Hva er verdens morsomste film? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 158
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Disse er da ikke så ekstremt morsomme? Kan få se en latter innimellom, men de er ikke sånn hysterisk morsomme at noen av de fortjener tittelen Verdens Morsomste Film.
    Det er min mening da
    DET er din mening......

Jeg er sterkt uenig med deg:roll: . Synes heller ikke det er mulig å kåre bare en. Trådstarter ville ha mange gode forslag, det vil jeg gjerne bidra med :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    DET er din mening......

Jeg er sterkt uenig med deg:roll: . Synes heller ikke det er mulig å kåre bare en. Trådstarter ville ha mange gode forslag, det vil jeg gjerne bidra med :-D
    Jeg skal ikke tråkke noen på tærne her, og jeg er helt enig i at det er umulig å bli enige om EN film som er verdens morsomste, men bare for å få klarhet i noe her: Mener du virkelig at Løvenes Konge er en av verdens morsomste filmer?

Jeg kan jo i samme slengen legge mitt eget hode på huggestabben, med følgende kandidater:

- Top Secret
    - (The Man with the) Naked Gun
    - Dumb and Dumber

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg skal ikke tråkke noen på tærne her, og jeg er helt enig i at det er umulig å bli enige om EN film som er verdens morsomste, men bare for å få klarhet i noe her: Mener du virkelig at Løvenes Konge er en av verdens morsomste filmer?

Jeg kan jo i samme slengen legge mitt eget hode på huggestabben, med følgende kandidater:

- Top Secret
    - (The Man with the) Naked Gun
    - Dumb and Dumber
    njaaaaaaaaaaa 8) ikke verdens morsomste, men scenen med Scar i hulen som leker med musa, er helt genial. Stemmen til Jeremy Irons er bare helt konge 8) (got it). Hakuna matata er jo blitt et begrep...... Alt i alt synes jeg den fortjener å være med.

Har ikke noen å utsette på andres meninger i det hele tatt. Men jeg personlig orker ikke Leslie Nielsen (Naked gun), men vet det er hauger med folk som gjør det. Smak er ikke lett å diskutere. Noen liker jo faktisk "rosa helikopter" sangen og de synes vel til å med Grand prix er topp. And it goes on and on.

Men synes Løvenes konge skiller seg ut og er morsom. :roll: sånn er jeg.

Top Secret syntes jeg var hysterisk de første gangene jeg så den, muligens en kandidat. Men den er jo litt dum da....... og det er jo poenget men er dermed ikke like bra som Flåklypa som er et stykke kunst!

"DRA MEG NÅ BAKLENGS INN I FUGLEKASSA"
    "DET, ER FALI DET!"

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Cheech & Chong - Up In Smoke". Skrikende.

Når det gjelder "De Utrolige", på engelsk er den kanskje morsom, har ikke sett den. Men på norsk.. Syns ikke engang det fortjener å bli kalt underholdning, ikke for folk som er 18+ ihvertfall. Det var det jeg kaller skikkelig kjip humor.
    Og Rosa Helikopter er ikke noe sang i det hele tatt, det er ehh.. Ja, jeg vet ikke engang hva det er.
    Men DET er min mening..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig pluss "Clockwork orange" Kubrick ruler
    Dette er da ingen morsom film?!
    Bra, ja. Men ikke morsom.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par av mine (gamle) favoritter:

National Lampoons Loaded Weapon (no: Udødelig våpen) (Loaded Weapon 1 (1993)). Disser "Dødelig våpen" men har haueveis med referanser til andre filmer.

The Princess Bride (The Princess Bride (1987). Denne bare må jeg huske å bestille en kopi på DVD snart... VHS'en er utslitt.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    "What you readin' for?"

Bill Hicks er kongen over alt når det gjelder standup. Teller standup er Hicks' saker det jeg ler aller, aller mest av.
    Pick up the gun!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Old School uten tvil!
    Mange bra,men denne tar kaka
    Lo på meg dobbel six pack,Will Ferrell,Luke Wilson og Vince Vaughn på sitt beste..
    Anbefales på det sterkeste
    Wedding Crashers var oxo meget morsom,Christopher Walken som den strenge faren med Owen Wilson og Vince Vaughn
    Ler bare jeg tenker på disse to..

Ler du ikke av disse to,da er det ikke håp

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terkel i knipe er så gæærn morsom att den har jeg øverst på lista mi over de morsomste... Noe av det styggeste språkbruket ever

Og andre morsomme filmer er Borat, Jackass og Senseless.

En film jeg tror og håper blir hysterisk morsom er Epic Movie som kommer nå snart...:-D

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veeldig lenge siden jeg har sett den, men jeg lo meg fillete i flere dager og spolte i stykker VHS-kassetten før jeg leverte tilbake Denne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bill Hicks

- I'm very tired of doing comedy, and I'm very tired of starering out at your vacant faces looking back at me,
    wanting me to fill your empty lifes with humor you couldn't possibly think of yourselfs.....good evening!

- Now we have woman priests, what do y'all think of that?
    I think it's fine...woman priests..you know..so what?..
    Now we got priests of both sexes I don't listen to...fu*k..I dont care.
    Have one with tree balls and eight titties...I don't fu*king care!

Jeg har sett og hørt det meste av den mannen (DVD og CD). Rett og slett briljant!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette er da ingen morsom film?!
    Bra, ja. Men ikke morsom.
    Noe er tydeligvis galt med min humor
    Når Andy McDowell danser rundt med den enorme penisen eller når han kommer ut av fengsel og moren og faren har erstattet ham med en leieboer.....:-D :-D :-D :-D

Det at filmen også er dypt alvorlig ift vold som løsning og tar opp temaer som fremmedgjøring og fordommer tar ikke det bort humoren for min del.

"Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han(eller hun) har faktisk fattet begge dårlig"
    Piet Hein

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Wireless...
    Her er den ABSOLUTT morsomste filmen "of all times":

Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood

Dette er seriøst en KONGE film. Dere må bare se den..

Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    Henger meg på, den er drit fet
    Slenger meg på den! Hadde den på DVD, men noe stjal den naturligvis.

Sensless er også utrolig bra!

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmekino:D
    Hmm jeg vet ikke helt. Jeg har noen favoritter i forskjellig kategorier. Napoleon Dynamite er fantastisk morsom, men litt sær. The Big Lebowski er veldig spesiell og den blir faktisk bedre og bedre for hver gang man ser den, første gangen er det litt vanskelig å følge med. Will Ferrell har jo enormt mange bra filmer som The anchorman, talladega nights, kicking and screaming og Blades of Glory som jeg desverre ikke har fått sett enda, men ut ifra hva folk har sagt om den er den hysterisk. Finnes en haug andre filmer som er morsomme og jeg vil si at det er nermest umulig å finne verdens morsomste film.
    Siden du nevner Will Ferrel så må jeg bare si at Night at the Roxbury er hans aller beste hittil! Emiiiiliooo!!! ler meg skakk hver gang:-)

Ellers har vi jo Wam og Vennerød filmene. Nesten alle er hysteriske. Spesiellt vil jeg trekke frem Lasse og Geir samt Åpen Framtid. Fantastisk. Kommer visstnok flere utover høsten. Spesiellt gleder jeg meg til "Det Tause Flertall" og "Hvem har bestemt" sjekk omtalen på Imdb av den sistnevnte. Den må jo bli bra;-)
    Hvem har bestemt? (1978)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe er tydeligvis galt med min humor
    Når Andy McDowell danser rundt med den enorme penisen eller når han kommer ut av fengsel og moren og faren har erstattet ham med en leieboer.....:-D :-D :-D :-D

Det at filmen også er dypt alvorlig ift vold som løsning og tar opp temaer som fremmedgjøring og fordommer tar ikke det bort humoren for min del.

"Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han(eller hun) har faktisk fattet begge dårlig"
    Piet Hein
    Jeg er klar over at smaken er forskjellig. Men at en film har enkelte humoristiske innslag gjør den ikke til "verdens morsomste film". "A Clockwork Orange" er en film der evt. humor setter seg fast i halsen på meg ihvertfall.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min påstand er at det ikke er mulig å kåre EN film. Clockwork kom som en kommentar til "Strangelove" som er anerkjent som en av verdens morsomste filmer. Sitat "gentlemen, you cant fight here! This is the war room" :-D :-D

Men denne filmen handler om atomkrig og kom ut på et tidspunkt da dette var reelt (er det i og for seg enda desverre) Alikevel en komedie.....

Trådstarter oppfordrer til bredt spekter. Personlig har jeg ikke all verdens sans for kun crazy humor men liker filmer med litt mer innhold.

Respekterer fullt ut ditt syn Roffe. Fastholder alikevel at humor er mer bare tull og vås

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb" er en komedie. En ultrasvart, sarkastisk komedie, riktignok, men like fullt en komedie med politiske undertoner til datidens atomkappløp. Kanskje verdens morsomste film når det gjelder svart humor. Den ligger også helt fortjent på plass #21 på IMDBs liste over verdens 250 beste filmer: IMDb Top 250

Jeg er enig i at humor er mer enn tull og vås, men det er da forskjell på filmer som er laget for å være morsomme, og filmer som bare har enkelte morsomme innslag. Jeg kan ikke komme på en eneste film som er helt uten humor, sånn sett.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er det som ikke gjør Clockwork* til en "ultrasvart sarkastisk komedie" ?

* #50 på Imbd sin liste link

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er det som ikke gjør Clockwork* til en "ultrasvart sarkastisk komedie" ?
    At den rett og slett ikke er klassifisert som eller oppleves som en komedie.
    Jeg har et tungt ubehag i magen etter å ha sett "A Clockwork Orange".
    Etter å ha sett "Dr. Strangelove" er jeg fylt av fandenivoldsk humor.

Det er forskjellen, ihvertfall for meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja,ja er vel kanskje like greit at vi avrunder denne deldiskusjonen. For meg er Strangelove og Clockwork ganske jevnbyrdige. Begge er kullsorte og morsomme.
    Du har rett i klassifiseringen, men alle typer klassifiseringer bygger på et valg av hva en vil legge vekt på. Alle vektlegger litt forskjellig.

Uansett, Kubrick ruler

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •