Iron man - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89

Tråd: Iron man

Lydbildet
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg så nettopp Iron man på kino.
    I og med at dette er nok en marvel tegneserie som er filmatisert var selvfølgelig forventningene veldig lave.
    Filmen er faktisk helt grei. Den klarer å styre unna alt for mange av de klassiske Hollywood klisjene som romanser og platte one liners.
    Filmen er til tider nesten litt morsom også
    Sånn midt på treet underholdning.
    Her var du jo faktisk litt positiv til tider, wotg. Flott!

Jeg har ikke sett denne filmen, men gleder meg til BD utgaven. Masse skryt har den jo fått

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    anbefales. veldig bra lydspor på BD utgaven.
    Jeg ble skuffet av lydsporet på denne BDen (TrueHD). Føler lydbildet var noe lukket, og at det manglet dynamikk. Det var mye dypbass, men mer av brumletypen enn "dynamisk" dypbass.

Andre som har opplevd tilsvarende?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den 'nye' utaven i posten idag, skal se den imorra. Den forrige var det feil på, og jeg fikk kun sett den på ps3 med bare DD 5.1, men nå får jeg sett m TrueHD, gleder meg stort. Testa litt udag, og det hørtes meget bra ut syntes jeg.
    (NB! den nye utgaven av us versjon har blå feature disc og grå special features disc, den første utgaven med feil på er begge discene grå.. hvis noen lurer/får en disc som ikke virker)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Tropp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg ble skuffet av lydsporet på denne BDen (TrueHD). Føler lydbildet var noe lukket, og at det manglet dynamikk. Det var mye dypbass, men mer av brumletypen enn "dynamisk" dypbass.

Dynamisk dypbass? Det er vel strengt tatt to begreper som ikke passer sammen hvis det er subbass du snakker om. Uansett - til tross for at denne filmen sannsynligvis er den beste i sin sjanger har den et LFE-spor som ikke er hverken konsekvent eller gjennomtenkt. Men allikevel er det en sann fryd å høre etterspillet fra dialogen "Ladies and gentlemen; the Jericho"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som Shallow skriver feil på mastering på nye første gen discer. Førte bla til at DRC (dynamikk reduksjon) ble slått på automatisk i mange spillere...

Mye mer om dette her: Iron Man Blu-ray 9/30 - Page 32 - AVS Forum

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Som Shallow skriver feil på mastering på nye første gen discer. Førte bla til at DRC (dynamikk reduksjon) ble slått på automatisk i mange spillere...

Mye mer om dette her: Iron Man Blu-ray 9/30 - Page 32 - AVS Forum
    Hva gjør en med dette da? Returnerer filmen? Kjøpte den på Lefdals nettbutikk. Får jeg returnert den til Lefdalbutikken på Forus? Ser med stor glede frem til å fortelle at DRC blir slått på til de ansatte i reklamasjonsavdelingen :-)

Nytter det å skru av DRC i spilleren, forresten? EDIT: Nei... EDIT2: Glemte at AVR-4308 utfører dekodingen, så jeg får teste om DRC i receiveren kan slås av, og få lyden slik den skal være.

Sitat Opprinnelig postet av Tropp
    Dynamisk dypbass? Det er vel strengt tatt to begreper som ikke passer sammen hvis det er subbass du snakker om.
    Du må gjerne henge deg opp i ordet jeg satte i anførselstegn for å markere mangel på en bedre beskrivelse av dårlig bruk av LFE-kanalen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser med stor glede frem til å fortelle at DRC blir slått på til de ansatte i reklamasjonsavdelingen :-)
    Under den samtalen skulle jeg gjerne likt å vært flue på veggen...

Når jeg snakker om første gen så var det US plater. Der skiftet man ut hele beholdingen før lansering... Men de forhandlerne som hadde sendt ut før de hadde lov til sendte selvsagt ut gamle disker...

Om de som ble levert tilbake har gått til Europa er ikke godt å si...

Skjemt til side om det er problemer med europeiske disker vet jeg ikke. På en PS 3 så kan en slå DRC i tre posisoner, off, auto og on. Disken endrer bare dynamikken på en PS3 når den står i Auto. På andre spillere vet jeg ikke hvilke valg en har.

Jeg har fått platen fra US men skal se den først i kveld, vi får se om jeg har fått ny eller gammel utgave. Den ble i alle fall sendt på release dagen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør en med dette da? Returnerer filmen? Kjøpte den på Lefdals nettbutikk. Får jeg returnert den til Lefdalbutikken på Forus?
    Trodde dette med defekt disc kun var problem med Sone A versjonen.

Ser med stor glede frem til å fortelle at DRC blir slått på til de ansatte i reklamasjonsavdelingen :-)
    'Vi fører ikke noe som heter DRC her på Lefdal så du må nok ta produktet tilbake dit du kjøpte det'
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiverens DRC sto til Auto (min standard er OFF OFF OFF!), og da jeg skrudde den av, ble lyden vanvittig mye bedre (som forventet). Tittet bare kort på fluktscenen gjennom hulegangene, og det var som å se (høre...) en ny film. Må se den på ny om ikke så lenge (resten av familien ga den en 3er, så det blir neppe denne helgen :-)).

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg har fått platen fra US men skal se den først i kveld, vi får se om jeg har fått ny eller gammel utgave. Den ble i alle fall sendt på release dagen.
    Du kan komme bort å låne min etter at vi har sett den ikveld hvis ikke

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den på Elkjøp, og syntes filmen var bra, og det syntes min 9-årige sønn også.

Lydsporet var upåklaglig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Du kan komme bort å låne min etter at vi har sett den ikveld hvis ikke
    Høres flott ut. Coveret er åpent og den har en grå og en blå disc. Det betyr vel at det er ny utgave får vi satse på :-D

Dynamikk reduksjon skal uansett står uansett på off hos oss!

Gleder meg til å se den!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiverens DRC sto til Auto (min standard er OFF OFF OFF!), og da jeg skrudde den av, ble lyden vanvittig mye bedre (som forventet). Tittet bare kort på fluktscenen gjennom hulegangene, og det var som å se (høre...) en ny film. Må se den på ny om ikke så lenge (resten av familien ga den en 3er, så det blir neppe denne helgen :-)).
    Det var bra at det løste seg, men nå vet vi også hvor de gamle US platene er blitt sendt :-D

Skal bli interessant å se om europeisk distrubutør sender ut nye til de som har fått feilvare. Jeg tror jeg setter penger på nei....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja - la meg ikke umiddelbart skylde på filmen. Jeg har flyttet høyttalerne og kalibrert i det siste, og det er mulig jeg har glemt å skru av DRC (dvs. fra Auto til Off) etter siste autooppsett. ops:

Skal se om filmen skrur på DRC neste gang jeg setter den i. Jeg har forøvrig to grå plater.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått sett den og kan vel helt klart si at dynamikk og utfoldelse i bassen mangler ikke. En av de heftigste lydsporene på lenge.... Gøy!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet, og Iron Man skrur på DRC (setter den til Auto i stedet for Off) i Denon AVR-4308. No problem, ettersom det bare er å skru av når lydsporet er i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet, og Iron Man skrur på DRC (setter den til Auto i stedet for Off) i Denon AVR-4308. No problem, ettersom det bare er å skru av når lydsporet er i gang.
    Da blir det spennende å se om det er samme service på europeisk distrubutør som i US at de som har fått feilvare får nye :-)

Jeg tror nok sjansen er liten selv om det betyr at lydsporet ikke får den kred det fortjener hos de fleste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen nå i kveld og syntes filmen er kul nok den.
    Har testet litt frem og tilbake med DRC nå, og synes og det er noe rart med lyden. Det er som om jeg får ørene proppet full av bomull hver gang noen skyter.
    Feks i nevnte gruvegang flukt. Den siste karen han klubber ned FØR han begynner å gå oppover driver å skyter hanmot brystkassen på kloss hold. De siste skuddene hans høres faktisk ikke i det hele tatt. Ser bare munningsflammene men ingen lyd. Dette uansett hvilke DRC instillinger jeg har. Flere som opplever dette?
    LFE sporet derimot er konge :-D

Utstyret er forøvrig PS3 og Yamaha RX-V3800.
    Kjøpte filmen på Spaceworld i Ålesund for et par dager siden, og begge diskene var gråe. Hva nå det enn betyr.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merket det egentlig med en gang, men spesielt Jericho-scenen var en gedigen nedtur. Og når makkeren begynner å skyte i hulegangene var jeg overbevist om at det var noe galt. Det er imidlertid vrient å få lov til å pause filmen for å justere på ting & tang når familien er benket, så jeg så faktisk hele filmen med DRC på, hvilket frarådes på det sterkeste.

"Bomull" beskriver egentlig lydsporet med DRC aktivert godt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Dette uansett hvilke DRC instillinger jeg har. Flere som opplever dette?
    Selv med DRC deaktivert? Hos meg forsvant alle lydproblemer da jeg koblet ut DRC.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •