Planet terror - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57

Tråd: Planet terror

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Dette var jo bare en parodi på en haug med gamle B-filmer. Hvis du som meg har sett masse film siden 70 tallet så blir den rimelig laber.

Men hvis du ikke har fått med deg mye av det som ble laget på 70 og 80 tallet så tror jeg nok at den kan virke bra - som jeg også skrev i mitt tidligere innlegg.
    Jeg vil nå heller si at en BØR ha sett filmene for å kunne "skjønne" planet terror. Det er jo meningen den ska være som de eksteme B-filmene fra 70 og åttitallet. Det er mer en hyllest til disse filmene enn en parodi.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planet Terror slo jeg av midtveis - er vel første filmen jeg ikke har orket å se ferdig tror jeg. Som en skrev her: Så forutsigbar og lite nytt at det gjorde vondt.
    Hvordan vet du det hvis du ikke har sett den ferdig?

Death Proof - vel den presset jeg meg til å se ferdig. Jeg skjønner ikke at det går an å lage slikt møl? Russel holder jo filmen på et anstendig nivå når han er på skjermen - men resten? Det er jo en del "finurligheter" i filmen som er intressante, men helheten blir jo så intetsigende at det gjør vondt :evil:
    Det er masse karakterbygging og en lang oppbygging mot vendepunkt og klimaks som gjorde at jeg syns det var en skikkelig god film. Dog på en helt annen måte en Planet Terror

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo bare en parodi på en haug med gamle B-filmer. Hvis du som meg har sett masse film siden 70 tallet så blir den rimelig laber.

Men hvis du ikke har fått med deg mye av det som ble laget på 70 og 80 tallet så tror jeg nok at den kan virke bra - som jeg også skrev i mitt tidligere innlegg.
    Jamen om du säger att det blitt gjort bättre förr måste du ju klara av att ge oss ett exempel på en film i samma stil som är bättre, annars håller inte ditt argument.
    Jag har sett massor av film sedan 70-talet, også filmer som är gjorda på 30-talet. Jag förstår det medvetna greppet med att göra filmen "B-aktig", med pålagda brister i ljud och bild och tycker att det ger filmen en skön känsla.
    Däremot har jag inte sett några "Grindhouse"-filmer som hyllas med denna stil, men jag förstår syftet och det genomförs på ett proffsigt sätt av Rodriguez. Utan att ha sett någon av dessa filmer som hyllas genom "Planet Terror" så tippar jag att den slår sina förlagor med hästlängder när det gäller kvalitet på regi, effekter och skådespelarinsatser.

Vill gärna ha exempel på filmer i samma genre som är bättre.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dett er en setning jeg rett og slett ikke skjønner bæra av!!!
    javisst har jeg sett utallige filmer fra mitt favorittfilm-tiår 70-tallet, så å kalle denne hyllesten dårlig blir vel bare snakk om smak og behag... som all film & musikk ellers...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er det bare min mening - det var på ingen måte den absolutte sannhet jeg slo fast.

Filmen ble rett og slett alt for forutsigbar for min del, det var ingenting som overasket meg i det hele tatt. Gode skuespillere var det forsåvidt, men resten ble for tynt for meg.

Men som nevnt så burde jeg selvsagt sett filmen ferdig - men den gangen orket jeg rett og slett ikke. Mulig jeg prøver å se den ferdig en annen gang - kan jo være at jeg får et annet intrykk da?

Jeg hører nok til de som først og fremst vil at en film skal bæres fram av en god historie, helst da av gode skuespillere - samt god filming og direction. Kunstige virkemidler for å forringe lyd og bilde egentlig bare irriterer meg, så denne "stemningskapningen" som kanskje Tarantino (og andre) prøver å formidle fungerer rett og slett ikke hos meg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planet Terror er en av få filmer jeg har storkost meg med i året som gikk. Som historieforteller er den selvsagt crap, men som pur underholdning kliner den inn en klar sekser på terningen. Skal man ha dyp historie så se f.eks Broene over Madison County, skal man ha blod, gørr og moro: Planet Terror.

Death Proof må jeg nok se igjen, jeg trodde ikke det var 99% dialog i filmen og var ikke forberedt på det. Dama hadde ikke lagt seg opp noen mening og digget den. Kanskje fordi det var 90minutter hard core jenteprat, hva vet jeg

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ALDA
    Jamen om du säger att det blitt gjort bättre förr måste du ju klara av att ge oss ett exempel på en film i samma stil som är bättre, annars håller inte ditt argument.
    Jag har sett massor av film sedan 70-talet, også filmer som är gjorda på 30-talet. Jag förstår det medvetna greppet med att göra filmen "B-aktig", med pålagda brister i ljud och bild och tycker att det ger filmen en skön känsla.
    Däremot har jag inte sett några "Grindhouse"-filmer som hyllas med denna stil, men jag förstår syftet och det genomförs på ett proffsigt sätt av Rodriguez. Utan att ha sett någon av dessa filmer som hyllas genom "Planet Terror" så tippar jag att den slår sina förlagor med hästlängder när det gäller kvalitet på regi, effekter och skådespelarinsatser.

Vill gärna ha exempel på filmer i samma genre som är bättre.
    Når det gjelder hva jeg "måste" eller ikke "måste" her inne på forumet, så tror jeg ikke at det er opp til deg å avgjøre?

At du har en annen mening enn meg betyr ikke at jeg må detaljert forklare grunnlaget for mine synspunkter for deg. Det er lov å være uenige. Spesielt når det gjelder noe så subjektivt som synspunkter på en en film.

Ok?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ler av dere som mener at filmen burde hatt en god, intelligent historie, samt vanlig bilde og lyd.
    Da hadde jo hele poenget med filmen vært borte.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg ler av dere som mener at filmen burde hatt en god, intelligent historie, samt vanlig bilde og lyd.
    Da hadde jo hele poenget med filmen vært borte.
    Som du sikkert skjønner av mine innlegg så gikk jeg glipp av denne informasjoen

For jeg har sans for gode, intelligente historier, samt godt bilde og fet lyd!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er selvsagt du tilgitt. Men jeg forstår ikke hvordan du kunne tro at filmen skulle oppfylle disse kriteriene. Konkret hva forventet du?
    Jeg setter også pris på de samme kvaliteter som deg, de fleste gjør nok det. Nettopp derfor liker jeg Planet Terror svært godt. For filmen er en komedie, over platt handling, puppefiksering og usannsynlig vold. Og hvem setter mer pris på det enn enn de som elsker gode filmer?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genial film.

Ypperlig lørdags underholdning!

★★★★★★

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne artikkelen kan jo være grei å lese FØR man ser film(ene) :

Film&Kino Tidsskriftet

Jeg skjønner jo også at jeg har gjort et par meget store feil - for det første så er det meningen at begge filmene skal ses samtidig, også skal de ses i riktig rekkefølge - da det er noen poenger man ellers da går glipp av, hvis jeg har forstått det riktig.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stor blemme at Gridhouse ble "delt opp" i europa, Dette ble gjort fordi filmselskapet mente vi hadde en helt annen kinokultur i norge, og ikke ville forstå konseptet med en "doubble feature", noe denne tråden reflekterer. Problemet er bare at når filmen ble delt opp og lansert som to "normale" filmer forventet norsk kino publikum nettopp to "vanlige" filmer...

Hadde vi fått se Grindhouse i sin rette form ville vi lettere forstått konseptet. Filmene er like misforstått som "The Spaghetti Incident?" skiva til Guns

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo slik at vi aldri hadde noen Grindhouse kultur i Norge i det hele tatt - så ingen av oss kan dra nytte av denne nostalgi-trippen på ekte vis.

Selv er jeg nesten på dagen like gammel som Tarantino. Jeg har jo litt erfaring med B-filmer på gammel kino med mono-lyd og dårlig bilde. Men sensuren ødela vel det meste når det gjelder vold og splatter.

Men det "svarte" videoutleiemarkedet var stort rundt 1980 - flere i byen her hadde ominnredet deler av stuen sin til å fungere som videosjappe De fikk gjerne tak i usensurerte filmer via folk som seilte utenriks og annet. Her fikk vi tak i det meste av usensurerte B-filmer som ble glupskt konsumert i raskt takt. Elendig bilde og lyd var en selvfølge (trenger vel ikke å nevne ikke eksisterende story og annet )

Så for oss her er det ikke så lett å forstå nostalgikonseptet/hyllesten når vi ikke engang har oppelvd det - heller ikke amerikanerne mottok denne nostalgitrippen positivt etter det jeg har forstått.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo slik at vi aldri hadde noen Grindhouse kultur i Norge i det hele tatt - så ingen av oss kan dra nytte av denne nostalgi-trippen på ekte vis.
    nettopp, men jeg mener det ville blitt lettere å forstå, Det er få nordmenn som liker og/eller forstår baseball, men Field of dreams, Major Leauge m.m. ble da godt motatt i sin tid likevel. (ikke verdens beste sammenligning)

Så for oss her er det ikke så lett å forstå nostalgikonseptet/hyllesten når vi ikke engang har oppelvd det - heller ikke amerikanerne mottok denne nostalgitrippen positivt etter det jeg har forstått.
    Helt enig, stemmer også det med amerikansk motagelse, tror mye lå i det at folk ventet en ny Pulp Fiction/Kill Bill/Sin City. Men ble servert noe helt annet. Selv er jeg ikke noen stor fan av filmen, syns den er artig, men ikke noe mesterverk for min del.. Som sagt like misforstått som Spagetti skiva til GnR.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Planet Terror var en av fjorårets absolutt morsomste filmer (kanskje slått av Hot Fuzz, forsåvidt), men kan definitivt forstå at enkelte ikke orker sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Det er en stor blemme at Gridhouse ble "delt opp" i europa, Dette ble gjort fordi filmselskapet mente vi hadde en helt annen kinokultur i norge, og ikke ville forstå konseptet med en "doubble feature", noe denne tråden reflekterer. Problemet er bare at når filmen ble delt opp og lansert som to "normale" filmer forventet norsk kino publikum nettopp to "vanlige" filmer...

Hadde vi fått se Grindhouse i sin rette form ville vi lettere forstått konseptet. Filmene er like misforstått som "The Spaghetti Incident?" skiva til Guns
    er enig i at det hadde vært stilig å se dem "back to back" på norske kinoer, men samtidig var double feature utgavane vesentlig kuttet i forhold til de versjonene vi så her til lands.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    er enig i at det hadde vært stilig å se dem "back to back" på norske kinoer, men samtidig var double feature utgavane vesentlig kuttet i forhold til de versjonene vi så her til lands.
    Virker som de til sammen var rundt en halvtime kuttet i forhold til originalet? Stemmer det?

For Death Proof står det 114 min (international version) og USA:90 min (edited version).

For eksempel å slippe nesten 25 minutter med intetsigende jenteprat ville kanskje gjort denne filmen til noe helt annet for meg..... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som de til sammen var rundt en halvtime kuttet i forhold til originalet? Stemmer det?

For Death Proof står det 114 min (international version) og USA:90 min (edited version).

For eksempel å slippe nesten 25 minutter med intetsigende jenteprat ville kanskje gjort denne filmen til noe helt annet for meg..... :?
    ja det skulle vel stemme det. Tror MANGE er enig med deg der, om jentepraten altså. Men jeg likte det faktisk. Var noe særegent tarantino-isk over det.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dialogen (jentepraten) var jo som vanlig hos Tarantino helt &%$#$% genial. Jeg syns dette var det absolutt beste med hele filmen. Når det er sagt syns jeg det var litt kvalitetsforskjell på historie 1 og 2. Den første delen syns jeg var mye bedre enn den andre.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •