minner meg mye om synkronsvømming?

Hvor kommer dette fra?

Vel, hva hadde Rocky Horror Show vært uten sang&musikk?
    eller Tommy?
    eller West Side Story?
    eller Wizard of Oz
    osv osv osv

Heldigvis har vi disse juvelene - det er stor historie....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv hater jeg musikaler høyt, men det er forskjell på latterlige blomsterdamer sound of music og annet feks..

Jeg synes feks den nye Chicago filmen var helt rå...
    Det samme synes jeg om Southland Tales, men det blir litt mer musikkvideoaktig/film da....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HjemmekinoPåHybelen
    Der Untergang er en meget bra film!
    Danke

Den er meget bra, men jeg synes Noreg Uber Alles parodien til Harald Eia ogBård/Atle er enda bedre........
    NRK Nett-TV - hastighetsmåling

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Worst thread ever...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai, det går da virkelig ikke ann å hate filmer som The Boondock Saints og Saving Private Ryan? Filmer det GÅR ann å hate er:

- Apocalypse Now
    De med guts, lite å gjøre og har dobbel Moccamaster kan til og med begi seg ut på Redux versjonen. Sistnevnte har jeg ikke prøvd meg på, og akter heller ikke gjøre det, da jeg fikk nok av de 2,5 timene den "nedkortede" versjonen varte.

- The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
    Røflig 3 timer av livet mitt jeg aldri får tilbake...

- Den Engelske Pasienten
    holdt på å sovne bare da jeg skulle skrive tittelen på filmen

Kan ellers kjapt nevne: Eyes wide shut, Match Point, Vanilla Sky, The Black Dahlia. Fargo var heller aldri den mest verdsatte tiden jeg har brukt i mitt liv, ei en eneste film Woopie Goldberg har vist sitt ansikt i. Sliter du med å få resept på sterke sovemedisiner kan forøvrig samtlige filmer over vise seg å være vel så effektfulle.

Sov godt

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Aiai, det går da virkelig ikke ann å hate filmer som The Boondock Saints og Saving Private Ryan? Filmer det GÅR ann å hate er:

- Apocalypse Now
    De med guts, lite å gjøre og har dobbel Moccamaster kan til og med begi seg ut på Redux versjonen. Sistnevnte har jeg ikke prøvd meg på, og akter heller ikke gjøre det, da jeg fikk nok av de 2,5 timene den "nedkortede" versjonen varte.

- The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
    Røflig 3 timer av livet mitt jeg aldri får tilbake...

- Den Engelske Pasienten
    holdt på å sovne bare da jeg skulle skrive tittelen på filmen

Kan ellers kjapt nevne: Eyes wide shut, Match Point, Vanilla Sky, The Black Dahlia. Fargo var heller aldri den mest verdsatte tiden jeg har brukt i mitt liv, ei en eneste film Woopie Goldberg har vist sitt ansikt i. Sliter du med å få resept på sterke sovemedisiner kan forøvrig samtlige filmer over vise seg å være vel så effektfulle.

Sov godt
    Der må jeg si meg enig med deg altså, jevnt over en skuffende d$&#*-film!
    Men Fargo derimot synes jeg er bra ;-)

Min lille provoserende liste over überdårlige (ihvertfall skuffende) filmer:
    -2001: A Space Odyssey
    -Million Dollar Baby
    -Pirates of the Caribbean (hele serien)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter tungt med Ringenes Herre trilogien. Følte liksom at jeg måtte ha dem, men de har aldri kommet ut av plastinnpakningen. Film 1..... Vi går.. sloss litt... går litt lenger.. sloss litt mer... går kjempelangt... sloss... slutt. Nr2 og 3 fortsetter i samme spor, bare lenger å gå og større slosskamper. Visuelt flott gåing og slossing, men 3x3 timer!!! Sorry. Har virkelig prøvd. Filmene blir nok i plasten til ungene blir så store at de skal se klasikkerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor kommer dette fra?

Haha. Eller som man så velformulert sier i Generation Kill:

Brad: I like Pocahontas. Wonderful music.
    Pope: Nanana Brad. You can not say that you like Pocahontas. The genocide of my people turned into a cartoon-musical with a singing racoon?

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •