Brukeranmeldelser - Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ble også veldig skuffet over denne filmen. Men høye forventinger har selvfølgelig mye av skylda..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Jeg fikk den "bare" på dvd, men det var faktisk høydepunktet........
    Skuffet jeg også. Men så ille synes jeg ikke det var. Mauer-scenen synes jeg kanskje var et høydepunkt i god Indy stil :-)

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at noen hevder at den filmen faktisk er bra... Synes den suger. Ble alt for mye barnefilm, var bare teit. Glad jeg ikke kjøpte den på BD

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med oppfølgere 18 år senere er at for oss som så de første filmene så ble det en del av "barndommen". Tidene har forandret seg, det har vi òg. Selv om man sitter igjen med en haug fantastiske og nostalgiske følelser for en barndomsfilm, som Indiana Jones filmene var for meg i hvertfall, så er en del av det bunnet i tiden vi så den på. Vanskelig å sette ord på dette fenomenet, men det er definitivt til stede. Jeg hoppet i stolen og sitret av begeistring når jeg så de første Indy-filmene og det medvirker til at de den dag i dag gir oss gode følelser ved en ny titt.

Når det er sagt så er jeg litt enig også i det trådstarter mener om den nye filmen. Den har liksom ikke det mystiske og originale ved seg, ikke den enkle men Å så fantastiske storyen hvor mye av handlingen kun er observasjon og ikke en masse snakk. F.eks. når Indy og han "kinagutten" kikker ned på seremonien hvor en stakkars vettskremt kar blir offer for glødende lava i et nedsenket bur. En slik sene er jo priceless. Intet slikt i den nye filmen. Alt skal liksom være så intelligent i dag at praten tar over mye av storyen.

Mer stemning og mindre "safing" takk! I dag er alt (nesten) kun et resultat av et gjennomtenkt manus, og i mindre grad av visjonære stemningsskapende idèer klekket ut av enerådende genier.

Did it make sense?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også at det raske tempoet og de hurtige referansene som preger dagens filmer er et resultat av alt for mange kokker og alt for omfattende storyline som igjen fører til at alt må pakkes ned i et svært hurtig tempo, omtrent som samfunnet for øvrig. Husker dere dagene uten mobiltelefon? Når man måtte vente til kameraten kom hjem før en fikk snakke på telefonen? O' glede.... (på sitt vis..)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •