Hvilken film snakker jeg om? Glemt navnet, Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilken film snakker jeg om? Glemt navnet, Hjelp!

Det er ofte jeg skrur på tven litt utpå natta og havner midt i en film, ofte sovner jeg før filmer slutter også. Med mindre jeg ikke tok var på avisen fra dagen før kan det være litt problematisk å finne ut hva filmen het. Da sitter du fint i det.
    Har nå gått å grubla på en film jeg så kanskje en halvtime av for endel uker siden, har ikke klart å finne ut hva den heter.
    Tenkte derfor vi kunne ha en tråd der vi kan hjelpe hverandre. Fant ingen slik tråd tidligere så tenkte jeg kunne starte en selv. Litt greit å kunne ha en samletråd også så ikke alle som har glemt navnet på en film trenger starte en ny tråd hver gang.
    Synes det var litt vanskelig å komme opp med en god tittel på denne tråden da den ligner mye på "hvilken film er dette?" tråden her inne, om noen har et bedre forslag så kom med det så kan jeg endre tittelen.

For at det skal bli litt oversiktlig og enklere, skriver de som ikke vet/husker navnet på filmen så mye info de kan. F.eks. noe som dette.

Handlet om:

Spesiell scene:

Mannlig/Kvinnlig hovedperson(er)?
    Alder på hovedperson?
    Særtrekk på hovedperson?
    Når tror du filmen ble laget? eller Hvilken tidsperiode utspiller filmen seg?
    Hvor utspiller handlingen seg?
    Hvilken sjanger hadde filmen?

Du skriver selfølgelig info etter hva du selv husker og kom gjerne med andre forslag til info enn det som står over.

Her kommer mitt bidrag.

Handlet om:
    To meget nerdete studenter som brukte mye av fritiden sin på å bygge en datamaskin og software. Etterhvert klarte de selge dette til IBM(?) for en sum penger. Filmen kunne kanskje minne litt om Steve Jobs og Bill Gates...

Spesiell scene:
    Han ene av de to guttene kommer løpende hjem for å fortelle om avtalen med IBM.

Mannlig/Kvinnlig hovedperson(er)? To mannlige
    Alder på hovedperson? ca. 20-25
    Særtrekk på hovedperson? Nerder. ene hadde vel briller.
    Når tror du filmen ble laget? eller Hvilken tidsperiode utspiller filmen seg? 70-tallet kanskje.
    Hvor utspiller handlingen seg? USA, veskysten
    Hvilken sjanger hadde filmen? Drama

Har gått å lurt på denne filmen i mange uker nå, trenger sårt hjelp! Må finne ut dette. :???: Håper noen kan hjelpe!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirates of Silicon Valley ? Pirates of Silicon Valley (1999) (TV)

Businessman: Steve - it is Steve, right? You say this gadget of yours is for ordinary people. What on earth would ordinary people want with computers?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være den ja! Takker og bukker Doc. G! Genialt sitat også.. hehe