De mistenkte 1995(The Usual Suspects) Topp 10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

De mistenkte 1995(The Usual Suspects) Topp 10?

Kom over en film her en dag som slo meg rett ut. Makan til avslutning skal man lete lenge etter. Er dere enig?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra film, med en stor avslutning. Om ikke på top 10, så ligger den ganske høyt i kurs for min del. En klassiker.

Det er jo Kevin Spacey som gjør hele denne filmen i sin rolle som "Verbal Kint". Kan ikke se for meg noen andre som hadde gjort den rollen bedre enn han.

Ligger forøvrig som nummer 20 på IMDB.

The Usual Suspects (1995)

Won 2 Oscars. Another 23 wins & 6 nominations

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte man blir farget av det siste man har sett....he he....men, den kommer i hvertfall høyt oppe!!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usual Suspects er en knallfilm, men er på min liste over "noe oppskrytte IMDB topp 250 filmer". Ingen tvil om at dette er en bra film, men det finnes bedre...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Usual Suspects er en knallfilm, men er på min liste over "noe oppskrytte IMDB topp 250 filmer". Ingen tvil om at dette er en bra film, men det finnes bedre...
    Det er 171 314 stemmer som er avgitt på den filmen, så jeg tror ikke den har havnet der urettmessig. Selv syntes jeg IMDB er helt genialt sånn sett....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en film jeg stadig vekk vender tilbake til. Fantastisk plott som man bare må bøye seg i støvet for.

Såvidt jeg vet kom denne ganske nylig i norsk drakt, har kun vært i parallellimportert utgave tidligere. Ganske utrolig

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen flytta lista mi for hva som er en bra film ganske høyt oppover

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er 171 314 stemmer som er avgitt på den filmen, så jeg tror ikke den har havnet der urettmessig. Selv syntes jeg IMDB er helt genialt sånn sett....

Jepp! IMDB er nærmest en garanti for hvor bra eller dårlig en film er (relativt til sjangern sin selvsagt, forventer du action når du skal se drama-film så kan du bli skuffet av IMDB-ratingen). Har filmen fått under 5.0 der, så er det bare å styre elegant unna :???: Har den fått 6.5 og oppover, så er den som oftest mer enn fordøybar Sjekker ofte på IMDB før en film jeg ikke har hørt mye om.

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Småstilig retro noir med en god porsjon svart humor, men langt ifra noen topp ti film for min del.

4.5/6

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jepp! IMDB er nærmest en garanti for hvor bra eller dårlig en film er (relativt til sjangern sin selvsagt, forventer du action når du skal se drama-film så kan du bli skuffet av IMDB-ratingen). Har filmen fått under 5.0 der, så er det bare å styre elegant unna :???: Har den fått 6.5 og oppover, så er den som oftest mer enn fordøybar Sjekker ofte på IMDB før en film jeg ikke har hørt mye om.
    Dette stemmer kun i noen tilfeller for min del og avhenger veldig av filmen, hvilke type filmer man liker og hvor mange som har stemt. Mindre kjente filmer pleier ikke ha så mange stemmer og da er det vanskelig å ta seriøst. Stemmer sikkert for blokkbusters og mainstream film men det søker jeg ikke så mye på.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    For min del så bestemmer ikke 171 314 personer om jeg skal like filmen eller ikke, men er enig i at IMDB er et godt sted å se om en film er verdt å se eller ikke... Bare mener at denne filmen er noe skrytt opp i skyene, men det er min mening. Hvis jeg skulle gitt den en imdb rating så hadde det vært 8 av 10...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp 10 betyr hard konkurranse, men det er hvertfall ikke langt ifra. "Problemet" med filmen er at man husker slutten så godt at man "ikke kan se den igjen med det første". Som The Game feks. Uten sammenligning forøvrig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •