Den skumleste og mest grusomme filmen noen sinne? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 307
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grusom

Så det ble skrevet grusom og.
    Om man vil se noe grusomt, prøv på disse;
    Men Behind the Sun Krigsforbrytelser. Ganske uspiselig...
    Devil's Rejects, ganske ekkel. Fruen i huset forlot filmen etter relativt kort tid.

Skummel?
    Oi oi oi;
    Apple - Trailers - Halloween
    Rob Zombie det og... Han lager bra filmer, mere "oldschool" - ikke tullete PG-13 filmer med teite fjortiser

Gleder meg STORT til denne..

Skrekk er tingen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av asiatiske skrekkfilmer er skumle, grusomme, marerittfremkallende og angstskapende!

Og mannen-i-hjørnet-scenen i Blair Witch Project kan ødelegge en fin ungdomstid.

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Alt av asiatiske skrekkfilmer er skumle, grusomme, marerittfremkallende og angstskapende!
    Mine favoritter

Amrikanske remakes, mangler spenningen som asiatske filmer har, har liksom ikke de vestlige hemninger disse asiatene og er stadigt ny tenkende hvordan skemmer livskiten ut av deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av skrekkfilmene jeg har sett, og som er ramset opp her hittil er One Missed Call, The Village og Dark Water ganske dårlige... synd men sant

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lå for meg selv for litt sida å så på An American Hanting. Da holdt jeg på å drite på meg hehe...

The Grudge er vel strengt tatt en av mine favoritter. Synes ikke 2'ern var så gæli heller jeg. Har en tendens til å leve meg inn i filmene litt vel mye iblant:P

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var descent skummel? Handla ikke den om noen damer som skal på "jentetur" ned i noen huler? Hadde mer action film feeling når jeg så denne av en eller annen grunn. Var aldri skummelt i hvertfall, men mulig jeg ikke så den med stort nok bilde og mørkt nok rom

Jeg synes den første The Ring var jævlig, og the grudge 2 var også ganske nasty.

Den BESTE grøsserfilmen jeg har sett den siste tiden er imidlertid Silent Hill. Den hadde en guffen stemning og var meget bra laget

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Battle Royale

Spesiell, samfunnskritisk og meget bra.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker grøssere jeg også ..... må innrømme at den filmen som har gitt meg mest frysninger på ryggen, var første gangen jeg så Alien ..... og Exorsisten - den gir meg fremdeles en ekkel følelse

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det nevnes flere filmer som ikke er skumle her også... men!!! Vi alle har forskjellige referanser for hva som er skummelt. For å dra en liten freud her så har det kanskje med noe fra barndommen eller hva en har opplevd her i livet.

Personlig synes jeg spøkelser og ukjente ting er veldig skummel! Film som avslører for mye om det "skumle" blir desverre ikke så spennende å skummelt for meg. Liker at det bygger seg opp en spenning som skremmer til i mellom. Ett godt eksempel er "The others" meget bra film og god lyd! Var vel en 3-4 ganger jeg skvatt skikkelig igjennom hele filmen etter at spenningen hadde bygget seg skikkelig opp... og til slutt så ble det hele avslørt!

Andre filmer jeg som skremte meg:

The Descent
    The Grudge
    The Ring
    Gothika
    Sjette sans
    Signs
    Villmark
    White noise
    Dark water
    Jeepers Creepers

Noe annet som også er vitkig under skrekkfilmer er at det er mrøkt, gjerne sent og høy lyd i full surround!! Stemingnen og humøret må være rett!

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mannen-i-hjørnet-scenen i Blair Witch Project kan ødelegge en fin ungdomstid.
    den scenen ødela noen dager/uker for meg første gangen, fikk faktisk frysninger når jeg tenkte på det nå, herregud for en syk film...

jeg skal til å se en film nå straks som heter the morturary, noen som har sett den?

mvh
    stian

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uffja, han fyrer i hjørnet kommer jeg aldri til å glemme! Alle de barnehenda på veggen nedover også... *grøss*!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy Fa....n

Har nettopp sett Shutter... Trodde jeg var blitt litt herdet med årene, der tok jeg feil gitt.. Jeg sitter her og småskjelver og er småkvalm enda. Shutter er offisiellt det jevligste jeg noen sinne har sett. Under enkelte scener pumpet adrenalinet konstant i over 1 minutt! Jeg har aldri opplevd makan..

The descent osv blir jo bare barnemat i forhold..

Hadde et par kompiser på besøk, rart å se folk i midten av 20årene som jeg så på som "staute karer" blir skremt fra sans og samling...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Romlingane" er vel noe av det skumleste jeg har sett.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skumle filmer

Ser både "Rosemary`s Baby" og "The Tenant" av Roman Polanski nevnt i tråden. "Repulsion" av samme regissør er enda mer skremmende, synes nå jeg. At den er i s-hv bare forsterker stemninga. Filmen har vært brukt som undervisningsmateriell i psykologistudier på universiteter.

Ellers har ingen nevnt "Jacob`s Ladder". "Stay" av Marc Forster går forresten ut på samme tema, tidsforskyving og manipulasjon av tilskuerens virkelighetsoppfatning. Den er ikke så hard core-grøss, men gir bra materiale for grubling.

Anbefaler også en skremmende og småpervers Tartan-film, "Marebito", av regissøren til "The Grudge" (som jeg ikke har sett). Blir provosert nesten på samme måte som av David Cronenbergs filmer men Tartan-filmen er ikke så fysisk frastøtende.

"The Others" må jo med, bl.a. er lydsporet her skremmende.

Til slutt: NRK sin DVD med Pompel og Pilt kommer vel inn under betegnelsen skremmende, hvis man kan regne DVDen inn under film?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosimomonon
    Av skrekkfilmene jeg har sett, og som er ramset opp her hittil er One Missed Call, The Village og Dark Water ganske dårlige... synd men sant
    The Village, den skuffet meg. Mye pga at jeg trodde det var en skrekkfilm, no jeg ikke synes den er...

Shutter er en av de filmene jeg har, mne ikke har sett. Spørs om jeg ikke må gjøre noe med det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemt å ta med "the thing" og "the exorcist"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sett noen av de filmene dere nevner... men en favoritt jeg har når det gjelder skumle filmer er Ondskapens Hotell (The Shining) med Jack Nicolson.
    En gammel, men meget god film. Musikken/lyden til den filmen er fremragende!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    The Village, den skuffet meg. Mye pga at jeg trodde det var en skrekkfilm, no jeg ikke synes den er...
    The Village er problematisk. Den er ikke en skrekkfilm, prøver ikke å være en skrekkfilm, og regissøren selv sier den ikke er en skrekkfilm. Problemet er bare at denne fyren laget The Sixth Sense, og det prøver studioet og melke så mye som overhode mulig, så de fremstiller alle filmene hans, deriblant The Village, som skrekkfilmer i trailerne og markedsføring generelt, og skuffer følgelig tusenvis av filmelskere. Får inntrykk av at de fleste synes The Village er helt ok om de ser den med et åpent sinn, og ikke sitter og venter på "det skumle"...gjør man det er det ikke rart man blir skuffet, for det kommer jo aldri.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    The Village er problematisk. Den er ikke en skrekkfilm, prøver ikke å være en skrekkfilm, og regissøren selv sier den ikke er en skrekkfilm. Problemet er bare at denne fyren laget The Sixth Sense, og det prøver studioet og melke så mye som overhode mulig, så de fremstiller alle filmene hans, deriblant The Village, som skrekkfilmer i trailerne og markedsføring generelt, og skuffer følgelig tusenvis av filmelskere. Får inntrykk av at de fleste synes The Village er helt ok om de ser den med et åpent sinn, og ikke sitter og venter på "det skumle"...gjør man det er det ikke rart man blir skuffet, for det kommer jo aldri.

Helt enig. Satt selv og var forbanna i kinosalen fordi jeg trodde jeg gikk til en skrekkfilm. Det mest skrekkinngytende som fant sted i den kinosalen var mine egne fantasier om hvordan jeg ville torturere og drepe de PR-ansvarlige for filmen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosimomonon
    La meg gjette, du har sett de amerikanske remake versjonene av One missed Call og Dark Water... Blir litt det samme som å samenligne den originale franske Taxi med den amerikanske Taxi remake filmen. Du sitter og er flau på vegne av dem som er involvert i remaken.

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •