Iron man - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89

Tråd: Iron man

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Små ting... små gleder :-D

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, nå begynner jeg å bli småirritert. Så filmen på fredag, ikke med så veldig høyt volum vel å merke, men nok til at det skulle ha guffet litt. Men jeg satt gjennom hele filmen og lurte på hva som "feilte" lyden. Merket også veldig godt som tidligere fortalt i tråden her, at i den ene "grottescenen" så fyrer en badguy løs på iron man med et maskingevær UTEN at det kommer lyd i det hele tatt. Kom så over denne tråden og fikk med meg dette med DRCen.
    MEN, nå her jeg slått av drc både på avspiller og reciever og lyden er fremdeles like dårlig???

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hm, nå begynner jeg å bli småirritert. Så filmen på fredag, ikke med så veldig høyt volum vel å merke, men nok til at det skulle ha guffet litt. Men jeg satt gjennom hele filmen og lurte på hva som "feilte" lyden. Merket også veldig godt som tidligere fortalt i tråden her, at i den ene "grottescenen" så fyrer en badguy løs på iron man med et maskingevær UTEN at det kommer lyd i det hele tatt. Kom så over denne tråden og fikk med meg dette med DRCen.
    MEN, nå her jeg slått av drc både på avspiller og reciever og lyden er fremdeles like dårlig???
    Har du slått av DRC'en på reciveren etter at filmen har begynt å gå ??Reciveren går tilbake til "auto" når en starter en film med DD true HD!! Dette må vist gjøres for hver ny film du setter i som har lydsporet DD tru HD!!

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. drc står på off, ikke auto på både spiller og reciever. Har gjort dette både før og etter at discen har begynt å spille. Ingen forskjell.
    Det som jeg synes er enda merkeligere er at jeg byttet fra bd-spiller til ps3 og da virket det faktisk som lyden ble litt bedre, men den var fremdeles ikke hva jeg vil kalle bra.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svak dynamikk

Opplevde noe merkelig med dette selv, lyden på HD var blass og pløsete. Bassen var ullen og boostet til de grader. Testet dette på Pioneer LX-50 i helgen.
    Når jeg så byttet til vanlig dolby digital og Aragon var det smell i MG skudene og ikke bare bass, men forsatt hørtes det ut som et kirkeorgel og ikke som en MG.
    De andre maskingeværene er det bra futt i hulen. Disse er helt blasse i HD i forhold. Om dette er et resultat av økt detalj gjengivelse eller forskjeller i miksing gjenstår å se.
    DRC er satt til OFF.
    Får min Onkyo 886 i morgen, da skal det kjøres dynamikk tester på HD og vanlig, så får vi se hva som blir resultatet.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, nå må jeg jaggu sette på og høre, for på min versjon av Iron Man på BD var det veldig bra lyd hele linja syns jeg, jeg bruker optisk kabel mellom spiller og forsterker (venter på reciever med HDMI...)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Hm, nå må jeg jaggu sette på og høre, for på min versjon av Iron Man på BD var det veldig bra lyd hele linja syns jeg, jeg bruker optisk kabel mellom spiller og forsterker (venter på reciever med HDMI...)
    Grunnen til at du ikke opplever den "pløsete" DRC-lyden er at du ikke har hørt Dolby TrueHD-sporet enda..

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at dette med DRC kun gjelder BD og HD??
    Sitter med samme intrykk etter og ha sett den på DVD... føler at d er for mye bass og at den er ullen og uklar...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Har du slått av DRC'en på reciveren etter at filmen har begynt å gå ??Reciveren går tilbake til "auto" når en starter en film med DD true HD!! Dette må vist gjøres for hver ny film du setter i som har lydsporet DD tru HD!!
    Nei, det gjelder ikke alle filmer med TrueHD, kun de som har et DRC-flagg, som Iron Man.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Nei, det gjelder ikke alle filmer med TrueHD, kun de som har et DRC-flagg, som Iron Man.
    Ok ! Skal ikke påstå noe jeg som fikk greie på dette med DRC'en av deg ;-) Men jeg leste bare i veiledningen til Onkyo 805 min og der sto det at med DD spor ville den gå til OFF mens ved DD true HD spor ville den bli satt til auto på DRC (late night mode) etter at reciveren har vert i standby!? Men det stemmer sikkert at selve filmen må ha dette DRC-flagget som du snakker om :-) Enda en grunn til at jeg ikke har merket dette med at DRC'en min sto til auto på PS3'n!!?? ;-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Grunnen til at du ikke opplever den "pløsete" DRC-lyden er at du ikke har hørt Dolby TrueHD-sporet enda..
    Jeg har akkurat sett "grotte-scenene" nå, og når de skyter på ironman er det kanskje litt lite "våpenlyd" i forhold til rikosjeringslyden av rustningen hans..

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til info, man får kjøpt Iron Man på Playstation network til 15$

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Jeg har akkurat sett "grotte-scenene" nå, og når de skyter på ironman er det kanskje litt lite "våpenlyd" i forhold til rikosjeringslyden av rustningen hans..
    Har ikke analysert grottelyden, men ja, i løpet av filmen registrerte jeg at lyden kanskje ikke alltid er maks virkelighetsnær. Men sånn er det ofte på mange actionfilmer. Hadde du hørt et romskip i verdensrommet? Det er klart, har man eksempelvis Open Range som referanse når det gjelder pistolskudd blir det meste annet rimelig stusselig... Eller ta We Were Soldiers; ertepistolene til vietnameserte mot amerikanernes håndvåpen som høres ut som 12.7-kaliber.. Det er ikke alltid ting henger helt på greip

Har du forresten kjørt TrueHD-sporet?

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gleder jeg meg til og se!
    Jeg skal snurre film kl:21.00,da kommer naboen.
    Da blir det chilinøtter og Donald brus;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Denne gleder jeg meg til og se!
    Jeg skal snurre film kl:21.00,da kommer naboen.
    Da blir det chilinøtter og Donald brus;-)
    Ja Donald brus er godt;-) Bare husk å sjekke at Spiller og reciver event. PS3 har avslått DRC etter at filmen har begynt å rulle!!! Fort å glemme etter Litt Donald brus.....;-)

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Ja Donald brus er godt;-) Bare husk å sjekke at Spiller og reciver event. PS3 har avslått DRC etter at filmen har begynt å rulle!!! Fort å glemme etter Litt Donald brus.....;-)
    Ja skal prøve og huske det

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har ikke analysert grottelyden, men ja, i løpet av filmen registrerte jeg at lyden kanskje ikke alltid er maks virkelighetsnær. Men sånn er det ofte på mange actionfilmer. Hadde du hørt et romskip i verdensrommet? Det er klart, har man eksempelvis Open Range som referanse når det gjelder pistolskudd blir det meste annet rimelig stusselig... Eller ta We Were Soldiers; ertepistolene til vietnameserte mot amerikanernes håndvåpen som høres ut som 12.7-kaliber.. Det er ikke alltid ting henger helt på greip

Har du forresten kjørt TrueHD-sporet?
    Nei, har ikke fått kjørt TrueHD-sporet enda, ettersom jeg kjører optisk kabel og forsterkeren støtter nok ikke HD-lyd. (Selvom det er en '08 modell.)

Det med at alle "de slemme" sine våpen låter pinglete, kan også ha noe med at man skal føle at de "gode" er bedre enn de "onde", ellernoe slikt..

Ikke vet jeg, jeg har aldri vært i krig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet DD sporet jeg og. Samme greia. Skal vel være sånn da desverre.

Lurer foresten på hva slags versjon av filmen jeg egentlig har fått.
    Begge diskene er gråe, som vistnok betyr at de er fra en "gamel batch".
    Disken har to spor. Engelsk HD og SPANSK DD. Thats it. Jaja.....

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrudd av alt som heter DRC på ps3 og rx-v3800 etter filem er startet og skuddene mot ironman før han går videre ut av hulen høres ut som erte pistoler... Kenti hvordan er skuddene hos deg?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KJøpte BR av denne (Ultimate 2 disc edition) i dag, men vet ikke om jeg tør å sette den på her med PS3 og Yamaha 1800.
    Har lyden fra treffet i Gausdal friskt i minne, og er smått redd for å bli skuffet etter å ha lest denne tråden ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •