Filmer som du HATER, men ansees som klassikere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 170
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er formålet med tråden kun å liste opp filmer vi hater uten å diskutere i noen grad?

Det blir nok litt kjedelig i lengden.
    Man kan ikke diskutere smak, kun konstatere at den er forskjellig. Jeg synes det er interessant å se hvilke filmer andre misliker. Synes selv Lost in Translation er en perle, bare scenen i treningsstudioet hvor Bill Murray får pest ut et lite 'help' på stairmasteren tok meg helt på senga., men jeg ville aldri funnet på å kalle noen dum (eller verre) for ikke å like den..

Nå påstår jeg heller ikke at noen har kalt/blitt kalt dum i denne tråden.. hittil jaffal, men synes ikke det har noen hensikt å diskutere. Noen har en god grunn for å 'hate', andre har bare fått en/flere filmer i vrangstrupen..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shallow: Er det ikke litt interessant å lese litt om hvorfor folk hater filmen og igjen hvorfor andre ikke hater den?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Blonde
    Pulp Fiction[b] (mulig dette er den beste filmen som noensinne er lagd)[|b]
    Det er nok desverre heeeeelt umulig, ikke at jeg skal ha den inn på lista her men....

INN SKAL DOG:

KILL BILL 1 -makan til gørrkjedelig film, jeg gadd aldri se toer´n da jeg allerede hadde mistet to timer av mitt liv på eneren.

Jeg synes også at 2001: A SPACE ODDESSY er en vanskelig film å svelge, men jeg synes første halvdel er interessant, deretter virker det som om Kubrick har gått på syre, men jeg vurderer å se den igjen, og bare innstille meg på at andre del er som en klassisk musikkvideo uten handling, kanskje jeg da ser hva andre ser i den.

De fleste filmene jeg IKKE liker er ikke klassikere eller annerkjent som de beste, jeg liker en utfordring når jeg ser film, men ser gjerne kommerse filmer.

Enig med mange her i at film først og fremst er ett visuelt medie, og tar det rimelig med ro om det er DTS eller Dolby Digital som står på coveret, Bra lyd er kult, men en god film handler om å engasjere seg i de menneskene man ser på lerretet, og det kan man gjøre uten lyd. (men lyd er selvsagt å foretrekke)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke tråkke noen på tærne, men det kan virke som film uten masse effekter og ikke linjær story er det som plager folk her inne.
    Noe som er synd da de beste filmene ofte er de som ikke trenger å støtte seg på CGI, puppestørelsen til den kvinnelige hovedrolle innehaveren osv.

Newcomer StoneCold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En av verdens kjedeligste filmer...

...må nok være "Jesse James", spilt av Brad Pitt. Makan til overdramatisering skal man lete lenge etter. Når filmen starter sitter man hele tiden å venter på at filmen skal ta seg opp, noe den ikke gjør i det hele tatt.

Blir dårlig bare jeg tenker på den filmen!!

*Forresten helt OK å ha en tråd om filmer vi ikke liker

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StoneCold
    ...må nok være "Jesse James", spilt av Brad Pitt. Makan til overdramatisering skal man lete lenge etter. Når filmen starter sitter man hele tiden å venter på at filmen skal ta seg opp, noe den ikke gjør i det hele tatt.
    Den tok seg aldri opp nei? Da gikk jeg ikke glipp av noe når jeg ga opp etter en time...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H#ll no!

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Den tok seg aldri opp nei? Da gikk jeg ikke glipp av noe når jeg ga opp etter en time...
    Jeg syns Brad Pitt har noen filmer han spiller bra i, og noen som.... ja.. -Men Jesse James tar kaka. Jeg kjørte rett opp til Mix'en og leverte filmen tilbake. Ville ikke ha den i huset lenger enn nødvendig

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Skal ikke tråkke noen på tærne, men det kan virke som film uten masse effekter og ikke linjær story er det som plager folk her inne.
    Noe som er synd da de beste filmene ofte er de som ikke trenger å støtte seg på CGI, puppestørelsen til den kvinnelige hovedrolle innehaveren osv.
    Hmm. Ikke fra min side hvertfall. (sjekk gjerne andre tråder rundt favorittfilmer osv) Setter stor pris på en skikkelig god film som forteller en fantastisk historie, (f.eks Green Mile) men av og til/ofte slår dette feil hos meg. Spesielt når handlingen går treeeeeeeeegt framover. Det må skje noe og det må røre.

Har ikke så mye med tråden å gjøre, men Dark Knight ligger på 1. plass hos meg. Det finnes ikke bedre film en dette. For de som er uenig, se filmen igjen og studer mesterverket NØYE!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater og hater... Men de gamle star wars filmene er for meg møl... At disse filmene omtrent er religion for mannge skjønner eg aldeles ikke! Elsker scifi, men star wars har eg aldri likt... Irriterende egentlig Skulle veldig gjerne likt de De nye star wars filmene er da ikke noen klassikere, så de skal vel ikke diskuteres her?? hehe

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en til: United 93

Makan til møl. Pretensiøs og liksom sentimental film som jeg ikke kan fordra.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kom på en til: United 93

Makan til møl. Pretensiøs og liksom sentimental film som jeg ikke kan fordra.
    Med sine to år på baken, er det muligens noe tidlig å plassere United 93 i klassisk-kategorien.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En som definitivt er i klassiker-kategorien er The Third Man
    MEN, for en kjedelig film! Begynte t.o.m å se den for andre gang for å se hva jeg evt hadde gått glipp av, men måtte bare gi opp...:?

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Kill Bill 3 ??
    Kan hende han mener denne: Kill Buljo - The Movie
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei , Kill Buljo er definitivt bedre enn Kill Bill!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun en jeg kommer på i farten: "The Matrix"

Husker jeg gledet meg stort til denne enesteånde og originale filmen. Har aldri gått så skuffet fra en kino noensinne.

Først så skulle filmen være original, men den "stjal" og kombinerte plottet til to av mine favoritt filmer: "Dark City" (folk lever i en verden som ikke er ekte), og "Terminator"-serien (Roboter tar over og bruker menneskene).

Selv om plottet er overkommelig, så er ingenting annet med filmen det. Skuespiller prestasjonene er rett og slett kjedelige. Jeg kjøpte filmen på DVD for å gi den en sjanse til, men så aldri mer en 15 minutter eller noe slikt av den da.

Når en så så god skuespiller som Laurence Fishburne blir kjedelig å se på, da er det noe galt. Hans "kule" leveranse av dialoger er noe av det kjedeligste jeg noensinne har opplevd. Keanu Reeves trengs det vel ikke si noe om?

Alt skyld for dette makkverket legger jeg på regissørene. De har gang på gang vist at de ikke kan regissere en film. Bare se hvor bra "V for Vendetta" ble. Der skrev de manus, og lot en annen ta regien. "Speed Racer" ble jo godt mottatt av publikum. "Bound" er jo kun kjent for en ting (Gina Gerson+Jennifer Tilly)

"Matrix" så jo spektakulær ut, men all runkingen med bullet time ble langtekkelig etter hvert, filmen kunne jo vært 40 minutter kortere hvor de hadde hatt scenene i riktig fart.

Jeg har faktisk sett film 2 og 3, dette for å grunnlag for min klaging på serien. Siden jeg hadde så enorm liten forventning til dem, så ble film 2 bedre enn forventet, men bra er den ikke. Nummer 3 ble bare enda verre.

Jeg husker det var ett leserinnlegg i "Empire" etter premieren til "Matrix", hvor en satt spikeren på hvor lite gjennomtenkt storyen var. Menneskene i filmen ligger jo i dvale, og brukes som batterier av robotene.

Så hans innlegg var: "Hvis disse robotene var så smarte, hvorfor brukte de f.eks. ikke Kuer i stedet? Da hadde "The Matrix" kun trengt å være en eng med grønt gress!"

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg husker det var ett leserinnlegg i "Empire" etter premieren til "Matrix", hvor en satt spikeren på hvor lite gjennomtenkt storyen var. Menneskene i filmen ligger jo i dvale, og brukes som batterier av robotene.

Så hans innlegg var: "Hvis disse robotene var så smarte, hvorfor brukte de f.eks. ikke Kuer i stedet? Da hadde "The Matrix" kun trengt å være en eng med grønt gress!"
    Det kunne blitt en interresant film det!

Er for øvrig enig i det meste du sier her, Matrix er triste greier, spesielt den siste.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drittfilm

Hva er det egentlig med Troja? Kan noen fortelle meg hvorfor folk liker den så veldig godt?

I mine øyne er hverken historien gripende, skuepillerne engasjerende eller effektene noe spesielt å glede seg over!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    "Matrix" så jo spektakulær ut, men all runkingen med bullet time ble langtekkelig etter hvert
    Jaggu glad jeg ikke så den sammen med deg... ;-)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StoneCold
    Hva er det egentlig med Troja? Kan noen fortelle meg hvorfor folk liker den så veldig godt?

I mine øyne er hverken historien gripende, skuepillerne engasjerende eller effektene noe spesielt å glede seg over!
    eh.. Diane Kruger ?? nice
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slike bilder som gjør en film til klassiker? To Hollywood tryner jeg godt kunne klart meg uten.

Vedlegg 36597

Da er Transformers bedre Den har hvertfall roboter og dommedagstrusselen hengene over seg. I tillegg til Megan Fox som er 10 ganger bedre enn Diane

Vedlegg 36598

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •