Brukeranmeldelser - Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukeranmeldelser - Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Ok, jeg var på Colosseum igår for Premieren av denne filmen, og etter 18(?) års venting var naturligvis forventningene høye. Hva synes dere som har sett den?

For meg var dette tidenes skuffelse. Jeg er die hard indy fan, for meg er det ingen over, ingen ved siden av. Fanatisk på linje med Star Wars idiotene. Hva serverte Spielberg & Co ?

*En hoppende og tynn historie som er tildels slitsom å følge med på.
    *En svakt presterende Harrison Ford uten glimt i øyet
    *Liten grad av interresante historiske referanser
    *Spenning kun for de minste, du klamrer deg aldri fast til stolsetet.
    *Til tider særdeles dårlige effekter, spesielt kansje Quicksand senen
    *Drittunger til besvær - Lukter spinnoffs/oppfølger med ny hovedrolle.
    *Den dårligste Indy så langt. De burde kansje latt være.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne seriøst ikke ha vært mer uenig

Min omtale
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den i går. Det var en helt utrolig bra film som skal kjøpes på BD, dagen den kommer.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes det var et hyggelig gjensyn... Er delvis enig i at Harrison Ford gjorde en litt dårlig figur. Glimtet i øyet er ikke like tydelig lenger, men han er tross alt 65 også da. Tar en det i betraktning synes jeg det fungerte greit.

Historien synes jeg var morsom, aliens og Maja-indianere er jo i det minste en velkjent "bedtime-story", men mulig den treffer amerikanere litt bedre enn Europeere...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble positivt overrasket. Syntes oppblussingen i kjærligheten var litt tynn, og Mac var en helt bortkastet figur. Ellers synes jeg ikke at kvikksandscenen hadde dårlige effekter - det så jo helt ekte ut? Men Tarzan-scenen, derimot, så helt grensesprengende teit ut. Og stort sett alle bilene som svede/falt gjennom luften så rimelig unaturlige ut.
    Jeg synes Ford gjorde en god figur, jeg, og jeg likte faktisk karakteren til kødden Shia LaBeuf. Men om de lager oppfølgere med HAM som Indiana Jones, så kommer magen min til å vrenge seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre noen synes den er bra. Jeg vil så gjerne like den sjøl, så jeg prøvde på nytt i dag, denne gangen 17.30 forestillinga på Klingenberg, færre i salen, mindre klapping og bullshit fra publikum.

Erfaringer fra andre forsøk:

*Historien opplevdes bedre andre gangen, men fortsatt i tynneste laget
    *Harrison Ford fortsatt svak, savner scener som når han skyter han vilt fektende gærningen i Raiders... eller når han hiver ut Tyskern fra luftskipet i Last Crusade før han forteller de reisende at han ikke hadde bilett. Dette er jo i større grad manusforfatternes feil enn skuespillerens. De har skrevet ham kjip. Trenger han være det fordi han er eldre?
    *Historiske referanser fortsatt håpløse
    *Spenningen er håpløs. Hvor er scener som når han hopper ut av flyet i Temple of Doom uten fallskjerm, hvor når alle tror han har landet halvtrygt i allefall han flyr vider ut fra en klippe og over elva?
    Ved andre forsøk var det en annen ting som slo meg: Hvor er alle fellene? Det er ingen. Quicksanda er vel det nærmeste.
    *Effektene blir dårliger andre gang. Slangen ser ut som noe Ed Wood kunne stått for og Tarzan scenen er forferdelig
    *Lukter fortsatt fælt oppfølger med Transformers kid`n
    *Dårligste Indy uten tvil. Men bedre enn konkurentene (national trasure, tomb raider etc.)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Erfaringer fra andre forsøk:

*Historien opplevdes bedre andre gangen, men fortsatt i tynneste laget
    *Harrison Ford fortsatt svak, savner scener som når han skyter han vilt fektende gærningen i Raiders... eller når han hiver ut Tyskern fra luftskipet i Last Crusade før han forteller de reisende at han ikke hadde bilett. Dette er jo i større grad manusforfatternes feil enn skuespillerens. De har skrevet ham kjip. Trenger han være det fordi han er eldre?
    *Historiske referanser fortsatt håpløse
    *Spenningen er håpløs. Hvor er scener som når han hopper ut av flyet i Temple of Doom uten fallskjerm, hvor når alle tror han har landet halvtrygt i allefall han flyr vider ut fra en klippe og over elva?
    Ved andre forsøk var det en annen ting som slo meg: Hvor er alle fellene? Det er ingen. Quicksanda er vel det nærmeste.
    *Effektene blir dårliger andre gang. Slangen ser ut som noe Ed Wood kunne stått for og Tarzan scenen er forferdelig
    *Lukter fortsatt fælt oppfølger med Transformers kid`n
    *Dårligste Indy uten tvil. Men bedre enn konkurentene (national trasure, tomb raider etc.)
    Det har gått 19 år, hvorfor skulle Indiana Jones oppføre seg seg om om han er 49 når han egentlig er 65? Man er ikke like kvikk i kjeften eller handlingene når man er 65. Jeg har full forståelse for at du savner de gamle Indy filmene, jeg gjør det selv, men hvis man faktisk tar utgangspunkt i at indy har blitt 19 år eldre synes jeg dette var utrolig bra.

Når det kommer til en eventuell oppfølger med Shia LaBeouf i hovedrollen stiller jeg meg meget positiv. Riktignok er ikke gutten i Harison Ford eller Robert De Niro sin liga hva skuespill angår, men med tanke på sin alder syntes jeg at han gjorde det overraskende bra, og jeg har ingen problemer med å tru på at hans karaktrekk er noe selveste Indy Senior var i besittelse av som unggutt
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne idag:

Ble også positivt overrasket. Det er en veldig underholdende film, men spenning hele veien. Den typiske Indiana Jones atmosfæren er tilstede og det meste er som det skal være. Transformers kidden gjør en knallbra jobb som sønn og partner, men stjeler kanskje litt fra "action" fra Indy. Gode action scener, bra effekter og god humor. Meget bra lyd! Ikke den beste, men en veldig god Dr. Jones film!:-D

...men det lukter oppfølger....men tror ikke speilberg selger seg så billig at han lager enn spin-off med Indy's sønn eller noe sånt. Håper hvertfall ikke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    !!!!

**'****Mulig dette er en spioler!****************************

På slutten syns jeg det hintes til at det ikke blir noen oppfølger med han jyplingen. Han tar jo opp hatten, som er et av flere symboler på Indiana, og skal til å ta over rollen som den nye Indiana Jones. Men i det han skal sett den på hode tar Indiana å snapper hatten fra han og tar den på sitt eget hode. Dette tolker jeg som at det finnes bare en Indiana Jones!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i helga, må si jeg storkoste meg det meste av tiden filmen varte.
    Omtrent slik Indiana Jones filmene har vært, og slik de skal være, synes nå jeg da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Til glede for bekymrede Indiana Jones-fans kunne filmskaperen dessuten bekrefte at en eventuell femte film vil ha Harrison Ford i hovedrollen, og ikke den unge Shia LaBeouf, som han tidligere antydet."

Star Wars i 3D - Kulturo.no - Alt om film og musikk

MusicDude
    Guest
    Denne gleder jeg meg til ja...

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig!!

Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Ok, jeg var på Colosseum igår for Premieren av denne filmen, og etter 18(?) års venting var naturligvis forventningene høye. Hva synes dere som har sett den?

For meg var dette tidenes skuffelse. Jeg er die hard indy fan, for meg er det ingen over, ingen ved siden av. Fanatisk på linje med Star Wars idiotene. Hva serverte Spielberg & Co ?

*En hoppende og tynn historie som er tildels slitsom å følge med på.
    *En svakt presterende Harrison Ford uten glimt i øyet
    *Liten grad av interresante historiske referanser
    *Spenning kun for de minste, du klamrer deg aldri fast til stolsetet.
    *Til tider særdeles dårlige effekter, spesielt kansje Quicksand senen
    *Drittunger til besvær - Lukter spinnoffs/oppfølger med ny hovedrolle.
    *Den dårligste Indy så langt. De burde kansje latt være.
    Denne filmen er en møkka-film, hadde gledet meg lenge, men det ble utsatt og utsatt.
    Filmen har ingenting som imponerer meg, og jeg lurer virkelig på om Spielberg og Lucas er gale.
    Storien er syyyltyynn, Marion comebacket var elendig, historien om sønnen var svak og den Predator wannabe ailien/grønnemenn storien var elendig. For ikke å glemme Xenia Onatopp wannabe kjerringa som ogsa var tragisk, noe jeg synes alle skuespiller-prestasjonene forøvrig var. Harrison Ford var ingen Indy og det burde han ha skjønt før innspillingen.

Raiders of the Lost Ark er bedre på alt, og den er 27 år eldre, ganske utrolig. Raiders of the Lost Ark har 8,7 på IMDB og er da på en 17 plass, den siste Jones filmen(håper for guds skyld de ikke ødelegger mer) fikk 6,8 og terningkast 3,3 i VG.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høydepunktet på Blu-ray utgaven var den nye THX-introen!!!!
    Artig trøkk i bassen

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Couldn't agree more!!!!

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Høydepunktet på Blu-ray utgaven var den nye THX-introen!!!!
    Artig trøkk i bassen
    Jeg fikk den "bare" på dvd, men det var faktisk høydepunktet........

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Harrison Ford gjorde en god Indiana i denne filmen, som en eldre, visere og beskyttende forelder etterhvert En del morsomme stunts og slosskamper. Shia LaBeouf var heller ikke så verst, mye bedre enn forventet. Storyen hang ikke på greip og virket full av snarveier, nødløsninger og hastverksarbeid

Likte IKKE: (enkelte spoilers, merk for å lese)
    - Dårlige dataanimerte chipmunks
    - Tarzan scenen
    - Måten har bare spaserte vekk fra atombombeeksplosjonen
    - Kjempemaurene(!)
    - Marsboeren og romskipet i slutten (blarg..)
    - Gale tribal-menn som bare popper frem uten noe forklaring
    - Cate Blanchetts figur
    - Macs trippelagentopplegg kunne godt vært kuttet ut, tilførte ikke noe til filmen
    - Fossegreia, helt fra de kjørte utfor kanten!

Hvis Spielberg spør pent kan jeg godt klippe sammen en shakudu-edition

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var grei den men slutten likte jeg ikke. Skulle holdt seg vekk fra aliens med ufo. Men det er sikkert også på det 3 første delne som var bare konge.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt kremt, spoiler Michael1 og shakudu

Skriv med hvit tekst istede.

Spoiler *Jeg synes de forholdt seg litt vel rolig på slutten, med tanke på virvelvinden med steiner som suste forbi rett foran nesa dems når alt raser etter UFO'en! Jeg hadde ihvertfall lagt beina på nakken! *

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obs Obs :???: Men du hadde nok løpt ja

Men er nok verdt å ser den uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg kjempe glad:evil: Takk for spoilers folkens, setter veldigt pris på det

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •