Spekulasjonstråden om bok til film/serie - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Disse hadde jeg likt å se på film:
    The Earthsea Saga (trilogi, første boka er filmet) av Ursula K. Le Guin
    The Complete Hitchhikers Guide av Douglas Adams

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Wikipedia har Universal Pictures sikret seg filmrettighetene til Robert Jordans "The wheel of time". Denne fantasyserien består pr. i dag av 11 bøker + 1 prequel, hvor bok nummmer 12 skal slippes i høst og 13/14 i 2010/2011. Dette kan bli en virkelig massiv serie filmer!

I tillegg kunne jeg tenke meg å se Cryptonomicon av Neal Stephenson filmatisert.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom de filmer "Wheel of Time", da blir det garrantert ikke noe enkel helaften film, det kan kun bli en tv serie og da helst over mange sesonger. Jeg har lest alle disse 11 + 1 bøkene og ble noe snutt da forfatteren la inn årene rett før siste bok. Dvs den boken som kona og sønnen (?) er i ferd med å bearbeide over til 2-3 bøker.

Jeg gleder meg til å få lest avsluttningen for ellers er de 12 andre bøkene lest forgjevest. Faktisk slo det meg nå at det kan være en fordel å få bøkene over på lerret. Bøkene er omfattende i persongalleri og mylder av historier som flettes inn i hverandre. Forenkling ned til film tror jeg hadde gjort serien godt, for jeg mener den ble noe svulmende etter de 4-5 første volumene. Nå var jeg sikkert litt stygg mot Jordan-fansen ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •