Den dårligste filmen noensinne? - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 33 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 660
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke den dårligste filmen noensinne, men utvilsomt den dårligste til Quentin Tarantino. Death Proof Hvorfor? Hadde de klippet den ned til 15 minutter kunne det faktis blitt en grei kortfilm. Men i motsetning til hans tidligere filmer, hvor hver dialog er en klassiker, er dette 2 timmer med omtrent bare tomprat og svada. Jeg ble faktisk nødt til å spole fremmover i dialogene etter den første timen med tålmodighetstortur!

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Skjønner ikke helt motivet ditt for å "angripe" marantz her. Er det for at han bruker ord (pretensiøs) som kanskje ikke stemmer med din oppfatning, mening av ordet eller er det at Marantz ikke får lov å IKKE like denne filmen? Marantz synes sikkert denne filmen er drit dårlig SELV om han ikke hadde brukt ordet pretensiøs.
    At du ikke kjønner det er kanskje ikke så rart i og med at det ikke er et angrep. Jeg lurte på om han kunne utdype seg litt; dette er jo ett forum for diskusjon og da må man vel få kunne spørre om utdypelse når man finner begrunnelsen svak. Det var det eneste motivet jeg hadde, og for å få ham til å utdype seg forklarte jeg hva jeg syntes var svakt med forklaringen han allerede hadde presentert.

Er du støttekontakten til Marantz? Hvis ikke, tror jeg du skal holde deg til deg selv og slutte å skrike opp om ting du tror er angrep og ikke være så fordømt politisk korrekt. Jeg er ganske sikker på at Marantz kan svare for seg selv.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    At du ikke kjønner det er kanskje ikke så rart i og med at det ikke er et angrep.

Er du støttekontakten til Marantz? Hvis ikke, tror jeg du skal holde deg til deg selv og slutte å skrike opp om ting du tror er angrep og ikke være så fordømt politisk korrekt. Jeg er ganske sikker på at Marantz kan svare for seg selv.
    Jeg skrev angrep med """""""". Så du det? Med hermetegn menes det at ordet jeg brukte, angrep, ikke er ment i direkte oversatt betydning.
    Om jeg er støttekontakten? Nei, er ikke det. Kanskje du skulle ta av deg parkdressen, legge fra deg bøtta, ta deg ei pille og roe deg ned. Jeg leser innlegget ditt som et håpløst forsøk på sette noen til veggs/drite ut pga ordbruken deres. Sikkert sant det du skriver at Marantz klarer å svare for seg selv. Men er det ikke også som du skriver i ditt oppkast av et innlegg at dette er et diskusjonsforum???? Kan ikke jeg da diskutere ditt innlegg?
    En annen ting, holder det ikke at man synes en film er dårlig uten at man må forklare/utdype seg i det vide og det brede. Man blir jo nesten skremt av å skrive inn i dette forumet hvis "alle" (les hermetegn) skal rette på enkelte ord og betydninger. Alle vet da hva Marantz ville med dette innlegget. Jeg skjønte det i hvertfall!!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Astro zombies MÅ være den dårligste filmen jeg har sett.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Ikke den dårligste filmen noensinne, men utvilsomt den dårligste til Quentin Tarantino. Death Proof Hvorfor? Hadde de klippet den ned til 15 minutter kunne det faktis blitt en grei kortfilm. Men i motsetning til hans tidligere filmer, hvor hver dialog er en klassiker, er dette 2 timmer med omtrent bare tomprat og svada. Jeg ble faktisk nødt til å spole fremmover i dialogene etter den første timen med tålmodighetstortur!
    Enig at den var langdryg, og kjedelig til tider.. Men likevel syns eg filmen alt i alt var bra.. Skikkelig hevntokt og!

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Jeg skrev angrep med """""""". Så du det? Med hermetegn menes det at ordet jeg brukte, angrep, ikke er ment i direkte oversatt betydning.
    Om jeg er støttekontakten? Nei, er ikke det. Kanskje du skulle ta av deg parkdressen, legge fra deg bøtta, ta deg ei pille og roe deg ned. Jeg leser innlegget ditt som et håpløst forsøk på sette noen til veggs/drite ut pga ordbruken deres. Sikkert sant det du skriver at Marantz klarer å svare for seg selv. Men er det ikke også som du skriver i ditt oppkast av et innlegg at dette er et diskusjonsforum???? Kan ikke jeg da diskutere ditt innlegg?
    En annen ting, holder det ikke at man synes en film er dårlig uten at man må forklare/utdype seg i det vide og det brede. Man blir jo nesten skremt av å skrive inn i dette forumet hvis "alle" (les hermetegn) skal rette på enkelte ord og betydninger. Alle vet da hva Marantz ville med dette innlegget. Jeg skjønte det i hvertfall!!
    Jeg synes du bare skal holde alle de forslagene der for deg selv. Vi diskuterer filmer i denne tråden ikke mine innlegg eller dine innlegg.
    Selvsagt kan det holde å synes en film bare er dårlig, og selvsagt går det også ann å spørre om utdypning om man vil ha det. Marantz kan da velge å enten utdype seg eller ikke ytdype seg. Ingen tvang er involvert. Jeg kjønte også at han synes filmen var dårlig, jeg lurte på hvorfor han synes det; og derfor spurte jeg om det. Og hva var det egentlig du mente med ordet angrep i hermetegn da?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg bidra med en solskinnshistorie av godt kaliber.
    Jeg er en ivrig leser og skriver, i den forbindelse snublet jeg over Vårnatt av Tarjei Vesaas. Denne boken proklamerte jeg for en venn at var den dårligste boken jeg noen sinne har lest, etter å ha lest den samtykket min gode venn hjertlig i at dette var det absolutte lavmål. Til min overraskelse presenterte den samme vennen ikke lenge etter filmen - skaffet til veie via vårt lands fantastiske bibliotekservice - en riktig Norsk 70-talls perle. Plump nakenhet, dårlig skuespill og en horribel scenesetting. Her fikk jeg også mitt livs største sjokk, i boken beskrives en fødsel som i filmen ikke er videre sminket. Klippet går direkte fra en dialog scene til fullskjermbilde av en real life rennende morkake som deiser i gulvet.

GW

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Jeg synes du bare skal holde alle de forslagene der for deg selv. Vi diskuterer filmer i denne tråden ikke mine innlegg eller dine innlegg.
    Selvsagt kan det holde å synes en film bare er dårlig, og selvsagt går det også ann å spørre om utdypning om man vil ha det. Marantz kan da velge å enten utdype seg eller ikke ytdype seg. Ingen tvang er involvert. Jeg kjønte også at han synes filmen var dårlig, jeg lurte på hvorfor han synes det; og derfor spurte jeg om det. Og hva var det egentlig du mente med ordet angrep i hermetegn da?
    Jeg er ferdig med deg og denne diskusjonen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er ALLE ferdige med å snakke nedlatende om hverandre. Jeg redigerer ikke tidligere innlegg (foreløpig), men det forutsetter at diskusjonen heretter blir saklig, og ikke går på personer.

Når det gjelder dårlige filmer, er jeg lite begeistret for "Lost in translation". En annen film jeg synes var elendig, var "Escape From LA", med Kurt Russel...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lost in Translation var en film jeg ikke ble storbegeistret for ja...
    Skjønner ikke helt at den har fått så gode kritikker rundt omkring.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de verste filmene jeg har sett er "Kristin Lavransdatter". Jeg fikk med meg en kompis på den, og midt i filmen lente han seg inntil meg og hvisket "jeg skal banke deg når filmen er ferdig".

Den filmen sugde livskraften ut av meg.

Andre filmer jeg ikke hadde noe sansen for:
    Pearl Harbour (å gud bedre så dårlig dialogen var i begynnelsen)
    Men of honour
    Mission to mars (slutten)

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett noen dårlige filmer i år, men I Know Who Killed Me stikker av med seieren i 2007, og er definitivt blant topp 10 av de dårligste filmene jeg noensinne har sett. Og jeg har sett en del bedritne filmer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    En av de verste filmene jeg har sett er "Kristin Lavransdatter". Jeg fikk med meg en kompis på den, og midt i filmen lente han seg inntil meg og hvisket "jeg skal banke deg når filmen er ferdig".
    Hahaha

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg vil si at filmen Mad Mex Black Fighter scorer høyt på min liste av møkkafilmer. Det kan jo nevnes at på coveret har de bare klippet bort hodet til Rambo og erstattet det med trynet til selveste Mad Mex.

Rambu er også blant de virkelig store. Etter å ha banket noen skurker med en appelsin så sier hovedpersonen "by the way! My name is Rambu!". Det er så meningløst morsomt at kakaoen jeg drakk flakset ut av munnen og helt bort til tv skjermen. Så artig var det faktisk!

Plan 9 From Outer Space har opptil flere ganger blitt kåret til den dårligste filmen noensinne. Dette er jeg ikke enig i. Plan 9 scorer godt på underholdningsverdi. Selv om det er ufrivillig så er den tidvis hylende morsom. Den kommer til å bli flittig diskutert i filmkretser om 100 år, det er det ingen tvil om.

Den norske filmen Weekend duver i topp-sjiktet, men også den har mye latter potensiale. Den har noen nøkkelscener som kunne gått rett inn i historien om filmen hadde fått et større publikum. Det gjorde den altså ikke... Filmen ble også flittig brukt i dokumentar filmen "Hvorfor er Norsk film så Dårlig?".

Hvis sant skal sies så er det en tittel som spretter opp i hodet mitt og det er Brothers Grimm med Matt Damon og Heath Ledger. Det er noe av det mest bedritne jeg har sett. Den er ikke morsom, den er ikke kul, den er ingen kalkun, den er rett og slett bare dritt kjedelig. Regissør Terry Gilliam som har levert noen perler i sin karriere, ikke minst hans animasjoner for Monthy Pyton var jo helt geniale. Grimm derimot, er helt talentløs...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    La meg bidra med en solskinnshistorie av godt kaliber.
    Jeg er en ivrig leser og skriver, i den forbindelse snublet jeg over Vårnatt av Tarjei Vesaas. Denne boken proklamerte jeg for en venn at var den dårligste boken jeg noen sinne har lest, etter å ha lest den samtykket min gode venn hjertlig i at dette var det absolutte lavmål. Til min overraskelse presenterte den samme vennen ikke lenge etter filmen - skaffet til veie via vårt lands fantastiske bibliotekservice - en riktig Norsk 70-talls perle. Plump nakenhet, dårlig skuespill og en horribel scenesetting. Her fikk jeg også mitt livs største sjokk, i boken beskrives en fødsel som i filmen ikke er videre sminket. Klippet går direkte fra en dialog scene til fullskjermbilde av en real life rennende morkake som deiser i gulvet.

GW
    Husker jeg så denne på videregående ja. Norsk film på sitt beste.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cannibal holocaust må være den største skuffelsen jeg har hatt noensinne. Etter å ha lest at den var så jævlig skummel og grotesk. Jeg ble sittende å spole igjennom slutten.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Cannibal holocaust må være den største skuffelsen jeg har hatt noensinne. Etter å ha lest at den var så jævlig skummel og grotesk. Jeg ble sittende å spole igjennom slutten.
    I forhold til dagens filmer så har ikke holocaust den store sjokk faktoren lenger. I 1980 var den rett og slett banebrytende. Ikke bare på grunn av volden, men også dens dokumentariske stil var sjelden vare. Publikum trodde på det de så. I dag er denne stilen helt vanlig, så det er klart filmen er faset ut, men den er fortsatt et ikon for sin tid. Med andre ord så blir det litt feil å kalle den møkk, dritt og fjomperi.

Regissør Ruggero Deodato havnet i retten med påstander om at noen av drapene rett og slett var ekte. Så dette var sterk kost…

Scenen hvor en dame er spiddet på en påle ble trukket frem, men det viste seg at hun satt på et sykkelsete og hadde et kjempetalent i å holde pusten.
    Deodato ble allikevel straffet på grunn av alle de unødvendige dyredrapene som er i filmen. De er nemlig ekte alle sammen.

Det kan trekkes mange paralleller fra andre filmer til Holocaust. Den mest markante er nok The Blair Witch Project som i stor grad er bygget opp på samme måte.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Babel.....

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine verste opplevelsa

* Die Another Day (2002) - For mej var det ingen tvil. Brosnan måtte sparkast frå rolla etter denne Jamens Bond filmen. Bond gjekk tydelig feil vei, og det toppa sej i denne håplause "over the top" - filmen som tydelig skulle overgå alt. Klisjeane flaug i alle retningar, og det gjorde tydeligvis også et brennande fly i fleire minutter. Då he ej enda ikkje nemnt en "vennskapelig" sverdkamp som virka å være til døden fordi ressigøren tydelig var tom for idear. Skal ej nemne kor tøfft dei spring?

* Derailed (2002) - Som en stor fan av Van Dammes tidligare filma så måtte ej teste ut en av hans nyare. Aldri he ej sett så falske scener før! Dei ville ikkje engong bruke ekte tog, det var tydelig leiketog og leiketred.. det toppa seg idet Van damme kjørte motorsykkel opp på toget.

* Hellbound (1994) - Chuck Norris i en håplaus film (ja, det er mulig).

* Hellboy - Har et hatforhold til Ron Perlman etter at han ødela Alien 4. Fann etterkvart ut at han gjømte seg bak maska i Hellboy, og da var det slutt på å sjå denne filmen.

Side 30 av 33 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •