Superdårlig kvalitet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Superdårlig kvalitet.

Vil gjerne at vi lager en liste over dvd filmer som har veldig dårlig kvalitet angående bilde/lyd slik at andre kan styre utenom disse, jeg starter med filmen Over The Top med Sylvester Stallone, det er det aller værste jeg har sett på dvd vhs utgaven var suveren i forhold. Er det flere slike sinnsykt dårlige utgaver?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usj, har mange eksempler hjemme...
    Superviolet blandt annet. Helt elendig lydkvalitet på denne.
    Mange billigfilmer fra Rema/Europris og liknende er bare å styre unna!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Vil gjerne at vi lager en liste over dvd filmer som har veldig dårlig kvalitet angående bilde/lyd slik at andre kan styre utenom disse, jeg starter med filmen Over The Top med Sylvester Stallone, det er det aller værste jeg har sett på dvd vhs utgaven var suveren i forhold. Er det flere slike sinnsykt dårlige utgaver?
    Hehe, leste første linje og tenkte med en gang på Over The Top med Sly. Jammen så dukket det navnet opp på neste linje. Absolutt dårligste bildet jeg noen gang har sett på dvd, er som om det var hjemmekopi fra vhs.

Har også en dårlig utgave av Det femte element... De jeg kommer på i farten, men er nok en god del flere dårlige dvd'er i samlingen.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo veldig mange eldre filmer som har dårlig lydkvalitet. Alikevel synes jeg ikke en skal styre unna alle, er jo veldig mange av disse filmene som er veldig gode, som igjen gjør filmen verdt og se.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sone1-utgaven av David Fincher's The Game er helt skrekkelig dårlig! Synd da filmen i seg selv er knall.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sone 2-utgaven av Leaving Las Vegas. Det ser ut som om de har gått inn for p gjøre bildet forferdelig. Artifakter overalt! Synd, ettersom filmen er nydelig

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Sone 2-utgaven av Leaving Las Vegas. Det ser ut som om de har gått inn for p gjøre bildet forferdelig. Artifakter overalt! Synd, ettersom filmen er nydelig

Synd at det var dårlig kvalitet på den, har veldig lyst på den Enig med deg, dette er en av mine absolutte favorittfilmer! Briljant spill av Nicholas Cage

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Synd at det var dårlig kvalitet på den, har veldig lyst på den Enig med deg, dette er en av mine absolutte favorittfilmer! Briljant spill av Nicholas Cage
    men det bør ikke noen grunn til å ikke kjøpe den noen filmer er så bra at bilde/lyd ikke avgjør

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    men det bør ikke noen grunn til å ikke kjøpe den noen filmer er så bra at bilde/lyd ikke avgjør
    Helt enig med deg der, og dette er absolutt en av dem. Dette er ikke en film man ser på pga av lyden og slikt Gjelder mange andre også selvfølgelig

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke en grunn til ikke å kjøpe den, men det er faktisk så dårlig bilde at jeg irriterte meg ganske mye da jeg så den på min prosjektør. Vanligvis er jeg temmelig rund i kantene, men der gikk det ganske langt. På min billedrørs-TV ser den absolutt akseptabel ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan har det seg at det kan være varierende kvalitet på samme filmene og lydsporene på dvd? det er da bare digitale signaler... den kjente 1en og 0en?
    asså enten brennes filene riktig, eller så gjør de ikke det, ingen mellomting?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    hvordan har det seg at det kan være varierende kvalitet på samme filmene og lydsporene på dvd? det er da bare digitale signaler... den kjente 1en og 0en?
    asså enten brennes filene riktig, eller så gjør de ikke det, ingen mellomting?
    Nåja. Det er mange faktorer som kan ødelegge. Først må man scanne inn filmrullene digitalt, noe som ofte blir gjort dårlig. Så må man behandle det innscannede materialet for å fjerne skraper, balansere farger osv, noe som ofte mangler en del også. Så må filmen komprimeres , interlaces og gud vet hva før den er klar til å puttes på DVD. Dette siste punktet er det lett å slurve med. Det er himmel og hav i forskjell mellom gode og dårlige DVD-er

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men jeg trodde dette med kopiering fra rull til fil og behandling etterpå ble gjort kun en gang, og deretter blir samme materialet massekopiert i akkurat like kopier, ikke at noen tok billigveien og andre gjorde seg mer føre på SAMME filmrull...
    merkelig synes jeg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, de gjør det ofte flere ganger. På nylanseringer av DVD-er har de ofte scannet filmen på nytt, siden de hadde dårligere utstyr og lavere budsjett første gangen. Men også etterbehandlingen og komprimeringen er kjempeviktig, og der kan det gjøres mye

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, interressant og høre. har alltid trodd at selv om dvdene på matbutikken har billig cover, så er selve filmen av lik kvalitet som alle andre utgivelser, men slik er det da tydeligvis ikke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til kan det være at du får samme kvaliteten på en rimelig matbutikkfilm, men det er mange her på forumet som har opplevd at filmene de har kjøpt der er av fryktelig dårlig kvalitet. Spesielt de dobbelt-DVD-ene med to filmer i ett er generelt bare møl

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det hender også at disse 99 Rema etc. er av god kvalitet, har faktisk handlet endel filmer med DTS spor og realt bra bilde.

Dette er stort sett filmer som ikke akkurat er A-listet så man finner "gullegg" der også

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde man så på handlingen i filmen jeg da, men mulig jeg er litt sær. Sitter med "Lasse & Geir" foran meg fra 1976 med 1.0 lydspor.... Er det snakk om dårlig utgivelser av en film som finnes i god kvalitet er det sef verdt å nevne, men jeg ville ikke droppet å se en bra film pga litt dårlig bilde eller fraværende dts-lydspor...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del -jeg kunne ikke vært mer enig i at det er filmen som er viktig. Men det skal ikke så mye til fra produsentens side for å gjøre kvaliteten OK. Men det er også noe usjarmerende med digitale bildeproblemer (som dårlig bitrate, artifakter o.l.) kontra en slitt filmrull. Slitte filmruller lyser "dette er en film som er sett av mange", mens dårlige DVD-er lyser "vi gidder ikke bruke penger på det her". Derfor ser jeg heller en slitt film på filmklubben (f.eks Lasse og Geir) enn en dårlig DVD-utgave av samme filmen hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Siste Mohikaner, sone 2 med DTS lydspor. Tragisk bilde, rett og slett. Ligner mest en dårlig kinorip med støv etc i bildet og Utrolig synd for selve filmen er utrolig bra.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •