Master And Commander (Sone2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Master And Commander (Sone2)

Jeg har ikke kjøpt denne så jeg leide den på dvd idag. Har hørt at folk som jeg kjenner sier at den var så kjedelig å dårlig...

Men jeg synes den var bra jeg. Kan nok være enig at det kunne være litt lang trekkelig til tider men det gjorde ikke noe synes jeg.

Det som imponerte meg veldig var lyden i filmen, når dem skyter med kanonene så tar det jo helt av for suben bak sofan her...hehe!

Er nok en film du kommer til å se 1 gang for så å spare opp i noen mnd før du får lyst til å se den igjen. Men den er også veldig bra for å imponere venner med på lyd fronten :lol:

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var ikke dårlig, men for meg ble den for dokumentarisk og for lite handlingsdrevet. Det var mer "Discovery Channel viser deg hvordan det var å leve på et seilskip på 1800-tallet" enn "spennende action-film".

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de burde slengt på en dyster vampyr og noen sprø demoner. Hei, hva med en som synger karaoke! :lol:

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Ja, de burde slengt på en dyster vampyr og noen sprø demoner. Hei, hva med en som synger karaoke! :lol:

HEHE! Det hadde vært noe! LOL!

Er enig at den kanskje var litt kjedelig til tider. Men det var jo konge når slaga holdt på da....sinsykt bra lyd bilde ivertfall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke slagene var noe bra. De var for kaotiske, og det var vanskelig å se hva som skjedde.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så den i går. det er lenge siden jeg har følt at en film har være så hypa.

det var mye bra håndtverk i kulisser, kostymer og valg av locations utover båten. mao. dette var en film hvor jeg var fornøyd med mis en scene & mye av det tekniske men det var en kjedelig filmatisk opplevelse totaltsett.

jeg er enig i dette med kaotiske slag scener og vil ikke anbefale noen å se den.

:water

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele greia med at det var uoversiktelig i slaget er jo liksom sånn det faktisk ER i et slag.. hadde ikke noe problem med å følge med på slaget, og synes det var utrolig tøft at de gjorde det på den måten, for da blir filmtittingen litt mindre passiv; man må bruke huet litt.

Så filmen for første gang i går kveld, og synes den er flott. Klart den har litt dødtid, men det blir ikke kjedelig for det, for skuespillerne leverer en hederlig innsats. Og det siste slaget var kolossalt bra. Lydsiden skal jeg ikke si for mye om da vi har et middelmådig anlegg, men det sparket ganske bra, og jeg kan bare drømme om hvordan kanonene fra det franske skipet høres ut når de går av i det fjerne i tåken på et virkelig godt anlegg... men selv nå hørte jeg veldig mye små detaljer i lydbildet som bygger godt opp rundt handlingen.

Kan vel være at jeg er lett-imponert (egentlig ikke), men jeg synes ihvertfall filmen var flott og dynamisk på mange plan. Jeg hadde ingen høye forventninger i det hele tatt før jeg så den, pleier ikke å ha det før noen filmer (unntak: den første Matrix filmen).

Musikken var også veldig bra, og sto for mye av spenningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes filmen var veldig bra. De hadde greid å gjenskape stemningen på slike båter på en utrolig bra måte, det knirket i treverk og du kunne høre folk gå over hodet på deg når kameraet var nede i båten. Slagene var sinnsykt morsomme og se på, de var skikkelig virkelighetsnære og en helt annen opplevelse enn diverse andre større hollywoodproduksjoner. Kan ikke forstå at folk synes den hadde langtrekkelige og/eller kjedelige scener, fant rett og slett hele filmen uhyre spennende!

Noe av årsaken til at jeg fant filmen så bra var nok først og fremst at jeg liker filmer av denne typen, men også at jeg så filmen på en prosjektor og et hjemmekinoanlegg. En greier ikke å gjenskape den samme stemningen ved å se slike filmer på en vanlig tv og tv-høytalere. Det handler om å gjengi mikrodetaljene i lydbildet, det være seg knirking i treverk eller tauverk, folk som visker over hodet på deg eller lyden av treverk som spintrer og farer over gulvet i det en kanonkule trenger i gjennom skuta.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke kampene var for lange, det var bare det at det var vanskelig å følge med på hvem som drepte hvem. Det er kanskje "realistisk" kameravinkling og regi men hvor realistisk er det at vi som passive tilskuere hadde overlevd så lenge midt i et slag på en seilskip?

Nei jeg foretrekker slag der man faktisk ser hva som skjer. Når en person døde i Master and commander så visste jeg ikke hva jeg skulle føle fordi jeg visste ikke hvem sin side han var på. Det ble bare "jaja, jeg får vente til slaget er over for å se hvem som vant".. og da blir selve slaget i seg selv temmelig kjedelig. Man får ingen indikasjon på hvem som vinner. Alt blir bare kaotisk, og det er veldig irriterende som seer og måtte bli utsatt for.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert fine bilder, skikkelig shit film ellers,

Me va 4 stk som begynte å se filmen, men kun 2 stk etter 1 times titting:
    Kunne liksom ikke gå hjem sjøl sånn midt ifilmen :lol:

,

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var nå så som så, men lyden....

Et av mine nye demokutt må jo bli i begynnelsen hvor Master står og kikker i tåken etter skipet for første gang.
    Så glimter det i kanoner "Everybody down" og sub-en lar det rulle ut.
    Videre sørger høytalerne for å delvis demontere båten på stuegulvet mitt.
    Nesten så man må fram med støvsuger og feiebrett.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. bra sagt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Enig

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Enig
    DTS tracken på denne var jo bare helt enorm! Jeg ble rett og slett skremt, men på en god måte! Helt enig at dette er den nye "demoscenen" - kanskje på tide også at jeg byttet ut Gladioator slaget med noe nytt.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig DTS Tracet på Master And Commander er enormt!!
    Veldig bra lyd!

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynnelsen og slutten var/er bra.... Men, det er en død periode i midten som er kjedelig.
    Eller's så er lyd sporet meget bra...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for "vitenskaplig" tilnærming i midt-partiet. hele den galapagos-sekvensen ble for tam. til tider litt mye babbel, og ikke minst, klisjeéne hagla til tider (strengt, disiplin, respect!)

dts tracken var grom, ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •