Planet terror

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57

Tråd: Planet terror

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Planet terror

Tja - hva skal jeg si om denne. Etter hvert forsto jeg at Q. Tarantion var innvolvert i prosjektet - på godt og vondt.
    Filmen har en utrolig dårlig historie med elendig innhold - skal tolkes som uten innhold. Hitorien er uten originalitet og uten overrsakelser totalt. Da blir det andre elementer som skal bære filmen - men dessverre er disse ikke til stede.
    Filmen er bra rent teknisk og har en historie å fortelle - problemet er at denne historien har vi sett omlag 20-30 ganger før og her er intet som er nytt.
    Prestajonene fra skuespillerene er ok for en B film - for annet duger det ikke. Nyheter når det gjelder oppfinnsomhet eller "ny vri" så er dette totalt fraværende.
    Det hele koker ned til 101 minutter med hjærnedød underholdning. Det duger til popkornet - men ikke mer enn det.
    Jeg beklager atjeg kjøpte filmen - det vil vare lenge ved før jeg tar den frem igjen. Men, sånn er livet - litt opp og litt ned.
    Konklusjon: Spar pengene - dette er gjort før, og bedre før.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planet Terror var en av de morsomste filmene jeg så i 2007!
    Dette er ingen Oscar-kandidat, men det er det heller ikke ment at det skulle være...Tvert imot!
    Hele filmen er jo Rodriguez hyllest til sine inspirasjonsfilmer og er filmet inn deretter, som en B-film.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg likte Planet Terror mye bedre enn Death Proof, men det er kanskje ikke så rart når du ser filmfavorittene mine. Men teknisk sett er begge en film, nemlig Grindhouse.

Gleder meg stort til Machete.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gi denne filmen terningkast 1. Det er den dårligste filmen jeg har sett på lenge. Den dummeste storien jeg har sett hever ikke akkurat inntrykket noe mere heller.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heile poenget med denne filmen er at den skal være "dum" og "usannsynlig". Grindhouse B film med dårlig plot og mykje blod og action. Selfølgelig blir du skuffet om du forventer ein seriøs film med dyp historie. Men om du er ute etter mykje action, blod og vald så er denne utmerket :-)

Trur denne filmen finner seg på topp 10 lista mi

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja hva skal jeg si? Selv om filmen er en "dogme" film så har den dessverre alle karakterene til skjit-film. Å si at dette er bra bare fordi det skal være en eller annen karikatur på en sjanger synes jeg ikke holder. Filmen mangler substans, ferdigheter hos skuespillerene og en bærende historie.
    Da skal resten være MEGET bra for å lage en bra film - og her mangler dessverre dette helt.
    Jeg ser selvsagt at filmen har karakter - men det er nødvendigvis ikke sammenfallende med kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en film som skal ses med glimten i ögat. Jag tycker absolut det skapas en "skitig" stämning och spänningsmoment som gör att filmen faktiskt har en egenhet.

Ingen film som går till historien som ett mästerverk, men en bra film i en helt egen stil som sticker ut bland "main stream" Hollywood produksjoner.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møkkafilm.

Death proof var jo veldig bra, men dette var bare dri.........

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske tydelig at det er mange som ikke aner hva Planet Terror er... Da blir det litt feil grunnlag å dømme den på. Men er vel litt bransjen sin skyld siden filmene kom ut hver for seg og uten noe særlig forklaring her til lands... Personlig syns jeg Planet Terror var EN DEL av en av de morsomste filmene jeg så i 2007.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Er ganske tydelig at det er mange som ikke aner hva Planet Terror er... Da blir det litt feil grunnlag å dømme den på. Men er vel litt bransjen sin skyld siden filmene kom ut hver for seg og uten noe særlig forklaring her til lands... Personlig syns jeg Planet Terror var EN DEL av en av de morsomste filmene jeg så i 2007.

WORD

Newcomer Erik Nygård sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nøyaktig hva er det med dette omslaget som får noen til å tro at filmen var tiltenkt Oscar-nominasjon?
    Se nøye på det, folkens! Personen forrest har et maskingevær som protese!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik Nygård

Nøyaktig hva er det med dette omslaget som får noen til å tro at filmen var tiltenkt Oscar-nominasjon?
    Se nøye på det, folkens! Personen forrest har et maskingevær som protese!
    Tja ser vel ikke dét som et argument. Scorsese fikk Oscars for å lage en elendig kopi av den fantastiske filmen "Infernal Affairs". Det dette betyr er at Oscar's har intet med kvalitet eller kreativitet å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Tja ser vel ikke dét som et argument. Scorsese fikk Oscars for å lage en elendig kopi av den fantastiske filmen "Infernal Affairs". Det dette betyr er at Oscar's har intet med kvalitet eller kreativitet å gjøre.

Jaha? Och vad har detta med den eminenta filmen Planet Terror att göra?

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

satt som ei kula

Jeg syntes at dette var en tøff film

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis

Gleder meg stort til Machete.

Dette er en film man enten tar humoren på eller ikke...
    Synd de rotet bort den ene filmrullen ;-) Da fikk vi jo ikke med oss alt...

SoundThug
    Guest
    Denne filmen var rimelig freaky for å si det sånn..hehe. Likte spesielt godt han romslige fornøyelige karen på kafeen hvor verdens 'beste' BBQ kan inntas. Tviler ikke et sekund, spesielt etter at han fikk sin perfekte BBQ-saus i box!!!!!!!! ÆÆÆSJ

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planet Terror slo jeg av midtveis - er vel første filmen jeg ikke har orket å se ferdig tror jeg. Som en skrev her: Så forutsigbar og lite nytt at det gjorde vondt. Men hvis dette var den første filmen jeg hadde sett i denne sjangeren så hadde jeg nok likt den - men jeg har sett dette blitt gjort så utrolig mye bedre før.

Death Proof - vel den presset jeg meg til å se ferdig. Jeg skjønner ikke at det går an å lage slikt møl? Russel holder jo filmen på et anstendig nivå når han er på skjermen - men resten? Det er jo en del "finurligheter" i filmen som er intressante, men helheten blir jo så intetsigende at det gjør vondt :evil:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Planet Terror slo jeg av midtveis - er vel første filmen jeg ikke har orket å se ferdig tror jeg. Som en skrev her: Så forutsigbar og lite nytt at det gjorde vondt. Men hvis dette var den første filmen jeg hadde sett i denne sjangeren så hadde jeg nok likt den - men jeg har sett dette blitt gjort så utrolig mye bedre før.

Death Proof - vel den presset jeg meg til å se ferdig. Jeg skjønner ikke at det går an å lage slikt møl? Russel holder jo filmen på et anstendig nivå når han er på skjermen - men resten? Det er jo en del "finurligheter" i filmen som er intressante, men helheten blir jo så intetsigende at det gjør vondt :evil:
    Vilken film i denne gengren mener du har gjorts bättre förr? Det vill jag gärna höra då jag tycker detta var en bra film och inte har sett många andra filmer som denna förr.

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må slenge meg på her , syntes ikke den var noe særlig nei, likte Death Proof mer, men den var ikke noe og juble over den heller.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ALDA
    Vilken film i denne gengren mener du har gjorts bättre förr? Det vill jag gärna höra då jag tycker detta var en bra film och inte har sett många andra filmer som denna förr.
    Dette var jo bare en parodi på en haug med gamle B-filmer. Hvis du som meg har sett masse film siden 70 tallet så blir den rimelig laber.

Men hvis du ikke har fått med deg mye av det som ble laget på 70 og 80 tallet så tror jeg nok at den kan virke bra - som jeg også skrev i mitt tidligere innlegg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •