Den dårligste filmen noensinne? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 33 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 660
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Hvorfor siterer du egentlig meg når mjepson som sa det
    Beklager, så ikke i farten at det var en "dobbelt" sitering, men du skjønte nok poenget.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det finnes utallige b-filmer som man jeg kan nevne men synes det blir mer riktig å ta med kjente filmer hvor man kan forvente at det skal være bra.
    "Solskinn i et plettfritt sinn" med Jim Carrey er defintitivt den dårligste filmen jeg har sett i mitt liv. Etter at den var ferdig var min første tanke at jeg hadde brukt 2 timer av livet mitt jeg aldri kunne få igjen...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ok, det finnes utallige b-filmer som man jeg kan nevne men synes det blir mer riktig å ta med kjente filmer hvor man kan forvente at det skal være bra.
    "Solskinn i et plettfritt sinn" med Jim Carrey er defintitivt den dårligste filmen jeg har sett i mitt liv. Etter at den var ferdig var min første tanke at jeg hadde brukt 2 timer av livet mitt jeg aldri kunne få igjen...
    1. Du vet tydeligvis ikke hva en B-film er.

2. Har du et snev av filmkunnskap er du nødt til å erkjenne nevnte films kvaliteter selvom du personlig ikke liker den. Jeg likte den heller ikke, men jeg har ingen problemer med å innse at det er en kvalitetsfilm som har sine poenger.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexF
    Noen som har holdt ut mer enn 10 minutter av Starship Troopers 2?
    http://www.imdb.com/title/tt0367093/

Haha, denne har jeg sett. Skikkelig drittfilm. Noe av det dårligere jeg har sett.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

2. Har du et snev av filmkunnskap er du nødt til å erkjenne nevnte films kvaliteter selvom du personlig ikke liker den. Jeg likte den heller ikke, men jeg har ingen problemer med å innse at det er en kvalitetsfilm som har sine poenger.
    Hvis du tror at jeg mente at "solskinn i et plettfritt sinn" er B-film så misforstod du innlegget mitt... Jeg har ikke engang nevnt noen B-filmer, så hvordan du kan konkludere med at jeg ikke vet hva det er skjønner ikke jeg... Men siden du åpenbart er en filmekspert kan du sikkert forklare for alle interesserte hva b-film er, kom gjerne med eksempler.

Og dette er vel et subjektivt tema? Har ingen problemer med å se at ovennevnte film hadde sine poenger, men for meg ble det bare helt elendig og den ga meg ingenting. Da kan man jo ta med "Den engelske pasienten" som også er kvalitetsfilm men som havner på lista med filmer som jeg overhodet ikke liker.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starship Troopers 2 er en bra definisjon på b-film.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg blir en b-film, f.eks out for a kill, hard to kill. Steven Seagal har en del b-filmer på samvittigheten, selv om det kan være kult med syltynt plott, dårlige skuespillere, småfeil og ikke den beste klippingen. Noen ganger er det greit å se en film som i prinsippet handler om at kona, broren eller av og til hele familien til hovedpersonen blir drept og vedkommende legger ut på hevntokt.
    Van Damme er jo veldig glad i "broren min ble drept og nå skal jeg hevne ham" plottet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Selv om du har et vanvittig kult navn, må jeg si meg litt uenig med deg her. Fyren må få lov til å synes denne filmen er noe dritt selv om den skulle ha fått gode kritikker. Det er mange filmer som både har fått gode kritikker og til og med Oscar som jeg ikke kan fordra. Ta f.eks Lost in Translation. Denne fikk vel Oscar, men den fikk 1 på terningen av Brita M (TV2). En annen film som fikk gode kritikker var en Woody Allen film Eveyone says I love you (Woody Allen, Julia Roberts, Goldie Hawn, Alan Alda, Tim Roth, Drew Barrymore, m.fl). Dette er en av de største drittfilmene jeg har sett. Jeg og en kamerat gikk fra kinoen da folk sto opp fra de døde og begynte å synge smilende. Men Woody Allen filmer er av typen elske eller hate. Jeg er en som hater disse filmene.

Skal noen ta fra meg denne retten bare fordi andre mener filmene er gode ?

B-filmer: Steven Segal er jo konge ! Har to kill er en klassiker med mange fine skuespillerprestasjoner fra Steven med kniven (he-he) :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke hva filmene til Vibeke Løkkeberg heter, men for noe møl, og for ikke å snakke om filmene til Wam & Vennerød..

Ellers...Terminator 3, Men in Black 2...Elendige greier...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Selv om du har et vanvittig kult navn, må jeg si meg litt uenig med deg her. Fyren må få lov til å synes denne filmen er noe dritt selv om den skulle ha fått gode kritikker. Det er mange filmer som både har fått gode kritikker og til og med Oscar som jeg ikke kan fordra.

Skal noen ta fra meg denne retten bare fordi andre mener filmene er gode ?
    For å svare på det siste først: Overhodet ikke! Og ja, jeg er helt enig med deg. Jeg har da heller ikke på noe som helst vis prøvd å ta fra noen retten til å mene verken det ene eller det andre. Jeg nevnte også at jeg personlig heller ikke synes den nevnte filmen gav meg noe som helst. Men i dette tilfellet er det jo udiskutabelt en såpass vellaget film at man er nødt til å erkjenne dens kvaliteter, enten man liker den eller ikke. Det er poenget mitt.

Selv om du ikke liker Gudfaren, Ringenes Herre eller Schindlers Liste så blir det litt dumt å plutselig lansere dem som "tidenes verste filmer", eller?

Hvis du tror at jeg mente at "solskinn i et plettfritt sinn" er B-film så misforstod du innlegget mitt...
    Absolutt ikke. Jeg reagerte bare på påstanden din om at det var en elendig film, uten noe videre forklaring på hvorfor.

Jeg har ikke engang nevnt noen B-filmer, så hvordan du kan konkludere med at jeg ikke vet hva det er skjønner ikke jeg... Men siden du åpenbart er en filmekspert kan du sikkert forklare for alle interesserte hva b-film er, kom gjerne med eksempler.
    Når du skriver følgende:

"Ok, det finnes utallige b-filmer som man jeg kan nevne men synes det blir mer riktig å ta med kjente filmer hvor man kan forvente at det skal være bra."

..virker det da unektelig som om du forventer at en b-film er en film som rett og slett er dårlig, ettersom det er så mange b-filmer som tydeligvis passer inn på denne listen over "verste film". Det er langt ifra tilfelle.

Du etterlyste noen eksempler på b-filmer, her er noen: Pulp Fiction, Gjøkeredet, Dr. Strangelove, Memento, American History X, Reservoir Dogs, Trainspotting, osv osv osv..listen over eminente B-filmer er lang!

En b-film er en film som er produsert utenfor det sedvanlige studiosystemet, av uavhengige regissører som under filmproduksjonen ikke forplikter seg til kjente filmselskaper. En B-film kjennetegnes ofte av å ha et betydelig lavere budsjett enn det som er standard i Hollywood.

Når det gjelder b-film stempelet som Steven Seagal og Jean Claude Van Dammes filmer har fått på seg, så er vel det temmelig misvisende. Visst holder filmene en i beste fall makaber kvalitet på de fleste områder, men dette er kontraktsfestede mainstream-filmer med fastsatte rammer for distribusjon og budsjetter lenge før innspillingen tar til, hvor et av filmselskapene i hollywood står bak finansieringen og planleggingen. Altså ingen b-film, bare en typisk dårlig høykonseptfilm.

Og en ting til Marantz: "Solskinn i et plettfritt sinn" er per definisjon en b-film i aller høyeste grad. Det i seg selv er faktisk en av årsakene til suksessen, tør jeg påstå. Så tenk deg om to ganger neste gang

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja Alex.. Dette kan du tydeligvis, så hvis jeg hadde en hatt noe sted skulle jeg tatt den av. Det var virkelig en god forklaring på b-film. ... Men er det ikke sånn at typiske steven seagal/van damme filmer stor sett er betegnet som b-film? Uansett, når det gjelder filmer som "solskinn i et...." og den type film så takler jeg bare ikke å se på det. 2 timer med en fyr som løper rundt i sin egen hukommelse ble for meg tåpelig.

Klarer ikke helt å ta Jim Carrey alvorlig som drama skuespiller.
    Ble litt det samme som da Kristian Valen begynte som pop musiker, etter å ha imitert folk på tv. Blir vanskelig å bli kvitt et stempel noen ganger...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke sånn at typiske steven seagal/van damme filmer stor sett er betegnet som b-film?
    Jo, det stemmer. Det er uheldigvis en utbredt myte at b-film er det samme som søplefilm..

Uansett, når det gjelder filmer som "solskinn i et...." og den type film så takler jeg bare ikke å se på det. 2 timer med en fyr som løper rundt i sin egen hukommelse ble for meg tåpelig.
    Er enig med deg, jeg hadde problemer med å sitte i ro under den filmen selv Likeså med den engelske pasienten som du nevnte..det må være en av filmhistoriens mest oppskrytte filmer - hvertfall mtp på hvor mange oscar den greide å håve inn. Uheldigvis var det få andre historiske drama i 1996, så oscaracademiet hadde nok ikke så mange valg

Klarer ikke helt å ta Jim Carrey alvorlig som drama skuespiller. Ble litt det samme som da Kristian Valen begynte som pop musiker, etter å ha imitert folk på tv. Blir vanskelig å bli kvitt et stempel noen ganger...
    Enig igjen, verken kristan valen eller jim carrey som dramaskuespiller er ikke noe jeg har noe særlig til overs for - ganske lik smak vi, når det kommer til stykket

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de dårligste filmene jeg noengang har sett må være American Streetfighter 1 og 2 med Gary Daniels i Hovedrollen. Ikke misforstå da disse filmene er utrolig morsomme da koreografi og dialog og ikke minst handling er totalt fraværende eller veldig påklistra og med mange hull.
    Værst av alt er at en skuespiller i en'ern faktisk dør, men kommer tilbake i en annen rolle i to'ern helt uten noe som helst forklaring. Itillegg starter begge filmene helt identisk. Filmen er på en dobbeltsidet dvd slik at jeg og brodern snudde filmen opp og rundt flere ganger da vi trodde det var samme film vi så på nytt, helt utrolig at det går an. Men jeg har aldri ledd så mye i hele mitt liv.

Så til de av dere som ikke liker Van Damme eller Steven Segal sjekk ut Gary Daniels da vel!!

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...v=glance&s=dvd

http://www.imdb.com/title/tt0103674/

Lykke til..

PT

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen verre?

Den desidert dårligste filmen som til dags dato er laget må være "Urban Menace".(Dette er jo selvfølgelig en subjektiv påstand. Har bare hardt for å se at det er mulig å senke lista enda lavere enn det denne filmen representerer). Dette er en film med div kjente rap-artister som f.eks Snoop Dogg, Ice T etc. Leide den i god tro om at det var en skikkelig gangster-film fra "the hood". Det finnes jo en del av disse som er litt kule. Ble rimelig skuffa da hele filmen så ut til å være snekra sammen med et budsjett på under 100kr. Man får inntrykket av at skriving av manus, filming og redigering ble utført på samme dag(Er litt i tvil om det i hele tatt finnes et manus for filmen). Story'en i filmen er uviss, da jeg aldri klarte å finne noen sammenheng i dette søppelet. Nevnte jeg at filmen er i sort-hvitt? Burde kanskje ha ringt en bjelle allerede i videobutikken om at dette var tvilsomme greier, men tenkte som så at siden butikken hadde tatt inn 3-eksemplarer av dette "mesterverket" så måtte den jo holde en viss kvalitet... rooooit. Uten at jeg selv har noen som helst film-erfaring tror jeg med hånden på hjertet at jeg kunne ha lagd en bedre film selv. I ettertid tenker jeg at jeg burde ha krevd å få utleie-pengene tilbake og det hadde vel heller ikke vært urimelig å kreve å få en unnskyldning fra butikken for å ha nerven til å leie ut slikt makkverk.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hans L
    Den desidert dårligste filmen som til dags dato er laget må være "Urban Menace".(Dette er jo selvfølgelig en subjektiv påstand. Har bare hardt for å se at det er mulig å senke lista enda lavere enn det denne filmen representerer). Dette er en film med div kjente rap-artister som f.eks Snoop Dogg, Ice T etc. Leide den i god tro om at det var en skikkelig gangster-film fra "the hood". Det finnes jo en del av disse som er litt kule. Ble rimelig skuffa da hele filmen så ut til å være snekra sammen med et budsjett på under 100kr. Man får inntrykket av at skriving av manus, filming og redigering ble utført på samme dag(Er litt i tvil om det i hele tatt finnes et manus for filmen). Story'en i filmen er uviss, da jeg aldri klarte å finne noen sammenheng i dette søppelet. Nevnte jeg at filmen er i sort-hvitt? Burde kanskje ha ringt en bjelle allerede i videobutikken om at dette var tvilsomme greier, men tenkte som så at siden butikken hadde tatt inn 3-eksemplarer av dette "mesterverket" så måtte den jo holde en viss kvalitet... rooooit. Uten at jeg selv har noen som helst film-erfaring tror jeg med hånden på hjertet at jeg kunne ha lagd en bedre film selv. I ettertid tenker jeg at jeg burde ha krevd å få utleie-pengene tilbake og det hadde vel heller ikke vært urimelig å kreve å få en unnskyldning fra butikken for å ha nerven til å leie ut slikt makkverk.
    Dette var slakting i særklasse Fikk meg en god latter

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starship troopers 2. Lameste filmen jeg har sett.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien Abduction
    Værste jeg har sett, greide ikke se den ferdig.

Newcomer jkb sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Christian
    a clockwork orange. gud bedre for noe forbaska møl :O
    kremt

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kung Pow!!! Filmen er en sammensetning av gamle asiatiske filmer, hvor regissøren fra ace ventura (dette lurte meg til å kjøpe filmen) har klippet seg selv inn i filmen og laget "morsomme" stemmer på engelsk som voiceover... Resten sier seg selv...

Ser at starship troopers2 er nevnt av fler... Den går på tv1000 nå, men tviler på at jeg kommer til å se den

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    En av de dårligste filmene jeg noengang har sett må være American Streetfighter 1 og 2 med Gary Daniels i Hovedrollen. Ikke misforstå da disse filmene er utrolig morsomme da koreografi og dialog og ikke minst handling er totalt fraværende eller veldig påklistra og med mange hull.
    Værst av alt er at en skuespiller i en'ern faktisk dør, men kommer tilbake i en annen rolle i to'ern helt uten noe som helst forklaring. Itillegg starter begge filmene helt identisk. Filmen er på en dobbeltsidet dvd slik at jeg og brodern snudde filmen opp og rundt flere ganger da vi trodde det var samme film vi så på nytt, helt utrolig at det går an. Men jeg har aldri ledd så mye i hele mitt liv.

Så til de av dere som ikke liker Van Damme eller Steven Segal sjekk ut Gary Daniels da vel!!

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...v=glance&s=dvd

http://www.imdb.com/title/tt0103674/

Lykke til..

PT

Leide en av de filmene(husker ikke om det var 1 eller 2), og måtte bare kaste inn håndkle etter ca 10 min. Fy F*** for noe skvip!

Side 16 av 33 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •