Sunshine

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: Sunshine

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sunshine

Jeg og dama så sunshine i kveld på colusseum.
    Hadde ingen spesielle forventninger, men hadde fått med meg at filmen bla. hadde fått terningkast fem i dagbladet.
    Jeg gidder ikke å gå noe særlig inn på handlingen da det forløper seg mer eller mindre slik: Livsviktig oppdrag i verdensrommet, noe går til ******* osv...
    Filmen er preget av dårlig skuespill, usansynlig kjiip fortellerstil og selvfølgelig helt tåpelig handling.
    Å gi denne filmen mer enn en ener på terningen er blasfemi.
    Hele filmen er spekket med en slags mission to mars meets 2001 A space odyssey kind of theme.
    Jeg vil ha pengene mine tilbabake!!
    lyden på colusseum var også godt over smertegrensen. Jeg har fortsatt piping i ørene og vondt i hodet.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen skal jeg aldri se... Det var det ikke vanskelig å bestemme seg for etter jeg så traileren

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig med disse utsagnene. Greit nok, det er ikke verdens beste film, men den har noen momenter som gjør den verd å se. Dette gjelder spesielt for de av dere som er utsultet på Sci-Fi. Det er ikke ofte det kommer noe nytt i denne kategorien. Dere som ikke bryr dere om Sci-Fi kan godt stå over.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen SKAL jeg se... Det var det ikke vanskelig å bestemme seg for etter jeg så traileren

Newcomer vgr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er preget av dårlig skuespill, usansynlig kjiip fortellerstil og selvfølgelig helt tåpelig handling.
    Vel, dette må jeg si faktisk gjør filmen verdt å se. Det i tillegg til at det er samme regissøren som lagde 28 Days Later. De som ikke har fått med seg denne burde se den.

Newcomer vgr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, feil quote. Her er rett quote:

Hele filmen er spekket med en slags mission to mars meets 2001 A space odyssey kind of theme.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen er faktisk ganske bra altså.

Kom med relativt lave forventinger til den og forlot kinoen med et stort glis.

Stemmningen i filmen var noe helt for seg selv. Filmen minner i grunn mye om de klassiske sci-fi filmene (og ja 2001 A space odyssey hører med der), men hvor mye av stemingen bygges opp av sakte panoreringer, vakre shots og øredøvende buldring enn den vanlige "dotter i ørene" lignende stillheten i verdensrommet. Nå er vi jo tross alt ikke langt borte fra jorden og dypt i verdensrommet, men ubehagelig nærme solen

Nå er jeg kanskje litt overdrevet entusiatisk over denne filmen, men jeg forventet en "The Core" lignende affære.. det var det heldigvis ikke

Terningskast 5 fra meg.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes filmens største feil var forsøket på å lage en "moderne versjon" av 2001: En romodyssé (som om 2001 noensinne kommer til å trenge en crappy remake). Samtidig skal det sies at den var ganske vakker, om ikke ganske forutsigbar. Om noen har sett superflausa "Event Horizon", så er Sunshine egentlig en blanding av handlingsforløpet til 2001 og plottet/skuespillet til Event Horizon. Synes ikke denne filmen var en katastrofe, men den ga meg heller nesten ingenting

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den var bra jeg

Newcomer Daffmaizter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mkay.

Mener dette er virkelig en film som er verdt å få med seg pga. noen helt utrolg bra bilder/scener(spesielt det som skjer på utsia av skipet)...Storyen begynner helt ok...noen OK nervepirrende scener,men desverre rammler filmen kraftig sammen di siste 30-45 min.Noe mærkelig slutt.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Ikke noe som skriver seg inn i historiebøkene for å si det sån.

Det er laget mye som er dårligere enn denne men den fenger aldri, man blir sittende å fokusere på ganske bra effekter og så får man plutselig noe slags grøsser hint mot slutten. Litt sån "jason" greie med en som tåler alt syns ikke det var en bra slutt hvertfall.

Grei underholdning, men kjøpe den gjør jeg ikke.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    "Filmen er preget av dårlig skuespill, usansynlig kjiip fortellerstil og selvfølgelig helt tåpelig handling."

Sitat Opprinnelig postet av vgr
    Vel, dette må jeg si faktisk gjør filmen verdt å se. Det i tillegg til at det er samme regissøren som lagde 28 Days Later. De som ikke har fått med seg denne burde se den.
    Sitat Opprinnelig postet av vgr
    Eh, feil quote. Her er rett quote:
    Sitat:
    "Hele filmen er spekket med en slags mission to mars meets 2001 A space odyssey kind of theme."

Utrolig bra!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hadde ingen spesielle forventninger, men hadde fått med meg at filmen bla. hadde fått terningkast fem i dagbladet.
    Jeg gidder ikke å gå noe særlig inn på handlingen da det forløper seg mer eller mindre slik: Livsviktig oppdrag i verdensrommet, noe går til ******* osv...
    Å gi denne filmen mer enn en ener på terningen er blasfemi.
    Jeg vil ha pengene mine tilbabake!!"

Jeg er helt enig med det! Det var en skikkelig drittfilm, sleit med å ikke sovne selv om jeg så den på kinoen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne hjemme i går, turde ikke å ha forhåpninger til filmen selv om den hadde fått gode kritikker, blir som regel bare skuffet da..

Må bare si at eg likte filmen utrolig godt! En fantastisk film, med unntak av slutten som var litt merkelig, som om deler av handlingen var klippet bort. Men ellers, fin film.
    Liker ubåt, båt, fly og romfarts filmer. Filmer som gir meg en litt klaustrofobisk følelse og eg kommer tett innpå skuespillerne.
    Liker når filmer klarer å fokusere på medmenneskelige forhold, på godt og vondt. Det er kos når eg kan føle stemningen mellom folkene på romstasjonen og samtidig kunne se hvem som er ivrigst etter å redde menneskeheten, hvem som er nervøse for at det ikke skal gå bra, og hvem som bare vil fortest mulig hjem..

Spenningen bygger seg opp mellom personene på romstasjonen, ikaros 2, uvissheten om hva som har skjedd med ikaros 1 er med på å bygge opp spenningsmomentet. Kan det være teknisk svikt? Noe utenomjordisk? Eller har det rett og slett bare klikket for mannskapet om bord. Er det derfor det er med en psykolog med på Ikaros 2? Å ha hele menneskeheten på sine skuldre er ingen lett byrde..

Etter å ha sett filmer som "red eye" og "28 dager senere" så må eg innrømme at eg har blitt litt fan av Cillian Murphy, og han gjør seg godt i denne filmen også. Han spiller vitenskapsmannen om bord på Ikaros, med ansvaret for bomben på størrelse med Manhattan, som skal få gang på sola igjen, og forhåpentligvis utsette menneskehetens utryddelse noen tiår til..

Alt i alt, legg til at filmen er vanvittigt flott filmet, sola er varm og vakker, verdensrommet er mørkt og skummelt. Et lydspor på dvd utgaven som "bare" var dolby digital, men som var av overraskende bra kvalitet med skikkelig trøkk i bassen og intense lydeffekter med god utnyttelse av bakkanaler.

Vel.. eg liker i hvert fall filmen, og anbefaler alle andre å gi den en sjangs..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker som om dette er en film man enten liker veldig godt, eller ikke i det hele tatt! jaja, smak og behag

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Synes den var bra jeg

Ja du synst jo CLSC og er bra :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den var helt ok. Skuespillerprestasjonene var slettes ikke dårlige spør du meg.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så filmen på dvd for noen dager siden.
    Den ser helt fantastisk ut. Det er lenge siden jeg har sett en sci-fi film som er så vissuell. Effektene ser veldig organiske ut, slik at det ikke oppfattes som cut-scenes fra et dataspill. Jeg har sett noen andre kjente sci-fi filmer som sliter litt med dette de siste årene.

Noe av problemet ligger i selve historie fortellingen. Det krever ganske mye å skjønne hva som skal formidles i denne historien, da tenker jeg på symbolikken. Den farter litt hit og dit. Tidvis helt uten mål og mening, men så samler det seg sammen på slutten. Dette skal jeg ikke utdype da jeg tror filmen er best om man ikke vet så mye på forhånd.

Jeg slet også litt med de forskjellige karakterene. De var rett og slett ikke viktige nok. Når en av dem offret seg, eller ble offret så vekket det ikke mye følelser i brystet mitt iallefall. Dette gjorde at jeg tidvis kjedet meg en del, iallefall i de scenen som skulle spille mot følelser og ikke DEEP SPACE...

Noen moderne 2001 er det ikke, men den kunne blitt det!

Alt i alt var det en super fet opplevelse å se den, til tross for store emosjonelle mangler.

Jeg synes fremdeles Event Horizon er en bedre sci-fi horrorfilm. Håper snart det kommer en directors cut av den. de har snakket om det en stund... :evil:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et aspekt av filmen jeg ikke tok med som selvfølgelig er relevant nå som den har kommet på DVD er at den er en skikkelig referanse film når det gjelder subwoofertesting.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med trådstarter. Kjip og dårlig film etter min smak. :-?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •