PANs LABYRINT - *Spoiler!* - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg mener det er Universal som har rettighetene til den i USA, i så fall blir det i hvertfall HD DVD.
    Den kommer på HD DVD, og med THX. Ser ut til at den først desverre kommer i spansk og fransk utgave?

Gizmodo UK : Pan's Labyrinth HD-DVD Gets THX Thumbs Up

Pan's Labyrinth coming to HD DVD! (Import) - Home Theater Forum

Pan's Labyrinth > French HD-DVD - AVS Forum

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde store forventninger til denne, men etter å ha sett den var jeg mest irritert over å ha kastet bort 180 spenn. Bra effekter, men ulidelig kjedelig tynn story som kunne vært gjort mye mer ut av.

Terningkast 2
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en enten-eller film dette.... for meg var dette en terningkast 5 eller 6. Meget god stemning, og det hele fungerer så til de grader for min del.

Gleder meg til å få denne i HD. En sikker "keeper".....

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en enten-eller film dette
    Er veldig enig, filmen er litt spesiell så jeg tror ikke det er noen mellom gruppe her. Men forventingene til filmen tror jeg har stor påvirkning på hvordan man "dømmer" den. Ser man traileren får man inntrykk av en eventyrfilm, noe det ikke er. I alle fall ikke på samme linje som Lotr, Eragon, Willow osv.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var en kjempebra film =) gir den 5 = )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg syns den var veldig bra. Den var original med en veldig bra historie og så syns jeg den var herlig voldsom på en realistisk måte.
    Ja! Masse deilig herlig realistisk vold!

Som da en blir skutt i ansiktet rett under øyet, og du ser at øyet som er rett over inngangshullet til kulen blir pekende litt feil i forhold til det andre før han faller!

Eller den realistiske måten han ene stakkaren får krampe i ryggen på, slik at han ikke går i bakken ved første slag i trynet med glassflasken, men blir stående å ta imot slag etter slag, til trynet bare er en ugjenkjennelig masse av blod og bein!

Slik herlig vold setter virkelig prikken over i'en på en god film... :roll:

---

Forøvrig synes jeg filmen var veldig bra, hvis man ikke tar den som en fantasy-film.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne i går og ble aldri dratt inn i handlingen. Jeg synes det var vanskelig å forholde seg til handlingen som hoppet mye frem og tilbake mellom fantasi og virkelighet. Er det fantasifilm eller krigsdrama? Eller var alle disse fantasifigurene metaforer for noe jeg rett og slett ikke skjønte?
    Filmen har åpenbart gode kvaliteter, men jeg skjønte den rett og slett ikke... Terningkast...????

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Som da en blir skutt i ansiktet rett under øyet, og du ser at øyet som er rett over inngangshullet til kulen blir pekende litt feil i forhold til det andre før han faller!
    Dette er vel noe av det som skiller fra amerikans film tenker jeg.
    Om denne hadde vært laget "over there" hadde kulehullet sittet midt mellom øynene (selvsagt...)
    - her er det gjort med "europeisk" vri.
    Dette med mer bringer god kvalitet til filmen mener jeg.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra film synes jeg...terningkast 5!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg så traileren fikk jeg som noen har skrevet her inntrykk at det var en "fantasy" film. Og begynte vel å se filmen med de forutsetningene. Men når man kom en del ut i filmen fikk jeg fort dette ut tankene. Dette er vel mer ett drama som bla. beskriver det harde livet, og om motstandsbevelgelsen under Francisco Franco og hans hær etter borgerkrigen.

Slik jeg tolker det er det aldri en "virkelig" fantasi (noe som vel også Crowly er inne på). Men jeg sitter igjen med ett inntrykk at denne fantasien kun er i Ofelia hode, en virkelighetsflukt ifra det ellers så brutale livet det som det sies de var under de første årene med Franco. En virkelighetsflukt som vi får være med på.

Synes filmen er meget bra "fotografert", og liker veldig godt den stemningen de klarer å fange.

Av meg får den en meget sterk 5, og det selv om jeg trodde dette var en fullverdig fantasy film før jeg så den.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk treer fra meg. Egentlig er dette en halvdårlig og klisjefylt borgerkrigsfilm, det som trekker opp er "art design" (hva heter det på norsk?), og fantasyelementene. Rent filmteknisk er det en flott film, men persongalleri og plot er tynne saker.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop sett ferdig denne nå, og hadde vel egentlig ganske store forventninger til denne.

De forventningene ble raskt slukket, den eneste grunnen til at jeg orket å se den ferdig er i ren prinsipp at jeg ser ferdig filmer jeg kjøper.

Som det ble nevnt tidligere så klarer jeg aldri å skjønne om det er en krigsfilm eller et eventyrdrama. Ting går over i hverandre hele tiden uten at jeg fikk noen rød tråd. Blod og skyting javisst, men ikke på noe vis jeg anser som et pluss for filmen sin del.

2'r fra meg.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lett etter denne i HD DVD utgave, men uten hell. Andre som har funnet denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raggiss
    Slik jeg tolker det er det aldri en "virkelig" fantasi (noe som vel også Crowly er inne på). Men jeg sitter igjen med ett inntrykk at denne fantasien kun er i Ofelia hode, en virkelighetsflukt ifra det ellers så brutale livet det som det sies de var under de første årene med Franco.
    Kommer bare på et virkelig solid bevis som kan tilsi at det ikke er fantasi, men det flere som tyder på det motsatte etter min mening. Del Toro har selv sagt at han personlig menet det var virkelig (ref. IMDb), men alt kan tolkes av seeren siden det er åpent (beviser for begge deler). Og det er akkurat dette som gjør filmen så genial, at det er opp til oss å tolke det vi ser.

Fjorårets beste film for min del, og jeg skjønner godt at den ligger såpass høyt oppe på Topp 250 listen.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne filmen for ca 1 måned siden på DVD.
    Syntes handlingen gikk litt tregt i begynnelsen av filmen, det tok på en måte litt tid før man egentlig oppfattet hva som var poenget med den.
    Det var en veldig anerledes film enn hva man normalt ser, når man ser en amerikansk eller norsk (nordisk) film.
    Jeg syntes det var en herlig stemning i filmen når jeg først kom meg inn i handlingen, men det brukte jeg litt tid på.
    Jeg likte ikke en del av karakterene, blandt annet "trollet med øynene på hendene". Jeg syntes det så litt latterlig ut, og ikke skummelt som nok var det de håpet på.
    Filmen var likevel en god film etter min mening, og jeg synes den er en 5 av 6 på terningen.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en film som du enten elsker eller ikke liker i det hele tatt tror jeg.
    Har ikke tenkt å skrive noe om selve filmen for det har mange gjort før meg.
    Det nye er at den i tilegg til HD DVD nå også er annonsert på Blu-Ray, mange HD DVD fan har kost seg med at denne skulle komme på HD DVD, nå kan vi som har BD også glede oss til denne filmen på HD.
    En fantastisk bra film spør, du meg.

New Line Brings 'Pan's Labyrinth' to Blu-ray, HD DVD | High-Def Digest

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •