Who watches the Watchmen ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Who watches the Watchmen ?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er dette da? en ny batman film?

Så jo utvilsomt kul ut.!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Watchmen er en tegneserie som handler om superhelter. Har lest boken 2 ganger. Er veldig verd å få med seg. Filmen kan bli steinbra.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne såg DIGG ut ja! Tror kanskje eg skulle fått lest litt tegneseriene først....

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frysninger! Har lest tegneserien og den er fantastisk bra, gleder meg!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Denne såg DIGG ut ja! Tror kanskje eg skulle fått lest litt tegneseriene først....
    Gjør det, Santa Claus. For meg tok det et par sider før jeg klarte å sette meg inn i det, men hvis du er tålmodig så får du virkelig noe ut av denne tegneserien.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke mange dagene igjen til premieren. Nå på fredag går Watchmen av stabelen. Billettene er sikret, og jeg ble akkurat ferdig med kapittel 12 av Watchmen animated comic. Kan anbefales! Sjekk dine nedlastingstjenester for mer detaljer.

fra Wikipedia: As a promotion for the film, Warner Bros. Entertainment released Watchmen: Motion Comics, a series of narrated animations of the original comic book. The first chapter was released for purchase in the summer of 2008 on digital video stores, such as iTunes Store and Amazon Video on Demand.[109]

Kan også anbefale rottentomatoes.com. Der ligger det ganske mange klipp, trailere og intervjuer med Zack Snyder og folk i cast og crew.
    http://www.rottentomatoes.com/dor/objects/...al2_051308.html

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over et halvt år siden og eg har enda ikke fått sett på tegneserien....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå kan du laste ned en (forbedret) versjon fra nettet... så nå har du egentlig ingen unnskyldning.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....og du kan garantert laste ned den nye filmen via torrent-et-eller-annet før filmen har premiere..... alt annet vil overraske meg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var god. Definitivt verd å få med seg. God casting av 'hovedpersoner', solid koreografi i action-scenene, og en trofast presentasjon av historien fra boken er det som trekker opp.

Valg av musikk trekker ned.

Terningkast 5.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Filmen var god. Definitivt verd å få med seg. God casting av 'hovedpersoner', solid koreografi i action-scenene, og en trofast presentasjon av historien fra boken er det som trekker opp.

Valg av musikk trekker ned.

Terningkast 5.
    "Valg av musikk trekker ned"??? Vi var tre stykker som nettopp så filmen, og vi syns alle tre at musikksporet var helt fantastisk... Jaja, smaken er som baken...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sex-scenen i Archie med "hallelujah" var jo latterlig. Jeg hørte det humret og smålo fra alle retninger i kinoen.

Åpningssangen var et godt valg, og resten av score'et var veldig bra, men soundtracket passet ikke inn i det hele tatt. Det var flere ganger i filmen hvor jeg ble revet ut av filmen og fokuserte på musikkvalget...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi rett og slett svært forskjellige meninger, jeg synes soundtracket passet svært godt til filmen, filmen omhandler jo faktisk 70-80-tallets spesielle politikk og ikke minst kald krig. Vet ikke om du ønsket et mer aggresivt lydspor eller hva, men det syns kke jeg hadde passet inn i en slik film der baktanker er mer viktig enn actionscenene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingenting med aggressivitet å gjøre. Jeg har ingen konkrete forslag til musikkvalg, men nå er jeg heller ikke en film-regissør. Men hvis jeg ser en film eller tv-serie hvor musikken river meg løs fra handlingen, så har musikken mislykket i sitt oppdrag... Men det var jo fint at du ikke hadde den opplevelsen

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri lest tegneserien "Watchmen" - men kom over traileren på apple.com for noen måneder siden. Har siden gledet meg veldig til å se filmen.

Så filmen samme dag den hadde premiere (det var sikkert ikke mer enn 30stk i salen - jeg trodde det var en storfilm ala Batman/Spiderman osv - så jeg regnet med salen ville være stappfull.. Jaja, nok om det) - den starter med en liten "innledning" til noen av heltene - der Bob Dylan med "The Times Are A-Changin" spilles. God start!

Watchmen er en film som skiller seg godt ut blant andre superhelt filmer. Personlig, så syns jeg Watchmen var en utrolig god film - og gleder meg enormt til å få se en lengre versjon av den på Bluray når den kommer ut.

Jeg gav den 9 (av 10 mulige) i score på imdb.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg aldri lest tegneserien, men det har ikke forhindret meg til å glede meg til filmen etter all den hypen som har foregått de siste årene.

Etter å ha sett filmen satt jeg igjen med et særdeles blandet uttrykk. Jeg elsket det visuelle, the comedian og rorsorsch (eller noe sånt), det dystre temaet og de mange lagene, men samtidig syntes jeg at filmen skortet på selve flyten, historiefortellingen, endel av rollefigurene og nettopp dette med alle disse lagene. Det føltes litt som om en ereksjon uten orgasmen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett traileren på Apple, var jeg solgt og billett ble kjøpt. Kom hjem nå fra visning i Colosseum og fy(!), dette var bra saker. Jeg tok meg friheten å lese tegneserien for en tid tilbake og kan med den i bakhodet si at dette er den beste overføringen fra tegneserie til film. BESTE! Jeg mener, ALT var med, hvertfall som jeg husker. Scenene var hentet rett ut fra tegneserien, bare gjort om til "3D" og satt på farger. Rett og slett møkk -bra! Og introen... Kjempebra! Fått med seg masse historiske klipp og musikken? Knall!

Historie og fremdrift er helt i tråd med tegneserien, jeg la ikke merke til noen detaljer som manglet. Satt som spikret hele veien, alt stemte!

Bildekvalitet og lyd har jeg ikke lagt så stort fokus på. Trur nok blu-ray og full-hd er denne filmen mer verdig enn den bildekvaliteten storsalen kunne vise med.

En klassiker som burde/må sees. Men kanskje leses først.

9,5/10

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjente ikke til serien fra før, men skummet gjennom det som sto på Wikipedia før jeg så filmen på kino. Følte absolutt at jeg fikk mer ut av filmen ved å ha blitt introdusert for historien og figurene på forhånd (uten å avsløre alt..).

Denne skal definitivt handles inn ved anledning. Anbefales!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg spesielt merke til en liten scene under introen, Nite Owl står og denger på en badguy i et mørkt smug utenfor en opera, der en familie går forbi... (Mr. Bruce Wayne med familie kanskje...ergo ble det aldri noen Batman..?) Artig liten detalj.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •