Ghosts of mars

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ghosts of mars

Så ghosts of mars i kveld.

hahaha! for en film! for noe skit!

Akkurat som de filmene jeg elsket når jeg gikk på ungdoms/barne-skolen: elendige effekter, latterlig ulogisk plot, null budsjett, tøffe tryner, store ambisjoner, men samtidig fryktelig underholdende. Filmen har sjarm og hjerte (ikke hjerne), med skikkelig "rett på video anno -85" -feeling. Enkel underholdning uten filosofiske vyer. For å gi en viss pekepinn på hvordan den fortoner seg sier jeg defor: mad max 2&3 blandet med vampires, på mars, bare mye dårligere. Skal sikkert både være skummelt og spennende dette her, men er vel egentlig bare gøy. Klarer ikke helt sette fingeren på hvorfor, men den har en energi og et driv som ihvertfall klarte å engasjere meg fra begynnelse til slutt. Det er det jaggu ikke mange lavbudsjetts sci-fi filmer som har klart i det siste. Vanligvis er dette en film jeg ville hatet intenst, men... jeg likte den altså. Alikevel en film jeg neppe kommer til å se igjen, er glad jeg lånte og ikke kjøpte den.

Dessuten: Alle filmer med en black-metal-vokalist-aktig bad guy som brøler babyspråk fortjener anerkjennelse

Be warned! Dette er ikke en film for folk som er ute etter en spennende eller bra film, men den passer bra for nostalgikere med en spesiell plass i hjertet for 80-talls scifi trash. Det eneste filmen manglet var litt umotivert puppeflashing. Passer nok bra med øl og likesinnede venner. For å sitere filmens hoved-badguy:"GØH GUU GA LALA GA GØH GOOO LA LA"!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen suger bigtime. Det tar rundt en time før det skjer noe. Han som er lederen av "de slemme" er rett og slett latterlig. STYR UNNA.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble også skuffet av denne filmen trodde. Trodde ikke at det var en så DÅRLIG FILM. Ikke kjøp den som jeg gjorde, men hvis du må se den så prøv å lån den av noen du kjenner. for dette er en dritt film?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig, dette var en jeg leide for lenge siden. Fyttirakkeren for noe bås.
    At noen blir betalt for å lage noe slikt er ufatteligt.

Kjelli

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. kanskje det bare var godt selskap og høyt alkoholkonsum som gjorde at jeg synes denne var så dårlig at det var gøy?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte den! Men jeg er en stor fan av B-film fra 80-tallet...

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere klar over at det er John Carpenter som står bak denne filmen? Om dere ikke har kjennskap til noen av hans tidligere verk har dere heller lite dere skulle ha sagt. En film som gir seeren en meget effektiv klaustrofobisk følelse samtidig som den byr på mye god, klassisk splatter action. I sin genre er den en klasikker.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åjoda. Synes den tar opp tråden litt fra the thing (nok en barndoms-klassiker), men du er vel enig i at the thing er MYE bedre. Denne ble litt vel trashy, men likte den gjorde jeg.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, nå begynner du å skjønne det. The Thing er selvfølgelig bedre, poenget mitt var bare at dere må åpne øynene for andre filmer enn de uber-glamorøse, picture-perfect som Hollywood spyr ut konstant. Da denne gir seeren en mye bedre integrasjon, samt at den har topp underhooldningsverdi. Carpenter-feelingen er også meget tilstede. Med et fint surround annlegg og en projektor kan denne filmen bli en knall opplevelse.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Jo, nå begynner du å skjønne det. The Thing er selvfølgelig bedre, poenget mitt var bare at dere må åpne øynene for andre filmer enn de uber-glamorøse, picture-perfect som Hollywood spyr ut konstant. Da denne gir seeren en mye bedre integrasjon, samt at den har topp underhooldningsverdi. Carpenter-feelingen er også meget tilstede. Med et fint surround annlegg og en projektor kan denne filmen bli en knall opplevelse.

Enig på alle pungter. Det er skikkelig digg å se en bra B-film i ny å ne! 8)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke huske noe av Carpenter jeg ikke har likt. Assault on Precinct 13 er bra. Prince of Darkness er rå!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker vel det meste jeg også, med ett untak: village of the damned. Synes den suger.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, den har jeg ikke sett.