Eragon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Eragon

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eragon

Fikk somlet meg til å kjøpe et eksemplar av Eragon (utgitt 2006).
    Kjøpte 2 disk spesial utgaven fra CDON, og var både spent og litt skeptisk da jeg matet den inn i Harman Kardon DVD spilleren.

Filmen startet litt tregt, og jeg følte at historien ble tungt fortalt. Etter egget klekkes, og Safira dukker opp begynner morroa å komme sigende.

Alt i alt satt jeg igjen med et veldig godt inntrykk av filmen da rulleteksten kom. Eneste at jeg satt å forbannet "var dette alt???". Det har jeg ikke funnet svar på enda, for det må da være episode 1 av XX som er gitt ut nå, for den var jo ikke avsluttende filmen.

Noen som vet om det kommer en 2 snart?

Lyden på filmen var noe varierede i kvalitet. På fight scenen på slutten var det vannvittig bra surround på den. Det trykket skikkelig i suben, og Safira hørtes i alle kanalene når hun flyr rundt og unngår ildkulene sendt fra Skyggen.
    Bildet var veldig bra gjennom hele filmen. Klare,varme og fine farver. Litt ymse skuespiller prestasjoner, men noen var meget gode.

Terning 4 av 6.

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

Eg og har sett den filmen og er enig med lydn

eg har ein kammerat som har lest begge bøkene av Eragon serien. han fortalte ein god del om den første boka. Når eg såg filmen var den omtrent kortare handling enn da han fortalte. Eg meiner at denne filmen va ein nedtur.
    Spesielt den rustningen dragen har. Først ser du korleis den ser ut, men den er anndereledes enn når den er på dragen! Skikkelig dårlig.

Ein scene kan dei ingenting, og neste scene kan dei plutselig alt.......

Begynnelsen var bra! da skal den ha

Eg gjer filmen terning kast 2/6

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dette blir en trilogi, så svaret er nei dette var ikke alt.

Så denne på kino, og var ikke veldig fornøyd når jeg gikk ut av salen. Filmen var alt for kort, ting gikk for fort frem og løsningene ble for enkle. Filmen var grei nok, men ikke god nok til å gi mersmak. Hvis jeg kommer til å se neste film så blir det nok på dvd (leie).

3/6 fra meg på kino versjonen.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig der, filmen var for kort, følte at det manglet litt mere dybde.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den dessverre på kino, og ikke med skikkelig surround hjemme, og i tillegg så jeg den sammen med ei jente, så fikk med meg så som så, men jeg syns det virket som om det var en forstyrret world of warcraft nerd av en unge som hadde regissert den.. Jeg ble ikke imponert.. Syns hele konseptet virket litt wannabe

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes DTS-HD Master lyden på mitt eksemplar var kanon jeg. Filmen var ok, litt kort som andre sier her, og ganske mye rip-off fra Ringenes Herre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    filmen er vel basert på 3 i trilogien om Arven bøker av Christopher Paolini. Den andre boka heter Den Eldste, mens den tredje enda ikke er skrevet.

Det som kan prege litt av storyen, er at første boka ble skrevet av CP da han var 16... mere om dette står på Eragon - Wikipedia

Bøkene, Eragon og Den Eldste gir jeg 7,5 av 10, mens filmen får 6 av 10... Storyen er kul, layback og til tider fengende... kunne vært litt bedre fortalt til tider, og filmen virker som om den lider litt av å være under en eller annen konstnadsbesparelse...:S men, alt i alt kul film

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt jeg - etter å ha sett filmen har jeg følelsen av at de forsøker å lage noe de aldri når. Effektene er ikke bra nok, og da er det bedre å senke ambisjonene enn å blottlegge manglende evne til å kreere.
    Det blir litt "kunstig" det hele og faller gjennom - dessverre fordi historien er bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •