Den skumleste og mest grusomme filmen noen sinne? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 307
    Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gabs
    Event Horizon er veldig undervurdert
    Må bare si meg enig i det!

Ellers så er jeg litt overrasket over at The Shining ikke har blitt nevnt mange ganger i denne tråden. Det er jo en klassiker uten sidestykke!

Morten

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Har vel nevnt det før, men... Se trailern på nye Halloweenfilmen; Halloween (2007) DEN ser spennede ut

Long live horror
    Er den nye i klasse med Carpenters original så blir det meget bra.

Men musikken som Carpenter selv laget til Halloween - må være det beste horror-soundtracket ever, så fort musikken starter går pulsen kraftig opp.

Christine av Carpenter har også bra musikk.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Må bare si meg enig i det!

Ellers så er jeg litt overrasket over at The Shining ikke har blitt nevnt mange ganger i denne tråden. Det er jo en klassiker uten sidestykke!

Morten
    all work and no play makes Jack a dull boy

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det som sies om Haute Tension, synes den var til tider ekkel og fikk røsket litt i hvilepulsen.

I den litt mer grusomme gaten kan jo Audition av Takashi Miike nevnes.
    Ôdishon (1999)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er "The Descent", "The Grudge" og "Blair Witch Project" som er skumlest i følge meningsmålingene, men hvis det er noen som er jævligere så si fra, så skal jeg føre den opp på avstemmingslista!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så kan jeg ikke fordra slike filmer hostel, the hills have eyes osv. Men blair witch project og ordet skummelt passer da virkelig ikke sammen, filmen er jo bare teit. Eneste grunnen til at det ble godt kjent var clever marketing.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gabs
    Event Horizon er veldig undervurdert
    Skriver også under på denne. Filmen skapen an ullen stemning og med Sam Neill i storform kan det ikke gå galt.

Vil også nevne In the mouth of madness med samme Neill, denne er etterhvert litt gammel, men likefullt en klassiker i mine øyne.

In the Mouth of Madness (1995)

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns utvalget på denne avstemmingen var noe skralt ...

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Skriver også under på denne. Filmen skapen an ullen stemning og med Sam Neill i storform kan det ikke gå galt.

Vil også nevne In the mouth of madness med samme Neill, denne er etterhvert litt gammel, men likefullt en klassiker i mine øyne.

In the Mouth of Madness (1995)
    In the mouth of madness er en kjempefilm! Endelig litt skikkelige forslag her.

Newcomer joneinar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så sant som det her sies. det er ikke mange skrekkfilmer man lenger blir ordentlig skremt av...

men noen artige "skrekk"filmer er: childs play filmene!
    "sorry jack,chucky`s back!":evil:

og Saw filmene er helt rå (og da spes den første)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det èn film som har fått meg virkelig redd, så er det The Ring..
    Synes til sammenligning ikke The Descent var i nærheten engang!

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også sansen for blandingen skrekk/humor i serien om Freddy Krueger - Nightmare on Elm Street.

Spesielt de 3 første, samt Freddy Vs. Jason - sikret meg seff boks-settet og toppa heile driiiten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrekk og grøsserfilmer er ikke filmer jeg har særlig sansen for. Noen sier den er kjempeskummel, så man blir interessert, men i de fleste tilfeller synes jeg det hele rett og slett er kjedelig. Særlig i psykopat/offer filmer.
    I de fleste tilfeller synes jeg det hele er patetisk. Så sinnsyk dumme offer, ingen intelligent handling/historie helt uten fantasi, og elendig skuespill (noe som ødelegger enhver film) er gjenngangeren.

Eksorsisten, fluen osv er noe av det kjedeligste, og latteligste jeg har sett.

Men jeg har noen unntak. Nattsvermeren er genial. Den er fryktingytende, intellegent og har førsteklasses skuespill. Noe som er utrolig viktig for at det hele skal virke overbevisende, slik at man kan leve seg litt inn i handlingen !!
    Liker også oppfølgerene godt, men de er ikke spesiellt skummel/ekkel.

Ailien filmene er jo rene siencefiction filmer, noe som lett kan ødelegge troverdigheten. Men ikke på denne triologien. Med godt skuespill, og riktig setting fremstår de som meget overbevisende. Og man glemmer fort at utenomjordiske monstre ikke eksisterer. Eller gjør de....

En film som satt litt igjen på kroppen en liten stund, selv i voksen alder, er The ..........
    Ehh. Nå sto det veldig stille. Kan ikke dere hjelpe meg med tittelen på denne filmen. Handler om en gjeng ungdomer som skjebenen ønsker død, noe de må prøve å unngå. Finnen også en oppfølger som var sånn passe. Skal vel lages en tredje også, hvis den ikke har kommet ut for lenge siden...

Dette var for kanskje en 6 år ? siden da jeg bodde i Alta. Jeg og hun jeg var ilag med, var på besøk oppe i tverrelvdalen hos noen kjente. Det var natt, og vi bestemte oss for å se en film de anbefalte oss å se. De hadde et middels dårlig hjemmekinoanlegg i stua. Sony reciver + et Jamo oppsett. Mao det klassiske folkeanlegget, hehe. Etter at filmen var ferdig, så må jeg innrømme at man ble ganske betenkt, selv om jeg verken tror på gud eller satan.
    Det var vinter, mørkt, glatte svingete veier som ikke var strødd når vi kjørte hjem. Jeg hadde litt høyere puls enn vanlig for å si det slik, hehe. Klarte ikke å la være å tenke på at skjeben kanskje var ute etter henne eller meg, så det er lenge siden jeg har kjørt bil så sakte og oppmerksom på evt. farer, hehe.
    Artig å tenke på.

Nå skal det nevnes at jeg enda ikke har sett Blair Witch Project, The Grudge, eller The Descent. Så de må jeg vel ta en sniktitt på.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    En film som satt litt igjen på kroppen en liten stund, selv i voksen alder, er The ..........
    Ehh. Nå sto det veldig stille. Kan ikke dere hjelpe meg med tittelen på denne filmen. Handler om en gjeng ungdomer som skjebenen ønsker død, noe de må prøve å unngå. Finnen også en oppfølger som var sånn passe. Skal vel lages en tredje også, hvis den ikke har kommet ut for lenge siden...
    Final Destination (finnes også 2'er og 3'er )

Synest også 1'ern er bra. Oppfølgeren falt ikke i smak, den siste har jeg ikke sett.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joneinar
    så sant som det her sies. det er ikke mange skrekkfilmer man lenger blir ordentlig skremt av...

men noen artige "skrekk"filmer er: childs play filmene!
    "sorry jack,chucky`s back!":evil:
    Støtt opp - bestill Chucky på HD

HD DVD Disc Details: Seed of Chucky | High-Def Digest

Newcomer Mullet Man sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shutter er garantert den skumleste filmen på listen.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurer på en ting angående Texas Chainsaw Massacre:

Det klippet på slutten når han politikaren går inn i huset til motorsagmassakren og blir sendt til de evige jaktmarker, er det ekte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes ! Final Destination var det jeg tenkte på. Meget bra film. Synes heller ikke 2'ern var like bra. Da var ikke handlingen orginal noe lenger, akkurat som The Matrix. Final Destination 3 vet jeg ikke om jeg har sett ?? Jeg husker ikke dårlige filmer, så ble litt usikker nå. Men om jeg har sett den, så var den vel neppe det helt store.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det dere mener gjør en film skummel? Mange av valgene hittil synes jeg ikke er skumle i det hele tatt.

For min del så må det være en omfattende historie sm ikke er linær. Må altså komme med overraskelser underveis.

Tema er viktig. Det overnaturlige gjerne kombinert med elementer fra den katolske kirke gir krydder i handlingen. Verdensrommet og monstre er også bra!

Bruk av lydeffekter og lyd generelt. Dessvere så er min yngling "the changeling" litt for gammel for dette.

Spenningsmomenter. Historien må bygge seg opp til et klimaks samtidig som det må komme uventede ting som gir en støkk av og til.

Skuespillere. For min del er det viktig å kunne identifisere seg med aktøren. Man assosierer ofte en skuespiller med hvilken serie/film man har sett vedkommende i før. Ville bli latterlig å bruke Eddie Murhy feks i en skrekkfilm.

Noen andre ting som er verd å ta med?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Yes ! Final Destination var det jeg tenkte på. Meget bra film. Synes heller ikke 2'ern var like bra. Da var ikke handlingen orginal noe lenger, akkurat som The Matrix. Final Destination 3 vet jeg ikke om jeg har sett ?? Jeg husker ikke dårlige filmer, så ble litt usikker nå. Men om jeg har sett den, så var den vel neppe det helt store.
    Selv liker jeg 2'eren best. Men nå synes ikke jeg at noen av de er skumle, synes bare det er så mange sprø måter og dø på. Kule filmer, men 3'eren er så som så, ganske skuffende egentlig...

Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •