Cloverfield

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 95

Tråd: Cloverfield

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cloverfield

Kommer til å se den i kveld, så kommer til å gi en liten anmeldelse i natt
    Iallefall.. Her en liten snutt!
    YouTube - NEW HD CLOVERFIELD TRAILER #2

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal også se denne ikveld.. Kan komme med min subjektive og mine venners mening om filmen så andre kanskje kan sammenligne og vurdere å se filmen hvis du synes den er bra og jeg synes den er søppel

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Skal også se denne ikveld.. Kan komme med min subjektive og mine venners mening om filmen så andre kanskje kan sammenligne og vurdere å se filmen hvis du synes den er bra og jeg synes den er søppel
    Da har vi en deal

..iallefall synes jeg traileren ser veldig lovende ut!

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser rå ut den filmen ja

Har bare hørt litt klaging på filmingen, at den kan være litt slitsom, folk blir sjøsyke av det:-D

Gi gjerne litt tilbakemelding på det også.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss anmeldelser når den er sett. Det er ganske delte meninger fra avisene, men tror den er faktisk rimelig bra.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrghhh - skulle se den i kveld, men var bare single plasser ledige da jeg fikk finger`n ut - blir drakeløperen istedet....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha...

Da hadde jeg en billett til overs

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den forrige fredag, og syns filmen var bra=). Er man følsom for shakycam, så er ikke denne filmen å anbefale da kameraet flakser rundt hele tia.
    Bortsett fra dette så er det en real katastrofefilm! Man blir sugd inn i handlinga og det føles nesten som man er midt i kaoset selv, mye pga måten det er filma på. Ellers er det fresht med ukjent skuespillere og det funker glimrende.=)
    Oppfølgeren er også på vei!
    Cloverfield (2008)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært å sett denne, anbefales!!

Den amatørvinglinga til kamera får bare filmen til å virke mer autentisk, dog innen rimelighetens grenser selvsagt...

Lydsporet er heftig, sykt nivå på denne her! Få men effektive støkke-scener som bidrar til popcorn-på-gulvet-nivået :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet overhodet ikke hva jeg skal si... Noe av det mest spesielle jeg noen gang har sett, så fantastisk bra, men samtidig middelmodig!

Du sitter I filmen, helt rått, jeg har ALDRI opplevd så mye dypbass på en kino før (Fokus Kino Tromsø; Sal 1 idag = største i Tromsø), og jeg har vært på ganske manger forskjellige kinoer..

Det beste med hele filmen er balansen mellom effekter og realiteten, hvor fantastisk bra de har klart å nedtone disse skapningene i filmen så det skal virke ekstremt realistisk, noe det også gjør... Synes nesten filmen fortjener høyere aldersgrense da det føles som om det kommer til å skje når som helst, ihvertfall for mindreårige

Kjørte over Tromsø-brua og bare lo med noen venner, mens jenta som var med flirte litt samtidig som hun snakket om at Tromsø var det perfekte målet siden det kun er 2 broer som utvei + Tunnel.. Etter så mange realistiske sammenligninger må dere nesten skjønne hvor bra filmen er, når en snakker sånn om den i ettertid, selvom det bare er for morroskyld.

Jeg vill så gjerne si 5, samtidig som jeg vill si 4, SAMTIDIG som 6 ligger i bakhodet siden filmen var så intens og realistisk.

ANBEFALES FOR ENHVER HJEMMEKINO ENTUSIAST!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cloverfiled er vår tids King Kong. Vi har alltid ønsket oss\hatt behov for "den filmen", "den filmen" ER Cloverfield!

Trykk her for min omtale
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gleder jeg meg til å se!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av filmen stemmer veldig med Ruxxy's....

Her er iallefall min anmeldelse av filmen:

Kl. 2155 satte jeg meg ned i kinostolen og etter å ha gjennomgått en tradisjonelle kinoreklamen gled det rett inn i den vanlige introen for universal som står for filmen rett. Trodde vel at det var noe galt med lyden, men ei....
    For det møtte meg noe med de dypeste og sterkeste basspulsene jeg har opplevd på FRAM kino i Bodø!

Handlingen er lagt til NY som blir angrepet av ett gigantisk og skrekkinngytende monster og du følger en gruppe mennesker som opplever dette på nært hold gjennom noe så originalt som ett videokamera!

Når du ser filmen i en helhet så ser jeg at de har stjålet en masse! Bla. må regissøren ha latt seg bli påvirket av filmer som Blair witch project, aliens, godzilla siden jeg ser en masse likhetstrekk. De har til og med klart å flette inn en litt klissete kjærlighetshistorie og litt humor i det hele! Uansett så synes jeg det fungerer veldig bra!

Musikk finnes det ikke noe av og det ene som styrer stemningen er den jevne dunkingen av beistet som går rundt? (Fathom, Velodyne og SVS-mat??) Her tror det kan bli en morsom opplevelse for hjemmekinoen siden lydeffektene er såpass markerte. Man skulle tro at med en sånn type film kom effektene til å bli nedprioritert, men nei.

Nå er ikke alt bare fryd og gammen, for personlig så ble filmen kort. Faktisk under 90min, og hadde ikke gjort noe om at de hadde vinklet filmen med etterord.. Ja rett og slett litt mere fyll. For filmen slutter veldig brått! Nesten altfor brått! ...men det kan jo selvfølgelig være ett bevisst valg av regissøren?

Når det gjelder karaktersetting så er jeg skrekkelig usikker!
    Da jeg gikk ut fra kinoen fikk jeg nå plukka opp en og annen kommentar.
    Det gikk enten i "jævla dårlig" eller "veldig bra". Jeg for min egen del er veldig usikker om den havner i dvd-samlinga mi. Men, at ett gjensyn ka virke fristende regner jeg som ett vedig bra tegn. Som Ruxxy sa: på det beste er den en sterk 5'er mens på det dårligste en 3'er.

For min egen del så faller den på en 5'er... Men, her er smaken som baken, og sikkert noen som vil si seg uenig! Men, jeg likte den Puntum finale!

P.S rakk også ett par pils etter filmen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så vanvittig enig med deg BGuarden..

Angående slutten, hvis du fulgte med i begynnelsen da bildet var helt svart og det eneste du så en stund var dato og klokkeslett, og etterhvert kom det noen små informative setninger som forklarer slutten, dette er avgjørende for å forstå, så gjorde du det?

"Dette opptaket ble funnet i det en gang såkalte 'Central park' " Fritt sitert... Ikke sant? Synes selv slutten ble veldig brå, men når jeg tenkte over hele filmen så jeg dette...

Ekstremt sterkt Alien/Aliens/Alien Ressurection osv preget... Små krypene var så og si kopiert... Hver gang de angrep hoppet jeg som en gal dysletiker i kinostolen med frysninger over hele ryggen - Makan, slik har jeg ikke opplevd på flere år på kino, dette er vanlig hjemme på hjemmekinoen men ikke ofte i slike vanvittige saler...

Sterk 5 sier jeg, eller var det nå en 4'r? Eller 6?

Dere MÅ se for å forstå, styggekte!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt på den 5'er siden jeg ikke klarte å bli enig med meg selv...
    Iallefall slo jeg av noen ord med da andre som satt rett på siden av meg. De slet med mye av de samme inntrykkene. Brå slutt ja, men tror det var bevisst.
    Tror de hjemmekinofolka her inne skal få slite med den klaustrofobiske følelsen man får av den bassen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw...
    Fikk ikke med meg etterord siden folk hadde reist seg...

Kan du sende en PM med info om det?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Btw...
    Fikk ikke med meg etterord siden folk hadde reist seg...

Kan du sende en PM med info om det?
    Var det etterord?? Litt dårlig formulering, men jeg mente iallefall at det kommer noen forklarende informative setninger i begynnelsen av filmen når du ikke forstår en dritt og lurer på når det skal begynne

Så kommer dypbassen, grøss og gru, hadde fått noen naboklager om jeg hadde fyrt den filmen her hjemme ja :twisted:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forordene fikk jeg med meg (dvs. det som stod skrevet om at det var opptak fra ett kamera som ble funnet i central park)..

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2'ern er ganske sannsynlig. Etter rulleteksten er det flere som mener å høre ett audioopptak fra det begravde kameraet hvor muligens Rob sier "Help us, it's still alive"

Samtidig går diskusjonen høyt om ett fallende objekt som kan sees i under opptaket av Rob og Beth i pariserhjulet (etter takk og farvel-opptaket). Før de sier de har hatt en fin dag styrter ett stort objekt ned i havet i bakgrunnen til høyre. Er dette det første monsteret - eller er det ett til?

Har ikke sett dette selv, dere som skal se filmen kan jo se etter?`

YouTube - Re: Cloverfield Splash

Andre mener at dette er en satelitt som "faller i hodet" på monsteret, som egentlig bare er en baby. Da våkner krabaten og New York føles da naturlig å rasere...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er første gang jeg har vært omrent mer engasjert i filmen etter å ha sett den enn under! Hemmelighetene skulle bare avsløres:

Løsningen av cloverfielsmysteriet?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •