PANs LABYRINT - *Spoiler!*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PANs LABYRINT - *Spoiler!*

Har lenge gått og siklet etter denne filem og nå når det er langhelg ble den innkjøpt sammen med grillpølser, pils, brød og melk. Man skal jo leve en slik langhelg....
    Jeg må bare med en gang si at jeg ble betatt av denne historien og fremstillingen av det hele. Utrolig vakkert gjennomført og med en nærhet og varme til rollefigurene som vi skjelden (aldrig) ser fra "over there"!
    Det hele startet litt foruroligende, med svært dårlig oppløsning på teksten i menyen og jeg tenkte æsj - står det så dårlig til med Spansk filmindustri?
    Men, det hele skulle bli bedre, svært mye bedre etter hvert.
    En spennende historie i grenseland mellom fiksjon og virkelighet, vi vet ikke helt hvor vi har ankeret festet. Det er kanskje det som gir filmen en ekstra dimmensjon og som setter tilskueren fem på stolkanten.
    Usminket, rå og brutal samtidig som det hele stråler av varme og kjærlighet.
    Antar at dette blir den beste filmen jeg får se i 2007 (en dristig konklusjon allerede i mai ) - denne kommer jeg til å se om- og om igjen. Anbefales på det varmeste.
    Konklusjon:
    Vakkert, velspilt og spennende. Terningkast 6!!

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Har lenge gått og siklet etter denne filem og nå når det er langhelg ble den innkjøpt sammen med grillpølser, pils, brød og melk. Man skal jo leve en slik langhelg....
    Jeg må bare med en gang si at jeg ble betatt av denne historien og fremstillingen av det hele. Utrolig vakkert gjennomført og med en nærhet og varme til rollefigurene som vi skjelden (aldrig) ser fra "over there"!
    Det hele startet litt foruroligende, med svært dårlig oppløsning på teksten i menyen og jeg tenkte æsj - står det så dårlig til med Spansk filmindustri?
    Men, det hele skulle bli bedre, svært mye bedre etter hvert.
    En spennende historie i grenseland mellom fiksjon og virkelighet, vi vet ikke helt hvor vi har ankeret festet. Det er kanskje det som gir filmen en ekstra dimmensjon og som setter tilskueren fem på stolkanten.
    Usminket, rå og brutal samtidig som det hele stråler av varme og kjærlighet.
    Antar at dette blir den beste filmen jeg får se i 2007 (en dristig konklusjon allerede i mai ) - denne kommer jeg til å se om- og om igjen. Anbefales på det varmeste.
    Konklusjon:
    Vakkert, velspilt og spennende. Terningkast 6!!
    Jeg må også gi denne filmen terningkast 6. Veldig bra laget, med flere gode skuespillere, spesielt hun som spiller hovedrollen Ofelia (Ivana Baquero) gjør en veldig god rolle

Jeg likte veldig godt hvordan det underjordiske har blitt satt sammen med den normale verden.

Og sist men ikke minst, en glimrende slutt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg si meg fullstendig uenig med de to første kommentarene. Denne filmen hadde vært hypet opp av noen kompiser, men når jeg så den selv ble jeg veldig skuffet. For meg klarte den aldri å ta det neste skrittet ut i fullstendig fantasi. Effektene var bra, men historien var tynn. Jeg skulle ønsket jeg hadde bedrevet tiden bedre enn å se denne filmen. Terningkast 2 fra meg.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Her må jeg si meg fullstendig uenig med de to første kommentarene. Denne filmen hadde vært hypet opp av noen kompiser, men når jeg så den selv ble jeg veldig skuffet. For meg klarte den aldri å ta det neste skrittet ut i fullstendig fantasi. Effektene var bra, men historien var tynn. Jeg skulle ønsket jeg hadde bedrevet tiden bedre enn å se denne filmen. Terningkast 2 fra meg.
    som underskriften din sier, "alt er relativt".

Jeg kan godt skjønne at ikke alle er like stor fan av filmen pga temaene den tar opp (med underjordiske etc), men jeg anbefaler alle og se den, og så gjøre opp sine egne meninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den var veldig bra. Den var original med en veldig bra historie og så syns jeg den var herlig voldsom på en realistisk måte.

Det var bare en liten ting jeg mislikte i filmen.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg syns den var veldig bra. Den var original med en veldig bra historie og så syns jeg den var herlig voldsom på en realistisk måte.

Det var bare en liten ting jeg mislikte i filmen.
    Skal vi gjette?

Filmen var kjempebra i mine øyne, serlig det trollet med øyne i hendene gjorde virkelig sin del....

karakter: 6.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Helt enig. For et makkverk av en film. Totalt uinteressant fra start til slutt.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med alle. Terningkast 6.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Skal vi gjette?

Filmen var kjempebra i mine øyne, serlig det trollet med øyne i hendene gjorde virkelig sin del....

karakter: 6.
    Jeg ville ikke fortelle noe som odelegger for de som ikke har sett den.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt lyst til å se den siden den gikk på kino, men aldri kommet så langt at jeg har fått kjøpt/leid den. Noen sjanse for at den dukker opp på Blu-ray eller HD-DVD med det første? Det slår meg som en film som kunne nyte godt av HD.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi (jeg + 3 venner) så denne på nyty i kveld og alle ble imponert. Kona, som vanligvis sovner til film så hele og var imponert. Jeg så denne for andre gang og kan bare glede meg til neste visning. Spennende stoff dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er Universal som har rettighetene til den i USA, i så fall blir det i hvertfall HD DVD.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kameratene mine liker den også. Virker som jeg er den eneste som ikke liker den. Har prøvd å se den 2 ganger nå å har endt opp med å slå den av begge gangene. Synes rett å slett den er gørr kjedelig...........

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke en "fantasy" kar, så min mening er: makkverk! Syk, kvalm og totalt uinnteressant film! Del Toro klarte seg bra på Blade 2, men å se en stor frosk vrenge seg/hoste seg selv opp (ja....) var bare drøyt, ekkelt og sykt.... og den deformerte levende rota som skulle legges i melk....sier ikke mer.

men for de som liker slikt kan jeg skjønne at denne er topp.

fra meg, svak 1er...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var meget bra, men følte liksom at vi aldri helt kom ordentlig ut i fantasien!!!

5'er

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Er ikke en "fantasy" kar, så min mening er: makkverk! Syk, kvalm og totalt uinnteressant film! Del Toro klarte seg bra på Blade 2, men å se en stor frosk vrenge seg/hoste seg selv opp (ja....) var bare drøyt, ekkelt og sykt.... og den deformerte levende rota som skulle legges i melk....sier ikke mer.

men for de som liker slikt kan jeg skjønne at denne er topp.

fra meg, svak 1er...
    Her ser jeg ivertfall hvor vi er forskjellige... Jeg synes blade 2 var på nivå med sokkene mine etter en uke i konstant bruk. Nå sloss han plutselig MED vampyrene mot noen enda mer kvalme skurker. var bare drøyt, ekkelt og sykt.... Spesielt de der munnene på superskurkene... Jeg sier ikke mer.

Men for de som liker slikt kan jeg skjønne at den var helt topp.

Fra meg, øøø, neh, den fortjener ikke karakter....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tjah.. så er vel ikke fantasydelen av denne filmen det eneste del toro prøver å fortelle oss. foregår jo en ganske sterk historie i virkelighetens verden også.

jeg var meget skeptisk når jeg først satte i denne filmen, syntes det luktet klisje lang vei av den, men filmen overasket optil flere ganger og står nå igjen som den beste filmen jeg har sett hittil i år.

nå gleder jeg meg bare til HD-DVD utgaven

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genial film. Virkelig en av de bedre jeg har sett i år. terningkast 6

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte denne filmen veldig godt. Noe av det mest spennende jeg har sett sålangt i år.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte filmen veldig godt, men jeg vil ikke kalle det noen fantasi/eventyrfilm slik traileren legger opp til. Man kan se denne filmen på to forskjellige måter, en hvor "fantasien" er virkelig, og en hvor den ikke er det og det hele blir en virkelighetsflukt fra det forferdelige som skjer. Hvilke av de to alternativene blir opp til deg som ser

Hvis du ikke har sett filmen enda og har tenkt til å se den så belag deg på ett drama og ikke ett eventyr. Da jeg tror forventningene til filmen vil i stor grad prege om man syntes den er bra eller ei.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •