Terminator fans, gled dere. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    urf. Det blir sikkert en pg13 rated "familievennlig" drittfilm ala Transformers.. beh.
    Terminator er Arnold. Ingen andre. Og det skal være mørkt og blodig... mmm..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm - likte 3'eren godt - ikke i klasse med de 2 andre mesterverkene, men en bra film.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, hvor mye skal de melke konsepter?

Jeg venter i spenning på at det kommer en spin-off på LOTR - En serie om de trendy hobbitene i 30-årene Frodo, Sam, Merry og Pippin, som prøver å finne drømmejobben og kjærligheten i byen The Shire. De møtes jevnlig på den lokale puben hvor de snakker om alt som skjer i hverdagen. Den sprø onkelen Gandalf titter også innom med jevne mellomrom.

Kveldens episode: Gandalf har omsider kommet ut av skapet, men får problemer på jobben da de andre trollmennene begynner å kalle ham "Gandalf the Gay". Hvordan skal dette gå....?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ærlig talt, hvor mye skal de melke konsepter?

Jeg venter i spenning på at det kommer en spin-off på LOTR - En serie om de trendy hobbitene i 30-årene Frodo, Sam, Merry og Pippin, som prøver å finne drømmejobben og kjærligheten i byen The Shire. De møtes jevnlig på den lokale puben hvor de snakker om alt som skjer i hverdagen. Den sprø onkelen Gandalf titter også innom med jevne mellomrom.

Kveldens episode: Gandalf har omsider kommet ut av skapet, men får problemer på jobben da de andre trollmennene begynner å kalle ham "Gandalf the Gay". Hvordan skal dette gå....?
    Ser ut til at jeg ikke er alene om å ta en pils eller tre på fredagskvelden

Knallgodt innlegg!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 nye terminator filmer ?? Sorry hvis jeg høres negativ ut men dette høres ut som søppel!

Hollywood filmer blir bare dårligere og dårlligere år for år ettersom de pumper ut dårlige resirkulerte ideer fullstendig blottet for orginalitet.

Holdt det ikke med at de lagde en helt tragisk Terminator 3 som nærmest tok livet av James Cameron sine mesterverk ?

Eller hva med Disturbia ? 7.1 på IMDB ?? For en dårlig kopi av Hitchcocks Rear Window.

La klassikerne være i fred!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva de gjorde på 60-tallet når det ble klart at de skulle lage flere James Bond filmer?

Sikkert en gjeng som satt å skrev brev til hverandre om hvor dumt det var..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Lurer på hva de gjorde på 60-tallet når det ble klart at de skulle lage flere James Bond filmer?

Sikkert en gjeng som satt å skrev brev til hverandre om hvor dumt det var..
    Der var det jo en del kanonbøker å velge og vrake i da..... Siste originalboken var vel Moonraker hvis jeg ikke husker feil..

Rart de ikke lager flere filmer om temaet i I, Robot - nok av knallhistorier å velge i der.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr_Spock: Er lagd mange filmer om det temaet, en av de bedre må vel være blade runner.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Mr_Spock: Er lagd mange filmer om det temaet, en av de bedre må vel være blade runner.
    Av bøkene til Isaac Asimov??

Så bra - fortell?

Får ikke med meg alt skjønner jeg

Får endre jeg også: Blade Runner er vel ikke skrevet av Isaac?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men regner med at du har hørt om Do Androids Dream of Electric Sheep?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig med ny terminator film, men det kan aldri bli det samme uten Arnold! Arnold er jo definisjonen på terminator selv

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Nei, men regner med at du har hørt om Do Androids Dream of Electric Sheep?
    Er det en film laget en av Isaacs bøker?

Har du link?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår ny tittel på threaden:

"Terminator-fans: Gru dere!"

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Rart de ikke lager flere filmer om temaet i I, Robot - nok av knallhistorier å velge i der.
    Spøker du? I, Robot er en direkte fornærmelse mot Asimovs forfatterskap, den har så godt som null med originalmaterialet å gjøre. For det første skrev han aldri noen roman med den tittelen, det var en redaktør som slengte den på en novellesamling, og for det andre var filmen et direkte brudd mot regler han fastsatte. Dork Tower hadde en fin beskrivelse av manuset til den filmen: I første scene får Will Smith en haug med penger. I andre scene lenser han på graven til Asimov.

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Får endre jeg også: Blade Runner er vel ikke skrevet av Isaac?
    Do Androids Dream of Robotic Sheep?, som Blade Runner er basert på, er skrevet av Philip K. Dick.

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Terminator Salvation: The Future Begins

Dette er visst tittelen på filmen i følge imdb.com og den skal være klar i 2009.

Er jeg den eneste her inne som likte 3'ern, syntes det var en tøff actionfilm.
    Manuset til 4'ern er skrevet av de samme som står bak Terminator 3.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Spøker du? I, Robot er en direkte fornærmelse mot Asimovs forfatterskap, den har så godt som null med originalmaterialet å gjøre. For det første skrev han aldri noen roman med den tittelen, det var en redaktør som slengte den på en novellesamling, og for det andre var filmen et direkte brudd mot regler han fastsatte. Dork Tower hadde en fin beskrivelse av manuset til den filmen: I første scene får Will Smith en haug med penger. I andre scene lenser han på graven til Asimov.
    Nå likte jeg filmen I, Robot - noe jeg vel må få lov til???

Og som jeg skrev - jeg ønsker meg også fler filmer av dette "TEMAET" fra Isaacs forfatterskap??

Drømmen er at det lages en kvalitets serie basert på "Foundation" trilogien

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært ultraknall om de hadde laget en trilogi basert på Foundation-bøkene (Foundation, Foundation and Empire og Second Foundation iallefall), og tror faktisk New Line sitter på rettighetene. Spørsmålet er bare hvor lett det er å lage film av noe sånt...det er jo veldig mye dialog, ikke så mye handling, og hovedpersonene skiftes ut etter ganske kort tid. Ville de uinnvidde klare å svelge noe sånt?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at vi er OT her men...

Foundation serien, som er blitt mange mer bøker enn de opprinnelige 3, tror jeg blir vanskelig å omsette til kino. En TV-serie er vel mer aktuellt, men der pleier jo innholdet å bli saftig utvannet.

Jeg ville satt mest pris på en sær Terminator film enn en videre utvanning av det vi allerede har sett. Her går mine tanker mot Aliens filmene som var vidt forskjellige alt etter hvem som satt bak roret. Hver av dem har sin sjarm og sine svakheter. Samme kunne jeg tenkt meg ut av Terminator 4, en variant som overrasker med et plot og filmatisering som ikke er blåkopi av de forrige.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serien Taken er jo et godt eksempel på hvordan en eventuell Foundation-serie kunne lages. Spørmålet er bare om noen tør satse på det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Serien Taken er jo et godt eksempel på hvordan en eventuell Foundation-serie kunne lages. Spørmålet er bare om noen tør satse på det.
    Lenge siden jeg har lest Foundation trilogien - men historien er vel omfattende nok til å fylle et par tre dvd-bokser skulle jeg tro? Fantastisk hvis det en gang blir gjort.

På tide å lese Foundation igjen tror jeg - den er vel fremdeles ikke oversatt til norsk? Sist leste jeg den på svensk - "Stiftelsen" hehe

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •