Den skumleste og mest grusomme filmen noen sinne? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 307
    Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    synes også ringu er mye mye bedre enn the ring, men kan være greit og merke seg at man bør se alle 3 filmene av de japanske først.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BatBoyCool
    De skumleste filmene jeg har sett på atskillige år er 'The Grudge' og 'The Orphanage'. Den sistnevnte er spansk-språklig. Jeg har ikke opplevd at NOEN som har sett den ikke hopper himmelhøyt av de opptil flere grufulle 'stemningene'/scenene. Man glemmer helt at den er spansk-språklig, for skuespillerne er rett og slett svææært troverdige. Dette alene er nok til å se filmen. Den har på ingen måte masse blod og gørr, men det er etter min mening ikke nødvendig for et skikkelig grøss, for grøssene ligger i stemningen etter min mening.

De som liker filmer hvor det 'skumle' ligger litt under overflaten MÅ se denne filmen.

Kan også nevne 'Fragile' med ingen ringere enn Calista Flockhart i hovedrollen fra 2005. Denne er neppe en Oscar-vinner men har svært uhyggelige situasjoner innebakt..
    Danke
    Ok, takk for tipset. Har lurt litt på the Orphanage, høres jo ganske bra ut dette.
    Har bestilt den på dvd idag.

Du bør sjekke ut Shutter (2004/II) om du ikke har sett den.
    De fleste tenker litt på den også...

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg får noia av filmer hvor folk blir besatt, og Exorsisten er den filmen som har skremt meg mest noensinne. Hehe.

Setter meg ikke alene på ei hytte å ser den nei:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Vel, jeg får noia av filmer hvor folk blir besatt, og Exorsisten er den filmen som har skremt meg mest noensinne. Hehe.

Setter meg ikke alene på ei hytte å ser den nei:-D
    Da trur jeg nok du er lei Shutter også .
    Selv har jeg ikke orket å se the "exorsism of Emily Rose" engang..
    Tror den er mye værre enn exorsisten.
    Den bygger vel dessuten på en historie fra virkeligheten også.

Synes nemlig ikke exorsisten er så ille lenger, den var kanskje værre når jeg så den første gang...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Da trur jeg nok du er lei Shutter også .
    Selv har jeg ikke orket å se the "exorsism of Emily Rose" engang..
    Tror den er mye værre enn exorsisten.
    Den bygger vel dessuten på en historie fra virkeligheten også.

Synes nemlig ikke exorsisten er så ille lenger, den var kanskje værre når jeg så den første gang...
    Jeg syns emily rose er mye bedre enn exorsisten! men så er jeg absolutt ikke fan av gamle skrekkfilmer da den dårlige lyden setter en stor demper på spenningen for min del.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg HATER skrekkfilmer, men jeg ELSKER skrekkfilmer også.. Jeg HATER å bli skremt, men jeg ELSKER å skvette/grøsse...

Uansett, takket være denne tråden så bestilte jeg akkurat [REC] og Shutter fra Play.com - Kostet meg 11 GBP for begge to, kvalitetsskrekk for ca 100,- er ganske bra. Må bare tørre å se de nå da (ja, jeg har bestilt de orginale og ikke amerikanske remakes)...

Av gufne filmer, så vil jeg si at den japanske versjonen av Grudge og The Eye er noen av de som har satt mest spor.. Darkness Falls var også ganske intens da jeg så den på kino mens jeg var i forsvaret. Ikke så mange staute 18-åringer i kinosalen der nei..

Kan personlig ikke si at jeg liker filmer som Saw og Hostel. Har ikke sett Hostel av prinsipp pga jeg hater den typen film. Jeg så Saw 1, og den var kul, men nummer 2 gjorde at jeg mistet helt lysten.

Vil også få anbefale en humor-splatter - Evil Aliens... Sjekk klipp: YouTube - Evil Aliens - Combine Harvester Clip - Representativt for hele filmen..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Må si at jeg HATER skrekkfilmer, men jeg ELSKER skrekkfilmer også.. Jeg HATER å bli skremt, men jeg ELSKER å skvette/grøsse...

Uansett, takket være denne tråden så bestilte jeg akkurat [REC] og Shutter fra Play.com - Kostet meg 11 GBP for begge to, kvalitetsskrekk for ca 100,- er ganske bra. Må bare tørre å se de nå da (ja, jeg har bestilt de orginale og ikke amerikanske remakes)...

Av gufne filmer, så vil jeg si at den japanske versjonen av Grudge og The Eye er noen av de som har satt mest spor.. Darkness Falls var også ganske intens da jeg så den på kino mens jeg var i forsvaret. Ikke så mange staute 18-åringer i kinosalen der nei..

Kan personlig ikke si at jeg liker filmer som Saw og Hostel. Har ikke sett Hostel av prinsipp pga jeg hater den typen film. Jeg så Saw 1, og den var kul, men nummer 2 gjorde at jeg mistet helt lysten.

Vil også få anbefale en humor-splatter - Evil Aliens... Sjekk klipp: YouTube - Evil Aliens - Combine Harvester Clip - Representativt for hele filmen..

Er enig med deg i Saw, helt hjerneløs spekulativ vold. Det værste med Saw er at den grafiske volden rett og slett er elendig.

Ketchup på en data animert arm.

Når historien også suuger mer enn en B-film fra 80tallet så kan jeg styre meg.

Meld fra hva du synes om Shutter. Husk å ha på volum når du ser den...
    Den har en skikkelig ekkel påtagende stemning synes jeg.

I forhold til Exorsisten så synes jeg den gamle Omen filmen har en mye mer dyster og gripende stemning...

Rec synes jeg var middelmådig, kan være at jeg har sett litt for mange håndholdt skrekk i det siste og det begynner å bli litt "Sett det" over det hele.
    Blairheksa, Det Okenda, Cloverfield og nå også Rec.
    Slutten var grei nok..

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke lest helle tråden så det kan hende jeg kommer med gamelt nytt her, men Susperia av Dario Argento er noe av det mest skremende og vakre jeg noensine har sett. Kan bare anbefales hvis dere har god helse, sterk psyke og er litt forskrude i hode:twisted: (på en god måte seff)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor den er lett å få tak i? Har trålet butikkene etter den filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    har ikke lest helle tråden så det kan hende jeg kommer med gamelt nytt her, men Susperia av Dario Argento er noe av det mest skremende og vakre jeg noensine har sett. Kan bare anbefales hvis dere har god helse, sterk psyke og er litt forskrude i hode:twisted: (på en god måte seff)
    Jeg synes Susperia var en meget bra film, den står godt i samlingen. Men det jeg likte var mest det filmatiske og bruken av farger og skuespillet.
    Skrekken synes jeg var helt grei...

Shutter er å blir favoritten min, en skandale er det at den ikke har fått fler stemmer. Jeg tilskriver det til at det er så få som har fått anledning til å se den.

Shutter har en meget oppbyggelig dyster og mørk stemning, filmen satt i flere dager etter at jeg så den. Den var like ille de to første gangene jeg så hele filmen..

Shutter var de to regissørenes første film.. og det er litt av en debut. Remakene er ræva men originalen er gull.

Helt latterlig er det at 1001 film har tatt med Ringu og utelatt Shutter...

Shutter er for meg den beste skrekkfilm som er laget til dags dato punktum.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pulse

Etter en 2-3 år uten og sett noen skummel film kom jeg på at jeg ikke hadde sett denne filmen, bare sett/brukt demo sekvenen i den.

Så en kveld i vår kunne jeg ikke dy meg lengere og la filmen i dvd spilleren... Fytti Hælvete sier jeg bare.

Med lyden på referansenivå så var jeg fryktelig nær og slå av og i stedet se den midt på lyse dagen...

Jeg hadde jo gledet meg på og se en bassorgie av de skjeldene (noe filmen i virkelig er) og ikke bli en såpass overaskende ekkel film som jeg syns det var.
    Ja, jeg skriver ekkel og ikke skremmende.
    --------------------------------------------------------------

En annen film som kan trekkes frem er Onskapens Hotell (The Shining)

Den filmen så jeg nok i ALT for ung alder... :-s

Men den har nok gjort at i ettertiden har syns mange skrekkfilmer har vært litt "kjedelige" og se i den iden jeg gikk på ungdomskole og videregående da det ble en del sånne typer filmer :-D

Spessielt på videregående da det var en veldig god venninne som ikke likte skrekkfilmer, men som heller ikke kunne dy seg fra og se de likevel... og da se filmen tittende frem fra bak en stor pute (har vel aldri vært nærmere og gitt noen permanent angst og nerveproblemer fra og se skrekk og grøssere... :-D hehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Skumle" filmer ja...vel, etter å ha konsumert skrekkfilm i over 30 år, så er det jo noen titler som har brent seg fast i hukommelsen... av skumle filmer, dvs. filmer med en skikkelig creepy stemning, eller drøssevis av skvettescener, så er THE EXORCIST en jeg aldri glemmer. Veldig creepy stemning gjennom hele filmen, og det blir ikke bedre av å vite at filmen er basert på virkelige hendelser. Jeg så dokumentaren om boka som beskriver den virkelige besettelsen av en gutt, som i sin tur inspirerte til filmen THE EXORCIST, og den dokumentaren var om mulig ENDA MER ubehagelig å se på.... huff og huff... he he!

En annen film med en herlig klaustrofobisk og "paranoia"-atmosfære, er John Carpenter´s THE THING fra 1982. Sinnsykt gode skuespillere gjør dette til virkelig god film, og ikke å forglemme spesialeffektene til Rob Bottin! Magiske saker ja.

Den første ALIEN-filmen hadde også en veldig kul stemning hele filmen igjennom. Igjen, den litt samme klaustrofobi-stemningen som man ser i THE THING. Fungerer visst veldig bra det, he he!

Av "skvette-filmer", så kommer jeg til å tenke på THE GRUDGE (med ho Buffy-dama). Masse skvette-scener, og godt laget. Fungerer bra!

Det samme gjør også filmer som f.eks. THE DESCENT. Herlig klaustrofobisk her også, og skvettescener som gjør at til og med en hardbarket horrorfilm-fan, hopper i taket et par ganger.

Av "grusomme" filmer er det jo blitt mange etterhvert.. .de som er verdt å nevne er vel saker som CANNIBAL HOLOCAUST, THE NEW YORK RIPPER, A SERBIAN FILM, MEN BEHIND THE SUN, SALO 120 DAYS OF SODOM. Ja, er flere også.. men det var disse jeg kom på her og nå.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ichi the Killer" bør også være på den lista over grusomme filmer.

Den svinger mellom det grusomste og komiske...
    Lurer på hvorfor 1001 film ikke hadde med denne.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    553
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid digga skrekk filmer. Helt tilbake da jeg var ung på midten av 80 tallet.

Men jeg blir ikke skremt av filmer. En sjelden gang støkker jeg, men det er også alt. Har aldri sett en film som er så skummel at den må stoppes, eller at jeg drømmer om den. Kanskje rart, men sant.

Men en scene som har blitt sittende igjen hos meg, og den er like ikke selv om jeg har sett den et par ganger nå, er fra Saving Private Ryan. Dette har ikke noe med skrekk å gjøre på noen måte, men en svene der sitter som brent inn i hodet. Dere kan sikkert gjette hva den er.

En amerikaner går oppe en trapp, og treffer på en tysker. Der slåss de litt til tyskeren ligger på toppen av amerikaneren. Han har da bajonetten i handa og stikker amerikaneren i brystet. Amerikaneren er da ganske desperat og forsøker snakke seg til å slippe unna, men tyskeren sier bare hysj hysj og stikker ham sakte.

Den scenen kommer for alltid til å sitte hos meg. Jeg vet ikke hvorfor. Kan ikke forklare det selv om jeg har tenkt på det mange ganger. Det bare er å blir grusomt.

Mens vanlige grøssere, skrekk og splattere påvirker meg ikke på den ene eller den andre måten.

Noen må vel være slik også eller? Kanskje jeg bare er en psykopat da HEHE.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gangen jeg stemte i denne tråden, så hadde jeg ikke sett Shutter. Fy F, for en film. Fruen var mega skremt i flere dager etter den filmen der. Og hun tåler en støyt.

Skal jagu gå på cdon.com og se om finner filmen, og kjøpe den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

probablynotneeded men bittelitt Saving Private Ryan spoiler alert!

Sitat Opprinnelig postet av JohnBuer07
    Den scenen kommer for alltid til å sitte hos meg. Jeg vet ikke hvorfor. Kan ikke forklare det selv om jeg har tenkt på det mange ganger. Det bare er å blir grusomt.
    Det er det , å grunnen til at den scenen er så sterk er et helt bevist virkemiddel. Nemlig at viser du nåde i krig så slår det tilbake på verst tenkelig vis , denne scenen er en av flere 'små' scener som bærer filmen fram til den storheten den er. Normalt ikke nevnt bland horror-sjangeren , men trigger den så sterke følelser blir jeg strengt tatt ikke overraska.

Ser CANNIBAL HOLOCAUST blir nevt over her , å fysj å fysj , det var sterk kost for en 10-åring midt på 80-tallet , husker vi krangla i maaange år om den var ekte eller ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Ser CANNIBAL HOLOCAUST blir nevt over her , å fysj å fysj , det var sterk kost for en 10-åring midt på 80-tallet , husker vi krangla i maaange år om den var ekte eller ikke
    Den filmen ga meg mareritt i flere år etter jeg så an. Og det var i voksen alder. Drømte de verste tingene, og bare om dyr:cry:

Newcomer Tobyt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnBuer07

...En amerikaner går oppe en trapp, og treffer på en tysker. Der slåss de litt til tyskeren ligger på toppen av amerikaneren. Han har da bajonetten i handa og stikker amerikaneren i brystet. Amerikaneren er da ganske desperat og forsøker snakke seg til å slippe unna, men tyskeren sier bare hysj hysj og stikker ham sakte.

Den scenen kommer for alltid til å sitte hos meg. Jeg vet ikke hvorfor. Kan ikke forklare det selv om jeg har tenkt på det mange ganger. Det bare er å blir grusomt...

.
    Fikk faktisk ett lite grøss over meg og fikk litt gåsehud da jeg leste det du skrev her - den scenen sitter også i meg fortsatt, og jeg har ikke sett filmen siden den gikk på kino...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrekkfilmer som biter i deg i ettertid er fæle :evil:

Gir min stemme til Paranormal Acivity. Denne har ene og alene visket ut alle tidligere grøssere jeg har sett. Hvem ga ikke et ekstra øye til madammen etter å ha sett denne?

Elllers synes jeg at thrillere som regel bedre grøssere enn rene grøssere da thrillere har et mettet plot og ikke bare bø, bø og bø
    De blodrøde elvene (Crimson rivers) til eksempel.

House on Haunted Hill er vel ikke av de skumleste, men heller ikke helt "Skrik". Grei film å se

Andre,
    Nattsvermeren (Silence of the Lambs) [Første grøsser jeg så]
    The Fog (Originalen, som fikk mange bibler til å havne under puter)

Er ikke "Shriek if You Know What I Did Last Friday the Thirteenth" nominert!? :P

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •