Den dårligste filmen noensinne? - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 33 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33
Viser resultater 641 til 660 av 660
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sweeney Todd.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det store utvalget av møkkafilmer blir det umulig å kåre en vinner, men la gå. Jeg kan trygt anbefale Prime Target. En fantastisk selvdiggende kar ved navn David Heavener har fått det for seg at han er en skikkelig tøffing, i virkeligheten såvel som på film. Dermed må han vise sin hårete brystkasse allerede i åpningsscenen. Heavener har også regien og spiller helten John Bloodstone (!). Kona Kathy bekles av en ukjent anemisk blondine som ikke er noe sexy selv om rollen prøver å si noe annet. Tony Curtis gjør et tappert forsøk på å spiller gangster men spriten ødelegger alt. Eneste av interesse her må være Isaac Hayes i rollen som poll`ti. Som en omtale på IMDb konkluderte:"... this is the crap you've been waiting for!" En film å både le av og gremmes over.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hatet max Rushmore....
    Da prater vi max!!!!! HAT

Newcomer rodsprit sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zafir
    Cloverfield er jo bare rett og slett en stor møkkafilm!!!!!
    Bestilte denne med store forhåpninger men neida :cry:
    Ga den bort på AVtorget blæ!!
    synes den var bra jeg.

syns alt som handler om romantikk / drama er noe jevla dritt. ikke minst de romance / comedy filmene som dama vil se.. haha.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Napoleon Dynamite står høyt på min liste.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Napoleon Dynamite står høyt på min liste.
    wtf? Vote for Pedro!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å kåre den dårligste filmen noensinne når det er så mye møkk som har blitt sett opp gjennom årene.

Så Public Enemies igår og ble skikkelig skuffet over den filmen, kommer fort til å gå i glemmeboka for å si det slik.

Handling: Ganske rotete slik at mann ikke fikk noe fotfeste i filmen.

Lyd/Bilde: Det var dette som virkelig ødela filmen. De mørke delene av filmen som skyggepartiene og kveld/nattsener var så mørke at mesteparten av detaljene forsvant.
    Noen deler av filmen så ut som bildet var tatt ut av "the making off.."

Så var det lyden, volumet på dialoger gikk opp og ned slik at til tider så kunne mann ikke høre hva de sa. Maskingevær hørtes til tider ut som erterpistoler mens det plutselig ble avfyrt rifler som hadde en lyd som lignet skudd som ble avfyrt fra ett passe stort krigsskip.

En stor skuffelse.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Vanskelig å kåre den dårligste filmen noensinne når det er så mye møkk som har blitt sett opp gjennom årene.

Så Public Enemies igår og ble skikkelig skuffet over den filmen, kommer fort til å gå i glemmeboka for å si det slik.

Handling: Ganske rotete slik at mann ikke fikk noe fotfeste i filmen.

Lyd/Bilde: Det var dette som virkelig ødela filmen. De mørke delene av filmen som skyggepartiene og kveld/nattsener var så mørke at mesteparten av detaljene forsvant.
    Noen deler av filmen så ut som bildet var tatt ut av "the making off.."

Så var det lyden, volumet på dialoger gikk opp og ned slik at til tider så kunne mann ikke høre hva de sa. Maskingevær hørtes til tider ut som erterpistoler mens det plutselig ble avfyrt rifler som hadde en lyd som lignet skudd som ble avfyrt fra ett passe stort krigsskip.

En stor skuffelse.....
    Hvilket format så du denne på?

Jeg begynte å se, men trodde rett å slett det var noe galt. Da tenker jeg på det du nevner rundt lyden. Måtte skru opp lyden når noen snakket, så om jeg glemte å skru ned til skytescener ble det hjerteklapp og øresus.

Slo av etter 10 min

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Cloverfield" og "De Levande" scorer høyt på denne Dårlig-lista for min del Møkkafilmer begge to

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også Public Enemies i går og må bare si meg enig med dere andre som har sett den, skuffende film, samt veldig varierende kvalitet på bilde/lydspor..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Hvilket format så du denne på?

Jeg begynte å se, men trodde rett å slett det var noe galt. Da tenker jeg på det du nevner rundt lyden. Måtte skru opp lyden når noen snakket, så om jeg glemte å skru ned til skytescener ble det hjerteklapp og øresus.

Slo av etter 10 min
    MKV 1080P. med DD lydspor, så nå at det var dts på den også, skal teste lyden på det sporet ikveld.

Trodde også det var noe galt, men etter å ha søkt på nettet og lest litt så fant jeg ut at den er virkelig så elendig.
    Den er farlig for annlegget den filmen, kan risikere å blåse elementene ut av høyttalerkassene.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    MKV 1080P. med DD lydspor, så nå at det var dts på den også, skal teste lyden på det sporet ikveld.

Trodde også det var noe galt, men etter å ha søkt på nettet og lest litt så fant jeg ut at den er virkelig så elendig.
    Den er farlig for annlegget den filmen, kan risikere å blåse elementene ut av høyttalerkassene.
    Ble faktisk skremt en stund ja, var noe så sinnsykt til hopping.
    Kommer på Blueray/DVD 02.11 - Leier den da, tror ikke det er noe "kjøpe" film

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Ble faktisk skremt en stund ja, var noe så sinnsykt til hopping.
    Kommer på Blueray/DVD 02.11 - Leier den da, tror ikke det er noe "kjøpe" film
    Kjøpe den filmen, nei aldri..ikke kommer jeg til å leie den heller.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på Quantum of Solace på projen her om dagen. Slo av etter 10 min :evil:

Makan til klipping, zooming og fyllefilming har jeg ikke sett maken til siden Bourne filmene.

Mulig jeg senere prøver å se filmen på 42" tven i stedet, kanskje lettere å få med seg hva som skjer da?

Å sitte på første rad på kino og se denne må jo være skikkelig moro
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir skremt av de mange dårlige forslagene. Det virker som at folk flest ikke har nødvendig kompetanse til å uttale seg om saken. Det finnes da hundre- og tusenvis filmer som får de fleste filmene som er nevnt i denne tråden til å fremstå som absolutte toppfilmer. Tenk på all møkka som er laget på 70- og 80-tallet. Italienske produksjoner om Vietnam-krigen, innspilt i jungelen på Filippinene. Absolutt alt er dubbet, alt av Kjøretøy høres ut som Fiat 128. Italienske ninjafilmer, innspilt på nøyaktig de samme plassene som Vietnam-filmene. Om røde, hvite og gule ninjaer som hopper opp på hustak, ti meter baklengs salto. Hva med indonesiske The Intruder? Helten heter faktisk Rambu. Hva med italienske Star Wars og Mad Max/apokalypsefilm-etterligninger? Det finns så mye dårlig der ute. Noe er riktignok så dårlig at det er moro. Men i alle tilfeller gir det overhodet ingen mening å foreslå Red Planet, Mission Impossible, Sweeney Todd, Life Aquatic, Snakes On a Plane, bare for å nevne eksempler. Å mislike en film betyr ikke automatisk at den er dårlig. Enda mindre at den føyer seg inn i rekken av de dårligste som er laget.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du sier noe, Spareblære!

Jeg kikka gjennom DVD-samlinga mi og noterte meg filmene som kvalifiserer til Å-gradering. Det må nevnes at jeg samler på schlock, exploitation og det som av ulike årsaker betegnes som "dårlig film" - og da helst filmer av det ufrivillig dårlige slaget. Her er den mest utsøkte dritten, i tilfeldig rekkefølge:

Bride Of The Monster
    The Black Scorpion
    Bad Girls Go To Hell
    Another Day, Another Man
    Terror In The Midnight Sun
    Cocaine Fiends
    Killer Klowns from Outer Space
    Santo Vs. The She-Wolves
    Carnival of Blood
    Curse Of The Headless Horseman
    Death Curse Of Tartu
    Sting Of Death
    Bowanga Bowanga
    The Wild Women Of Wongo
    Virgin Sacrifice
    Alice In Acidland
    Smoke And Flesh
    They Saved Hitler`s Brain
    Horror Of The Blood Monsters
    Mad Doctor Of Blood Island
    Mindfield
    Mondo Topless
    Prime Target
    Orgazmo
    The Toxic Avenger
    Troll
    Troll 2
    Deadly Weapons
    Blaze Starr Goes Nudist
    Diary of a Nudist
    Double Agent 73
    Something Weird
    Sin In The Suburbs
    The Swap And How They Make It
    The Brain That Wouldn`t Die
    Werewolves On Wheels
    Creature From The Black Lagoon
    Dark Power
    Dr. Otto And The Riddle Of The Gloom Beam
    The Giant Gila Monster
    A Bucket Of Blood
    The Legend Of The Golden Vampires
    Invisible Ghost
    Creature From The Haunted Sea
    The Astro Zombies
    The Beast Of Yucca Flats

En gjennomsnittlig poengsum etter IMDb`s poenggiving gir 4,04 i snitt, hvilket jeg erfaringsmessig bedømmer som innenfor grensen for det usømmelige. God og samfunnsbevarende smak hos det brede samfunnslag regner jeg som nærmere 5.8 - 6.0 og over. Fem av filmene på lista mi kryper over 5.0, som jeg betegner som øvre grense for godkjent schlock/exploitation- kvalitet i Å-klassen.

Det triste er at kvaliteten ofte er lav på filmer i denne skuffa. Det man får er gjerne dårlige kopier av kopier som er angrepet av lys og luft. Skal man ha filmer av dette slaget lønnes det å kjøpe dem enkeltvis, ordninga med tre filmer på én DVD er garantert av laveste kvalitet. Av de nevnte filmene er jeg særlig stolt av og kan følgelig anbefale:
    • Bad Girls Go To Hell
    • Terror In The Midnight Sun
    • Santo Vs. The She-Wolves
    • Sting Of Death
    • The Wild Women Of Wongo
    • They Saved Hitler`s Brain
    • Horror Of The Blood Monsters
    • Mad Doctor Of Blood Island
    • Prime Target
    • Troll 2
    • Deadly Weapons
    • Double Agent 73
    • The Brain That Wouldn`t Die
    • A Bucket Of Blood
    • The Astro Zombies
    • The Beast Of Yucca Flats

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårligste jeg har sett er Death proff.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - kan personlig anbefale "The Brain That Wouldn`t Die". Den ble sendt på Sky i gode gamle dager som en del av serien "Revenge of the mutant B-movies" eller hva pokker det var. Stooor underholdning!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolige historier bak flere av disse schlock-filmene. De går ofte langt utenfor grensen for det sømmelige og sosialt godtatte, både da de ble laget og siden. Denne, "The Brain ..." (1962) minner mye om en eldre film i samme genre, Maniac (1934). Denne siste lå tidligere ute på gratisabonnementet movieflix der det finnes en del sjeldent.

Rart John Carradine med sine 342 rolletolkninger i mange cheeze-filmer ikke var med her. Svært ofte var han vitenskapsmann, mer eller mindre whiskey-snøvlende og med laaange og belærende monologer om vitenskapelig dill-dall.

Husker forresten den veldig smektende musikken når kirurgen er ute på sjekker`n for å finne ny kropp til kjærestens hode (som står i et kar med væske på laboratoriet). Hele filmen kan forresten ses på YouTube. Eksempel på musikken fra 0:45:50.

SISTE: Her fant jeg Maniac i hele sin lengde, på Internet Archive.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Husker forresten den veldig smektende musikken når kirurgen er ute på sjekker`n for å finne ny kropp til kjærestens hode (som står i et kar med væske på laboratoriet). Hele filmen kan forresten ses på YouTube. Eksempel på musikken fra 0:45:50.
    Hehe - genialt! Sett et avkappet hode i væske (blod?) og det levet (og snakker!) i beste velgående. Hvem trenger vel lunger?

Takk for YouTube-link, forresten! Kvelden er reddet!

Side 33 av 33 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •