Iron man - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89

Tråd: Iron man

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Selv med DRC deaktivert? Hos meg forsvant alle lydproblemer da jeg koblet ut DRC.
    Yessir. Selv med DRC deaktivert. Mesteparten av skytingen i filmen opplever jeg som alt for dempet i forhold til hvordan det burde være. Og som sagt. De skuddene jeg nevner i forrige svar er helt borte. Pussig.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men jeg så Indy 4 ikveld, og der var det ny THX intro, muligens med True HD lyd. Veldig bra jaffal..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fankens DRC... Så nettopp denne filmen sammen med en kompis og forbannet meg over mangel på dynamikk og aaaalt for mye bass... Men etter å ha tatt en kikk her skjønner jeg jo hvorfor. Det mest irriterende er at jeg sjekket at DRC (Midnight Mode) var avslått før flimen startet (grunnet ny receiver), så hele filmen ble sett uten å la tankene gå mot at dette var aktivert.

Jaja, da har jeg en grunn til å se filmen på nytt i allefall.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kenti/alle: DRC må deaktiveres etter at lydsporet er i gang. DRC-flagget ligger i bitstreamen fra hovedlydsporet, så det nytter ikke å skru den av før filmen eller i menyen på filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk i samme fellen jeg også, så hele filmen i går med drc til auto og følte lyden var under middels bra. Prøvde igjen i dag etter å ha lest litt her og voila så var lyden knallbra.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    kenti/alle: DRC må deaktiveres etter at lydsporet er i gang. DRC-flagget ligger i bitstreamen fra hovedlydsporet, så det nytter ikke å skru den av før filmen eller i menyen på filmen.
    Jeg er klar over det. Har bare ikke hatt dette issuet tidligere, så det slo meg aldri at jeg måtte gå inn å sjekke dette også etter at filmen hadde startet. Dette flagget er uansett noe som burde blitt undertrykket av valget i receiveren som gjør dekodingen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en trenger ikke være ups på DRC slår seg på med Norsk PS3 om en kjøper filmen ???

Eneste jeg kan vurdere og bruke DRC på er om det er musikk som er i spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Så en trenger ikke være ups på DRC slår seg på med Norsk PS3 om en kjøper filmen ???

Eneste jeg kan vurdere og bruke DRC på er om det er musikk som er i spilleren.
    Jo det må man, hvis den står i auto... Hvis den står off så slår den seg ikke på selv om filmen er mastret slik at den sier til spilleren at den skal slå på...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jo det må man, hvis den står i auto... Hvis den står off så slår den seg ikke på selv om filmen er mastret slik at den sier til spilleren at den skal slå på...
    Den står i Off så da går det bra

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes også filmen var litt blass i lyden.Som noen tidligere sa, hørtes ut som man hadde bomull i øra.
    Så jeg fikk med meg at man skulle skru av Drc, så ville lyden bli bedre.
    Men hos meg så var ikke forskjellen stor allikevel
    Jericho bomba er ikke mye å skryte av synes jeg, eller tunnel flukten.Skikkelig blass lyd.

Ganske irriterende:evil:

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja etter jeg hadde sett filmen klaget jeg til "kokken" på jobb at jeg syntes lyden var litt skuffende og at jeg måtte mye høyere (lavere) på volumet enn jeg pleier med DTS HD MA filmene!!! Så denne tråden i dag og gikk ned i kinoen for å teste... På reciveren kunne jeg ikke velge men fant fort ut at det er pga. PS3 sender linær PCM :-) Men jeg hadde da altså PS3 min stående på "Auto" eller "på" under DRC !!! Jeg tenker at det er på grunn av at jeg kansje bare har 2 -3 filmer som ikke er DTS lydformatet og dermed ikke lagt merke til det før!?? For etter det jeg har forstått så virker bare DRC innstillingen på Dolby Digital lydspor, stemmer ikke dette ???
    Så filmen må nok sees om igjen ja, det var en utrolig forskjel hos meg i hvertfall!!!! ;-)
    ( har liksom alltid ment at DTS HD MA er så mye bedre enn DD True HD, men så var det bare en liten innstilling som skulle til!!?? Eller !!??? )

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med all respekt, busslight. Hvis du synes at Jericho-bomba låter stusselig ligger problemet andre steder enn i filmlyden. Testet akkurat denne scenen med DRC av på Onkyoen nå, og trodde taket skulle lette her... Det er også stoor forskjell i dynamikken, naturlignok.

Utover dette kan jeg være enig i at filmen har et litt vel basskåt lydspor, men totalinntrykket er likevel bra så lenge man ser filmen uten DRC aktivert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Med all respekt, busslight. Hvis du synes at Jericho-bomba låter stusselig ligger problemet andre steder enn i filmlyden. Testet akkurat denne scenen med DRC av på Onkyoen nå, og trodde taket skulle lette her... Det er også stoor forskjell i dynamikken, naturlignok.

Utover dette kan jeg være enig i at filmen har et litt vel basskåt lydspor, men totalinntrykket er likevel bra så lenge man ser filmen uten DRC aktivert.
    Er noe drc i ps3 man kan slå av da?
    Får jeg har slått av under filmen mens den går på forsterkeren, og det var så og si nesten ingen forskjell.

Når jeg ser på film med bra lydspor på, så har jeg volumet på rundt -40 -45, og da dundrer det.På Iron Man måtte jeg ned på -25, og jeg savnet fortsatt trøkket.Så jeg trur nok ikke problemet er i annlegget så lenge det er god lyd i de fleste andre filmer.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Får jeg har slått av under filmen mens den går på forsterkeren, og det var så og si nesten ingen forskjell.

Når jeg ser på film med bra lydspor på, så har jeg volumet på rundt -40 -45, og da dundrer det.På Iron Man måtte jeg ned på -25, og jeg savnet fortsatt trøkket.Så jeg trur nok ikke problemet er i annlegget så lenge det er god lyd i de fleste andre filmer.
    Det er DRC i PS3, ja. Ligger under BD-innstillinger.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Et nærmest pinlig spørsmål - hvordan slår jeg av DRC? Har Onkyo.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fjernkontrollen har du en knapp "L Night". Trykk på den mens filmen spiller, og du har valgene "on", "auto" og "off". Sistnevnte er selvfølgelig obligatorisk

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må slå den av i PS3en. Det hjelper ikke å slå av på receiver så lenge PS3 dekoder lyden. Kjenner ikke maskinens menyer selv, så se AndreWerdenskriegs innlegg for hvordan du slå av DRC.

Det er akkurat dette som kjennetegner lyden når DRC er slått på, så det er ingen tvil om at du ikke har fått oppleve filmens lydspor i full kvalitet enda nei. Etter at jeg deaktiverte DRC måtte jeg skru opp betraktelig mindre på receiveren.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen hadde jo noe av det heftigste lydsporet jeg har spilt i rommet mitt hvertfall. :-)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jeg leste denne tråden før jeg skal se filmen
    Men noen som har peil på hvor jeg kan slå av DRC på Pioneer forsterkeren min?
    Har allerede slått av i PS3`n, men kan vell like godt gjør det i forsterkeren å??

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker vi lyd ja
    Fikk skrudd av drc i ps3, og vips........ en helt annen verden

Endelig fikk jeg bomullen ut av øra(sånn var følelsen ihvertfall), og trengte ikke å skru opp lyden så mye heller:-D

Litt mere moro å se filmen nå ja:twisted:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •