Wanted

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Wanted

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wanted

Sjekk ut denne traileren WANTED for alle oss som elsket Shoot em up så ser jo den her helt fantastisk ut :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Så artig ut den ja. Håper den er hakket bedre enn Shoot em up...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiai, Denne virket jo fantastisk !

Men bedre enn shoot em up ? Det skal godt gjøres

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var utrolig bra! Så den på Blu-ray nå nettopp. Supert bilde (dog med en del støy i enkelte scener), bra filming, meget bra lydspor i DTS-HD MA og for meg en god historie. Steelbook-cover gjør heller ingenting - dette er en keeper! Jeg har sett et par av dem på AVtorget - ikke fatter jeg hvorfor noen vil selge en slik perle

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig her! Kanontøff presentasjon. Anbefales!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne på blu-ray i går.
    Bildet hadde for mye støy for min del, men ellers bra. Lyden er heller ikke det sprekeste som har vært innom spilleren.

Selve filmen bar preg av action fra begynnelse til slutt. Vanligvis synes jeg slike filmer er kanontøffe, men denne synes jeg går inn i kategorien midt på treet og da på grunn av ren og skjær underholdningsfaktor.

Synes selv storyen var grei, men presentert på en alt for overfladisk måte. I tillegg ble jeg irritert på at filmen utga seg for å være fra denne virkeligheten med en slags forklaring på hvorfor man kan gjøre de tingene man kan. Imidlertid ble ting som kuleskruing o.l aldri forklart, og da synes jeg det bare blir irriterende. Skal man først dra inn usakligheter mener jeg at hele settingen må være urealistisk, slik som f.eks i Matrix eller at det fra første stund vises til overnaturlige evner eller andre "usaklige" påvirkninger som også er greit. Men slik det fremstår i filmen er dette bare noe som skyldes litt ekstra adrenalin og da blir det en massiv logisk brist som jeg dessverre ikke klarte å slutte å irritere meg over.

Alt i alt en film jeg på det sterkeste kan anbefale som manneunderholdning, men den går veldig kjapt i glemmeboken for min del. Det hjelper heller ikke at blu-rayen også går inn i den grå massen kvalitetsmessig heller.

Jeg digget forøvrig Shoot Em Up rått - mye mer enn denne!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er artig hvor mye smaken på bilde varierer, gitt! Jeg holder denne filmen som en av bildereferansens mine, mens TDK er en film jeg gjemmer nederst i en skuff når det er snakk om bildekvalitet, med mindre den brukes som et skrekkeksempel.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wanted var en fryktelig rar film synes jeg. Men action scenene var jo fantastiske, men fortsatt ikke på nivå med mesterverket Shoot Em Up! :-D :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det er artig hvor mye smaken på bilde varierer, gitt! Jeg holder denne filmen som en av bildereferansens mine, mens TDK er en film jeg gjemmer nederst i en skuff når det er snakk om bildekvalitet, med mindre den brukes som et skrekkeksempel.
    Jeg hadde tilsvarende innvendinger mot TDK også Alt for mye bakgrunnstøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kalles film grain og kommer av strukturen i filmen som blir brukt, og skal være der. Jeg synes det er BRA at de beholder grain, det gjør at detaljer beholdes bedre, så slipper man å kjøre TDK metoden med masse filtrering, så oppskarping for å prøve å få detlajene tilbake, noe som ikke funker. Sånn er det bare...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det finnes filmer der ute med så godt som null støy og likevel et ordentlig naturlig skarpt bilde så vil det være naturlig å kritisere filmer som har denne støyen. Forøvrig er jeg overhodet ikke med på at støyen skyldes strukturen i selve filmen. Da burde den vært på alle opptak i alle filmer, men denne typen støy er nesten alltid mest fremtredende i lyse scener i de filmene som sliter med dette. Dette er nok helst prosesserings artifakter som oppstår i bildebehandlingen ved filmproduksjonen eller ikke optimale kameraer/innstillinger ved filming. (Dvs problemer ala dårlig valgt ISO og lukketid på speilrefleks f.eks)

Men jeg er enig i at om støyen først er der så er det bedre å la den være der enn å ta den bort på bekostning av resten av bildet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •