Den dårligste filmen noensinne? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 660
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser ikke dårlige filmer fordi de irriterer meg, men av de jeg har sett så er vel Plan 9 from outer space den dårligste. Jeg så også en Power Rangers-film for et par år siden. Jeg har aldri vært så fornærmet som jeg var da mens jeg satt og så den filmen. Jeg følte den behandlet meg som om jeg hadde IQ som en mongoloid unge.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Jeg ser ikke dårlige filmer fordi de irriterer meg, men av de jeg har sett så er vel Plan 9 from outer space den dårligste. Jeg så også en Power Rangers-film for et par år siden. Jeg har aldri vært så fornærmet som jeg var da mens jeg satt og så den filmen. Jeg følte den behandlet meg som om jeg hadde IQ som en mongoloid unge.
    Slik er det lett å føle seg når man ser en veeeldig dårlig film....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]hvis noen hvil se dårlig TV, så bare se DisneyChannel, cartoon network eller FOXkids; der er det alltid tegnefilmer man rett og slett blir deppa av å se, jeg mener sånn i pokemon kategorien. koster INGENTING å lage.

ellers er det jo mange VELDIG sjuke amrekanske serier med lattermaskin i bakrunden. det er det dummeste jeg ser på.
    Tegnet animasjon er DYRT, hvis det ikke er snakk om South Park. Jeg ville absolutt tro Pokémon er dyrere enn de fleste amerikanske sitcoms.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    ]hvis noen hvil se dårlig TV, så bare se DisneyChannel, cartoon network eller FOXkids; der er det alltid tegnefilmer man rett og slett blir deppa av å se, jeg mener sånn i pokemon kategorien. koster INGENTING å lage.

ellers er det jo mange VELDIG sjuke amrekanske serier med lattermaskin i bakrunden. det er det dummeste jeg ser på.
    Tegnet animasjon er DYRT, hvis det ikke er snakk om South Park. Jeg ville absolutt tro Pokémon er dyrere enn de fleste amerikanske sitcoms.
    Pokemon er vel ikke så dyrt å produsere?
    masse stillbilder og sånt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japansk animasjon er nok litt billigere enn amerikansk da de bruker mindre, eh, animasjon. Derimot går det ofte en god del penger med til voice actors, og ta også en kikk på bakgrunnene; ofte er disse voldsomt detaljerte. Skal ikke si for mye om Pokémon, har vel bare sett en eller to episoder, men generelt sett er det ikke tegnefilm du lager hvis du vil spare penger.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ]hvis noen hvil se dårlig TV, så bare se DisneyChannel, cartoon network eller FOXkids
    Fox kids hadde jo Oggy&Kakerlakkene, det er jo den råeste serien som noensinne har vært på tv!

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er det ingen andre som har sett Dis? En film kan vel ikke bli dårligere.

Robert-
    Jeg har sett den :cry: og den er helt verdiløs, spør du meg.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Schindlers liste" ligger veldig nær toppen av lista over det dårligste. Ikke for å provosere (selv om jeg sikkert gjør det), men filmen er dritkjedelig føleri og "kunstnerisk" vås - man må være komplett idiot for å lage svarthvittfilm i vår tid! "Night of the Living Dead" er svarthvitt, men fullstendig godtakbar for det, for den hadde ikke budsjett til annet. Men jeg må nok si at "Breaking the Waves" er den aller dårligste jeg har vært nødt til å se (jeg tekstet den for TV1000, så jeg kunne ikke slå av etter ti minutter, som jeg ellers ville gjort). Og alle gode ting er tre, sier de jo, kanskje det gjelder dårlige ting også? "The Champ" er en møkkaklassiker - jeg ble kastet ut av kinoen omtrent midtveis i filmen fordi jeg lo for høyt på de "gale" stedene. Alle kvinnfolka satt rundt og sippet, mens jeg lo av det sentimentale våset. :twisted:

Apropos morsomme B-filmer, har noen her sett "The Barbarians" med to kroppsbyggerbrødre i hovedrollene? Jeg holdt på å dø av latter, særlig i dragescenen:"Fight like men or run like chicken? Run like chicken!" Eller noe sånt. Det er virkelig stor B-kunst! Conan uten budsjett.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xXx (Triple x)
    Vin Diesel: "you need to stop to think like the cops, and think more like playstation"
    Ble rett og slett kvalm av de motbydelig idiotiske kommentarene og dårlige skuespillet. Måtte klype meg i armen flere ganger under filmen for å prøve å våkne fra marerittet. Aldri mer kino med vin diesel.
    La oss for all del ikke glemme Cellofan. Norsk "tragedie"

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    xXx (Triple x)
    Vin Diesel: "you need to stop to think like the cops, and think more like playstation"
    Ble rett og slett kvalm av de motbydelig idiotiske kommentarene og dårlige skuespillet. Måtte klype meg i armen flere ganger under filmen for å prøve å våkne fra marerittet. Aldri mer kino med vin diesel.
    Ah, endelig ! Endelig en som mener det samme som meg . Jeg syntes også det var en tragisk og kjedelig film.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    xXx (Triple x)
    Ah, endelig ! Endelig en som mener det samme som meg . Jeg syntes også det var en tragisk og kjedelig film.
    Synes den var bra, jeg. Og Vin Diesel er etter min mening en bra skuespiller selv om han ikke når opp til de beste allrounderne. Han blir jo lett type-castet som muskelbunt.

Du kan ikke ha sett mange filmer hvis du mener dette er den dårligste filmen noensinne...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med roffe. triple x er grom film å ha for hjemmekino entusiastene! masse lyd og spektakulære stunts.. i steden for å tolke filmene i hjel så bør man noen ganger bare lene seg tilbake å la seg underholde :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    "Schindlers liste" ligger veldig nær toppen av lista over det dårligste. Ikke for å provosere (selv om jeg sikkert gjør det), men filmen er dritkjedelig føleri og "kunstnerisk" vås - man må være komplett idiot for å lage svarthvittfilm i vår tid! "Night of the Living Dead" er svarthvitt, men fullstendig godtakbar for det, for den hadde ikke budsjett til annet. Men jeg må nok si at "Breaking the Waves" er den aller dårligste jeg har vært nødt til å se (jeg tekstet den for TV1000, så jeg kunne ikke slå av etter ti minutter, som jeg ellers ville gjort). Og alle gode ting er tre, sier de jo, kanskje det gjelder dårlige ting også? "The Champ" er en møkkaklassiker - jeg ble kastet ut av kinoen omtrent midtveis i filmen fordi jeg lo for høyt på de "gale" stedene. Alle kvinnfolka satt rundt og sippet, mens jeg lo av det sentimentale våset. :twisted:
    "Schindlers liste", "Breaking the Waves" og "The Champ" som de dårligste? Dette beviser vel bare at smaken er som baken. De to første rangerer ganske høyt på min liste over severdige filmer. "The Champ" er vel den "beste" sippefilmen som er laget, for dem som liker denslags.

Når det gjelder å bruke svart hvitt som det er gjort i "Schindlers liste", så synes jeg det er et vellykket kunstnerisk grep. Det er flere som bruker slike effekter. I "Kill Bill" bruker Tarantino både svart-hvitt og tegnefilm som virkemidler, selv om det er mer løssluppent. Fargevalgene i "Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker" av Peter Greenaway er enda mer utstudert og effektfullt. Synes det ville være kjedelig og synd hvis alle filmer var gjort med den samme perfekte Hollywood-glossen. Å bedømme en film ut fra budsjettet blir ihvertfall tøv, spør du meg.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    enig med roffe. triple x er grom film å ha for hjemmekino entusiastene! masse lyd og spektakulære stunts.. i steden for å tolke filmene i hjel så bør man noen ganger bare lene seg tilbake å la seg underholde :wink:
    Og apropos Vin Diesel: Er det bare jeg som gleder meg til "The Chronicles of Riddick"?

Men dette er vel litt off topic. Tilbake til dårlige filmer:
    Jeg klarer ikke filmer som er basert på dataspill. Eksempler er "Double Dragon", "Street Fighter" og "Mortal Combat". Er det noen som har eksempler på det motsatte (at det er noen gode filmer som er basert på storyen fra et dataspill...)?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes xXx var ganske teit, tror ikke jeg gidder å se den igjen. Jeg slenger den i samme kategori som The Fast And The Furious og sier det er ikke min smak. Men Vin Diesel liker jeg, synes Pitch Black var en flott film.

Schindler's List en dårlig film? Den tror jeg aldri jeg har hørt før. Men dy har vel rett til din mening. Forresten, vil du se sentimentalt vås, ta en kikk på The Crow.

Og filmer basert på spill er som regel like elendige som spill basert på filmer.

Mortal Kombat er forøvrig helt akseptabel (om fullstendig idiotisk) fordi den har litt selvironi, og så er Christopher "Highlander" Lambert med (men for all del, ligg unna oppfølgerne). Street Fighter er interessant - mener de det alvorlig, eller er det en slags parodi? Hvis det førstenevnte stemmer er det en av de dårligste filmene i historien, men hvis det er en parodi er den faktisk ikke så verst. Double Dragon har jeg ikke sett, og har ingen planer om det. Av andre fryktelige spill-til-film-forsøk kan nevnes Tomb Raider, samt megakalkunen Super Mario Bros.

Final Fantasy: The Spirits Within og Resident Evil var forsåvidt akseptable filmer (selv om den førstenevnte hadde ganske tåpelig dialog og en fullstendig unødvendig kjærlighetsscene) men de er likefullt langt unna min topp 10.

Forresten, noen som visste at Capcom laget et spill ved navn Street Fighter: The Movie, som ble lansert rett etter filmen? :P

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "The core" er en av de absolutt dårligste filmene som jeg har sett i senere tid. Ugh... sååå utrooo-lig kjedelig, jeg VIRKELIG jobbet hardt for ikke å sovne under filmen !

Helt "vanlig" actionfilmer syntes jeg er kjedelige, dvs action uten noe som helst mål, bare en masse skyting og slåssing hvor selve skyte -og slåss-sekvensene er hele målet med filmen og ikke handlingen. Når actionfilmene klarer å skille seg litt ut fra den enorme mengden med skyte-filmer, da blir action-filmene interessante.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Pitch Black" var bra, men det var en ting som irriterte meg, og som gjorde hele plottet urealistisk:

[SPOILER WARNING (skrevet i liten hvit skrift, marker teksten for å lese)]

Når de finner modellen over solsystemet med de tre solene som får formørkelse hvert 20. år, så beveger alle himmellegemene seg i baner hele tiden fram til den store solformørkelsen. Og så STOPPER planeter og stjerner plutselig i en LÅST POSISJON! Dette strider så mot alle fysiske lover at hele ideen (et døgns solformørkelse hvert 20. år) blir usannsynlig, og da blir ikke plottet realistisk heller. Hadde de klart å lage noe som faktisk var sannsynlig her, så ville det hele vært mye mer spennende... Filmen er godt laget, men dette ødelegger mye, spør du meg.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har sett the night flyer? (stephen king) skikkelig søplefilm!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe, poenget med den maskinen var da å regne seg frem til når solførmørkelsen ville inntreffe. Og ikke at de plotselig gikk i samme bane.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    triple x er grom film å ha for hjemmekino entusiastene! masse lyd og spektakulære stunts.. i steden for å tolke filmene i hjel så bør man noen ganger bare lene seg tilbake å la seg underholde :wink:
    Jeg sier ikke at effektene og lyden ikke var bra. Men desverre så er skuespiller prestasjonen til vin diesel så dårlig at jeg ikke klarer å tenke på alt det andre som var bra. Er det virkelig noen som klarer å det?
    Hadde de byttet ut diesel (som for meg virker som han er der kun for å vise muskler, siden han tenker mer på å spenne de enn å bruke å få til en naturlig dialog) med en annen action skuespiller. Mange å ta av. Van Damme blant annet :wink:
    The fast and the furious er ikke så aller værst. Den beste skuespiller prestasjonen av vin diesel iallefall. (Men nå har ikke jeg sett så mange filmer av han da)

Side 3 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •