Hvilken Blu-ray/HD DVD for å imponere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Har veldig tro på at Transformers blir en eneste lang demo-film på HD DVD når den kommer!
    Den var ihvertfall lang (gode 2 timer og 20 minutter). Noe skikkelig fart ble det ikke før på slutten.

Har fått med meg både Spider-Man 3 og Transformers på kino i sommer og kan ikke se at den ene er noe spesielt bedre enn den andre. Så all opphausingen rundt Transformers som årets film på HD DVD er noe fjernt fra virkeligheten IMO. Med en average rating på henholdsvis 5.6 og 6.1 på statistikken til Rotten Tomatoes så synes det som om anmelderene er enige i det også.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    King Kong ser fantastisk ut i HD ... Så demo på en 52" Pioneer plasma, fikk helt frysninger!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Har fått med meg både Spider-Man 3 og Transformers på kino i sommer og kan ikke se at den ene er noe spesielt bedre enn den andre. Så all opphausingen rundt Transformers som årets film på HD DVD er noe fjernt fra virkeligheten IMO. Med en average rating på henholdsvis 5.6 og 6.1 på statistikken til Rotten Tomatoes så synes det som om anmelderene er enige i det også.
    Spiderman 3 har elendige effekter. Spesielt hovedpesonen ser ut som om han er tatt rett ut ifra en høybudsjetts tegnefilm. Det er ikke noe galt med Spiderman 3, men det er rett og slett en litt for lang film med en relativt forvirrende handling(for mange bad-guys?) uten de helt store overraskelsene. Uansett, dette her er ikke en tråd som skal handle om hvilke filmer som har best handling/fått best kritikk, her er det snakk om hvilken film som har de mest imponerende scenene for å kunne skryte av hva anlegget er godt for, både på bilde og lyd-siden.

Her er nok en omtale av Transfomers:
    DVD Talk Review: Transformers (HD DVD)

Legg spesielt merke til lyd-kommentaren:

The Audio:
    Although Paramount has used lossless audio on a few of their other releases, the space of everything they wanted to include in this set meant that instead of including a Dolby True HD or a DTS-HD MA track, they went for a Dolby Digital Plus track encoded at 1.5 mbps. There's been a lot of buzz about the difference between 1.5 mbps DD+ and Dolby True HD, with many knowledgeable people saying that there is no audible difference even on professional equipment, while others claim to be able to hear the difference right in their own homes. I was very vocal about my outrage that Transformers, which aims to be a benchmark HD DVD, does not feature a lossless track of any kind. But now, having heard the audio for myself, I can understand why professional film mixers, HD DVD technical directors, and more claim that the difference is negligible.

Put simply, this 5.1 Dolby Digital Plus rocks hard. The level of aural detail is most impressive. I could hear every click and whine of the transforming parts, the grinding of metal when the robots fought, and even the startup sound of the 360 when it comes alive. During big action sequences, the surrounds were often used to assault the senses, but I noticed that the mixers would often use the rears for isolated sounds that they wanted to highlight, such as Frenzy's gibbering when he's on Air Force One. The bass has to be felt to be believed. At times it was so thunderous that I thought it might actually affect my bowels. Everything about this track just screams "REFERENCE!" and it holds up easily to the best PCM and True HD mixes that I have heard. Call me a doubter no more.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det tydeligvis er damene som er avgjørende i denne krigen:
    Nå er du i feil tråd Esp1.. ;D (Sier ikke nei takk til bilder av damer, men har vel lite med krigen å gjøre denne tråden.)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er nok en omtale av Transfomers:
    DVD Talk Review: Transformers (HD DVD)

Legg spesielt merke til lyd-kommentaren:
    Det er lett å la seg rive med ser det ut til. For at en film skal ha bra lyd kreves det mer en agressiv bruk av surround og trøkk i bassen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å la seg rive med ser det ut til. For at en film skal ha bra lyd kreves det mer en agressiv bruk av surround og trøkk i bassen.
    Anbefaler at du kjøper den selv og tester jeg.. Når såpass mange testere mener at dette er referansekvalitet på lydmiksingen, så må det vel være bra?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat sett Final Fanasy på Blu Ray.
    grom avgrunnsdyp bass :-) type det rister uten at du hører bass ;-)
    (20hz og neddover)

Noen skulle kansje sjekket hvor laft bassen går på denne filmen :-)

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Letters From Iwo Jima igår,kjempebra bildekvalitet :-D

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig tro på at Transformers blir en eneste lang demo-film på HD DVD når den kommer!
    Og det ble den. Skulle jeg satt på én film for demo var det denne.

Fast & Furious filmene har også gode, sylskarpe og detaljerte bilder.

Filmen "300" synes jeg egner seg dårlig for demo av HD bildekvalitet. Er muligens preget av at jeg synes hele filmen er elendig laget.

Matrix filmene er også vanskelige å komme utenom i demosammenheng.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg kan anbefale er Destiny`s Child Live in Atlanta på blu ray.

Denne har meget godt bilde og 5,1 pcm lyd.KANON bra lyd

Jeg følte jeg var på livekonsert :-)Kommer til å bli en referansedisk hjemme hos meg.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Den jeg kan anbefale er Destiny`s Child Live in Atlanta på blu ray.

Denne har meget godt bilde og 5,1 pcm lyd.KANON bra lyd

Jeg følte jeg var på livekonsert :-)Kommer til å bli en referansedisk hjemme hos meg.

Enig, det er en referansedisk.
    Dette er vel den beste konsert blu-ray jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å jukse så kan en sette på pixar shortfilms collection. det ser hvertfall helt rått ud. men liker into the blue, synes dykke scenene er meget bra.. og klare.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •